Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

mazot donması

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26712
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 21:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: mazot donması
Mesajı Yazan: efsanemurat
Konu: mazot donması
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 16:02
erhaba soğuk memlekette dizel araç alarak hata yaptım galiba kaç gündür bizim burda hava baya soğuk gece arabayı ısıtmak için inip çalıştırdım hava -26 dereceydi üçüncü marşta çalıştı 10 dk rölantide çalıştırdım hararet hiç yükselmedi biraz gezeyim dedim saat 11:45 hava -30 oldu hararet 70 e geldi birden antipollution fault hatası verdi ve arıza lambası yandı arabada 100 ile 500 metrede bir stop etmeye başladı evin önüne park ettim sabah çalıştırdım çalıştı ama gene hata veriyordu 20 dk yakın rölantide çalıştırdım gene arada stop ediyordu 10 kmlik yol gitmem gerekiyordu gidinceye kadar anam ağladı belki 50 defa stop etti gittiğim yerde hafif güneş çıktı arabayı güneşe koydum 4 5 saat sonra bindim çalıştırdım herşey normal hatada gitmişti geri döndüm tam evin önüne geldim gene hata verdi ama stop etmedi yazın bi ara gene arıza lambası yanmıştı kızdırma bujisi hatası vermişti silmiştik düzelmişti şimdi ne yapmam lazım gece -35 lere kadar düşüyor bizim buralar arabayı koyacak garajda yok araba dışarda mazotmu donuyor anlamadım bizim araçlarda depo ısıtma yokmu yada kızdırma bujisimi gitmiş acaba anlamadım gitti hergün sabah işe gitmek için mutlaka 10 km yol yapmam gerekiyor biraz uzun yazdım kusura bakmayın tecrübelerinizi yazarsanız çok sevinirim herkese iyi forumlar

-------------
2004 model 307 hdi xr 120000 km de



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 16:14
Orjinalini yazan: _pathfinder_ _pathfinder_ Yazdı:

Nette bu konuyla ilgili bilgi nerden bulabilirim diye bakıyordum,Azönce sonuç aldım Copy Paste yapıyorum.Kaptan abimizin gayet net ve mantıklı tecrübesi.
 Bende yarın bi 5 lt dolturtayım Smile 


Bildiğiniz üzere Kaptan ım Big Grin ve çalıştığım gemiler Akaryakıt Tankerleridir. Yani mazot, benzin,Fuel Oil taşıyoruz.

Yani akaryakıtlar yaklaşık olarak 10 yıldır uzmanlık alanım Big Grin Neyse, özellikle son günlerde ülkemizde sıcaklıklar felaket derecede düşük seyretmekte. Bende son 3 yıldır Kuzey Ülkelerinde çalışıyorum. Çalıştığımız bölgelerde kışın denizde 90 cm kadar buz olmakta hava sıcaklıkları ise -35 - 40 dereceye kadar düşmekte.

Bu ülkelere akaryakıt taşıdığımızdan mazotun türlü çeşidini görme ve test etme imkanımız oluyor. Özellikle Norveç,İsveç,Danimarka ve Rusya da KIŞ DİZELİ denen bir dizel vardır. Bunun donma noktası yazdığım ülkelere göre -40 lara kadar varmaktadır. Peki bu mazot rafinerilerde nasıl üretilir. Öncelikle bunu irdeliyelim. Aslında bu tip bir mazotun üretildiği özel bir Ham Petrol yok. Yani bildiğimiz mazotun işlemden geçirilmesi ile üretilir. 

Ülkemizde maalesef bu tip mazot satışı yapılmamaktadır. Ondan dolayı ülkemizde sanayi ustalarının kullanıcılara tavsiye ettiği saçma bir yöntem vardır. Depoya benzin eklemek. Bu sistem dizel özellikle yeni nesil dizel araçlara yapılacak en büyük kötülüktür. Nedenine gelelim.

Kimya bilgisidir. Eğer fen öğretmenlerimiz yada aramızda kimyacı varsa doğruluyacaklardır.

Benzinin Yoğunluğu : 0.76 kg/lt (Kaliteye göre 0.74 olabilir)
Dizelin Yoğunluğu : 0.88 kg/lt (Euro dizel olrak bilinen düşük sülfürlü kaliteli yakıt)

Şimdik aracımıza 50 lt lik depoda 5 lt benzin koyduk diyelim ne olacak, aslında kısa sürede pompanın basmış olduğu debi ile bunlar bir birine karışacak ve hakikaten mazotun donma sıcaklığı aşağıya çekilecektir. Ama aracınızı çok kullanmıyorsunuz ve 24 saatten fazla bir süreliğine park ettiniz ne olacak biliyormusunuz benzin ve mazot brbirlerinden ayrışacak ve benzin deponun üstüne çıkacaktır. Bundan dolayı alttaki mazot yine donacaktır. Ayrıca deponun sonu geldiğinde mazot pompanız benzini yoğun bir şekilde çekecek ve aracınız zarar görme riski ile karşılaşacaktır.

