Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

hararet ve antifiriz

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26202
Tarih: 14 Eylül 2025 Saat 20:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: hararet ve antifiriz
Mesajı Yazan: sezar206
Konu: hararet ve antifiriz
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2012 Saat 22:10
Slm arkadaşlar önce antifirizden bahsedeyim. Aracımı ağrıda kullanıyorum ve usta soğutma suyunu tamamen boşalttıp maviantifirizle doldurdu. 4 ya da 5 litretdi galiba. Bu normal mi forumda antifiriz su oranı önemli diye yazı okudum da. Bir de Hep antifiriz koyarsan kaloriifer peteği delinebilir diye bir şey okudum ve geçen yıl kış aylarında peteğin patladığını fark ettim.
 
Antifirizi koymadan önce içinde geçen yıl konulan antifiriz vardı ve hararet 100 ü kolay kolay geçmiyordu. Yazın bir usta bunda hava var dedi ve havasını aldı.
Bu yıl antifirizi yeniledik,ne olduysa ondan sonra oldu.Şu anda araç nıormal kullanımda düz yolda hararet 100 ile 100 arasında çalışıyo. Evin önünde boşta çalıştırıp 2000 devir gaz verdim 90 - 95 arası çalışıyor motor. Daha geçmiyor. Ne yapacağımı şaşırdım. Yarın ustaya gitmeyi düşünüyorum arkadaşlar sizce ne yapmalıyım fikri ya da tecrübesi olan arkadaşlar yardım lütfen.
Arabaya binesim gelmiyor bu yüzden.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2012 Saat 22:13
Geçen yıl petek patladığında paspasın altı su doluyordu, radyator tıkayıcı koyduğumuzda bir süre kesti. Bu yıl antifirizi yeniledikten sonra tekrar su kaçırıyor aynı yerden ama çok küçük damla halinde görünüyor üzerinde.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2012 Saat 22:55
Antifriz tek başına koyulmamalı sizin gibi soğuk bir bölgede yaşayan biri için (Ağrı soğuktur diye düşünüyorum yanılmıyorumdur inş) yüzde 50 + yüzde 50 bir oran gerekir. Antifriz miktarını ölçtürün aracınızın bence ona göre sistemdeki antifriz miktarından emin olabilirsiniz. Servislerde bu ölçümü yapabilmek için gerekli ekipman var, genleşme kabından bir miktar sıvı alıp ölçüm yapıyorlar. Yalnız şöylede bir durum var sistemde dolaşan su aslında biraz daha fazla o nedenle usta ekleme yapmış olabilir. 

Sisteme eklenecek antifriz ve suyun donma bilgisi şöyledir:

Hacimsel Karışım Oranı                                     Donma Sıcaklığı
%100 Su                                                                0 °C
% 90 Su + % 10 Glikol Karışımı Durumunda          -3 °C
% 80 Su + % 20 Glikol Karışımı Durumunda          -8 °C
% 70 Su + % 30 Glikol Karışımı Durumunda          -16 °C
% 60 Su + % 40 Glikol Karışımı Durumunda          -25 °C
% 50 Su + % 50 Glikol Karışımı Durumunda          -37 °C
% 40 Su + % 60 Glikol Karışımı Durumunda          -50 °C
% 30 Su + % 70 Glikol Karışımı Durumunda          <-50 °C
% 20 Su + % 80 Glikol Karışımı Durumunda          -45 °C
% 10 Su + % 90 Glikol Karışımı Durumunda          -28 °C
%100 Glikol karışım yani antifiriz                           -12

Yani sadece antifriiz koyarsanız -12 lere kadar dayanabilirken 50+50 karışım ile -37 ye kadar koruma sağlanır.

Hep antifriz konulursa radyatör delinir olayı yanlıştır. Delinme şu şekilde olur; her zaman antifriz kullanmak gerekirken uzunca bir süre antifriz kullanmazsanız sistem içerisinde korozyon ve aşınma oluşur fakat oluşan delinmeler yine aynı şekilde oluşan kalıntılar ile tıkanır fakat sonradan antifriz koyarsanız, koyulan antifriz aşınmış yerlerdeki pas vb şeyleri söker ve sonuç olarak o tıkanan delikler açılır ve radyatörünüz su kaçırmaya başlar.

