307 1.4 HDİ ENJEKTÖR BAKIMI (Çözüldü)
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28234
Tarih: 19 Ekim 2025 Saat 18:59 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 307 1.4 HDİ ENJEKTÖR BAKIMI (Çözüldü)
Mesajı Yazan: technodex
Konu: 307 1.4 HDİ ENJEKTÖR BAKIMI (Çözüldü)
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 14:07
Merhaba Arkadaşlar;
Uzun süredir aracımda bir şıkırtı vardı, bu sesin enjektörlerden olabileceğini söylediler, bosch yetkili servise götürdüm, enejktör bakımı yapılması gerektiğini, 250-300 TL tutacağını başka bir sorun varsa fiyat vereceklerini söylediler, ok dedik, açıp bakmışlar, aradılar memelerde sorun olduğunu değişmesi gerektiğini söylediler toplam 700 tl gibi bir rakam söylediler ok dedik, aracı almaya gittim, evet ses kesilmiş motor düzenli çalışıyor fakat, eski performansı yoktu, tekrar bu sorun olduğunu söyledim, enjektörler ile alakası olmadığını turbodan kaynaklana bileceğini söyledi, bilgisayara bağladık değerler normal fakat turba basınç değerini okuyamadılar bir turbocuya götürüp baktırmak lazım dediler, benim anlamadığım enjektörlere bakım yapıldıktan sonra performansın artması gerekirken düşüyor ve başka bir yerden sorun olabiliceği söyleniyor, anlam veremedim, eskiden ses vardı ama gaza basınca iyi tepki veriyordu, şimdi de gidiyo ama eski gibi değil, bilen anlayan arkadaşların yorumuna ihtiyacım var. Teşk.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: baroff
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 14:52
Bunu bize değil adamlara söyleyin tanımadığınız ustalar bazen çakallık yapabiliyor.
|
Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 14:54
Adamlara söyledim zaten, Fikir istiyorum sadece....
|
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 15:50
Çekişte belki çok az bir şey artar çok değişmez, Ama çekişinde düşmemesi gerekli. Turboda üfleme vs varmıydı.
------------- 106->206->208->207->301->308->3008->C4X
Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr
|
Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 19:17
Yok hocam turbada bir sorun, bu gün adamla beraber turbocuya gittik, ölçtüler biçtiler sorun yok, hava debi metresi eksik okuyor dediler başka taktık değişen bir şey olmadı, katalizörü boşallttır dediler ama, mantıklı gelmedi bana, 700 tl para verdik tamam ses gitti ama araba eskisi gibi hala gitmiyor. araba devirleniyor sanki boşa devirleniyor eskisi gibi değil. anlamadım gitti. Sonuç bizden bu kadar dediler..... Ne yapacam şaşırdım
|
Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 21:14
technodex Yazdı:
Merhaba Arkadaşlar;
Uzun süredir aracımda bir şıkırtı vardı, bu sesin enjektörlerden olabileceğini söylediler, bosch yetkili servise götürdüm, enejktör bakımı yapılması gerektiğini, 250-300 TL tutacağını başka bir sorun varsa fiyat vereceklerini söylediler, ok dedik, açıp bakmışlar, aradılar memelerde sorun olduğunu değişmesi gerektiğini söylediler toplam 700 tl gibi bir rakam söylediler ok dedik, aracı almaya gittim, evet ses kesilmiş motor düzenli çalışıyor fakat, eski performansı yoktu, tekrar bu sorun olduğunu söyledim, enjektörler ile alakası olmadığını turbodan kaynaklana bileceğini söyledi, bilgisayara bağladık değerler normal fakat turba basınç değerini okuyamadılar bir turbocuya götürüp baktırmak lazım dediler, benim anlamadığım enjektörlere bakım yapıldıktan sonra performansın artması gerekirken düşüyor ve başka bir yerden sorun olabiliceği söyleniyor, anlam veremedim, eskiden ses vardı ama gaza basınca iyi tepki veriyordu, şimdi de gidiyo ama eski gibi değil, bilen anlayan arkadaşların yorumuna ihtiyacım var. Teşk.
|
Degerli arkadasim enjektorlerin sokulup makinede elden gecirilip temizlenmesi akabinde puskurtme vb dinamiklerin kontrol edilmesi max 100 tl olmasi gerekliydi. En azindan onceki aracimda benden istenen rakam buydu. sonrasinda arizali olan enjektor var ise size bilgisi verilip takim halinde degismesi cokdaha saglikli olurdu. Acak burada alinan paranin ne icin alindigini ben tam anlamadim. Birazcik vicdani olan bir ustanin yapmasi gerekeni yapmislar size. Eger aracin ilk calismasinda biraz gecikme varsa buyuk ihtimal enjektorle alakalidir. Bu olayi tam cozmeden turbo vs islemlere hic bulasmayin.
