Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

marş sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=27708
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 06:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: marş sorunu
Mesajı Yazan: salihata
Konu: marş sorunu
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2013 Saat 09:29
Arkadaşlar merhaba, 
aracımda şöyle bir sorun var; aracı bir kaç ay önce park edip bi 5 dakika sonra tekrar çalıştırmaya uğraştım araç marş almadı. marşa bastığımda tık tık diye ses geliyordu dedim akü bitti, ama 10 dakika süre geçtikten sonra araç direk marş aldı.  Araç, hiç bir zaman ilk çalıştırmada bu sorunu vermedi. bu sorun genelde benzin almak için kontağı kapattığımda tekrar çalıştırdığımda araç çalışmıyor yine tık tık diye bir ses geliyordu  ve 10 dakika sonra marş alıyordu benzinlikte benzincilerle az kavga etmedim. araç otomatik adam boşa al öyle çalıştır falan diyo her neyse, tabi aynı zamanda akü de bitmişti 4 lüleri yaktığımda bile 4 lüler fazla çalışmadan sönüyordu. ben bu sorunu akünün azlığına yordum ve gittim akü aldım, tabi piyasada bilinen çok iyi akülerin yerine normal özellikte bir akü aldım . Herneyse aracım artık kontağı kapattıktan sonra hemen çalışmamazlık yapmıyordu 2 hafta boyunca bu sorun yoktu. eski aküde her gün olan bu sorun, yeni akü de 2 haftadır yoktu taa ki dün aracımın kontağını kapayıp tekrar çalıştırana kadar :( 
bu sefer 10- dakika yine bekledim çalışsın diye ancak marşa bastığmda tık tık sesi geldi ve araç çalışmadı ben de inat ettim az zorladım marşı ard arda 2-3 kere marşa bastım araç marş aldı , şimdi bu kadar uzun uzun yazdım ama benim aracımın sorunu ne? yardımcı olabilecek arkadaş var mı ?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2013 Saat 01:42
Aküyü değiştirmeden önce ölçtürmelisiniz. Her marş basmama aküden kaynaklanmaz. Marş motoru da arızalanabilir.
Araç marş basmadığı zaman gösterge ışıkları yanıyor mu?
Yanıyorsa aküde bir sorun yoktur sorun marş motorunda olabilir ( marş motorunun kömürü bitmiş olabilir.) , yanmıyorsa sorun aküdedir.
 
 


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2013 Saat 13:30
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Aküyü değiştirmeden önce ölçtürmelisiniz. Her marş basmama aküden kaynaklanmaz. Marş motoru da arızalanabilir.
Araç marş basmadığı zaman gösterge ışıkları yanıyor mu?
Yanıyorsa aküde bir sorun yoktur sorun marş motorunda olabilir ( marş motorunun kömürü bitmiş olabilir.) , yanmıyorsa sorun aküdedir.
 
 

Aküyü ölçtürdüm ve akü bitikti, araç marş basmadığı zamanlarda gösterge ışıkları akü bitikken de yanıyordu hatta araçta giderken akü uyarı lambası yanıyordu, aküyü değiştirdim akü uyarı lambası söndü, peki akünün bozuk olma ihtimali ne ? 2 yıl garantisi var ona göre değiştircem aküyü yine


Mesajı Yazan: baroff
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2013 Saat 13:45
Orjinalini yazan: salihata salihata Yazdı:

Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Aküyü değiştirmeden önce ölçtürmelisiniz. Her marş basmama aküden kaynaklanmaz. Marş motoru da arızalanabilir.
Araç marş basmadığı zaman gösterge ışıkları yanıyor mu?
Yanıyorsa aküde bir sorun yoktur sorun marş motorunda olabilir ( marş motorunun kömürü bitmiş olabilir.) , yanmıyorsa sorun aküdedir.
 