Hararet ile ilgili diğer arkadaşlar daha tecrübelidirler ve bilgi vereeceklerdir diye umuyorum, geçmiş olsun hocam.


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2012 Saat 23:04
teşekkür ederim tello


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 01:56
?

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 11:58
Şimdi sanayiden geldim. Kalorifer peteğinin yanında çok küçük bir delik var. Damla şeklinde su görünüyor. Ama araç su eksiltmiyor çok minik olsa  gerek delik. Usta o deliğin araca hava yapabileceğini söyledi. Su deposunun kapağını açınca fıs diye ses geldi bu şekilde hava yapar dedi.
Fikri olan var mı?


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 12:11
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

Şimdi sanayiden geldim. Kalorifer peteğinin yanında çok küçük bir delik var. Damla şeklinde su görünüyor. Ama araç su eksiltmiyor çok minik olsa  gerek delik. Usta o deliğin araca hava yapabileceğini söyledi. Su deposunun kapağını açınca fıs diye ses geldi bu şekilde hava yapar dedi.
Fikri olan var mı?


Sistemde dolasan su basinclidir. Dolayisiyla kapagi acinca gelen bir miktar fis sesi normaldir. Delik var ise radyatorunuzu degistirin ve sistemi emin oldugunuz oranda antifirizli sogutma suyu doldurtun.


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 12:16
rayatörde delik yok, sanırım kalorifer peteği için dediniz değiştir diye. Peki ustanın dediği doğru mudur, petekteki delik yüzünden hararet yapıyor olabilir mi?


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 12:24
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

rayatörde delik yok, sanırım kalorifer peteği için dediniz değiştir diye. Peki ustanın dediği doğru mudur, petekteki delik yüzünden hararet yapıyor olabilir mi?


Ben yanlis okumusum ozur dilerim. Eger sistem hava aliyor ise hararet problemleri olusabilir. Hatta hararet bir anda sona dayanabilir vs. Peki usta araca konulmus olan antifirize bir yorum yapmadi mi?


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 13:14
aynı sorunla bende karşılaştım ve 2 gün önce kalorifer peteğini değiştirdim, delik kalorifer radyotörü hava yapar ve buda aracın hararet yapmasına neen olur gösterge bazen hiç yerinden kalkmaz yada birden kalkar .



-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 15:15
peki peteği değiştirince düzeldi mi ve sizde de mi aynıydı sorunlar? Uzun yolda sürekli yükseliyo fakat şehir içinde sıkıntı yok. Ayağını gazdan çekince ya da boşta 200 - 300 mt gidince 90 a geri geliyo hararet.
 


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 15:19
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

rayatörde delik yok, sanırım kalorifer peteği için dediniz değiştir diye. Peki ustanın dediği doğru mudur, petekteki delik yüzünden hararet yapıyor olabilir mi?


Ben yanlis okumusum ozur dilerim. Eger sistem hava aliyor ise hararet problemleri olusabilir. Hatta hararet bir anda sona dayanabilir vs. Peki usta araca konulmus olan antifirize bir yorum yapmadi mi?
Ustaya antifirizi sormayıunuttum ama sorsam da yo yo hocam ondan bi şey olma diyeceğine eminim :) Full antifiriz dolu olması araca hararet yaptırır mı peki? Geçen yıl da aynı adama koydurmuştum antifirizi yine yükseliyordu ama bu kadar değildi ve radyator tıkayıcı döktüğümüzde petekteki deliği tıkadığı için sanırım sorun yoktu 


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 15:20
Peteği değiştirmek istedim hocam buradaki elektirikçiler onu sökemez dedi doğru da söyledi ya. Kesin bi yerleri bozarlar. 70 lik termostat takmayı düşünüyorum araca. Ne dersiniz? Yaza kadar idare etsin de yazın ankarada iyi bi ustaya baktıracaz atık işallah.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 15:27
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:


Ustaya antifirizi sormayıunuttum ama sorsam da yo yo hocam ondan bi şey olma diyeceğine eminim :) Full antifiriz dolu olması araca hararet yaptırır mı peki? Geçen yıl da aynı adama koydurmuştum antifirizi yine yükseliyordu ama bu kadar değildi ve radyator tıkayıcı döktüğümüzde petekteki deliği tıkadığı için sanırım sorun yoktu 


Evet yaptirir. Kirmiziya geliyor mu hararet hic?