------------- 206 hdi x-line 307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 21:19
baroff yardımcı olmıcaksan bosu bosuna yazma ınsanlar sorunu oldugu ıcın buraya basvurup cozum arıyolar yazmıs olmak ıcın yazma
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 21:34
[QUOTmE=qqyyxx]
technodex Yazdı:
Merhaba Arkadaşlar;
Uzun süredir aracımda bir şıkırtı vardı, bu sesin enjektörlerden olabileceğini söylediler, bosch yetkili servise götürdüm, enejktör bakımı yapılması gerektiğini, 250-300 TL tutacağını başka bir sorun varsa fiyat vereceklerini söylediler, ok dedik, açıp bakmışlar, aradılar memelerde sorun olduğunu değişmesi gerektiğini söylediler toplam 700 tl gibi bir rakam söylediler ok dedik, aracı almaya gittim, evet ses kesilmiş motor düzenli çalışıyor fakat, eski performansı yoktu, tekrar bu sorun olduğunu söyledim, enjektörler ile alakası olmadığını turbodan kaynaklana bileceğini söyledi, bilgisayara bağladık değerler normal fakat turba basınç değerini okuyamadılar bir turbocuya götürüp baktırmak lazım dediler, benim anlamadığım enjektörlere bakım yapıldıktan sonra performansın artması gerekirken düşüyor ve başka bir yerden sorun olabiliceği söyleniyor, anlam veremedim, eskiden ses vardı ama gaza basınca iyi tepki veriyordu, şimdi de gidiyo ama eski gibi değil, bilen anlayan arkadaşların yorumuna ihtiyacım var. Teşk.
|
Degerli arkadasim enjektorlerin sokulup makinede elden gecirilip temizlenmesi akabinde puskurtme vb dinamiklerin kontrol edilmesi max 100 tl olmasi gerekliydi. En azindan onceki aracimda benden istenen rakam buydu. sonrasinda arizali olan enjektor var ise size bilgisi verilip takim halinde degismesi cokdaha saglikli olurdu. Acak burada alinan paranin ne icin alindigini ben tam anlamadim. Birazcik vicdani olan bir ustanin yapmasi gerekeni yapmislar size. Eger aracin ilk calismasinda biraz gecikme varsa buyuk ihtimal enjektorle alakalidir. Bu olayi tam cozmeden turbo vs islemlere hic bulasmayin.[/QUOTE]
Duzeltme!!!
Vicdani olan ustanin yapmamasi gerekliydi demek istedim.
------------- 206 hdi x-line 307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg
|
Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2013 Saat 12:29
qqyyxx Yazdı:
[QUOTmE=qqyyxx]
technodex Yazdı:
Merhaba Arkadaşlar;
Uzun süredir aracımda bir şıkırtı vardı, bu sesin enjektörlerden olabileceğini söylediler, bosch yetkili servise götürdüm, enejktör bakımı yapılması gerektiğini, 250-300 TL tutacağını başka bir sorun varsa fiyat vereceklerini söylediler, ok dedik, açıp bakmışlar, aradılar memelerde sorun olduğunu değişmesi gerektiğini söylediler toplam 700 tl gibi bir rakam söylediler ok dedik, aracı almaya gittim, evet ses kesilmiş motor düzenli çalışıyor fakat, eski performansı yoktu, tekrar bu sorun olduğunu söyledim, enjektörler ile alakası olmadığını turbodan kaynaklana bileceğini söyledi, bilgisayara bağladık değerler normal fakat turba basınç değerini okuyamadılar bir turbocuya götürüp baktırmak lazım dediler, benim anlamadığım enjektörlere bakım yapıldıktan sonra performansın artması gerekirken düşüyor ve başka bir yerden sorun olabiliceği söyleniyor, anlam veremedim, eskiden ses vardı ama gaza basınca iyi tepki veriyordu, şimdi de gidiyo ama eski gibi değil, bilen anlayan arkadaşların yorumuna ihtiyacım var. Teşk.
|
Degerli arkadasim enjektorlerin sokulup makinede elden gecirilip temizlenmesi akabinde puskurtme vb dinamiklerin kontrol edilmesi max 100 tl olmasi gerekliydi. En azindan onceki aracimda benden istenen rakam buydu. sonrasinda arizali olan enjektor var ise size bilgisi verilip takim halinde degismesi cokdaha saglikli olurdu. Acak burada alinan paranin ne icin alindigini ben tam anlamadim. Birazcik vicdani olan bir ustanin yapmasi gerekeni yapmislar size. Eger aracin ilk calismasinda biraz gecikme varsa buyuk ihtimal enjektorle alakalidir. Bu olayi tam cozmeden turbo vs islemlere hic bulasmayin. |
Duzeltme!!!
Vicdani olan ustanin yapmamasi gerekliydi demek istedim.
İlgi için teşekkürler hocam; alınan para enjektör bakımı keçesi pulu 4 adet meme değişimi ayar vss.. ben bunda değilim, çok net bir şey adamlara diyorum tamam ses kesilmiş çalışma güzel araçta zaten geç çalışma vs. gibi sorun yoktu sadece ses sorunum vardı, size verdim tamam ses kesilmiş ama araba eskisi gibi gitmiyor diyorum, turboydu oydu buydu bakıldı bir sorun gözükmüyor, bizden bu kadar deyip çıkıyorlar işin içinden var bir yerde bir şey ama ne onu bulamadık....
