Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Dizelde Triger Kayışı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28252
Tarih: 25 Mayıs 2025 Saat 16:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Dizelde Triger Kayışı
Mesajı Yazan: erdinho
Konu: Dizelde Triger Kayışı
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2013 Saat 15:12
Aracım 207 HDI Trend (2007 Model) Dizel, KM:88.000

Aracın yağını falan değiştirdiğim usta aracın trigeri geldiğini hatta 8.000 geçtiğini söyledi.Yetkili servise sordum triger kayışı kaç binde değişmeli diye bana 180.000 binde değişmeli dedi bu araçlar uzun ömürlüdür dedi.değişmene gerek yok dedi. Başka bir ustaya sordum 90.000 ile 110.000 arasında değişir dedi. Şimdi ne yapacağım kafam çok karıştı. Bu konuda tecrübeli ya da bilgili arkadaşlar şimdi ne yapmalıyım?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2013 Saat 15:17
o kmde degıstırmeye gerek yok hocam 180bin km derler türkiye sartlarına 120bin km derler..

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2013 Saat 16:47
Normal şartlarda 240.000 km ağır şartlarda 180.000 Km

06 1.4 hdi

By  http://profile.imageshack.us/user/mustafacerci" rel="nofollow - mustafacerci  at 2012-05-16

Alıntı: cerci007


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2013 Saat 17:51
Orjinalini yazan: Serco05 Serco05 Yazdı:

Normal şartlarda 240.000 km ağır şartlarda 180.000 Km

06 1.4 hdi

By  http://profile.imageshack.us/user/mustafacerci" rel="nofollow - mustafacerci  at 2012-05-16

Alıntı: cerci007



Teşekkür ederiz :)


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 02:07
En doğru bilgiyi kullanma klavuzunda veya bakım karnesinde bulabilirsin. Triger kayışı önemli bir parça araç çalışır halde iken koparsa çok kötü sorunlara sebep oluyor.

-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: rifatseker
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 08:53
Sadece km olarak değerlendirmeyin model yılı da önemli bu kmlere kısa zaman içinde ulaşıyorsanız sorun yok fakat 5 sene içerisinde kayışların özelliklerini kaybettiğini biliyorum. 

-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 10:11
QUOTE=rifatseker]Sadece km olarak değerlendirmeyin model yılı da önemli bu kmlere kısa zaman içinde ulaşıyorsanız sorun yok fakat 5 sene içerisinde kayışların özelliklerini kaybettiğini biliyorum. [/QUOTE]

Normalde 10 yıl gibi bir sürede özelliğini yitirdiği yazıyor üstte de göründüğü gibi. Bu ne zaman değiştireyim olayı çok sıkıntılı bir durum. Aynı periyottan ben de geçtim. Ona soruyorsun 120bin diyor, buna soruyorsun 90 bin diyor. Kataloğa bakıyosun 180bin yazıyor hele de benim gibi sıkıntılı adamsan gece yastığa başını koyuyorsun başlıyorsun rüyanda bile triger görmeye Big smile. O nedenle 91 binde değiştiriyorsunSmile. Daha önce de koymuştum yine de koyayım 



Burada görünen kılcal çiziklerin olmaması gerektiği bilgisi verildi usta tarafından. Ayrıca minimum 5 ustayı telefonla aradım söyledikleri 90binde değiştirirsen yararına olur şeklindeydi (80 bin diyen hiiç olmadı). Bir de işin içine rüyalar girince neyse parası verip kurtuldum Smile. Kişisel düşüncem 120 bine kadar giderdi bence bu kayış ama varsın erken değişsin kafam rahat olsun.


Bu arada bir de içten görünüme bakalım;



Bu arada triger değişirken devirdaim pompasını da değiştirmek önerilen ki bende çok çok hafif kaçırmaya başladığı görüldü bu da avantajıma oldu. Smile Kolaylıklar dilerim.