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 15:32
Yok ya çok şükür En üstteki beyaz çizgiye de gelmedi hiç 100 ile 105 civarında seyrediyor. Bu şekilde kullanmanın bi zararı olur mu araca? kırmızıya kadar sorun çıkarmaz diye duymuştum


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 22:09
gncl

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 22:26
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

Yok ya çok şükür En üstteki beyaz çizgiye de gelmedi hiç 100 ile 105 civarında seyrediyor. Bu şekilde kullanmanın bi zararı olur mu araca? kırmızıya kadar sorun çıkarmaz diye duymuştum


Bir problem olmaz. Istersen birde radyator fanina baktir. Ihtimal vermiyorum ama 1. kademe fan belki acmiyordur.


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 22:44
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

Yok ya çok şükür En üstteki beyaz çizgiye de gelmedi hiç 100 ile 105 civarında seyrediyor. Bu şekilde kullanmanın bi zararı olur mu araca? kırmızıya kadar sorun çıkarmaz diye duymuştum


Bir problem olmaz. Istersen birde radyator fanina baktir. Ihtimal vermiyorum ama 1. kademe fan belki acmiyordur.
 
Fanda sıkıntı yok çalışıyor 1 ve 2 de. Bu yazlık termostat dediklerinden taksam mı acaba? Sorun olur mu?
Bi de bu antifirizi taktım kafaya ya ful antifirizden mi hararet yapıyo acaba? Petek de delik oradan da olabilir. Olmazsa antifirizi boşalttırıp 50 - 50 oranında koyup deneyim bi de.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2012 Saat 23:00
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

 
Fanda sıkıntı yok çalışıyor 1 ve 2 de. Bu yazlık termostat dediklerinden taksam mı acaba? Sorun olur mu?
Bi de bu antifirizi taktım kafaya ya ful antifirizden mi hararet yapıyo acaba? Petek de delik oradan da olabilir. Olmazsa antifirizi boşalttırıp 50 - 50 oranında koyup deneyim bi de.


Termostati degistirmenizin bir fayda saglayacagini dusunmuyorum. Onun yerine petegi hallettirin ve emin oldugunu karisimda sogutma suyuyla doldurtun. Termostati degistirmeniz sadece aracin o derecelere biraz daha gec ulasmasini saglayacaktir ama yine de ulasacaktir.


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2012 Saat 00:07
? Bu arabalara doğuda binilmiyor ya. Yaptırmak istesen usta yok. Benim ustamın bana dediği burada elektirikçiler beceremez onu mahvederler açtırma dedi ve kalorifer peteğini değiştiremiyorum şu anda. Ya Vana servise gitcez ya da yazı beklicez.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2012 Saat 08:53
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

? Bu arabalara doğuda binilmiyor ya. Yaptırmak istesen usta yok. Benim ustamın bana dediği burada elektirikçiler beceremez onu mahvederler açtırma dedi ve kalorifer peteğini değiştiremiyorum şu anda. Ya Vana servise gitcez ya da yazı beklicez.


Kendin neden degistirmiyorsun? Yok mu hic el yatkinligin? Nasil yapacagin en ince detaylarina kadar var.


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2012 Saat 16:13
Yok ya malesef o peteği değiştiremem. Pek anlamam o işlerden.
Bugün başka bir ustaya gösterdim  silindir kapak contası yanmış o değişecek dedi ama ne su eksiltiyo ne suya yağ karıştırıyo.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2012 Saat 17:09
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

? Bu arabalara doğuda binilmiyor ya. Yaptırmak istesen usta yok. Benim ustamın bana dediği burada elektirikçiler beceremez onu mahvederler açtırma dedi ve kalorifer peteğini değiştiremiyorum şu anda. Ya Vana servise gitcez ya da yazı beklicez.


Kendin neden degistirmiyorsun? Yok mu hic el yatkinligin? Nasil yapacagin en ince detaylarina kadar var.
nasıl yapacağımı nereden bulabilirlm? forumda var mı?


