Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

EKSOZ SİSTEMİ ( Beygir & Tork )

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=2757
Tarih: 15 Kasım 2025 Saat 05:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: EKSOZ SİSTEMİ ( Beygir & Tork )
Mesajı Yazan: Guests
Konu: EKSOZ SİSTEMİ ( Beygir & Tork )
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 01:27

Eksoz sistemi neden beygir ve tork getirir?

Son yıllarda üretilen otomobillerin egzost sistemleri gerek emisyon testlerinden geçebilmek için gerekse ses kirliliği yapmamak için sıkışık üretilmiştir.

Egzost sistemini oluşturan tüm parçalar geri basınç oluşturur. Header yani egzost manifoldu, katalitik konvertörler, rezonatörler ve son susturucular geri basınç kaynağıdır.

Geri basınç nedir?

Motorun yanma odasındaki patlamalar ile sadece pistonları aşağıya doğru hareket etmeye yarayan enerji açığa çıkmaz. Aynı zamanda ses ve ısı enerjileri de oluşur. Ses enerjisi yanma odasından çıkıp headera girer ve 400-500 metre/saniye hızla son susturucuya doğru ilerler. Bu sırada yanmış gazlar 70-100 metre/saniye hızla header'a girerler ve son susturucuya doğru hareket ederler. Ses enerjisi egzost gazlarından 5 kat daha hızlı hareket eder. Ses enerjisi düşük basınçlı bir ortama girerse geriye döner ve gazlar ile karşılaşır. Ses enerjisi gazları tekrar geriye, yanma odasına doğru iter. Bu arada türbulanstan dolayı enerji kaybı olur.

Geri dönen egzost gazları ne yapar?

Eğer gazlar döndüğünde eksoz sübabı açık ise yanma odası tekrar bir miktar egzost gazı ile dolar. Bu yanma odasına daha az miktarda temiz hava ve benzin karışımı girmesine yol açar. Sonuç olarak daha az hava/benzin karışımı daha az performans demektir. Eğer gazlar ses enerjisi ile birlikte döndüklerinde egzost sübabı kapalı ise tekrar son susturucuya doğru dönerler.

Spor son susturucular, katalizörler ve headerlar sistemdeki geri basıncı azaltmaya yöneliktir.


PeugeotTurkey İLE yola devam Wink
 
Kaynak ::: Zamanında World dosyaları olarak kaydettiğim için PC den destek alarak konuları açmakyım...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 10:08
aferim delüanlı


Mesajı Yazan: MirakGTI
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 10:18
paylasım ıcın saol
diğer dosyalarıda görmek isteriz


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 10:36

Paylaşım için saol..



Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 11:27

Peki Burak.. ses bir enerjimidir?? Big%20smileBig%20smileBig%20smile



Mesajı Yazan: danseLL
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 11:39
peki sayınn abim bi sorum oLacak ben 306 ya orj egsozunu 3 kere deiştirdim egsoz 3 kere sıfır takıLdı ve hep patladı içinde neler var biLmiorum ses yapamaya başLadı bunun sebebi ne olabilir...?


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 12:04
Çürüme olabilir tansel.. başka ne olabilirki.. sonuçta bir yığın metal... ısıya dayanıklı galvaniz ile boya taktırmadan önce..


Mesajı Yazan: danseLL
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 12:35
Orjinalini yazan: hasimayaz hasimayaz Yazdı:

Çürüme olabilir tansel.. başka ne olabilirki.. sonuçta bir yığın metal... ısıya dayanıklı galvaniz ile boya taktırmadan önce..
bi deneyeyim haşim abi..saoL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2008 Saat 13:41
Orjinalini yazan: hasimayaz hasimayaz Yazdı:

Peki Burak.. ses bir enerjimidir?? Big%20smileBig%20smileBig%20smile

sesi ayarlarsan enerji ayarlayamazsan kuru gürültü olur Sn.Haşim AYAZ Wink



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net