Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Gaz yememe, Rolantide düzensizlik, Egzozda patlama

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=27803
Tarih: 22 Aralık 2024 Saat 07:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Gaz yememe, Rolantide düzensizlik, Egzozda patlama
Mesajı Yazan: lawyer
Konu: Gaz yememe, Rolantide düzensizlik, Egzozda patlama
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 21:32
Herkese merhaba iyi forumlar. 2005 Peugeot 407 2.0 triptronik lpg'li aracım var.Son zamanlarda aracı ilk çalıştırdığımda rolantide düzensizlik, aşırı sarsıntı, gaz yememe sorunu var. Araç kendi kendine hafif gaza basar gibi ses geliyor.Araç sarsıntılı çalışırken farlar, araç içi ışıklar kısılıp düzeliyor.Ayrıca egzozdan patlama oluyor gaza bastıkça. Lpg taktıralı 5 ay oldu ancak yakın zamana kadar sorunum yoktu. Bujileri değiştirdim, gaz kelebeği temizlendi, adaptasyon yapıldı. Makinaya bağlanınca sorun çıkmıyor. Hararet 90 dereceye gelene kadar  kesik kesik gaz yiyor, gaza yüklendikçe birkaç arıza lambası yakıyor, araba bir türlü hızlanmıyor bazende devir 2500 ün üstüne cıkmıyor dip gaz yapmama rağmen. Ayrıca rolantide ikende egzozda patlama yapıyor. Bu sorun lpg de daha belirgin olmasına rağmen benzinde ikende yapıyor. Ancak enteresan motor ısınıp hararet 90 dereceye çıktığında, birkaç kez marşa basıp kapattıktan sonra araçta hiçbir sıkıntı kalmıyor, ne gaz yememe ne de rolantide düzensizlik. Ancak motor soğuduğunda aynı sorun tekrar ortaya çıkıyor. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.Saygılar.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 23:25
ayni sorun dun bendede olustu dun....

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=27779

bence sana tavsiyem kimseye elletme ariza lambasi yaninca bilgisayara baglattir hic kurcalatma benim gibi olursun yoksaa sonra.. gecmis olsun...


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: lawyer
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 23:49
Orjinalini yazan: volkan22 volkan22 Yazdı:

ayni sorun dun bendede olustu dun....

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=27779

bence sana tavsiyem kimseye elletme ariza lambasi yaninca bilgisayara baglattir hic kurcalatma benim gibi olursun yoksaa sonra.. gecmis olsun...

Teşekkür ederim cevabınız için.Konuyu okudum neredeyse aynı şeyler olmuş.Umarım biran önce çözüm buluruz. Çok geçmiş olsun sizede.


Mesajı Yazan: Black GTI
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2013 Saat 12:17

Aynı sorun ew10 motor kodlu 2.0 206 GTI mde gecen ay basıma geldı. gaza basınca gaz yememeler, pancar motoru gbı ses asırı sarsıntılı calısma, sıyah duman atma cekıs hıc yok ve kompresyona bırakıldıgında sılah sesı gbı egzos patlamaları.. sorunu cozmek ıcın cok ugrastım pp2000 de dogru arızayı vermedı baska bı cıhazda baglandıgımda 1. lambda (o2) sensoru arızalı gosterdı kendım degıstrdım ve arızalar sılındıgınde arac normale donuyor hatta daha ıyı yuruyor yakıt azalıyor vs. onerım oksıjen sensorunu degıstrıp arızanızı sıldırıp bı ınce carbon clear yaptrmanız yonunde olucaktır gecmıs olsun..



Mesajı Yazan: lawyer
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2013 Saat 04:09
Orjinalini yazan: Black  GTI Black GTI Yazdı:

Aynı sorun ew10 motor kodlu 2.0 206 GTI mde gecen ay basıma geldı. gaza basınca gaz yememeler, pancar motoru gbı ses asırı sarsıntılı calısma, sıyah duman atma cekıs hıc yok ve kompresyona bırakıldıgında sılah sesı gbı egzos patlamaları.. sorunu cozmek ıcın cok ugrastım pp2000 de dogru arızayı vermedı baska bı cıhazda baglandıgımda 1. lambda (o2) sensoru arızalı gosterdı kendım degıstrdım ve arızalar sılındıgınde arac normale donuyor hatta daha ıyı yuruyor yakıt azalıyor vs. onerım oksıjen sensorunu degıstrıp arızanızı sıldırıp bı ınce carbon clear yaptrmanız yonunde olucaktır gecmıs olsun..



