307 titreme
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26721
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 20:38 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 307 titreme
Mesajı Yazan: barutcu17
Konu: 307 titreme
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 23:36
benim 2004 model 307 1.4 hdi var bu gunlerde 1.viteste ve geri viteste kalkış yaparken titreme yapıyo ama biraz gaza basıpta yaparsam kalkışı 2000 devırde falan bişey yok debriyaj setindenmidir sorun mazot filtresindenmi kafama takılıyo
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: simirnoffredbull
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 23:56
debriyaj setindendir
------------- 2006 Peugeot 307 1.4 comfort
|
Mesajı Yazan: atlasbm
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2013 Saat 04:51
aynı sorun benim aracımda da var. baskı balata değişeli 1 ay oldu ama sorun aynı :(
------------- 2004 307 1.4 HDI XR
|
Mesajı Yazan: HUN
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2013 Saat 09:39
şanzuman kulaklarına baktırın bi..
|
Mesajı Yazan: barutcu17
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2013 Saat 22:17
peki bi zararı varmı bunun araca volanı falan etkılemez dimi
|
Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2013 Saat 23:09
bende de mevcut =) niçün acaba :)
-------------
  AIRBUS 307 -Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2013 Saat 21:43
HUN Yazdı:
şanzuman kulaklarına baktırın bi..
|
Takozlar o kadar etkilermi ? Aynı sorun bende de var baskı balata yeni değişti.Motor kulaklarından şüphelendim kontrol ettirdim be durumları kötüydü. Aklıma soktun şimdi onları değişmem lazım şimdi.
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: blinddark
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2013 Saat 22:11
benim arabada seninkiyle aynı kalkısta ve geride titriyor ama ben çok az gaz veririm azcık arttırdığım zaman sıkıntı kalmıyor titrerken devir saatine bak düşme oluyomu olmuyomu
------------- " http://bit.ly/c25MCx" rel="nofollow"> " 2003 307 1.4 hdi xr 1998 opel vectra 2.0 16v gls
|
Mesajı Yazan: barutcu17
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2013 Saat 01:20
peki bi zararı varmı bunun ya süresi falan ben yaklaşık 1 aydır aynı şekıilde kullanıyorum
------------- PEUGEOT 307 1.4 HDİ XR 16 VL 070
|
Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2013 Saat 08:54
valla bende de var aynı sorun debriyajda sorun var sanıyordum. boşa değiştirmeyelim o zaman.
|
Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2013 Saat 09:05
Muhtemelen sağ üst motor takozu arızalı olabilir , 307 lerde kronik arızadır
------------- Peugeot & Citroen Yedek Parça Peugeot Yedek Parça Bayii
Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti. İstanbul/Ümraniye (533)3018806 - (216)6311080
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2013 Saat 09:16
sahin-peugeot Yazdı:
Muhtemelen sağ üst motor takozu arızalı olabilir , 307 lerde kronik arızadır |
Takozun arızalı olduğunu nasıl anlayabiliriz hocam? Görsel olarak anlaşılabilir mi yoksa usta kontrolü mü gerekli illa?
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2013 Saat 09:55
Görsel olarak pek anlaşılmaz kauçuk kısmını görmek pek mümkün olmuyor
------------- Peugeot & Citroen Yedek Parça Peugeot Yedek Parça Bayii
Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti. İstanbul/Ümraniye (533)3018806 - (216)6311080
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2013 Saat 20:59
sonuç nedir acaba ? pay laşırsanız bizimde bilgimiz olur
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: tilbe307
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2013 Saat 23:30
motorun altında şanjıman takozu var ondan çok yapıyor. sanki motor alıp başını gidecekmiş gibi oluyor. değiştirin onu çok çok azalıyor arkadaşlar. bende de aynıydı. araç kırmızı ışıkta beklerken zulüm yaşıyodum :) şimdi gitti.
