Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

buda benim hararet sorunum..[çözüldü]

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26444
Tarih: 17 Ağustos 2025 Saat 15:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: buda benim hararet sorunum..[çözüldü]
Mesajı Yazan: furkanyakar
Konu: buda benim hararet sorunum..[çözüldü]
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2013 Saat 00:06

videoyu bugün çektim arkadaşlar. videoda göründüğü üzere aracım çok ateşli ama göründüğü gibi diil :) araç hararet yapmıyor ama elektronik bir aksam harareti çok yüksek gösteriyor. ani düşüş ani yükseliş. yollar bozuk olduğundan çok net çekemedim, bi ara gaza da yüklendim iyice motor sesi duyuluyor yorumlar bu işin ustalarına artık :)) saygılar sevgiler hararetsiz günler diliyorumSmileSmile


-------------



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2013 Saat 00:14
aynı sorunu ben de yaşıyorum desem Big smile

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2013 Saat 00:21
Devir saati gibi yükseliyor, bu sorun neyse foruma musallat oldu bu ara


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2013 Saat 00:26
kesinlikle elektronik. ustanın bitannesi termostattandır dedi diğeri ise ne alakası var bee dedi :D bildiğim şey hararet mişürü değişti (55 TL) hiç birşey olmadı :D

-------------


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 04 Ocak 2013 Saat 00:37
o zaman ben allahtan değiştirtmemişim boşuna :D Benim usta da müşüründe sorun yok ama istersen değiştirebiliriz demişti yok kalsın dedim. 1 ay kadar sık sık yaptı bunu, sonra bi kesti 2 ay boyunca hiç bida tekrarlamadı sorunu, bu aralar tekrar yapmaya başladı. Harareti gerçekten yapıyo olması imkansız, anında tavana dayanıp bi anda 70-80e düşemez sıcaklık fizik kurallarına aykırı bi kere.

Çok takmıyorum ben artık açıkcası

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2013 Saat 13:37
1.5 yıldır bende hiç takmıyorum ama yazları sıkıntı oluyor tavana vurduğu için klimanın elektriğini kesiyor araç soğuk vermiyor :/

-------------


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2013 Saat 13:41
Bu sorun peugeot'larda yıllardır çözülemedi ve sorunuda hala bulunamadı neden yapıyo acaba çok sinir bozucu bir durum.Unhappy

-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2013 Saat 16:15
bence ibre bozuk.. benimde devir saati aynen bu şekilde kafasina göre taklıyor

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2013 Saat 16:56
arkadaşlar çözüm yolu bulduk bitane. bu sorunu yaşayıp da aracı su eksiltenler var mı öncelikle bilgi verebilir misiniz ?

-------------


Mesajı Yazan: egehankcmn
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2013 Saat 03:49
aracın gösterge panelinde herhangibir tadilat oldu ise, sanırım tekrar gösterge panelini takan usta hararet gostergesi ibresini biraz yukarıda iken takmıs. ibrenin sıfırlanıp montajlanması çözüm olur diye düşünüyorumç


-------------
her türlü gider....


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2013 Saat 12:34
Bu arada çok yüksek devirlerde değiştiriyosunuz hep vitesi.

-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: batuhan9292
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2013 Saat 13:34
benim aracımın hararet göstergesi ilk çalısmadan önce sabahları mesela o soğuklarda 1 kare üstte başlıyor bunu neden yapar?

-------------
batuhan gök


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2013 Saat 13:40
Orjinalini yazan: batuhan9292 batuhan9292 Yazdı:

benim aracımın hararet göstergesi ilk çalısmadan önce sabahları mesela o soğuklarda 1 kare üstte başlıyor bunu neden yapar?


Normal hocam benimkide aynı ilk çizgiden başlıyo, sonuçta motor sıcaklığı sıfıra düşmüyor.


Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2013 Saat 13:43
Aküden olabilir kontrol ettirin derim.

-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2013 Saat 02:58
Orjinalini yazan: fTh206 fTh206 Yazdı:

Bu arada çok yüksek devirlerde değiştiriyosunuz hep vitesi.
bilerek yüksek değiştirdim, normalde 3500 yapıyorum max. hani yüksek devirde giderken dahi normal hararete düşüyor araç onu göstermek için yüklendim biraz

-------------


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2013 Saat 03:09
çözümü açıklayayım. basınç farkı ile alakalı birşeyler dedi usta, berner in bir sıvısını koydu araçda da çok az miktarda su kaçağı vardı 2 haftada bir çay bardağı kadar diyelim. radyatöre bir sıvı attı aracı 40 dk kullandıktan sonra 24 saat parket dedi. henüz yapmadı ama su kaçağı ile alakalı bir basnç farkı yaptırıyormuş araca öyle dedi. bakalım doğru mu

-------------


Mesajı Yazan: umut_25
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2013 Saat 11:35
Bende de buna benzer bir sorun vardı. Termostat veya müşür sandık ama ikiside değilmiş. Kalorifer radyatörü mü ne arızalanmış su alıyormuş içeri. Pedalların altında ufuk bir nem oluşmuştu. Tüm torpidoyu söktüler o parçayı değiştirdiler. 400 TL civarı tutuyor. Şu an hararet 90 ı geçmiyor.