Yani anlatmak istediğim kışın deponuza hiç bir şekilde benzin koymayın. Peki ne yapacağız. İşte size bu ülkelerde kullanılmak üzere hazırlanan KIŞLIK MOTORININ sırrını yazacam. Defalarca bu yükü taşımış biri olarak buyrun.

Sırrımız KEROSEN de. KEROSEN aslında halk arasındaki ismi ile gaz yağıdır. Diğer isimleri

1. KEROSENE
2. GAZ YAĞI
3- JET A-1 (UÇAK YAKITI - Dikkat edin uçak benzini değil Big Grin)
4. DIESEL TURBINE FUEL ulkelere ve rafinerilere göre ismi değişiklik gösterir.

Bu dediğimiz yakıtın yoğunluk bilgisine bakalım.

Gaz Yağı Yoğunluğu : 0.87 - 0.91 (Kalitesine göre)
Dizelin Yoğunluğu : 0.88 kg/lt (Euro dizel olrak bilinen düşük sülfürlü kaliteli yakıt)

Gördüğünüz üzere yoğunluklar nerdeyse birebir aynı. Ancak donma noktalarında çok fark vardır. Dizell -22 de donarken gaz yağı yada JET A-1 -45 hatta -50 lerde donar. Yani birebir yapılan bir karışım ile KIŞLIK MAZOTUN donma noktası -35 li rakamlara kadar çıkar. Zaten gaz yağının güzel bir uçak yakıtı olmasının sebebide budur. Yani donma noktasının yüksek irtifalardaki soğuk ile başa çıkabilmesidir.

Şimdik anlatmak istediğim neydi. Yani arkadaşalar soğuk bölgelerimizde yaşayan arkadaşlar araçlarının deposuna 35 lt mazota 15 lt gaz yağı ekliyerek donma noktasını -30 lu rakamalara kadar yükselterek araçlarının kış aylarında performansını artırıp, donma neticesinde zarar görebilecek mazot pompası, mazot devrelerini vs lerinin ömrünü uzatabilirler.

Bu yazı alıntı değil tamamen 10 yılllık bilgi neticesinde tarafımdan yazılmış bir dökümandır.

Saygılar



http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26335&KW=mazot&title=k-artlarnda-20-30-derecelerde" rel="nofollow - Konu linki için tıklayın

Not: Konu Aracınız Hakkında Tüm Sorular bölümüne taşınmıştır.


Mesajı Yazan: efsanemurat
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 16:20
peki bu gazyağı motora zarar vermezmi yada motor başka arıza lambası yakmazmı

-------------
2004 model 307 hdi xr 120000 km de


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 16:29
Hocam benim bu konuda hiçbir tecrübem yok, sadece paylaşımı alıntıladım.


Mesajı Yazan: 206206
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 18:58
 mazot filtresini içindeki mazot dönüyor. ısınınca  durum düzeliyor. daha önce başıma geldi. donunca turbo devreye gırmıyor zaten araçta 2bin devri geçmiyor.

-------------
pegeout 207 1,4 hdi trndy


Mesajı Yazan: efsanemurat
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 19:47
benimkinde tam tersi 3000 devri bile geçiyor her şey normal sadece sık sık stop ediyor

-------------
2004 model 307 hdi xr 120000 km de


Mesajı Yazan: feline
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 20:05
kardeş arabam mazotlu -40 ı çoook gördüm amaaaa depom hiç yarımın altında durmaz bunu da unutma

-------------
206 1.4 hdi feline 2006 model

EDİRNEDEN KARSA,JAPONYADAN RUSYAYA BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: efsanemurat
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 20:16
valla benim dün donduğunda depom yarımın bi çizgi üstündeydi demekki benim mazotun donmasının başka bi sebebi var

-------------
2004 model 307 hdi xr 120000 km de


Mesajı Yazan: efsanemurat
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2013 Saat 22:27
........

-------------
2004 model 307 hdi xr 120000 km de


Mesajı Yazan: serkan719
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2013 Saat 11:24
benim hiç donmadı çeyrekteyken bile 

mazot kalitesizmiş diyorum



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net