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2012 Saat 21:05
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:


nasıl yapacağımı nereden bulabilirlm? forumda var mı?


Konu 307 ile ilgili olsa da sizinki de 3 asagi 5 yukari aynidir.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20250&title=soutma-suyunun-aracn-%DDine-szmas-problemi" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20250&title=soutma-suyunun-aracn-%DDine-szmas-problemi


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2012 Saat 20:45
Arkadaşlar aracın kalorifer peteğine giden suyu kapatabiliyor muyuz? Petek delik olduğu için oraya giden suyu kapatıp petekle bağlantıyı kesip aracın hararetine petek mi sebep oluyor bunu deneyecektim ama usta bana kalorifere gelen suyu kesemiyoruz dedi deneyemedim; ama ben bir vana olduğunu ve o vanayı kapatınca kalorifere giden suyu kesebileceğimizi biliyordum en azından babam renoda şahinde bunu yapıyordu diye hatırlıyorum. Bizim araçlarda öyle bir varlık var mı acaba? En azından sorun petekten mi değil mi onu öğrenirdik :(

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: soldiermertefe
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2012 Saat 22:39
arkadaşım öncelikle senin sorunun ne?
1.Kalorifer peteğimi delik yoksa ekten mi kaçırıyor.
2.Muhtemelen ekten aşağıya doğru sızıyordur sende kalorifer peteği delik sanıyorsundur. 
3.Ekyerinden kaçırıyorsa 2 tane konik şeklinde conta var onları değiştirirsen sızıntı kesilir .
4.Geçen sene radyatör delik tıkayıcı koymuşsun oda kalorifer peteğini tıkamıştır.
5.kalorifer peteğin tıkalı ise sıcak açtığında bile soğuk hava verir veya çok az ılık verir.
6.soğutma sisteminde hava varsa ki muhtemelen var(kaloriferde sızıntı var demişsin)önce kalorifer sisteminin sorununu çözmeden havayı alamazsın .
7.Sorunu hallettiğini varsayalım sistemin havasını almak için komple sıvıyı boşalt(ya radyatörün altındaki musluktan yada hortumu çıkartarak)sonra motor üst kapak sağ alt kısmı ve  termostata yakın bölgedeki  bulunan alyan vidayı yarım aç ,sonra kalorifer hortumu üzerinde bulunan ikinci vidayı aç ,sonra soğutma sıvısını genleşme kabından yavaş yavaş  boşalt  ilk önce termostat üst kısmında bulunan alyan vidadan  sıvı gelince alyanı sık ve sıvı doldurmaya devam et,sonra kalorifer hortumundan sıvı gelinceye kadar doldur sıvı gelince vidayı sık ve genleşme kabının max yazan yerini geçmemeye dikkat et , kapağı kapat .Aracı termostat açıp devirdaim yapana kadar çalıştır ve stop et genleşme kabına bak sıvı biraz azalmışsa  max yazan yere kadar ilave et  sistemin havasını almış olursun.
8. Sistemde sorun yoksa (termostat sağlam mı, devirdaim sağlam mı, radyatör ve kalorifer radyatörün tıkalı değilse ,fanında problem yoksa , hortumlarda çatlak kırık kaçırma yoksa)aracın hararet yapmaz.
 


-------------
2008 206 sedan comfort


Mesajı Yazan: soldiermertefe
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2012 Saat 22:44
kalorifer peteğini devreden çıkarıp denemek istiyorsan kalorifer peteğine giden iki hortumu çıkar ,bu iki hortumun arasına hortumun kalınlığına göre metal veya plastik su borusu tak  böylece kalorifer peteğini devreden çıkartabilirsin.

-------------
2008 206 sedan comfort


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2012 Saat 08:41
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

Arkadaşlar aracın kalorifer peteğine giden suyu kapatabiliyor muyuz? Petek delik olduğu için oraya giden suyu kapatıp petekle bağlantıyı kesip aracın hararetine petek mi sebep oluyor bunu deneyecektim ama usta bana kalorifere gelen suyu kesemiyoruz dedi deneyemedim; ama ben bir vana olduğunu ve o vanayı kapatınca kalorifere giden suyu kesebileceğimizi biliyordum en azından babam renoda şahinde bunu yapıyordu diye hatırlıyorum. Bizim araçlarda öyle bir varlık var mı acaba? En azından sorun petekten mi değil mi onu öğrenirdik :(


Oyle bir vana yok.