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2013 Saat 19:01
su kaçağı ile hararetin ani yükselmesi çok alakasız geliyor kulağa yaa... ama ben de o sıvıyı kullandım kullanalı hiç yapmadı o sorunu tekrar ama çok sık da yapmıyordu gözlemim devam ediyor eğer bir ay kadar yapmaz ve su eksiltmez ise araç sorun çözüldü demektir

-------------


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2013 Saat 16:55
arkadaşlar su kaçağından dolayı yağtığını onaylıyorum mantığını çözebilmiş değilim ama tıkayıcı kullandıktan sonra çözüldü sorunum. sorunu yaşayan herkes deneryebilir.

-------------


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2013 Saat 17:08
TIKAYICI GEÇİCİ Bir çözüm.. bence kaçağı bulup yaptırmanız daha iyi olur..

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2013 Saat 17:20
şimdi su kaçağı derken nerde nasıl su kaçağı, tıkayıcı nedir falan detaylı anlatalım çok anlamayan ve bu sorunu benim gibi yaşayanlar için :(

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2013 Saat 17:29
su borularında veya radyatör de kaçak varsa tıkayıcı adı altında kimyasal bir madde soğuk su deposuna atılır ve delik olan bölgeyi tıkar..

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2013 Saat 16:24
Orjinalini yazan: falan falan Yazdı:

su borularında veya radyatör de kaçak varsa tıkayıcı adı altında kimyasal bir madde soğuk su deposuna atılır ve delik olan bölgeyi tıkar..


hııı anladım, maliyeti nedir bu tıkayıcının nereden bulurum? bir de bu attığımız maddenin bir zararı varmıdır, eğer kaçak yoksa mesela?

Arkadaşının sorununun neredeyse aynısı var bende de hangi ustaya gösterdiysem çözüm bulamamıştı, şimdi bunu deneyeyim diyorum eğer bende de keserse sorunu olay budur diycem sonra en azından usstaya sorun bu buna göre bak derim, adam gibi anlayan usta bulmak zor kendi sorunumuzu kendmiz çözücez mecbur

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 12 Ocak 2013 Saat 21:52
selam arkadaşlar. konuyu dünden beri takip ediyordum. bugün benimde başıma geldi. hararret ibresi en sonda stop ışığı yanıp sönüyor.daha öncede yapmıştı bende bi sürü para dökmüştüm. bir senedir yapmıyordu. bugün yaptı yine.30-40 km. kadar yaptı sonra söndü kendi kendine. ben bu tıkayıcı sıvı işini anlamadım. adı nedir? su eksiltme bende de var biraz.

-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: semus
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 01:37
bendede hararet sorunu vardı.. meğer fanım çalışmıyormuş onu değiştirdim düzeldi suan bi sıkıntım yok çok şükür :)


Mesajı Yazan: ertanakar
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 14:02
Arkadaşlar sorununuzu ben çözüyorum..Akıl almaz tamir işlerine girmeyin....Eğerki aracınız hararet yapmayıp ibre fırlıyorsa...........ve tekrardan fan açıp suyu soğutarak normal derecesine düşüyorsa.....ufak bir masrafla bunu halledebiliriz..

-------------
206 mı?şiddetle tavsiye ederim...


Mesajı Yazan: ertanakar
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 14:19
Eğer istanbulda iseniz mesaj atın ..Hararet çubuğu sona jkadar dayanıyor, stop lambası yanıp sönüyor ve 30-40 saniye sonra tekrar eski düzenli haline dönüyorsa ve her seferinde aynı sıkıntıyı yaşıyorsanız 50 tl'ye parça ve işçilik dahil problem gideriliyor...Çoğu kimse bu durum için 1000-1500 tl para harcamıştır.

-------------
206 mı?şiddetle tavsiye ederim...


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 14:22
Orjinalini yazan: ertanakar ertanakar Yazdı:

Eğer istanbulda iseniz mesaj atın ..Hararet çubuğu sona jkadar dayanıyor, stop lambası yanıp sönüyor ve 30-40 saniye sonra tekrar eski düzenli haline dönüyorsa ve her seferinde aynı sıkıntıyı yaşıyorsanız 50 tl'ye parça ve işçilik dahil problem gideriliyor...Çoğu kimse bu durum için 1000-1500 tl para harcamıştır.

Hocam sorunun çözümünü biliyosanız paylaşın, Sorunu yaşayan Arkadaşların biri Ankara'da Diğeri İzmir'de, biride Kahramanmaraş'ta


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 15:43
Orjinalini yazan: ertanakar ertanakar Yazdı:

Eğer istanbulda iseniz mesaj atın ..Hararet çubuğu sona jkadar dayanıyor, stop lambası yanıp sönüyor ve 30-40 saniye sonra tekrar eski düzenli haline dönüyorsa ve her seferinde aynı sıkıntıyı yaşıyorsanız 50 tl'ye parça ve işçilik dahil problem gideriliyor...Çoğu kimse bu durum için 1000-1500 tl para harcamıştır.


hocam istanbulda olsam hiç durmam gelirim yanına da ankaradayım çözümünü paylaş ya da anlat bari de burda gidip yaptıralım bir yerlere?