------------- 2010 3008 1.6 VTİ 120 HP PRİNS LPG
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2013 Saat 23:39
tilbe307 Yazdı:
motorun altında şanjıman takozu var ondan çok yapıyor. sanki motor alıp başını gidecekmiş gibi oluyor. değiştirin onu çok çok azalıyor arkadaşlar. bende de aynıydı. araç kırmızı ışıkta beklerken zulüm yaşıyodum :) şimdi gitti.
|
Tavsiyene uyup hemen değiştirecem. Sonucuda bildiririm
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2013 Saat 08:42
hıımm bende ışıkta beklerken titriyorum bazen yine arkadan biri dokundu falan sanıyorum. sonuçları paylaşırsanırsanız iyi olur valla..
|
Mesajı Yazan: taskin
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2013 Saat 20:57
206 hdi aracımda aynı sorun oldu yenı değiştik yine aynı ustaya tekrar göturdum balata baskıya alışınca geçer dedi bende yenı araçlarda olmuyorda bu araçta yenı değişmiş gibi muhabbet geçti. aracı aldım 3-4 ustaya gösterdim hepsi baskı balata sısemı ile ilgili dediler. Kafam takıldı tekrar söktürdüm ve baskı + balata+ bilya+ debriyaj keçeli boru+debriyaj teli+çatalı+volantı sokturup torna yapıldı+aks kafaları yenılendi toplam 750 tl mal oldu ve sorun ortadan kalktı. Baskı balata sökülünce baskı luk balata valeo çıktı o yüzden yedek parça alırken iyi kontrol edilmeli (yan sanayi ve çakma balatalar var piyasada) ve takılırken mutlaka yanında olun kötü niyetli insanlar var maalesef..Sonra insanlar peugeot araçtan tamamen soğutuyolar.
------------- Peugeot 206 1.4 hdi look
|
Mesajı Yazan: atlasbm
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2013 Saat 23:14
1.4 hdi dizel için sağ üst motor takozu fiyatı nedir acaba bilgisi olan varmı arkadaşlar. Şahin peugeot sayfasında bulamadım. yardımcı olursanız sevinirim.
------------- 2004 307 1.4 HDI XR
|
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2013 Saat 19:58
dizelin derdi bitmezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2013 Saat 23:29
Bu titreme işi kafama çok takıldığından bayağı yorum okudum ve en sonunda bir yorum üzerine deneme yaptım. Deneme şöyleydi; Aracı 3. vitese attım, el frenini çektim, ve debriyajdan çekip gaza bastım. 3000-3500 devire kadar çıktım.Ve motor kaputünden dumanlar çıkmaya başladı.Ve berbat bir koku yayıldı.Dumanın nereden geldiğini tahmin ettiğim için yeniden denedim. Neden yeniden denedin derseniz.Çünkü baskı balata o kadar kısa sürede duman atmaz. Demek ki baskı balataya yağ bulaşmış.En azından tecrübelerime dayanarak bunu tahmin ettim.
Araba sıcakken site içerisinde park yerine geri girmem imkansızdı.Çünkü motor neredeyse düşecekmiş gibi titriyordu. Hemen geri çevirdim arabayı ve geri geri park yerine çıktım. Sonuç ; Titreme Anarya % 80 azaldı. Öne doğru % 90 azaldı. Tek sorunum kaldı debriyaj bilyasındaki ses. Allah nasip ederse bu hafta şanzımanı indirtecem bilya için.Bu arada baskı balatayı kontrol ettirecem yağ kaçağı varsa onu yaptıracam yada çatal matal artık ses yapan sorun neredeyse onları yaptıracam. Bilgilendireceğim sizleride. Edit : Kalkışlardaki titreme oranı şu sıralar % 97 - 98 azaldı diye bilirim.
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2013 Saat 23:40
NightKiss Yazdı:
Bu titreme işi kafama çok takıldığından bayağı yorum okudum ve en sonunda bir yorum üzerine deneme yaptım.Deneme şöyleydi; Aracı 3. vitese attım, el frenini çektim, ve debriyajdan çekip gaza bastım. 3000-3500 devire kadar çıktım.Ve motor kaputünden dumanlar çıkmaya başladı.Ve berbat bir koku yayıldı.Dumanın nereden geldiğini tahmin ettiğim için yeniden denedim. Neden yeniden denedin derseniz.Çünkü baskı balata o kadar kısa sürede duman atmaz. Demek ki baskı balataya yağ bulaşmış.En azından tecrübelerime dayanarak bunu tahmin ettim.