Mesajı Yazan: AHMET42
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2012 Saat 14:47
slm arkadaşlar bu kalorifer peteğinin delinmesi dün benim başımada geldi ayn şekilde ön paspasın altı su dolmustu bugün ustaya bıraktım ve petek değişcek ama arakadaşımın hareret sorunu tamamen peteğin delik olmasından kaynaklanıyor cunku ben dun yaşadım bu olanları dolaşım sistmi hava yaptığı için hareret yukseliyor Smile



-------------
ahmet çuhadar


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2012 Saat 19:59
Orjinalini yazan: AHMET42 AHMET42 Yazdı:

slm arkadaşlar bu kalorifer peteğinin delinmesi dün benim başımada geldi ayn şekilde ön paspasın altı su dolmustu bugün ustaya bıraktım ve petek değişcek ama arakadaşımın hareret sorunu tamamen peteğin delik olmasından kaynaklanıyor cunku ben dun yaşadım bu olanları dolaşım sistmi hava yaptığı için hareret yukseliyor Smile

Teşekkür ederim sanırım aradığım cevap buydu. Ama malesef ben burada peteği değiştirtemiyorum kendim de beceremem aklımdan geçen yazlık termostat kullanıp yazın ankarada halletmek bu işi.


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 17:41
merhaba...malum kış ayındayız...yalovada ikamet ediyorum...bu antifiriz bu havada yani -2 ya da -5 arası oluyor en fazla soğuk burada..donma olur mu?usta bakmıştı antifiriz ölçerle -10 dereceye kadar dayanıklı demişti...şimdi arabama baktım da kaputun üzerinde kar var ve biraz da donmuş...birşey olmaz değil mi?bu antifiriz konulan yer soğuğu önlüyor mu yoksa iş sadece antifirizde mi ?aracı çalıştırmadan bakmak lazım mı donup donmadığını anlamak için?


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 17:48
Bence hiç riske atmayın antifiriz ekletin, -20 -25 olsun garanti olsun.


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 18:16
antifiriz donarsa araba çalışır mı?ya da gösterge panelinde arıza ışığı yanar mı?


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 19:05
Marş yapar çalışır ama çalıştıktan sonra ne olur, düşünmek istemiyorum. radyatör hortumlar hepsi patlar sanırım.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 19:21
Orjinalini yazan: pierson pierson Yazdı:

merhaba...malum kış ayındayız...yalovada ikamet ediyorum...bu antifiriz bu havada yani -2 ya da -5 arası oluyor en fazla soğuk burada..donma olur mu?usta bakmıştı antifiriz ölçerle -10 dereceye kadar dayanıklı demişti...şimdi arabama baktım da kaputun üzerinde kar var ve biraz da donmuş...birşey olmaz değil mi?bu antifiriz konulan yer soğuğu önlüyor mu yoksa iş sadece antifirizde mi ?aracı çalıştırmadan bakmak lazım mı donup donmadığını anlamak için?


Sogutma suyunun donmasini dusunmekten cok antifirizsiz suyun curutecegi parcalari dusunmeniz gerekir. Antifiriz sadece soguga karsi koruma icin degildir. En onemli gorevlerinden biriside korozyona karsi korumaktir. Devirdaim pompasinin hic kanadinin kalmadigi durumlari gordum. Butun kanat curumus erimis gitmisti.


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 19:29
antifiriz,koydugumuz yerde mı kalıyor yoksa aşağıda başka aksam var oraya mı gidiyor?yani orda termos etkisi yapan bir alet var mı?


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 20:04
Orjinalini yazan: pierson pierson Yazdı:

antifiriz,koydugumuz yerde mı kalıyor yoksa aşağıda başka aksam var oraya mı gidiyor?yani orda termos etkisi yapan bir alet var mı?


Antifiriz sürekli devirdaim halindedir, sürekli dolaşır.


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 20:17
Orjinalini yazan: pierson pierson Yazdı:

antifiriz,koydugumuz yerde mı kalıyor yoksa aşağıda başka aksam var oraya mı gidiyor?yani orda termos etkisi yapan bir alet var mı?

