Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

İtici sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26580
Tarih: 26 Kasım 2025 Saat 08:54
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: İtici sorunu
Mesajı Yazan: pg307
Konu: İtici sorunu
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2013 Saat 23:44
Benzinli 307 ile İstanbul'dan Ankara'ya sorunsuz şekilde ve oldukca hızlı geldim. Geldikten sonra 3 gün araç evin önünde park halinde kaldı, bu esnada hava -10 civarındaydı. Bugün sabah çalıştırdığımda motordan dikiş makinasına benzer yüksek bir ses gelmeye başladı. Antifiriz ve yağ ilave ettim, motor ısınsın diye bekledim geçmedi. 100.000 km'de ve bu sorunu ilk kez yapıyor. Peugeot assistance'ı aradım, triger kayışı arızasından şüphelenip yerinden kaldırmamamı söylediler, çekici ile gelip servise götürdüler. Sonra da triger değil, lifter sorunu dediler. Subap iticilerinin değişmesi gerekiyormuş. 1500 lira civarı fatura çıkardılar. Forumları okuyunca engine flush ve motor yağı değişimi ile bu sorunu çözen arkadaşlar olduğunu gördüm. Ne önerirsiniz?  



Cevaplar:
Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 01:23
Orjinalini yazan: pg307 pg307 Yazdı:

Benzinli 307 ile İstanbul'dan Ankara'ya sorunsuz şekilde ve oldukca hızlı geldim. Geldikten sonra 3 gün araç evin önünde park halinde kaldı, bu esnada hava -10 civarındaydı. Bugün sabah çalıştırdığımda motordan dikiş makinasına benzer yüksek bir ses gelmeye başladı. Antifiriz ve yağ ilave ettim, motor ısınsın diye bekledim geçmedi. 100.000 km'de ve bu sorunu ilk kez yapıyor. Peugeot assistance'ı aradım, triger kayışı arızasından şüphelenip yerinden kaldırmamamı söylediler, çekici ile gelip servise götürdüler. Sonra da triger değil, lifter sorunu dediler. Subap iticilerinin değişmesi gerekiyormuş. 1500 lira civarı fatura çıkardılar. Forumları okuyunca engine flush ve motor yağı değişimi ile bu sorunu çözen arkadaşlar olduğunu gördüm. Ne önerirsiniz?  

Nasıl olsa 1500 TL vereceksiniz değişecek. Bir deneyin derim.


-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 02:07
engine flush ne demek hocam nasıl yapılıyor artısı eksisi falan nedir. 

-------------
2013 civic hb 1.4 sport milano red


Mesajı Yazan: _semihk_
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 02:18
http://shop.wurth.com.tr/images/product/0893/0893-558-----motor-ic-tem.png

eğer arıza için motor temizliği gerekiyosa würth kullanın derim. bi arkadaşımın aracındada aynı sorun vardı(bendede war) hidrolik iticiler değişecek demiş servis. 
şöyleydi böyleydi derken birisi kullanmasını önermiş sonun çok güzel dio.
sınavlarımda sonra bende deniycem sizede tavsiye ederim



-------------
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver


Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 02:32
würth'ün benzin enjektör temizleyici de beni eski 206 mda enjektör değişiminden kurtarmıştı. wurth candır. şey sorcam motoru ne kadar zamanda bir temizletmek gerekir ki 

-------------
2013 civic hb 1.4 sport milano red


Mesajı Yazan: _semihk_
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 02:35
motor içi mi??? kaput içi mi?

-------------
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver


Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 02:41
motor içi

-------------
2013 civic hb 1.4 sport milano red


Mesajı Yazan: _semihk_
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 03:32
o yağ değişim sürene mozotu hangi petrolden aldığına göre bile değişir.. ama çok inceledim ben bu konuyu kardeşim. temizlemek yakıtı bile düşürüyo. ozmn ben 20-30 binde bir yapılması taraftarıyım.
sık yapıldıgı zaman motorda temizleyici kalıntıları olacak nede olsa.


-------------
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver


Mesajı Yazan: muratoner
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 11:44
      Enjeksiyon temizleme işini ben her 15000 bakımında yaptırırım.Aracımın cekişinde yakıtında ve sesinde cok faydasını görüdüm ve görüyorumda.