 

Aküyü ölçtürdüm ve akü bitikti, araç marş basmadığı zamanlarda gösterge ışıkları akü bitikken de yanıyordu hatta araçta giderken akü uyarı lambası yanıyordu, aküyü değiştirdim akü uyarı lambası söndü, peki akünün bozuk olma ihtimali ne ? 2 yıl garantisi var ona göre değiştircem aküyü yine


aküden değildir o zaman , alternatörle ilgili olabilir şarjz etmiyorsa akünüzü zamanla bitirip marş aldırmaz benim bildiğim.


Mesajı Yazan: SDYMZ
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2013 Saat 14:49
volan ile marş dişlisinden de olabilir. kutup başının iyice sıkıştır gevşek olmasın


-------------
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi


Mesajı Yazan: alp2525
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2013 Saat 19:02
arkadaşım buna bnzer sorun benim eski 307 dede vardı genelde bu sıkınıyı araç uzun süre çalışınca yapıyordu.sorun aküden falan değil ben marş otomatiğini değiştirdim komple değil yalnız açıldı kömür falan birşeyler değişti tamir kiti diye geçiyordu geçen yıl işçilikle beaber 130 tl yaptırmıştım bir elektrik ustasına git hallederler ondan sonra hiç sıkıntı yaşamadım benim aracın aküsü zaten bitik ti değiştirmediğim halde sıkıntı çıkmadı tekrar.Bu marş otomoiğinde bulunan kömürler ısınınca bu sıkıntıyı veriyormuş iletimi sağlamadığı için tık tık ses geliyor.

-------------
407 1.6 HDI CONFORT


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2013 Saat 11:58
Orjinalini yazan: alp2525 alp2525 Yazdı:

arkadaşım buna bnzer sorun benim eski 307 dede vardı genelde bu sıkınıyı araç uzun süre çalışınca yapıyordu.sorun aküden falan değil ben marş otomatiğini değiştirdim komple değil yalnız açıldı kömür falan birşeyler değişti tamir kiti diye geçiyordu geçen yıl işçilikle beaber 130 tl yaptırmıştım bir elektrik ustasına git hallederler ondan sonra hiç sıkıntı yaşamadım benim aracın aküsü zaten bitik ti değiştirmediğim halde sıkıntı çıkmadı tekrar.Bu marş otomoiğinde bulunan kömürler ısınınca bu sıkıntıyı veriyormuş iletimi sağlamadığı için tık tık ses geliyor.

peki hocam en kısa zamanda bir elektrik ustasına uğruyacağım, alternator ve volan marş dişlisine de baktırmam lazım belki de eski aküm bu yüzden bitmiş olabilir, altennatör eğer aküyü boşaltıyosa diğer akü de bu yüzden boşalmış olabilir, ancak alp in dediği daha mantıklı geldi çünkü araç ısındığında bu sorun var yani aracı ilk çalıştırırken hiç bu sorunla karşılaşmadım, o yüzden ilk olarak bu kömürlerle ilgilencem , teşekkürler cevaplar için.


Mesajı Yazan: selammedikal3434
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2013 Saat 12:21
Arkadasım sanırım marş motorunun kömürleri bitmiş büyük olasılıkla


Mesajı Yazan: alp2525
Mesaj Tarihi: 23 Mart 2013 Saat 22:27
alternatörde sorun olup olmadığını anlamak için araç çalışmıyor vaziyette iken akünün değerini ölçtür zaten yeni değiştirmissin 12v gibi bir değer göstermesi gerekiyor ölçü aleti takılı vaziyette iken ölçü aleti 14v gibi bir değere çıkması gerekiyo eğer değerler nunu gösteriyorsa bir sıkıntı yoktur alternatörde senin sıkıntı büyük ölçüde kömürlerde kardeş ben dediğim gibi 130 mal omuştu ama peugeotmarkette murat arkadaş var ondan komle marş motoru fiyatını öğren eğer aralarında fiyat olarak pek bi fark yoksa komple yenisini taktır.Bizim 307 lerde marş motoru çok cins bir yere yerleştirilmiş malesef onun için tamiri zaman alabiliyor.İhmal etme çünkü çok olmadık yerde sıkıntı çıkarır. umarım yardımcı olmuşumdur

-------------
407 1.6 HDI CONFORT



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net