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: ertanakar
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 16:23
ufuk 91 arkadaşım benim dediğim promlemle senin konuyu açarken eklemiş olduğun video daki problem aynımıdır bilmiyorum..senin hararet ibresi gezer gibi yukarı çıkıyo..Benim dediğim; herşey normal derece 95 e kadar çıkıp fan açması ve ibre düşmesi gerekirken- fan açıyor fakat ibre yukarı doğru en sona kadar fırlıyor 30-40 saniye sonra normale dönüyor ve bunu her 5 dk. bir yapıyor bu arada tabi senin video da olduğu gibi stop lambası yanıyor..istersen tel numaranı yaz ararım seni

-------------
206 mı?şiddetle tavsiye ederim...


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2013 Saat 22:43
bu konu çözüldü mü acaba? benim de kalorifer peteğinde küçük bir kaçak var ve uzun yolda hararet 110 kadar dayanıyor ama ani düşüp çıkma yaşanmıyor. Kaçaktan olabilir mi acaba?
Videodaki durumun aynısını 2011 yazında yaşadım sonra uzunca bir süre yaşamadım 2012 kışında bi kere daha yaptı bi daha yapmadı. Garip bir durum.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: streetglow87_26
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2013 Saat 17:04
arkadaşlar merhaba 
benim aracımda da ibre hiç 90 gelmiyor fakat şehir içinde 90 hizasında geldiğinde fan açmıyor hemen stop lambası yanıyor yani hararet yapıyor.
bende yaz kış aracı durdurup biraz bekliyorum sonra klimayı açıp 4.kademeye getiriyorum içerisi hamam gibi oluyor ama sıcaklıkta aniden düşüyor sonra yola devam :D
bu sorunu yaşayan yada bilen var mı?



-------------
2006 Model 307 1.6 HDI Comfort


Mesajı Yazan: murat222
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2014 Saat 01:15
benzer sıkıntı bendede var uzun yolda gaza bastığımda hararet ibresi yavaş yavaş yükseldiğini görüyorum ve ayağımı gazdan çekince oda yavaşyavaş 90 a geliyor normal bi durummu bu kış günü hava eksilerde hız 110 devamı da yolda kalmamak adına hız kesmek 100 eyaklaşıyor o hızda demekki daha bassam motoru sırtıma alıp gelicem eve sanki :D böyle bi durum yaşayan varmı?


Mesajı Yazan: kursat611
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2014 Saat 03:51
fokusa tüp taktırdığımdada aynı hararet ibresinin bir anda sona vurup bir iki saniye içinde geri normal 100 derece civarına gelmesi sorunu olusmustu
dijital ekrandan takıp edince su sıcaklıgının 108 dereceden bi anda 114 dereceye fırlaması ve ibrenin sona vurması iki saniye sonra hararet 100 derece civarına gelince ibre normal yere geliyodu
bu arada dijital ekrandan takıp ettiğimde fokus ibresi 70 ile 100 derece arasında hep 90 gösteriyordu
benim pejo sehir içi 85 civarı otobanda 75 civarı sehir içi sıkısınca dur kalklarda 100 ü gördüğüm oldu
yanı pejoların hararet ibresi çok oynak yokus yukarı 95 bir dakka sonra yokus asagı kompresörde 75 oluyor

ozaman internetten sogutma sisteminde hava oldugunu ve devir daim sırasında sıkısan havanın müşire geldiğinde anlık tavan yapma ihtimali oldugunu okumustum
1. çözüm müşirin altına ince bir pul koymak 2. çözüm ise sistemin havasının alınması ama benim fokusun havasını servis üç kere aldı sorun çözülmemişti

sonra bilader kaza yapınca fokus perte cıktı sorunda kalmadı

bence aynı sorun olabilir su eksiltince eksik kalan yere havanın girmesi ve sonra havanın devirdaim sırasında müşire gelmesi ile anlık sanal hararet yükselmesi olabilir 


-------------
2001 206 xt 110 beygir abs klima sunroof 205 40 17


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2014 Saat 10:57
çok ilginç birşey söyleyeyim o zaman.. sorun çözüldü demiştim ama tekrar yapmaya başladı... 
eski bir tamirciye gittim bir de ona sordum bana dedi ki

-evrupa arabalar yapay böölee sen get su girişi gapaanı değiştir..

-abi sırf ondan yapar mı ya başka birşeyler vardır!?

-sen deeeştir de gene yaparsa gel yanıma...

sonuç olarak adamın yanına gitmedim bir daha. çünkü yapmadı o.O tıkayıcı da çözüm olmadı yani... sorun kapaktanmış. tertmostatlıymış kapak bozulunca yapıyormuş...


-------------


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2014 Saat 11:31
Ne varsa eskilerde var valla.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net