-------------
PEUGEOT 307 1.6 HDİ 110HP PREMİUM


Mesajı Yazan: cey cey
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 13:02

Würth nasıl kullanmamız gerekıyor depoyamı dokacez yada yag haznesıne mı dokecez ve sonrasında ne kadar sonra yagı degısecegız bılgısı olan varmı



Mesajı Yazan: cey cey
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 13:20
bu yorumu bir sitede buldum dogru olma şansı varmı sizce

Tavsiye etmem. Aynı işi yapan 444 marka ürünü bir arkadaşım kullandı. Ayda 1-2 litre yağ takviyesi yapması gerekti. En sonunda motor açıldı. Gerisi malum. Senelerce motorda bir çok delik kurum vb. ile doluyor ve motor silindirleri buna alışıyor. Sen dışarıdan bunları temizliyorsun ve bu delikler açılıyor. Buralardan yağ kaçağı oluyor ve yağ eksiltiyor araba.
Bence hiç gerek yok. Temizleme yerine iyi markabir yağ kullanın ve zamanında değiştirin.


Mesajı Yazan: SserkanT
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 13:24
Orjinalini yazan: pg307 pg307 Yazdı:

Benzinli 307 ile İstanbul'dan Ankara'ya sorunsuz şekilde ve oldukca hızlı geldim. Geldikten sonra 3 gün araç evin önünde park halinde kaldı, bu esnada hava -10 civarındaydı. Bugün sabah çalıştırdığımda motordan dikiş makinasına benzer yüksek bir ses gelmeye başladı. Antifiriz ve yağ ilave ettim, motor ısınsın diye bekledim geçmedi. 100.000 km'de ve bu sorunu ilk kez yapıyor. Peugeot assistance'ı aradım, triger kayışı arızasından şüphelenip yerinden kaldırmamamı söylediler, çekici ile gelip servise götürdüler. Sonra da triger değil, lifter sorunu dediler. Subap iticilerinin değişmesi gerekiyormuş. 1500 lira civarı fatura çıkardılar. Forumları okuyunca engine flush ve motor yağı değişimi ile bu sorunu çözen arkadaşlar olduğunu gördüm. Ne önerirsiniz?  
aynı sorunu sabah yaşadım (araç iki gündür yatıyordu) motordan çıkan sesi çok iyi tarif etmişsiniz , yetkili servisten tanıdık bir ustayı aradım sabahın köründe.. yağ değişim zamanı geçirilen araçlarda kavallarda ve karterde biriken tortu iticileri tıkayabiliyormuş, öncelikle temizlik yapılmasını önerdi yarın götüreceğiz bakalım  


-------------
307 1.6i otm. XT Premium BVA


Mesajı Yazan: pg307
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 21:29
Bugün serviste epey zaman geçirdik. Öncelikle yağ ve filtre değişimi yapıldı, ses biraz hafifledi. Ancak ses tam olarak kesilmeyince sökme işlemine başladık. İticiler tek tek çıkartıldı -ki 16 tane var, hangisinin kırık, bozuk olduğunu bulmak için tek tek çıkarıp kontrol etmek gerekiyor. Benim araçta hepsi tıkanmış çıktı, tüm seti değiştirmek gerekti. Başlamışken 2007'de değişen triger setini de komple değiştirelim dedik. Malum, plastik olan bu parçanın 5 yıl veya 80.000 km garantisi var. Benimki kilometresini doldurmadıysa da yılını doldurmuştu. Araç hala serviste, yarın alacağım. Fatura ne kadar çıkacak henüz bilmiyorum ama 3000 tl civarı bir rakam duyunca yetkili servisten çıkardım, tanıdık düzgün bir ustaya götürdüm.


Mesajı Yazan: _semihk_
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2013 Saat 12:46
tıkalı olanların temizlenme ihtimali yokmuymuş hocam :S

-------------
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver


Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2013 Saat 16:15
bnmde boğulma problemim vardı geçen hallettik serviste. bugün cihaza bağlatmaya gittim sanki çok yakıyor diye. gaz pedalının ayarımı ne varmış onu yaptılar. tıkırtı geliyor çalıştırırken falan dedim evet iticilerinde sorun var gibi duruyor dedi. birde enjektörlerden bir şıkırtı geliyormuş.   enjektörler için alman malı bir katkı maddesi koydular.  da itici için napıcaz bilemedim 

-------------
2013 civic hb 1.4 sport milano red



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net