Araba sıcakken site içerisinde park yerine geri girmem imkansızdı.Çünkü motor neredeyse düşecekmiş gibi titriyordu. Hemen geri çevirdim arabayı ve geri geri park yerine çıktım. Sonuç ; Titreme Anarya % 80 azaldı. Öne doğru % 90 azaldı. Tek sorunum kaldı debriyaj bilyasındaki ses. Allah nasip ederse bu hafta şanzımanı indirtecem bilya için.Bu arada baskı balatayı kontrol ettirecem yağ kaçağı varsa onu yaptıracam yada çatal matal artık ses yapan sorun neredeyse onları yaptıracam. Bilgilendireceğim sizleride. |
sevgili dostum yaylı volantın yayları zedelenmiş yani 1500 tl sıkışmış o yüzden titriyo sakın başka şeye masraf etme motoru da değiştirsen sarsıntı ve çivciv sesi gitmez ustaya sor.
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2013 Saat 23:52
furkan Yazdı:
NightKiss Yazdı:
Bu titreme işi kafama çok takıldığından bayağı yorum okudum ve en sonunda bir yorum üzerine deneme yaptım.Deneme şöyleydi; Aracı 3. vitese attım, el frenini çektim, ve debriyajdan çekip gaza bastım. 3000-3500 devire kadar çıktım.Ve motor kaputünden dumanlar çıkmaya başladı.Ve berbat bir koku yayıldı.Dumanın nereden geldiğini tahmin ettiğim için yeniden denedim. Neden yeniden denedin derseniz.Çünkü baskı balata o kadar kısa sürede duman atmaz. Demek ki baskı balataya yağ bulaşmış.En azından tecrübelerime dayanarak bunu tahmin ettim.
Araba sıcakken site içerisinde park yerine geri girmem imkansızdı.Çünkü motor neredeyse düşecekmiş gibi titriyordu. Hemen geri çevirdim arabayı ve geri geri park yerine çıktım. Sonuç ; Titreme Anarya % 80 azaldı. Öne doğru % 90 azaldı. Tek sorunum kaldı debriyaj bilyasındaki ses. Allah nasip ederse bu hafta şanzımanı indirtecem bilya için.Bu arada baskı balatayı kontrol ettirecem yağ kaçağı varsa onu yaptıracam yada çatal matal artık ses yapan sorun neredeyse onları yaptıracam. Bilgilendireceğim sizleride. |
sevgili dostum yaylı volantın yayları zedelenmiş yani 1500 tl sıkışmış o yüzden titriyo sakın başka şeye masraf etme motoru da değiştirsen sarsıntı ve çivciv sesi gitmez ustaya sor. |
Volant baskı balata yeni değişti.10000 km oldu.Fakat ilk 1500 km de ısındıktan sonra ki titremeler başladı.Öyleki motor kulaklarını yırtmış.
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 00:05
bu yaylı volant tam bir felakettir tek çare 1.4 hdı lerin sabit volantı ile değiştirmek yada yaylı volantı kaynak yapıp sabite çevirmektirhttp://www.youtube.com/watch?v=DbvP5EvpUbA
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 00:07
furkan Yazdı:
bu yaylı volant tam bir felakettir tek çare 1.4 hdı lerin sabit volantı ile değiştirmek yada yaylı volantı kaynak yapıp sabite çevirmektirhttp://www.youtube.com/watch?v=DbvP5EvpUbA |
Volantı sabit volant taktırdık
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: atlasbm
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 05:21
dizelin mi derdi bitmez peugeot un mu bilemiyorum artık :( dipsiz kuyu gibi attığım gidiyor :( kronikler bitmiyor tamircilerin 307 yi görünce ağzının suyu akmasından bıktım artık usta desen usta yok servis desen kendilerine hayrı yok , yedek parça desen Poffff dünya para. değiştirdiğin parçanın birdaha arıza vermemesinin garantisi yok bindik bi alamete gidiyok kıyamete hakkımızda hayrlısı scotch brite larla tamire , amaaan o göstergeyi kafaya takma diye avunmalara , kalkışlarda titriyormuş titresin rahmetli Azer Bülbül'ü anıyoruz bu şekilde demeye , direksiyon ayarıyla oynayında airbag fault mesajına direksiyon wınnn lamasına , 2 satır 3 satır ekran muhabbetine , benzin aldım ibre oynamadı , tüp taktırdım tüpde giderken ibre düşüyor muhabbetine , korna çalmıyor , airbag sargısı sorunlu muhabbetine , camı indiriyorum geri kaldırmak istediğimde indirmeye devam ediyor muhabbetine devam sanırsam hııı daha yaz gelmedi bakalım yazın klimayla nelere alışacağız o da ayrı konu tabiki :( şizofren miyim neyim artık zevk almaya başladım dıt dıt stop demesse inip arabayı sallıyorum hata versin diye o kadar nankör kü araba dan 5 dk zevk alıyorum desem cııııırt bi tarafından bişeyler olup zevkimi de yaşatmıyor :( neee gele gele derler de yeterrrrr de demek geliyor artık 
