Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Aracım Neden Çok Yakıyor Olabilir ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=27081
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 19:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Aracım Neden Çok Yakıyor Olabilir ?
Mesajı Yazan: AzoReSx
Konu: Aracım Neden Çok Yakıyor Olabilir ?
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2013 Saat 14:29
 İyi Günler 

Aracım 2006 model 307 1,6 comfort triptonik aracımda BRC marka tüp takılı  hawalar sıcakken aracım  30 35 krş ciwarı yakıyoken şimdi 50 55 kuruş arasında yakıyo 10 tl lik gazla tam 20 km gidebiliyorum. Hawalar soğuduğu için böyle bi artış olması söz konusu olamaz herhalde. Sorun ne olabilir ? ve ne kadar maliyeti olur bu durumu çözmemin.    
                                                                                   



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2013 Saat 15:59
gazlı araçların kışın fazla yakması normal ama senin aracındaki fark normal mi bilemedim..

-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: xdesign_206
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2013 Saat 16:15
Gaz ayarın bozulduğu için çok yakıyodur bence gaz ayarı yaptırmalısın.

-------------
Peugeot 206 xdesign 1.4hdi(2006)


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2013 Saat 20:34
öncelikle kışın yakıt fazlalasır ve eger hava filitresi kirli isede araç fazla yakar


-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2013 Saat 09:26
kışın yakıtın arttığı doğru ancak bu kadar artması anormal. lpg bakımını yaptırın. benim lpg kitim için her 10.000 de lpg filtresinin değişmesi gerektiği söyleniyor. bu değişimden sonra gaz ayarı da yapıyorlar. benimki de çok yakmaya başlamıştı. geçen hafta soktum bakıma bakımdan sonra 30tl. gaz aldım 102 km. oldu daha gaz bitmedi.(gazın litresi 2.35 tl  30 tlgaz =12.76  lt. yapıyor.) aracım 1.6 manuel. (bu arada  ölçüm sırasında benzin ile hiç yol gitmedim.çalıştırdıktan sonra yerinde lpgye geçmesini bekledim.) tavsiyem lpg bakımlarınızı yaptırın ve bir daha kıyaslayın.

-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: AzoReSx
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2013 Saat 14:50
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:

kışın yakıtın arttığı doğru ancak bu kadar artması anormal. lpg bakımını yaptırın. benim lpg kitim için her 10.000 de lpg filtresinin değişmesi gerektiği söyleniyor. bu değişimden sonra gaz ayarı da yapıyorlar. benimki de çok yakmaya başlamıştı. geçen hafta soktum bakıma bakımdan sonra 30tl. gaz aldım 102 km. oldu daha gaz bitmedi.(gazın litresi 2.35 tl  30 tlgaz =12.76  lt. yapıyor.) aracım 1.6 manuel. (bu arada  ölçüm sırasında benzin ile hiç yol gitmedim.çalıştırdıktan sonra yerinde lpgye geçmesini bekledim.) tavsiyem lpg bakımlarınızı yaptırın ve bir daha kıyaslayın.

ortalama bakım maliyeti ne kadar tuttu ? İlginiz içinde Teşekkürler.


Mesajı Yazan: rhcpeppers
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2013 Saat 17:06
bende soktum 60 lira aldı

-------------
206 XT 2000 1.6 siyah


Mesajı Yazan: hema123
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2013 Saat 20:56
sıralı sistem lpg li araçlarda yakıtı etkileyen faktörler:
1- ateşleme kalitesindeki düşme yanma verimini azaltır ve çok yaktırır.  en önemli belirtisi aracın çekişi azalır ve egzosttan yanmamış lpg kokusu duyulur. çaresi ateşleme bobini, buji kabloları ve bujilerden gerekli olanları yenilemektir. yine ateşleme sistemindeki kontakların temiz olması gerekir.
2- hava filtresi değişimi gerekiyorsa yanma verimi düşer ve yakış artar. tr şartlarında iki ayda bir veya 5bin km de bir hava filtresi değişimi gereklidir. harcanan parayı bir-iki depo gazda amorti eder.
3- lpg sarfı hesaplanırken boş depodan boş depoya hesap yapılmalıdır. depoya dolum yapan pompa her seferinde aynı basıncı sağlamaz. ayrıca değişik pompaların basıncı da farklı olacaktır. mesela bir pompa gaz tankına 30 litre basabilirken, başka bir pompa veya günün farklı saatinde aynı pompa aynı depoya 50 litre lpg yükleyebilir. lpg de en sağlıklı sarf hesabı tamamen boşalmış depoya belli bir miktar lpg alıp bunu bitirene kadar kullanmak olmalıdır.
4- kullanılan lpg deki karışım oranları ve firma kalitesi de yakıtı oldukça etkileyen faktörlerdendir.
5- egzost son susturucu tıkanıklığı-bozukluğu lpg li araçlarda en önemli yakıt artırıcı etmenlerden biridir. 1998 bmw aracımda 2009 yılında ne yaptımsa yakıtı normale getirememiştim. tam pes etmek üzereyken iş bilen bir ustanın yönlendirmesiyle susturucu değiştirmiş ve azalan yakıt karşısında dumur olmuştum.
6- lpg kit montaj hataları yakıtı artırır. manifolda yapılan bağlantı ile lpg enjektörleri arasındaki hortum 10 cm den uzun olursa ayar tutturmak mümkün olmuyor. hava şartları lpg sarfiyatını ileri derecede etkilemeye başlıyor. 
7- lpg kitinin rutin bakımlarının yakıta etkisi bilinen bir gerçektir.
8- lpg kitinin araca uyum ayarı yakıtı etkileyen bir diğer parametredir. aracın elektrik-elektronik sistemindeki dalgalanmalardan çabucak etkilenip ayarı kaçabilir. zaman zaman ayar yaptırmak gerekebilir.
9- debriyaj balatası iyice azalmışsa yakıt artar. otomatik vites hidroliğindeki önemli azalmalar da aynı sonucu verir.
10- fren hidroliği çok eskimişse ve/veya borularda geri dönüşü engelleyen tıkanmalar oluşmuşsa frenler devamlı sıkışık kalarak yakıtı artırır.

şimdilik aklıma gelen en önemli sebepleri sıraladım. sonra aklıma yeni şeyler gelirse devam ederim.

saygılarımla.


-------------
2006 206 hdi x-design beyaz



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net