Cevabınız için çok teşekkür ederim. Aynen dediğiniz sorunları yaşıyorum bende yanılmıyorsam zaten 206 GTI 2.0 ile aynı motor var.Dediğiniz gibi pp2000 de arıza göstermedi.İlk işim lambda sensörünü göstermek olacak.Sizede geçmiş olsun tekrar çok sağolun.


Mesajı Yazan: Black GTI
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2013 Saat 07:46
muhtemelen o sorundur çünkü o sensörlerin belli km lerde değişmesi gerekiyo cunku 50-60 bınde bır. Bosch tan 150 tl ye almıştım ben şuan çok sağlıklı çalışıyor.


Mesajı Yazan: lawyer
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2013 Saat 22:37
Orjinalini yazan: Black  GTI Black GTI Yazdı:

muhtemelen o sorundur çünkü o sensörlerin belli km lerde değişmesi gerekiyo cunku 50-60 bınde bır. Bosch tan 150 tl ye almıştım ben şuan çok sağlıklı çalışıyor.


Tekrar teşekkür ederim.Hafta içinde göstereceğim umarım başka yerlerde de sorun bulmazlar.iyi akşamlar.


Mesajı Yazan: asbircan
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2013 Saat 12:45
bu sorunu kesin çözüm kavuşturan olursa mutlaka buradan paylaşsın. bende de geçen sene aynı problemler vardı şimdi tekrar başladı. hatta boşta giderken bile rölanti motoru 800 devir ile 1200 devir arasında yalpalayıp duruyor ve eğer yalpalama esnasında depriyaja basıp gaz verecek olursam araç stop ediyor sorunu içi  geçen sene yapılan işlemler: 
1- rölanti motorunu değiştirdim (orjinal 153TL) 
2-gaz kelebeği ve boğaz temizlendi 30TL 
3- tekrar cihaza bağlandı 20TL 
4- subab ayarları yapıldı 50TL 
5-bujiler değişti 30TL 
6-komle bakım yapıldı + depriyaj seti değişti.  
şimdi aynı sorunlar yine var ne yapacağız anlamadım sadece bobin ve sensörler kaldı onları değiştirsem işe yarıyacağını tahmin etmiyorum bu LPG denmi kaynaklanıyor acaba.....


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2013 Saat 16:14
Ayni sorun bndede mevcut sonucunuzu sabirsizlikla bekliyorum...


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: Black GTI
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2013 Saat 16:47
Orjinalini yazan: asbircan asbircan Yazdı:

bu sorunu kesin çözüm kavuşturan olursa mutlaka buradan paylaşsın. bende de geçen sene aynı problemler vardı şimdi tekrar başladı. hatta boşta giderken bile rölanti motoru 800 devir ile 1200 devir arasında yalpalayıp duruyor ve eğer yalpalama esnasında depriyaja basıp gaz verecek olursam araç stop ediyor sorunu içi  geçen sene yapılan işlemler: 
1- rölanti motorunu değiştirdim (orjinal 153TL) 
2-gaz kelebeği ve boğaz temizlendi 30TL 
3- tekrar cihaza bağlandı 20TL 
4- subab ayarları yapıldı 50TL 
5-bujiler değişti 30TL 
6-komle bakım yapıldı + depriyaj seti değişti.  
şimdi aynı sorunlar yine var ne yapacağız anlamadım sadece bobin ve sensörler kaldı onları değiştirsem işe yarıyacağını tahmin etmiyorum bu LPG denmi kaynaklanıyor acaba.....
 
Arkaaşlar çözümünü yazdım zaten kendimce aynı arızaları belirtiyorsanız eğer O2 sensörü  arızalı hala arayış neden?


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2013 Saat 19:52
Benim arac suan pejo serviste arizayi bulamadilar notor isigi yaniyor aynen sende olanlar oluyor... peki pp2000 disinda neyle okuttunuz yardimci olursaniz saolun.

-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: asbircan
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2013 Saat 19:01
Orjinalini yazan: volkan22 volkan22 Yazdı:

Benim arac suan pejo serviste arizayi bulamadilar notor isigi yaniyor aynen sende olanlar oluyor... peki pp2000 disinda neyle okuttunuz yardimci olursaniz saolun.