------------- 2004 307 1.4 HDI XR
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 10:20
atlasbm Yazdı:
dizelin mi derdi bitmez peugeot un mu bilemiyorum artık :( dipsiz kuyu gibi attığım gidiyor :( kronikler bitmiyor tamircilerin 307 yi görünce ağzının suyu akmasından bıktım artık usta desen usta yok servis desen kendilerine hayrı yok , yedek parça desen Poffff dünya para. değiştirdiğin parçanın birdaha arıza vermemesinin garantisi yok bindik bi alamete gidiyok kıyamete hakkımızda hayrlısı scotch brite larla tamire , amaaan o göstergeyi kafaya takma diye avunmalara , kalkışlarda titriyormuş titresin rahmetli Azer Bülbül'ü anıyoruz bu şekilde demeye , direksiyon ayarıyla oynayında airbag fault mesajına direksiyon wınnn lamasına , 2 satır 3 satır ekran muhabbetine , benzin aldım ibre oynamadı , tüp taktırdım tüpde giderken ibre düşüyor muhabbetine , korna çalmıyor , airbag sargısı sorunlu muhabbetine , camı indiriyorum geri kaldırmak istediğimde indirmeye devam ediyor muhabbetine devam sanırsam hııı daha yaz gelmedi bakalım yazın klimayla nelere alışacağız o da ayrı konu tabiki :( şizofren miyim neyim artık zevk almaya başladım dıt dıt stop demesse inip arabayı sallıyorum hata versin diye o kadar nankör kü araba dan 5 dk zevk alıyorum desem cııııırt bi tarafından bişeyler olup zevkimi de yaşatmıyor :( neee gele gele derler de yeterrrrr de demek geliyor artık 
|
Doğru söylüyorsun valla :(
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 11:14
atlasbm Yazdı:
dizelin mi derdi bitmez peugeot un mu bilemiyorum artık :( dipsiz kuyu gibi attığım gidiyor :( kronikler bitmiyor tamircilerin 307 yi görünce ağzının suyu akmasından bıktım artık usta desen usta yok servis desen kendilerine hayrı yok , yedek parça desen Poffff dünya para. değiştirdiğin parçanın birdaha arıza vermemesinin garantisi yok bindik bi alamete gidiyok kıyamete hakkımızda hayrlısı scotch brite larla tamire , amaaan o göstergeyi kafaya takma diye avunmalara , kalkışlarda titriyormuş titresin rahmetli Azer Bülbül'ü anıyoruz bu şekilde demeye , direksiyon ayarıyla oynayında airbag fault mesajına direksiyon wınnn lamasına , 2 satır 3 satır ekran muhabbetine , benzin aldım ibre oynamadı , tüp taktırdım tüpde giderken ibre düşüyor muhabbetine , korna çalmıyor , airbag sargısı sorunlu muhabbetine , camı indiriyorum geri kaldırmak istediğimde indirmeye devam ediyor muhabbetine devam sanırsam hııı daha yaz gelmedi bakalım yazın klimayla nelere alışacağız o da ayrı konu tabiki :( şizofren miyim neyim artık zevk almaya başladım dıt dıt stop demesse inip arabayı sallıyorum hata versin diye o kadar nankör kü araba dan 5 dk zevk alıyorum desem cııııırt bi tarafından bişeyler olup zevkimi de yaşatmıyor :( neee gele gele derler de yeterrrrr de demek geliyor artık 
|
Geçmiş olsun valla hemşom bir geldi mi ard arda geliyor 
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 12:24
atlasbm Yazdı:
dizelin mi derdi bitmez peugeot un mu bilemiyorum artık :( dipsiz kuyu gibi attığım gidiyor :( kronikler bitmiyor tamircilerin 307 yi görünce ağzının suyu akmasından bıktım artık usta desen usta yok servis desen kendilerine hayrı yok , yedek parça desen Poffff dünya para. değiştirdiğin parçanın birdaha arıza vermemesinin garantisi yok bindik bi alamete gidiyok kıyamete hakkımızda hayrlısı scotch brite larla tamire , amaaan o göstergeyi kafaya takma diye avunmalara , kalkışlarda titriyormuş titresin rahmetli Azer Bülbül'ü anıyoruz bu şekilde demeye , direksiyon ayarıyla oynayında airbag fault mesajına direksiyon wınnn lamasına , 2 satır 3 satır ekran muhabbetine , benzin aldım ibre oynamadı , tüp taktırdım tüpde giderken ibre düşüyor muhabbetine , korna çalmıyor , airbag sargısı sorunlu muhabbetine , camı indiriyorum geri kaldırmak istediğimde indirmeye devam ediyor muhabbetine devam sanırsam hııı daha yaz gelmedi bakalım yazın klimayla nelere alışacağız o da ayrı konu tabiki :( şizofren miyim neyim artık zevk almaya başladım dıt dıt stop demesse inip arabayı sallıyorum hata versin diye o kadar nankör kü araba dan 5 dk zevk alıyorum desem cııııırt bi tarafından bişeyler olup zevkimi de yaşatmıyor :( neee gele gele derler de yeterrrrr de demek geliyor artık 
|
hocam süpersin çok güldüm 307yi özetledin resmen. seviyorum ama ben.. :)
|
Mesajı Yazan: atlasbm
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 15:48
:) diyorum ya artık zevk almaya başladım :) iki tel saç vardı kafamda onlarda gidici 
------------- 2004 307 1.4 HDI XR
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 19:58
titremeyi şöyle yorumlamak lazım. araç durur haldeyken de titreme yaparsa lpg,ateşleme sistemi,benzin sistemine bakmak lazım. kalkışlarda titreme varsa motor ve şanzumak takozlarına baktırmak lazım. kalkışlardaki titreme genelde debriyaj ile ilgili bir srounun da başlangıcı olabilir.ama baskı-balata bitik demek için tam olarak uygun bir yöntem değildir.baskı-balatanın bittiği daha net olarak başka yöntemlerle anlaşılır.
|
Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 20:25
laedri Yazdı:
titremeyi şöyle yorumlamak lazım. araç durur haldeyken de titreme yaparsa lpg,ateşleme sistemi,benzin sistemine bakmak lazım. kalkışlarda titreme varsa motor ve şanzumak takozlarına baktırmak lazım. kalkışlardaki titreme genelde debriyaj ile ilgili bir srounun da başlangıcı olabilir.ama baskı-balata bitik demek için tam olarak uygun bir yöntem değildir.baskı-balatanın bittiği daha net olarak başka yöntemlerle anlaşılır.
|
hocam bahsdilen araclar dizel
ayni sorun benim 206 dada var yayli volant debriaj seti komple kendim degistirdim sache orjinal peugeot urunleri sanzuman takozunu yeni degistirdim hala devam ediyor orta ve sag takoz kaldi degistirmedigim birde akslerde supheleniyordum bir yerini yapiyorum oburu bozuluyor dediginiz gibi "BIR DAHA PEUGEOT ALMAM!!!" kolay gelsin sarsintinin nerden geldigini bulursaniz paylasinda bizde bilelim
-------------

|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 22:57
cerci07 Yazdı:
laedri Yazdı:
titremeyi şöyle yorumlamak lazım. araç durur haldeyken de titreme yaparsa lpg,ateşleme sistemi,benzin sistemine bakmak lazım. kalkışlarda titreme varsa motor ve şanzumak takozlarına baktırmak lazım. kalkışlardaki titreme genelde debriyaj ile ilgili bir srounun da başlangıcı olabilir.ama baskı-balata bitik demek için tam olarak uygun bir yöntem değildir.baskı-balatanın bittiği daha net olarak başka yöntemlerle anlaşılır.
|
hocam bahsdilen araclar dizel
ayni sorun benim 206 dada var yayli volant debriaj seti komple kendim degistirdim sache orjinal peugeot urunleri sanzuman takozunu yeni degistirdim hala devam ediyor orta ve sag takoz kaldi degistirmedigim birde akslerde supheleniyordum bir yerini yapiyorum oburu bozuluyor dediginiz gibi "BIR DAHA PEUGEOT ALMAM!!!" kolay gelsin sarsintinin nerden geldigini bulursaniz paylasinda bizde bilelim
|
Bende o dertten müzdariptim. Konu içinde ufak bi çözüm önermiştim. İstersen bi dene. Hatta bu % deler daha da arttı. Şuan kalkışlardaki titreme % 97 98 azaldı.