Edit: 2. foto yanlış koyulmuş, triger ile düzeltme


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 15:05
degıstırmekle ıyı yapmışın, bıtmeye yakın bır trıger kayısı.. devirdaim pompası dedıklerı gıbı degıstırıyolar dızellerde trıger degıscekse pompada degıscek hemen ama benzınli aracta kaçırma yoksa donuslerınde ses boşluk yoksa pek ellemıyorlar.. trıger masrafa değer bır parça:) 

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: ömer_tarsus
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 15:08
Bendede dizel 206 vardı, servis 120.000 km veya 6 yıl demişti. 70.000 km iken 6 yılda değiştirdim.

-------------
206 XT HDİ 2004 model(o artık yok)
Citro Yeni C3 2011 1,6 vti confort triptonik


Mesajı Yazan: SDYMZ
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 16:49
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Orjinalini yazan: rifatseker rifatseker Yazdı:

Sadece km olarak değerlendirmeyin model yılı da önemli bu kmlere kısa zaman içinde ulaşıyorsanız sorun yok fakat 5 sene içerisinde kayışların özelliklerini kaybettiğini biliyorum. 

Normalde 10 yıl gibi bir sürede özelliğini yitirdiği yazıyor üstte de göründüğü gibi. Bu ne zaman değiştireyim olayı çok sıkıntılı bir durum. Aynı periyottan ben de geçtim. Ona soruyorsun 120bin diyor, buna soruyorsun 90 bin diyor. Kataloğa bakıyosun 180bin yazıyor hele de benim gibi sıkıntılı adamsan gece yastığa başını koyuyorsun başlıyorsun rüyanda bile triger görmeye Big smile. O nedenle 91 binde değiştiriyorsunSmile. Daha önce de koymuştum yine de koyayım 



Burada görünen kılcal çiziklerin olmaması gerektiği bilgisi verildi usta tarafından. Ayrıca minimum 5 ustayı telefonla aradım söyledikleri 90binde değiştirirsen yararına olur şeklindeydi (80 bin diyen hiiç olmadı). Bir de işin içine rüyalar girince neyse parası verip kurtuldum Smile. Kişisel düşüncem 120 bine kadar giderdi bence bu kayış ama varsın erken değişsin kafam rahat olsun.


Bu arada bir de içten görünüme bakalım;



Bu arada triger değişirken devirdaim pompasını da değiştirmek önerilen ki bende çok çok hafif kaçırmaya başladığı görüldü bu da avantajıma oldu. Smile Kolaylıklar dilerim.


yalnız ikinci resim elinde olan triger kayışı değil o altarnatör kayışı ve dizeller de bir diş kaydırsa triger büyük sıkıntı yaratır


-------------
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 19:17
serviste degistireceksen 180 bin 10 yil sanayide degistireceksen 80 bin 5 yil uygundur birazda tamirciler kaznsin ulke ekonomisine katkiniz bulunsunWink

-------------


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 22:49
Orjinalini yazan: SDYMZ SDYMZ Yazdı:


yalnız ikinci resim elinde olan triger kayışı değil o altarnatör kayışı ve dizeller de bir diş kaydırsa triger büyük sıkıntı yaratır

Pardon foto adları aynı olduğundan karışmış, linki değiştirdim. Dediğiniz gibi görünen V kayışı idi.Teşk.


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2013 Saat 02:17
Triger değişimi araç sakın kullanılmışsa gidişatında bır problem yoksa  en doğrusu klavuzdakı değişim suresıdır  baktığınızda sanayıcılerın verdığı ömürle klavuzdakı ömrün arasında kat kat fark var ama klavuz orjınal kayışın garantısını, sanayıcıler ıse kendı taktığı kayışın garantısını verır o yuzden bu gıbı onemlı parçalara verılen surelerı dıkkate almak gerek demekkı bu ömürlerde fark varsa fabrıka çıkışı orjınal kayış kadar kalıtelı urun kullanılmıyor sanayide.Yınede klasıkleşmış 5 yıl 80.000 cumlesını unutmamak lazım böylesinr önemlı bır parça söz konusuysa.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net