[/QUOTE]
|
Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2013 Saat 12:17
Peki bu katalizör boşaltınca ne gibi bir faydası veya zararı oluyor?
|
Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2013 Saat 18:38
aracının km si nedir.
------------- 206 hdi x-line 307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg
|
Mesajı Yazan: cocomo
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 00:12
hocam benim bildiğim şıkırtı katalizör probleminden kaynaklanır genelde.. googlea yaz katalizör şıkırtı diye ztn bi sürü sonuç görürsün
ben de enjektör için aynı senin yaşadıklarnı yaşaım birebir. memeler değişti keçeler değişti
sonra turbom da arızalı çıktı turbo da değiştim..arac devirleniyosa ama hızlanmıyosa ya turbon arızalı ya baskı balata kaçıırıyor.. ben amatör olarak böyle düşünüyorum
------------- PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI-baş belası-ederi kadar masraf yapılan
RAV4 2005-masrafsız ADAM.
BMW 1.16i 2015 - kardeş arabası, yaramaz çocuk
Tourneo Courirer 2015 - 0araç, dokunmaya kıyamadığımız
|
Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2013 Saat 08:36
cocomo Yazdı:
hocam benim bildiğim şıkırtı katalizör probleminden kaynaklanır genelde.. googlea yaz katalizör şıkırtı diye ztn bi sürü sonuç görürsün
ben de enjektör için aynı senin yaşadıklarnı yaşaım birebir. memeler değişti keçeler değişti
sonra turbom da arızalı çıktı turbo da değiştim..arac devirleniyosa ama hızlanmıyosa ya turbon arızalı ya baskı balata kaçıırıyor.. ben amatör olarak böyle düşünüyorum |
Aynen hocam ama bendeki şıkırtı, 2500-3000 devir arası yapıyordur, dediğin gibi araba devirleniyor ama eskisi gibi gitmiyor. Baskı balatada olabilir bak şimdi farklı fikir oldu teşk.
|
Mesajı Yazan: cocomo
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2013 Saat 00:29
yine internetten arattır, baskı balata kaçırıyorsa nasıl anlarım diye.. hep aynı şeyi okuyacaksın. araç devirlenir fakat sesiyle işlevi birbirini tutmaz diye yazarlar hep..
ses var görüntü yoksa genelde turbo, enjektör veya baskı balata problemidir.
------------- PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI-baş belası-ederi kadar masraf yapılan
RAV4 2005-masrafsız ADAM.
BMW 1.16i 2015 - kardeş arabası, yaramaz çocuk
Tourneo Courirer 2015 - 0araç, dokunmaya kıyamadığımız
|
Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2013 Saat 16:46
Sorun çözüldü, 3 ustanın göremediğini kendimiz gördük, Turbo hortumu alttan yırtılmış 30tl değiştirdim uçak gibi oldu :)
|
Mesajı Yazan: jack67
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2013 Saat 20:01
:) iyiymiş ya hayırlısı olsun keyfini çıkarın
------------- 206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik
|
Mesajı Yazan: muhoist
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2013 Saat 00:22
Hayırlı olsun sorununuzun çözüldüğüne sevindim. Bende kendi arabamdan şüpheleniyorum bu yırtılabilecek borular hangileri nereleri kontrol etmem gerekiyor foto varsa paylaşabilirmiyiz acaba?
|
Mesajı Yazan: fatihgg
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2013 Saat 12:05
boyle kapı kapı gezersın,kımse cozemez edemez,harcadıgın paraylada kalırsın,sonrasında bırsey gozune carpar ve kendın hallersın ya o ustaları sonradan bulup kafasına sıkmak gerekır :) gecmıs olsun sizede.
------------- 2003 307 1.4 2008 Leon
|
Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2013 Saat 13:43
valla öyle hocam; çok küçük bir şey işte gözden kaçıyor, aslında olay en son turboydu, enjektördü sensörlerdi derken, o boruya bağlı hava akış metre değerleri 500 olması gerekirken 400 civarı değer gösteriyordu debi metreyi değiştirip deneyelim falan dendi öyle bıraktım, tabi bu debi metre turbo borusuna bağlı olduğu için, turbo borusuda eksik hava verdiği için sensöre doğal olarak eksik bilgi veriyor ve diğer ünitelere ona göre bilgi gönderdiği için, olması gerektiği gibi gitmiyordu, bu bütün sorunlar ufak bir borudan kaynaklanıyor sayelerinde bizde usta olduk artık en azından çalışma mantığını öğrendik.
|
Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2013 Saat 15:30
Tamam hortumu yaptırınca çekiş düzelir ama turbo hortumunun aracın şıkırtılı çalışmasıyla ne alakası olabilir ki? Asıl problem gürültü değil miydi
------------- 2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI
|
Mesajı Yazan: technodex
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2013 Saat 11:33
Forum iyi okursanız yazıyor zaten şıkırtı sorunu , enjektör bakımından sonra çözüldü zaten, sorun aracın eskisi gibi gitmemesiydi. oda turbo hortumundan..
|
|