Mesajı Yazan: asbircan
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2013 Saat 19:03
Orjinalini yazan: Black  GTI Black GTI Yazdı:

Orjinalini yazan: asbircan asbircan Yazdı:

bu sorunu kesin çözüm kavuşturan olursa mutlaka buradan paylaşsın. bende de geçen sene aynı problemler vardı şimdi tekrar başladı. hatta boşta giderken bile rölanti motoru 800 devir ile 1200 devir arasında yalpalayıp duruyor ve eğer yalpalama esnasında depriyaja basıp gaz verecek olursam araç stop ediyor sorunu içi  geçen sene yapılan işlemler: 
1- rölanti motorunu değiştirdim (orjinal 153TL) 
2-gaz kelebeği ve boğaz temizlendi 30TL 
3- tekrar cihaza bağlandı 20TL 
4- subab ayarları yapıldı 50TL 
5-bujiler değişti 30TL 
6-komle bakım yapıldı + depriyaj seti değişti.  
şimdi aynı sorunlar yine var ne yapacağız anlamadım sadece bobin ve sensörler kaldı onları değiştirsem işe yarıyacağını tahmin etmiyorum bu LPG denmi kaynaklanıyor acaba.....
 
Arkaaşlar çözümünü yazdım zaten kendimce aynı arızaları belirtiyorsanız eğer O2 sensörü  arızalı hala arayış neden?

bu sensör bir alt tarafta bir de üst varmış üstekini fiyatı orjinal 358 TL işallah üst taraftaki değildir.


Mesajı Yazan: EErgul
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2013 Saat 00:30
vay arkadaş aynı sorun bende de var kompresyonda egsoz pataması, motor soğukken düşük devirde gaz yememesi, yalpalaması falan. ben gaz kelebeğini falan temizletsem düzelir diye düşünüyodum ama egsozun bununla bağlantılı olduğunu düşünmedim. katalizör kirlidir falan diye düşünüyodum bak. ayrıca bende arıza ışığı falan yakmıyor. 350 liralardan bahsediyorsunuz.

birde ben egsozumun düzelmesini istemiyorum Ouch


-------------
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model


Mesajı Yazan: lawyer
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2013 Saat 22:22
Arkadaşlar bugün sorunum çözüldü.Sebebi ateşleme bobini çıktı değiştirince problem halloldu. Aynı sorunu yaşayan arkadaşların aklında bulunsun. Hepinize teşekkürler , iyi forumlar.


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2013 Saat 22:28
sorun yuzde doksan bobin


-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2013 Saat 01:50
aracınız lpg li ise kesinlikle bobinden dir.

ankara da şaşmaz da bi firma 1 yıl garantili bobin satıyor orjinal değil 100tl orjinal de lpg varsa garantisi yokmuş fiyatı 200tl ben orjinal aldım 


Mesajı Yazan: baris1007
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2013 Saat 16:25
206 aracında sarsıntı sorunu olanlar şu yolu izlesinler
 1) Gaz kelebeği temizlensin devam ederse
 2) Bobinler kontrol edilsin sağlamsa
 3)Enjektör ler test ettirilsin ve kablo demetinde temassızlık olup olmadığına bakılsın
 4)En son yine olmazsa Yetkili servise gidilib beyin güncellemesi yapılsın kesin düzelir bunların hepsi başıma geldi ve en son servis çözdü beyin güncellendi


Mesajı Yazan: yusufcalik
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2013 Saat 02:33
arkadaşlar mrb.benim bende peugeot 307 2005 model otomatik-triptonik vites arac var.2 hafta önce şanzıman arızası vardı ankarada yaptırdım 1 hafta kullandım vites geçişleri kalkış gayet iyidi düzeldi.1 hafta kullandıktan sonra lpg attırdım ve lpg atıldıktan hemen sonra lpg ustasında araç P dan R ve D ye cekince kendiliğinden gaz yemeye başladı 2500-3000 deviri buluyordu...lpg ustası aracın şanzımanından yne arızalı oldugunu söyledi bende şanzımanı yapan ustayı aradım şanzımandan olmaz dedi.araç beyini ile ilgilenen bi ustaya gittim boğaz kelebepi adaptasyonu mu ne yapılması gerekio dedi götürdüm ondan değil normal dedi hatta tekrardan yaptı ayarını.servise gittim aynı şeyi dedi bende boğaz kelebiğinde sıkıntı yok dedim.o zaman lpg yı cıkar benzinde tekrar dene dedi ama bunu yapmadım henüz...sonra başka bi ustaya sordum o da şanzıman balatasında olur dedi bende hepsi yeni değişti 2500 tl para verdim dedim şanzımanda çoğu parça yeni değişti...aynı usta şanzımanın vites geçişleri bilgisayardan ayarlanması gerekiyor diye söyledi böyle bişey oluyor mu bunuda bilmiyorum...araba 1-2 gün yine denedim şuanda gaz alıp verme yapmadı ama yine yapıcak gibi bu sorun neden olur bana yardımcı olabilir misiniz...artık bıktım bu olaydan..vites geçişleride bazen 4000 devirden sonra atıyor... D yolda giderken triptoike alıyorum yinede D yazıyor manuele almıyorum....sorunlar neden bana yardımcı olan olursa çok iyi olurr .....