NightKiss Yazdı:
Bu titreme işi kafama çok takıldığından bayağı yorum okudum ve en sonunda bir yorum üzerine deneme yaptım.Deneme şöyleydi; Aracı 3. vitese attım, el frenini çektim, ve debriyajdan çekip gaza bastım. 3000-3500 devire kadar çıktım.Ve motor kaputünden dumanlar çıkmaya başladı.Ve berbat bir koku yayıldı.Dumanın nereden geldiğini tahmin ettiğim için yeniden denedim. Neden yeniden denedin derseniz.Çünkü baskı balata o kadar kısa sürede duman atmaz. Demek ki baskı balataya yağ bulaşmış.En azından tecrübelerime dayanarak bunu tahmin ettim.
Araba sıcakken site içerisinde park yerine geri girmem imkansızdı.Çünkü motor neredeyse düşecekmiş gibi titriyordu. Hemen geri çevirdim arabayı ve geri geri park yerine çıktım. Sonuç ; Titreme Anarya % 80 azaldı. Öne doğru % 90 azaldı. Tek sorunum kaldı debriyaj bilyasındaki ses. Allah nasip ederse bu hafta şanzımanı indirtecem bilya için.Bu arada baskı balatayı kontrol ettirecem yağ kaçağı varsa onu yaptıracam yada çatal matal artık ses yapan sorun neredeyse onları yaptıracam. Bilgilendireceğim sizleride. |
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2013 Saat 23:21
Alıntıdır......
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ulvi51/baski-balata2.gif
Arkadaslar cok sorulan sorulardan bir ta http://forum.donanimhaber.com/m_36247464/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow - si baski, balata ,rulman
- Debriyaja basinca ses geliyor (baski rulmani yagsiz kalmis)
- Vites bostayken debrijaja basinca ses kesiliyor(Prizdirek diye tabir ed http://forum.donanimhaber.com/m_36247464/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow -
- Debrijaj kaciriyor ( balata asintidan incelmis http://forum.donanimhaber.com/m_36247464/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow -
- Debriyaz kacirdigini nasil anlarim ( elfrenini cekip 3-4 uncu viteste arabayi hareket ettirmeyecek
sekilde biraz gaz verin ayaginizida debriyajdan yavas yavas cekin) stop ederse debriyaj saglam.
- Arabam kalkis yaparken titretiyor ( balatadaki yaylar bozulmus,balata yaglanmis,orjinal balata degil capi kucuk)
- Debriyaj ilk zamanlar pedal assada iken kavriyordu simdi yukarda kavriyor( balata incelmis) veya
debriyajla pedal arasindaki manivalada bir sorun var ( kablo) veya (mil )olabilir,
- Debriyaz balatasini yeni taktilar ama hala araba debriyaj kaciriyor( bask http://forum.donanimhaber.com/m_36247464/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow -
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2013 Saat 18:14
NightKiss Yazdı:
cerci07 Yazdı:
laedri Yazdı:
titremeyi şöyle yorumlamak lazım. araç durur haldeyken de titreme yaparsa lpg,ateşleme sistemi,benzin sistemine bakmak lazım. kalkışlarda titreme varsa motor ve şanzumak takozlarına baktırmak lazım. kalkışlardaki titreme genelde debriyaj ile ilgili bir srounun da başlangıcı olabilir.ama baskı-balata bitik demek için tam olarak uygun bir yöntem değildir.baskı-balatanın bittiği daha net olarak başka yöntemlerle anlaşılır.
|
hocam bahsdilen araclar dizel
ayni sorun benim 206 dada var yayli volant debriaj seti komple kendim degistirdim sache orjinal peugeot urunleri sanzuman takozunu yeni degistirdim hala devam ediyor orta ve sag takoz kaldi degistirmedigim birde akslerde supheleniyordum bir yerini yapiyorum oburu bozuluyor dediginiz gibi "BIR DAHA PEUGEOT ALMAM!!!" kolay gelsin sarsintinin nerden geldigini bulursaniz paylasinda bizde bilelim
|
Bende o dertten müzdariptim. Konu içinde ufak bi çözüm önermiştim. İstersen bi dene. Hatta bu % deler daha da arttı. Şuan kalkışlardaki titreme % 97 98 azaldı.
