Araç çok savruluyor
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26660
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 10:11 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Araç çok savruluyor
Mesajı Yazan: cnrars
Konu: Araç çok savruluyor
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 12:31
arkadaşlar 206 aracım var 2006 model , üzerinde kışlık 15 lassa lastik ve 15 çelik jant var. Araçtan genel olarak memnunum ama aracım çok savruluyor, mesela 90-100 km giderken çok hissediyorum. mesela bazı yollar tırtıklı biliyorsunuz, kayma olmasın diye, böyle yollarda aracı tutmak gerçekten zor.
ayrıca yokuş çıkarken gaza biraz fazla basınca tekerler sanki boşa dönüyor ve araç savruluyor, bir de yerler ıslaksa araç sağa sola kayıyor, bu normal mi yoksa benim araçta mı bir sorun var. Neden olabilir, lastiklerin havası 30 ve kışlık lastik var. acaba diyorum jantlar mı ağır geliyorda araba kendini toparlayamıyor?
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 13:46
bahsettiğin sorunların hepsi normal kafana hiç takma.
o tırtıklı yollar hele bide virajın içindeyse savurma yapar.
önden çeker araçla yokuş çıkarken aracın önü hafif kaldığı için gaza biraz yüklenince hele ıslaksa araç pati çeker ve tutunan tekerin yönüne doğru sağa sola gidicekmiş gibi olur.
------------- 2005 model 206 1.4 hdi panoramic
|
Mesajı Yazan: eroglu
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 13:56
bende 14 jant var lastiklerim eski, ön takım (salıncak ve rot kolları) bozuktu yani 4 mevsim michnelin laastik aldım ön takımı da yaptırdım şu an çok daha iyi ama yine de bizim arabalar virajlarda ve ıslakta tehlikeli dikkatli olmak gerekiyo sonucta önemli olan can, kazasız ve cezasız sürüşler...
------------- PEUGEOT 206+ 2010 1.4 BENZİN 75 HP
|
Mesajı Yazan: cnrars
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2013 Saat 11:02
Bana çok normal gelmiyor ama. Jant ya da lastik ile ilgili birşey olabilir mi acaba? yokuş çıkarken eğer yerlerde hafif su varsa ön tarafı toparlayamıyorum. araçta abs yok bu arada. lassa snoways kullanıyorum. Daha önce 90 liraya aldığım petlas vardı ama 15 jant yoktu, normal jant vardı, bu kadar kaymazdım, hatta milletin çıkamadığı yokuştan çıkardım.
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2013 Saat 12:54
araçda 3-4 kişi varsa arac yere daha iyi tutunduğundan daha rahat yokuş çıkar ve yollarda savurma yapmaz.. ama araç ta tek kişiyseniz aracın savrulması ve ıslak bayırda hafif pati çkmesi gayet normal.. şayet benimkide aynı. ama sen yinede bi rot balans cıya bi uğra için rahat etsin.. he bide eski lastik yeni lastik kıyaslaması yaparsak.. büyük ihtimal yeni lastiklerin havasını çok basmışsındır.. havayı biraz düşür..
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: cnrars
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2013 Saat 16:55
Dün Lassa' ya email göndermiştim, lastiklerim yeni ve çok kayıyor diye. Bugün aradılar, lastikleri incelemek gerekiyormuş. Snoways modeli olduğunu söyledim, 20 iş günü içinde dönüş yapacaklarmış. Ancak aracın orjinal lastik ebadı 14 olduğu için bu lastiklerde 15 olduğu için problem olabilirmiş. Böyle bir şey mümkün mü? Aracın orjinalinde normal jant ve 14 jant varmış. Benimki 15 çelik olduğu için kayabilir ve savrulma olabilirmiş? Böyle bir şey doğru mu?
|
Mesajı Yazan: Mert Pekcan
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2013 Saat 17:44
Geniş taban lastik ve basarsanız hiç bişey kalmaz :)
|
Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2013 Saat 21:03
cnrars Yazdı:
Dün Lassa' ya email göndermiştim, lastiklerim yeni ve çok kayıyor diye. Bugün aradılar, lastikleri incelemek gerekiyormuş. Snoways modeli olduğunu söyledim, 20 iş günü içinde dönüş yapacaklarmış. Ancak aracın orjinal lastik ebadı 14 olduğu için bu lastiklerde 15 olduğu için problem olabilirmiş. Böyle bir şey mümkün mü? Aracın orjinalinde normal jant ve 14 jant varmış. Benimki 15 çelik olduğu için kayabilir ve savrulma olabilirmiş? Böyle bir şey doğru mu? |
hocam bu iş böle çozülmez. ya bahsettiğin durumları videoya çek burda bi bakalım, yada git bi ustaya binsin arabaya bi kullansın test etsin.
lassaya email göndermendeki amacı anladım? ne gibi bi beklentiyle adamlara mail attınız?
------------- 2005 model 206 1.4 hdi panoramic
|
Mesajı Yazan: cnrars
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2013 Saat 21:28
Lassa aradı ve soğuk havalarda uzun süre kullanılmayan lastiklerde sertleşmeye bağlı olarak problem olabilir dedi. Benim aracımda Göral' ın park yerinde hemen hemen 25 gün bekledi ve Ankarann en soğuk günlerine.
