Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Radyatöre yağ karıştı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28124
Tarih: 30 Temmuz 2025 Saat 03:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Radyatöre yağ karıştı
Mesajı Yazan: serhathe
Konu: 206 Radyatöre yağ karıştı
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2013 Saat 12:47
Merhaba arkadaşlar,
Bende ilk arabam 206 1999 model 1.4 oldu. yaklaşık 2 aydır kullanıyorum, alırken fiyatı biraz ucuza aldım motor yapılması gerektiğini biliyordum. bin lirayı gözden çıkartmıştım ki bir baktık radyatörde yağ var. ustalara danıştık conta yakmıştır dediler dün de servise verdik bakalım 3 güne kadar çıkacak. Motor açıldı bugun pistonlarda bişey yokmuş conta yakmış rektefiye ye vermişler. 
bu işi bilen arkadaşlarıma soruyorum,
rektefiyeden sonra aracı 3 saatlik bir yola götürsek bişey olur mu?
nelere dikkat etmek lazım? 
hararet en fazla kaç olursa tehlikeli olur?

ayrıca ufak buyuk cukur farketmiyor arabadan takır tukur sesler geliyor özellikle arkadan (sanırım salıncaklardan) bunları değiştirirsek sesler kesilirmi? yoksa peugeot un amortisörleri serttir diyip katlanacak mıyız?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: voodoo
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2013 Saat 19:56
rektefiyeden sonra aracina fazla yuklenmemlisin...ne kadar hizla gidilecegini kac devirlerde surecegini yapan kisi daha ii bilir onlara sorman daha uygun olur..arkadan gelen seslerse bana kalirsa torsiyondandir...206 larin genelde kronik sorunlarindandir...


-------------
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen


Mesajı Yazan: serhathe
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2013 Saat 12:16
arkadan gelen sesler bana epey pahalıya patlıyacak galiba. Arka takımı açtı ustalar, demir erimiş nerdeyse, tornaya gidicek bugun epey bi işi var yani, bilyaları değişecek sanırım. Takozlar nanay olmuş onlarda değişsse 500 den aşağı çıksam öpüp başıma koyucam. fiyat çıkınca yazarım 


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2013 Saat 15:49
Aracınız hayırlı olsun, ben de aracımı aldıktan sonra benzer sorunla karşılaştım. Yağa su karışmıştı, usta açtı baktı contada ufak bir yırtık vardı, muhtemelen takarken yırttırmışlar öylece de kullanılmış. Bu dediğim araç bir de Ankara'da sürekli yetkili serviste bakımı yapılmış bir araç. Conta triger masrafım yağ dahil 700 TL oldu. Sübap ayarını usta kendisi yaptı sağolsun, bir de karbon temizleme yaptırdım araç şu an istediiğim kıvama geldi sayılır. Eğer hararetiniz 100 dereceyi bir milim dahi geçiyorsa radyatörü değiştirmenizi öneririm. Benimki 100 dereceye kadar çıkıp iniyor geriye. Ama yazın zorlarsa hemen radyatörü değiştireceğim. Geriye pek bir şey kalmadı çünkü. Belki müşürü de değiştirebilirim.
Size önerim her ustanın dediği şu gitmiş bu gitmişlere inanmayın. Bazıları kendisine iş çıkartıyor öyle. Ama sizin ustanızı bilemem.


-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: serhathe
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2013 Saat 17:17
Yok ustama güvenirim yıllardır tanırım 1 liraya tamah edecek bir adam değil. Araç yolda bırakmasın sağlıklı olsunda başka birşey istemem. Sizin radyatördeki yağ sorunu çözüldü mü conta yapıldıktan sonra?


Mesajı Yazan: emre_akdag
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2013 Saat 17:37
arkadan gelen sesler gıcırtı şeklinde ise amortisör takozlarından gelir. Genelde yük binince daha da öter:) Takırtılı sesler ise arkadaşların dediği gibi torsiyondandır.

-------------
ALP OTO YEDEK PARÇA
YENİŞEHİR / BURSA


Mesajı Yazan: serkan719
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2013 Saat 20:21
pistonlar falan değişmiyeceği için rodaj diye bi sıkıntınız yok. fazla devir çevirmeden. yolculuk yapabilirsiniz.

2000 devirde 5. vites 90 km ile sürebilirsiniz. 

!!! Ancak ustanızın aracı Tam Kontrol edip Teslim etmesi lazım. Yolda Bir sıkıntı yağ kaçağı vs. olmasın.


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2013 Saat 00:41
Geçmiş olsun yınede her nedenırse densin nazik kullanmada fayda var aracı yapılan ışlemlerden sonra en azından rayına oturana kadar araç , benım goruşum bu yönde bışey kaybetmezsınız .


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: serhathe
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2013 Saat 20:17
Arkadaşlar fiyat çıktı
Conta 90
Buji 40
Sıvı conta 20
Rektefiyeci 200
Radyatör temizleyici madde 25
Antifiriz 30
Kece takımı 50
İşçilik 350

Alt takımlar
Askı rotu 60
Batata sprey 10
Dingil yamıttak gibi bişey 90
Tornacı 250
Amotisor arkalar 150
İşcilik 200

Toplamda 1500 TLcik e anlaştık


Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2013 Saat 20:43
rektefiye gören araba için rodaja gerek yok piston segman değişmiyorsa çıkar çıkmaz gazlayabilirsin bişey olmaz geçmiş olsun :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net