NightKiss Yazdı:
Bu titreme işi kafama çok takıldığından bayağı yorum okudum ve en sonunda bir yorum üzerine deneme yaptım.Deneme şöyleydi; Aracı 3. vitese attım, el frenini çektim, ve debriyajdan çekip gaza bastım. 3000-3500 devire kadar çıktım.Ve motor kaputünden dumanlar çıkmaya başladı.Ve berbat bir koku yayıldı.Dumanın nereden geldiğini tahmin ettiğim için yeniden denedim. Neden yeniden denedin derseniz.Çünkü baskı balata o kadar kısa sürede duman atmaz. Demek ki baskı balataya yağ bulaşmış.En azından tecrübelerime dayanarak bunu tahmin ettim.
Araba sıcakken site içerisinde park yerine geri girmem imkansızdı.Çünkü motor neredeyse düşecekmiş gibi titriyordu. Hemen geri çevirdim arabayı ve geri geri park yerine çıktım. Sonuç ; Titreme Anarya % 80 azaldı. Öne doğru % 90 azaldı. Tek sorunum kaldı debriyaj bilyasındaki ses. Allah nasip ederse bu hafta şanzımanı indirtecem bilya için.Bu arada baskı balatayı kontrol ettirecem yağ kaçağı varsa onu yaptıracam yada çatal matal artık ses yapan sorun neredeyse onları yaptıracam. Bilgilendireceğim sizleride. |
|
onerin icin tesekkurler ama bana biraz daha net oneriler gerekiyor butun debriaj seti volant yeni 1000 km anca yapmisimdir ve uzerinden cikanlarla ayni marka model urunler ben sorunun baska bir yerden oldugu dusunuyorum
-------------

|
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2013 Saat 19:59
dostlar benim 1.6 hdı 307 aracım tam 4 kere volant set değişti 1600 tl den hesaplayın turbosu bi bela ıslıkmış cam kumandası 5 kere değişti kilima konturol ünitesi değişti beyin bsı arıza yaptı sinyaller hepsi tesisat yenilendi motor üflemesi başka dert. kalkış titremesi civciv sesi, yolda giderken direksiyon kitlenmesi, arka amortisör küt küt vurması, şose yola girince heryerden ses gelmesi, daha ne sayayım bedavaya sattım kurtuldum aldım honda mutluluk onda
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2013 Saat 23:03
cerci07 Yazdı:
NightKiss Yazdı:
cerci07 Yazdı:
laedri Yazdı:
titremeyi şöyle yorumlamak lazım. araç durur haldeyken de titreme yaparsa lpg,ateşleme sistemi,benzin sistemine bakmak lazım. kalkışlarda titreme varsa motor ve şanzumak takozlarına baktırmak lazım. kalkışlardaki titreme genelde debriyaj ile ilgili bir srounun da başlangıcı olabilir.ama baskı-balata bitik demek için tam olarak uygun bir yöntem değildir.baskı-balatanın bittiği daha net olarak başka yöntemlerle anlaşılır.
|
hocam bahsdilen araclar dizel
ayni sorun benim 206 dada var yayli volant debriaj seti komple kendim degistirdim sache orjinal peugeot urunleri sanzuman takozunu yeni degistirdim hala devam ediyor orta ve sag takoz kaldi degistirmedigim birde akslerde supheleniyordum bir yerini yapiyorum oburu bozuluyor dediginiz gibi "BIR DAHA PEUGEOT ALMAM!!!" kolay gelsin sarsintinin nerden geldigini bulursaniz paylasinda bizde bilelim
|
Bende o dertten müzdariptim. Konu içinde ufak bi çözüm önermiştim. İstersen bi dene. Hatta bu % deler daha da arttı. Şuan kalkışlardaki titreme % 97 98 azaldı.
NightKiss Yazdı:
Bu titreme işi kafama çok takıldığından bayağı yorum okudum ve en sonunda bir yorum üzerine deneme yaptım.Deneme şöyleydi; Aracı 3. vitese attım, el frenini çektim, ve debriyajdan çekip gaza bastım. 3000-3500 devire kadar çıktım.Ve motor kaputünden dumanlar çıkmaya başladı.Ve berbat bir koku yayıldı.Dumanın nereden geldiğini tahmin ettiğim için yeniden denedim. Neden yeniden denedin derseniz.Çünkü baskı balata o kadar kısa sürede duman atmaz. Demek ki baskı balataya yağ bulaşmış.En azından tecrübelerime dayanarak bunu tahmin ettim.