Diğer bir konu savrulmadan kastım şu, yüksek hızlarda (90> sonrası) zemin ıslaksa direksiyonu bıraktığım zaman zemin çok iyi değilse araç sağa sola kayıyor.
Yine ıslak zeminde yokuş çıkarken çok basmadığım halde lastikler sanki boşa dönüyor.
Bu arada @MertPekcan lastikler zaten geniş taban. (185*55*15)
|
Mesajı Yazan: _semihk_
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 00:15
kardeşimm geniş taban lastikler dalma yapar asıl.. özellikle torsiyonlarda problem oldugu zamn daha çok yapıyo bunu.. rat ayarı yaptırmak istediğinde digital makineler poryelerde bzukluk varsa çıkarıyor ztn.. bi baktır derim
------------- 2005 Pg 206 hdi van +CoilOver
|
Mesajı Yazan: cnrars
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 13:36
arkadaşlar dün lastiklerin havasına baktım, bakmıyordum uzun zamandır, 37 önler, 36 arkalar :) acaba bu yüzden olabilir mi bu sorunlar. Normali kaç olması lazım, 15 inç lastiklerin (ön ve arka)
|
Mesajı Yazan: baroff
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 14:11
Lastiklerin üstünde yazması lazım kaç psi olması gerektiği, bende 30 psi
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 16:07
cnrars Yazdı:
arkadaşlar dün lastiklerin havasına baktım, bakmıyordum uzun zamandır, 37 önler, 36 arkalar :) acaba bu yüzden olabilir mi bu sorunlar. Normali kaç olması lazım, 15 inç lastiklerin (ön ve arka) |
Biraz fazla gibime geldi. Ben 32 basıyorum sorun olmuyor genelde. Şoför kapısını açtığınızda menteşe ile kapı arasında yazıyor olması lazım. Ben oradaki değerlerden biraz daha az basiyorum. Genelde ustalarda hep 32 bas diyor. Lastik havası olması gerekenden fazla basıldığını aracın çukurlarda çıkıntılarda falan normal sürüşe göre zıplayarak gitmesinden anlayabilirsiniz.
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 16:55
tellotello Yazdı:
cnrars Yazdı:
arkadaşlar dün lastiklerin havasına baktım, bakmıyordum uzun zamandır, 37 önler, 36 arkalar :) acaba bu yüzden olabilir mi bu sorunlar. Normali kaç olması lazım, 15 inç lastiklerin (ön ve arka) |
Biraz fazla gibime geldi. Ben 32 basıyorum sorun olmuyor genelde. Şoför kapısını açtığınızda menteşe ile kapı arasında yazıyor olması lazım. Ben oradaki değerlerden biraz daha az basiyorum. Genelde ustalarda hep 32 bas diyor. Lastik havası olması gerekenden fazla basıldığını aracın çukurlarda çıkıntılarda falan normal sürüşe göre zıplayarak gitmesinden anlayabilirsiniz. |
hocam kapı arasında lasitk hava basıncı 175/65/14 ebtaında orjinal lastiğin hava basıncı ölçusudur. arkadasın lastik ölçüleri orj değil. ayrıca arkadas lastik ölçülerinden bahsetmiyor sadece jantın inçinden bahsediyor. yani taban genişliği ve yanak ölçüsü belli değil. ama bencede ne olursa olsun 37-36 hava basılmaz lastiğe
------------- 2005 model 206 1.4 hdi panoramic
|
Mesajı Yazan: cnrars
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 17:02
bugrature Yazdı:
hocam kapı arasında lasitk hava basıncı 175/65/14 ebtaında orjinal lastiğin hava basıncı ölçusudur. arkadasın lastik ölçüleri orj değil. ayrıca arkadas lastik ölçülerinden bahsetmiyor sadece jantın inçinden bahsediyor. yani taban genişliği ve yanak ölçüsü belli değil. ama bencede ne olursa olsun 37-36 hava basılmaz lastiğe |
cevabın için teşekkür ederim. aracın lastik ebadı 185*55*15 şu an 4 lastikte 32, akşam bakacağız problem var mı yok mu (:
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 19:13
senin ilk bakman gereken yer lastiklerdi... bendede aynı lastik var şehir içi 30-31 basıyorum.. uzun yolda 32-33
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: loiz
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 19:52
arkadaşım can taşıyosunuz o araçlar üstünde,git sağlam bi lastikçiye,lastik havalarını rot ayarlarını balanslarını torsiyonunu bi kontrol etsin,adam gibi bakımını yapıp versin.alt takımın sağlamsa vereceğin 20-30 lira bişeydir.yeni lastik aldım diyosun hangi akla hizmet 36 37 psi bastılar onlara? 206lar zaten orj süspansiyonu evlere şenlik bi araba,90 üstü hızlarda ıslak zeminde hele kar lastikleriyle zaten Allaha emanetiz,dikkatli olun.
------------- harder.better.faster.stronger '04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı '04 golf V 1.6FSI siyah
|
Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2013 Saat 20:02
bir lastiçi olarak lastik havalarının yüksek oldugu kanatindeyim
------------- nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
|