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 14:50
benim araç 2002 model xr otomatik vites..lpg taktırdım...bazen gaz sonuna kadar bastıkça ibre tam tersine aşağıya doğru düşüyor..sonra ayağımı çekip tekrar bastığımda düzeliyor...bir sorun mu var acaba?


Mesajı Yazan: sebebsiztayfa
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 21:21
Bugun hallettim o işi aynı sorunlar başıma dert olmuştu yok converter faild hatası yok antıpolytn hatası hepsi hallolduateşleme bobininden miş birde buji kömürleri bitmiş su an kafam rahat yakıt düştü çekiş arttı sesi de güzelleşti maşşaallhh

-------------
ikiyüzaltın varsa gerisi teferruattır...paşşa...


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 21:59
maliyet ne oldu hocam ?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2016 Saat 22:36
Arkadaşlar merhaba,

2002 model 110'luk Roland garros sahibiyim, 4 gündür rolanti ve gaz yememe problemi yaşamaktayım. 

Süreç şu şekilde gelişti;

-Geçtiğimiz cumartesi günü periyodik bakım yaptırdım. Motor Yağı, Yağ filtresi, polen filtresi,benzin filtresi,hava filtresi değiştirildi.
-2 gün sorunsuz gezdim. 
-Pazartesi sabah aracı çalıştırdığımda durduk yere bu sorun ortaya çıktı. Akşam ustayı getirdim gaz kelebeğini temizleyelim deneyelim dedi.
-Salı günü araç normal olarak çalıştı sanayiye kadar gitti
-Kelebek boğazı temizlendi, adaptasyon yapıldı vs. 


Boğaz kelebek temizliğinden önce dalgalanma daha fazla ve 1500 Deviri geçmiyordu.

Boğaz kelebeği temizlettim, şuanki durum videodaki gibi :(
Rölantide aşırı dalgalanma ve dip gazda 3000 Deviri geçmiyor.

Kelebek değişmesi mi gerekiyor sizce? Bazen normal çalışıyor, bazen bu şekilde kafasına göre yani

Not: LPG ve Benzinde sorun aynı.

Video:

https://vimeo.com/193930447" rel="nofollow - https://vimeo.com/193930447

https://vimeo.com/193930447



-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: TooJohn
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2016 Saat 08:52
rölanti dengesizliği buna bağlı stop etme ve egzoz patlaması sorunları yaşamıştım geçen sene, bobin değiştiğinde tüm bu sorunlar çözüldü.


Mesajı Yazan: monalos
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2016 Saat 09:01
Aynı bende de 3 ü geçmiyordu devir . Bilgisayara bağlayınca bobin arızası çıktı. Bobin değişice düzeldi

-------------
PEUGEOT 206 FARKI 1.4 BENZİN XT 2002 ABS


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2016 Saat 12:22
Arkasalar yorumlar icin tesekkur ederim.
Sizde bilgisayara baglayinca bobin ariza mi veriyordu?

Yarin sanayiye gidecem, baska fikri olan var mi ?

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2016 Saat 14:11
bobin arızalı büyük ihtimal hocam arkadaşlarımızın dediği gibi 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2016 Saat 15:59
Bobin arizali olsa surekli ayni problem olmasi gerekmez mi?
Bu sabah 0°C sogukta tek marşta normal olarak calistirdim araci mesela.

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: fætih
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2016 Saat 16:49
bunlar için ilk suçlu bobindir. düzelmezse subaplar yanıktır.


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2016 Saat 21:29
Bu akşam işten gelince tekrar çalıştırdım aracı. Tek marşta normal çalıştı. 

Ancak bişey farkettim gaza basınca boğaz kelebeğinin olduğu yerlerden 1 sn veya daha kısa tısss diye bi ses geliyor sanki hava kaçağı sesi gibi. aracın içinden bile dikkatli dinleyince duyabiliyorum.


-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2016 Saat 12:01
Ustanin elide cikma kelebek bogazi varmis. Onu taktik adaptasyon ve yeni yazilim yukledik.
Planet2000 de kelebek arizasi vermeye devam ediyo, baska hata kodu cikmiyo. Bir sure boyle deneyecem bakalim

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2017 Saat 11:29
Ustunden baya zaman gectı ama merak eden arkadaslar ıcın bılgı vereyım.
Bogaz kelebegı degısımı sonrası sorun aralıklarla devam ettı ayrıca sureklı 2. Kademe fan calısma sorunu cıktı.
Problem beyin kaynaklı oldugunu farkettık beyin ıcıne su aldıgı ıcın oksıtlenmıstı.
Beyin degısımı sonrası problem cozuldu bayadır sıkıntı yok

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net