Araba sıcakken site içerisinde park yerine geri girmem imkansızdı.Çünkü motor neredeyse düşecekmiş gibi titriyordu. Hemen geri çevirdim arabayı ve geri geri park yerine çıktım. Sonuç ; Titreme Anarya % 80 azaldı. Öne doğru % 90 azaldı. Tek sorunum kaldı debriyaj bilyasındaki ses. Allah nasip ederse bu hafta şanzımanı indirtecem bilya için.Bu arada baskı balatayı kontrol ettirecem yağ kaçağı varsa onu yaptıracam yada çatal matal artık ses yapan sorun neredeyse onları yaptıracam. Bilgilendireceğim sizleride. |
|
onerin icin tesekkurler ama bana biraz daha net oneriler gerekiyor butun debriaj seti volant yeni 1000 km anca yapmisimdir ve uzerinden cikanlarla ayni marka model urunler ben sorunun baska bir yerden oldugu dusunuyorum |
Benim de baskı balata ve volant yeni değişmişti. 1 - Tahminimce debriyaj bilyası oturmadı. 2 - Prizdirek te sorun var, 3 - Baskı balata yağlanmış. Ben sana önerdiğim uygulamayı denedim ve sonuç elde ettim. Sanada nacizane tavsiyem odur.
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: NightKiss
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2013 Saat 23:42
furkan Yazdı:
NightKiss Yazdı:
Bu titreme işi kafama çok takıldığından bayağı yorum okudum ve en sonunda bir yorum üzerine deneme yaptım.Deneme şöyleydi; Aracı 3. vitese attım, el frenini çektim, ve debriyajdan çekip gaza bastım. 3000-3500 devire kadar çıktım.Ve motor kaputünden dumanlar çıkmaya başladı.Ve berbat bir koku yayıldı.Dumanın nereden geldiğini tahmin ettiğim için yeniden denedim. Neden yeniden denedin derseniz.Çünkü baskı balata o kadar kısa sürede duman atmaz. Demek ki baskı balataya yağ bulaşmış.En azından tecrübelerime dayanarak bunu tahmin ettim.
Araba sıcakken site içerisinde park yerine geri girmem imkansızdı.Çünkü motor neredeyse düşecekmiş gibi titriyordu. Hemen geri çevirdim arabayı ve geri geri park yerine çıktım. Sonuç ; Titreme Anarya % 80 azaldı. Öne doğru % 90 azaldı. Tek sorunum kaldı debriyaj bilyasındaki ses. Allah nasip ederse bu hafta şanzımanı indirtecem bilya için.Bu arada baskı balatayı kontrol ettirecem yağ kaçağı varsa onu yaptıracam yada çatal matal artık ses yapan sorun neredeyse onları yaptıracam. Bilgilendireceğim sizleride. |
sevgili dostum yaylı volantın yayları zedelenmiş yani 1500 tl sıkışmış o yüzden titriyo sakın başka şeye masraf etme motoru da değiştirsen sarsıntı ve çivciv sesi gitmez ustaya sor. |
Baskı balata set olarak yine bugün değiştim değiştim. Sabit volant takılıydı volan yamuşmuş, tornada halletiler. Titreme olayı tam olarak geçmedi.Bunada şükür deyip devam dedik.
şuan kafama takılan 2000 devirlerde ki vites değişimlerinde ( 1. 2. 3. viteste özellike )gelen cıyırtı sesi. Tahminimce turbodan geliyor. En kısa zamanda onunda bi hal çaresine bakacaz artık.
------------- Bilmeden gelip bastığın Bu toprak,bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak, ver bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
|
Mesajı Yazan: barutcu17
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2013 Saat 16:13
arkadaslar bu konuyu ben açmıştım buraya sorunumu daha dun halledebıldım baskı balatadan oldugu soylendı bana bende orjinal baskı balata aldım ustama goturdum taktırdım arabanın benden oncekı sahıbı baskı balatayı degıştirmiş ama takılan baskı balata yan sanayı işi çıktı hatta balata sapasağlam duruyo baskı tanınmaz hale gelmiş sonuç olarak orjinal baskı balata takılınca sorun ortadan kalktı şimdi F1 aracı gıbı kalkıyo 307 im 
------------- PEUGEOT 307 1.4 HDİ XR 16 VL 070
|
Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2013 Saat 18:37
Satın kurtulun arkadaşlar!!!
------------- 206 hdi x-line 307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg
|
Mesajı Yazan: Gökhan Çetin
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2013 Saat 22:27
|