Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Arabada Çekiş Problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=27793
Tarih: 01 Ağustos 2025 Saat 16:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Arabada Çekiş Problemi
Mesajı Yazan: uyarrr
Konu: Arabada Çekiş Problemi
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 12:17
Arkadaşlar   2003 model  1.4 HDİ XR   
model aracım   2-3-4-5    vites değişikliklerinde   araba devri  2500  devire gelene kadar  araba çekmiyor 2500 devirden--3000  devire  gelene kadar cekıs baslıyor   ancak  3000 devirden sonra vites değişikliği istiyor  vites yükseltince  yine   devir  düşüyor  2500 e kadar cekmıyor   araba   neredeyse  canı cıkacak gibi   sanki 2. vitesden  4  e  gecersınya  aynı pozisyonda  gidiyor.

Bu durum nedir  neyden kaynaklanır  mailyeti ne civarda olur bilgisi olan arkadaşlar  yardımcı  olursa  sevinirim.
Teşekkürler.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: rockwaryumm
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 12:32
Orjinalini yazan: uyarrr uyarrr Yazdı:

Arkadaşlar   2003 model  1.4 HDİ XR   
model aracım   2-3-4-5    vites değişikliklerinde   araba devri  2500  devire gelene kadar  araba çekmiyor 2500 devirden--3000  devire  gelene kadar cekıs baslıyor   ancak  3000 devirden sonra vites değişikliği istiyor  vites yükseltince  yine   devir  düşüyor  2500 e kadar cekmıyor   araba   neredeyse  canı cıkacak gibi   sanki 2. vitesden  4  e  gecersınya  aynı pozisyonda  gidiyor.

Bu durum nedir  neyden kaynaklanır  mailyeti ne civarda olur bilgisi olan arkadaşlar  yardımcı  olursa  sevinirim.
Teşekkürler.

şimdi anlamadım arkadaşım 3000 dd sonra nasıl vites istiyor. vites değiştirince alt devirlere inmesi normal. Aracından hiç kullanmadım ama nasıl bir düşme bu belki sana aracının zayıflığından dolayı gitmiyor gibi geliyordur. Sonradan böyle olduysa bi carbon clean deneyin önce derim ve aracın hava filtresini, patlayan çatlayan hortum falan varmı  bi kontrol edin


Mesajı Yazan: uyarrr
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 13:31

Şöyle  anlatayım kafanızda canlandırın sizde      farzet ki  dik bir yokuşa çıkıyorsun 2. vitesten  3 geçersen  araba ne yapar  devir düşer  çekmez   gaz yemez hale gelır.   sende  geri vites küçültürsün.


Bu aynı pozisyon   normal düz yolda giderken  2. vitesten 3 e  geçince  öekiş bir anda düşüyor  yanı  araba  asılmıyor.  çok yavas  yavas   sanki kablumbaga  gıbı  cekıyor.


Mesajı Yazan: uyarrr
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 13:31
Yada şöyle deyim ben size  normal yolda  giderken  2.  vitesten . 4. vitese gecse ne olur araba devir  çekisişi
Bende  normal gecıslerde aynı o şekildde  oluyor.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 13:36
debriyaz balatası bitik olabilir çok yukarıdan mı kavrıyor debriyej


Mesajı Yazan: uyarrr
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 13:37
yok kavraması normal  debrıyaj da sıkıntı yok


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 13:38

elektronik sisteminde arıza olsa zaten uyarı verir bence devriyej balatan bitiyor yakında hiç gitmez araçın



Mesajı Yazan: uyarrr
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 13:40
Vallal  arabadan hıc anlamam  ama   bir  arkadasım   turbo  ve enjeksıyondan olabılecegını soyledı


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 14:00
turbo kumanda elektrovanası yada arkadaki vakkum deposunda yag varsa vakumlama tam olmaz ve turbo vestigeyti tam açmaz ve araç bayılır yag olup olmadıgı kontrol edilip eger varsa vakkum pompası degişmesi lazımdır ki büyük ihtimallen sorun bundan kaynaklıdır


-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: gngburak
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 19:20
soğutma suyuna yağ karışmışmı bi bak bakalım
conta yakmış olabilir bende de vardı aynı problem yeni conta taktık düzeldi.


-------------
www.gngtasarim.com


Mesajı Yazan: mistik
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2013 Saat 23:39
turbodan olması muhtemel.. benim araçta yokuş çıkarken 2 den 3 e atınca yemiyodu 2ye geri atıyordum, turboda yağ kaçağı varmış tamirden sonra herşey düzeldi , 3 te akıp gidiyor artık 4ü bile ister oldu + hava filtresi deişti...

-------------
http://bit.ly/c25MCx" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: yurdakulada
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2013 Saat 00:52
ERG valfini kontrol edin,erg vafina bagli iki adet ince hortum var bakin hortum cikmissada cekisten düser turboyuda sogutmaz,kendim yasadim aynisini. özel peugeot servisine gittim kurcalamadiklari yeri kalmadi yinede her kafadan bir ses yok turbo gitmis yok motor gitmis sacma sapan hikayeler. kendim aramaya basladim almanya forumlarina girdim orada erg valfi konusu geciyordu hakikaten baktimki erg valfinin ince hortumunu yanlis takmislar,iki hortum var yanis takilinca araba cekmiyor turboyuda sogutmuyor. hortumlari yanlis takan usta triger setini degismisti ne yaptiysa kurcalamis hortumlari.orijinal  erg valfi bende 1 adet var almanyadan almistim ihtiyaci olana yollayabilirim.


Mesajı Yazan: savasozturk
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2013 Saat 01:21
ooooo yurdakulada var burdaaaaaaaaShocked hoşgeldin baba..
arkadaşlar yurdakulada gerçekten bu tip şeylerde tecrübelidir. ben çok yardımını gördüm.. onun dediklerini dikkate alın derim.. parca vs konusunda da yardımları olur mutlaka... ben hemen hemen her arıza veya parça konusunda fikrine başvururum... yanıldığınıda pek görmedim...


Mesajı Yazan: yurdakulada
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2013 Saat 01:45
tesekkür ederim savasim...
ayrica oksijen sensörünede baktirin.


Mesajı Yazan: uyarrr
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2013 Saat 09:21
Arkadaşlar yorumlarınız yardımlarınız  çok iyi teşekkür ederim   ama kafam karıştı :)

Birde mistik  arkadasımız   rampa  çıkarken bayılıyordu demiş    ama benim araba  rampa değil  düz yolda  1 den2 ye  2 den 3 e   3 ten 4 e gecerken hemen bayılıyor    3 den nerdeyse 2 çekesi gelıyor.

Ustanın birtanesi  1500 tl gibi bir maraf çıkardı  turbo ve  enjeksıyonlar diyerek gözum korktu  :)
 


Mesajı Yazan: yurdakulada
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2013 Saat 12:02

bence referanzlari olan usta bulursan daha iyi olur,belkide ufacik bir problem vardir 3-5 servise danismadan elletme cünkü cogu firsatcidir ülkemizde askari ücretin 800lira bile olmadigi yerde 1500 tl rakamlari bana sacma geliyor...



Mesajı Yazan: inceyasar
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2013 Saat 17:17
Hava Debimetresine baktırın buyuk ıhtımalle ondandır

-------------
2004 307 1.4HDI



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net