
Güvenlikte yeni standartlar belirlemeye devam eden Euro NCAP, 2013
yılının ilk çarpışma testi sonuçlarını 4 modelle açıkladı. Çocuk
güvenliği standartlarının daha kapsamlı incelendiği bu sonuçlarda,
modeller 5 yıldız elde ettiler.
Teknolojinin gelişmesine
paralel olarak artan güvenlik sistemleri, Euro NCAP'in güvenlik
standartlarını yükseltmeye devam ederken, yeni bir kriter olarak çocuk
güvenliği de 2013'te öne çıkıyor. 2013 yılı itibarıyla teste giren
modellerde geçmişe göre daha kapsamlı olarak incelenen CRS yani çocuk
güvenliği testlerinde, kalitesi tescillenen farklı çocuk koltukları
deneniyor. Bu çocuk koltuklarının bağlanma özellikleri ve genel yapıları
incelenirken, diğer test kriterleriyse değişmiyor. Bu yeni standartlara
dahil edilerek teste giren 4 model arasında Skoda Octavia, sürücü ve
yolcu güvenliğinde, çocuk güvenliğinde ve yaya güvenliğinde en yüksek
puanları elde etti. Renault ZOE ise sürüş güvenliği sistemlerinde en
başarılı modeldi.
RENAULT ZOE

Renault'un elektrikli modeli olan ZOE'nun yolcu kabini, önden
çarpma testi sonrası genel yapısını bozmazken sürücü ve yolcu
güvenliğinde de sağladığı başarılı korumayla yüksek puanları elde etti.
ZOE, bu güvenlik özelliklerini farklı boylardaki dummylerde de sağladı.
Yandan çarpma testinden yüksek puanları elde eden bu model, direk
testinde mankenin omzunda oluşan yaralanma nedeniyle puan kaybetti.
Kamçı testinden de puan kaybeden ZOE, kapsamlı CRS testinde 18 aylık
çocuk güvenliğinden en yüksek puanı elde etti. 3 yaşındaki bebek
dummynin çarpışma anındaki hareketleri ise aşırı değildi. Çocuk
koltuklarının montajı konusunda da başarılı olan ZOE, havayastığı iptal
bilgilerinin aktarımında da başarılı olduğu için çocuk güvenliği
testinde ödüllendirildi. Yaya güvenliğinde dummylerin bacaklarında iyi
bir güvenlik sunan ZOE, yayaların kalça ve kafa bölümlerinde ise
ortalama sayılabilecek bir koruma sundu. Elektronik Stabilize Programını
standart olarak sunan ZOE, ön ve arka koltuklardaki bulunan emniyet
kemeri uyarı sistemleri, hız sabitleme sistemi özellikleri sayesinde de
bu testten 5 yıldız aldı.
SKODA OCTAVIA

Önden çarpma
sonucu sürücü ve yolcuda iyi bir koruma sağlayan Octavia, bu güvenliği
farklı boylardaki dummylerde de gösterdi. Önden çarpmada kabin yapısı
bozulmayan bu model, yandan çarpma testinde de dummynin omuz bölümünde
zayıf bir güvenlik sunarken genelde maksimum puanları elde etti ve direk
testinde de başarıyla geçti. Octavia'da, kamçı testinde omurga
yaralanmalarına karşı iyi bir koruma sağlandı. 18 aylık ve 3 yaş çocuk
güvenliğinde çocuk dummylerin hareketlerinin kontrol edilmesi sayesinde
maksimum puanları elde eden bu model, çocuk koltuklarının montajı ve
havayastığı iptal bilgilerinin net olması sonucu Euro NCAP'ten Advanced
ödülü aldı. Yaya güvenliğinde aktif motor kaputu sayesinde yaya
dummylerin kafa bölmelerinde iyi bir güvenlik sunarken yayaların
bacaklarını da başarıyla korudu. Sadece dummylerin kalça bölgelerinde
ortalama sayılabilecek bir güvenlik vardı. Elektronik Stabilite
Kontrolü, emniyet kemeri hatırlatıcılarını standart olarak sunduğu için 5
yıldız elde eden Octavia'da hız sınırlama cihazı yoktu.
TOYOTA AURIS

Çarpışma testi
sonrası kabin yapısı bozulmayan Auris'te sürücü ve yolcu güvenliği
oldukça başarılıydı. Bu güvenlik, farklı boylardaki dummylerle yapılan
testlerde devam etti. Ancak, çarpma anında arka sürücü tarafındaki kapı
açıldığı için Euro NCAP yetkilileri, yolcularda oluşabilecek yaralanma
risklerine karşı Auris'te puan düşürdü. Yandan çarpmada da başarılı bir
güvenlik sunarak maksimum puanları elde eden Auris, kamçı testinde de
boyun yaralanmalarına karşı iyi bir koruma sağladı. Yeni standartlarla
yapılan CRS yada çocuk güvenliği testinde kaza anında bebek dummylerin
hareketleri kontrol edilirken havayastığının iptali, çocuk koltuğunun
bağlantıları vb konularda maksimum puanları elde ederek başarılı bir
güvenlik sundu. Yaya dummylerin bacaklarında sağladığı güvenlik
sayesinde bu bölümde başarılı olan Auris'in motor kaputunun köşe ve
kenarlarının yol açtığı yaralanmalar sonucu ortalama sayılabilecek
güvenlik sunuyordu. Ancak yaya dummy kafası Auris'in cam ve çerçeve
bölümüne çarpmasıyla oluşan yaralanmalar sonucu puan kaybetse de genelde
başarılıydı. Elektronik Stabilite Kontrolünü, emniyet kemeri
hatırlatıcısını standart olarak sunan Auris, Euro NCAP'ın beklentilerini
karşılarken bu modelde hız sabitleyiciyi isteğe bağlıydı. Euro NCAP,
benzer test sonuçlarının Toyota Auris Wagon'da benzer olabileceğini
belirtiler.
TOYOTA RAV4

Önden çarpma
sonucu RAV4'ün kabin yapısı bozulmazken havayastığının açılması
sırasında oluşan gecikme ve buna bağlı olarak güvenlik sıkıntısının
meydana gelmesi nedeniyle bu modele puan kaybettirirken diz, bacak ve
karın bölgesiyle boyunda sağlanan güvenlik sayesinde başarılıydı. Yandan
çarpma ve direk testinde de maksimum puanları elde eden RAV4, kamçı
testinde dummynin boyun bölgesinde de etkili bir güvenlik sundu. CRS'de
RAV4, darbe anında bebek dummylerin kontrollü hareketleri sayesinde bu
bölümde başarılıydı. Ayrıca ISOFIX bağlantısı, çocuk koltuğu montajı,
havayastığı iptali gibi konularda da güvenliydi. Yayaların bacaklarında
iyi bir koruma sağladığı için maksimum puanları elde eden RAV4, motoru
kaputunun kenar noktalarının oluşturacağı yaralanmalara karşı puan
kaybetse de genelde başarıydı. Elektronik stabilite kontrolü, emniyet
kemeri hatırlatıcıları ve hız sınırlama sistemi sayesinde Euro NCAP'ta 5
yıldız elde eden RAV4'te ayrıca görev yapan şerit takip asistanı ve kör
nokta uyarı sistemi sayesinde de ek puanlar elde etti.
Kaynak: http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Yenilikler/2013/03/26/cocuk-guvenligi-yukseldi" rel="nofollow - http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Yenilikler/2013/03/26/cocuk-guvenligi-yukseldi
------------- http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için DiagBox v7.82 PP2000 v22 Lexia 3 v45 Sedre/Doc Backup 11.2013
|