Antifriz su ile karışır ve sistemde su nereye giderse oda gider. Sudan ayrı bir madde değildir suyla karışarak suyun donmasını engellerken sistemde dolaştığı noktalarda paslanma, korozyon vb şeyleri önler. Termos etkisi yapan bir alet yoktur, su + antifriz karıştığı anda oluşan çözeltinin donma noktası çok düşüktür. Motorunuzda yüzde 50 su + yüzde 50 antifriz olursa -37 dereceye kadar düşer donma noktası aynı zamanda yazında kaynama noktası yükselir.


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: Semih ÇAVDAR
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2013 Saat 21:22
Izmir de ikamet etmeme rağmen bugün aracın suyunu komple boşalttırdım, yeni suyla Castrol un 3lt lik antifirizini eklettirdim... 30 TL ye mal oldu bana... Ne olursa olsun antifiriz eksik etmeyin... 

-------------
Eski nick Gallardo...
2000 Model 206 1.6 Roland Garros...


Mesajı Yazan: fxmen
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 10:15
bu konu hakkında bır de benim sorum olacak araca hep antifirizle ılave yapsak ne olur.


-------------
--Ferhat--2004 model 1.4 206 desire triptonik benzinli--59 FZ 234


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 10:24
Orjinalini yazan: fxmen fxmen Yazdı:

bu konu hakkında bır de benim sorum olacak araca hep antifirizle ılave yapsak ne olur.

Sistemdeki antifriz miktarını ölçtürmeden sürekli antifriz eklerseniz (neden sürekli ekleme yaptığınızı da merak etmek lazım çünkü çok uzun zamanda çok fazla bir eksilme olmaması lazım -normal şartlarda-kaçak falan varsa tamirine yönelmeniz şart) bir süre sonra sistemde su + antifriz karışımı kalmayacak tamamen antifriz haline gelecek ki bu da sistemdeki sıvının donma noktası -12 ye ulaşacak demektir (% 50 su + % 50 antifriz ise -37 ye kadar koruma sağlar).


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: fxmen
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 12:49
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Orjinalini yazan: fxmen fxmen Yazdı:

bu konu hakkında bır de benim sorum olacak araca hep antifirizle ılave yapsak ne olur.

Sistemdeki antifriz miktarını ölçtürmeden sürekli antifriz eklerseniz (neden sürekli ekleme yaptığınızı da merak etmek lazım çünkü çok uzun zamanda çok fazla bir eksilme olmaması lazım -normal şartlarda-kaçak falan varsa tamirine yönelmeniz şart) bir süre sonra sistemde su + antifriz karışımı kalmayacak tamamen antifriz haline gelecek ki bu da sistemdeki sıvının donma noktası -12 ye ulaşacak demektir (% 50 su + % 50 antifriz ise -37 ye kadar koruma sağlar).



aracı yenı aldım  iki ay once antıfırız koydum üstüne bır de cok yagmur yagdı sağ on tarafta 5 cm kadar su doldu foruma konu actım arac su aldı dıye fıtıllerı kontrol et su tahlıyesını kontrol et gıbı bılgıler aldım bı sorun yoktu neyse aracı zor bela kuruttum. yıne cok yagnur yagdı bı kac kere bu sefer su alma olayı olmadı sonra forumu takıp ederken antfırız koyulduktan sonra eger kalarıfer  delıkse arac su alıyor gıbı  bı kac yenı acılmıs konu dıkkatımı cektı takıp etmeye basladım 2 hafta önce su bıdonunu kontrol edeyım dedım bıdonda su kalmamıs hemen antıfırız alıp su bıdonundan ılave yaptım ve takıp etmeye devam ettım bu sefer arac su almadı ama su bıdonunda eksılme meydana geldıgını gordum bende her eksılme sonrası su bıdonundan antıfırız ılave etmeye basladım(su koymadan) oraya buraya bakıyorum bır ıslaklık yok ama forumda sıkayetlerın cogunda arac söför koltugu olan yerden su alıyor arac hareret yapmıyor fanı normal acıyor ama su bıdonu neden eksılıyor bırturlu anlam veremıyorum.bu arad su bıdonuda saglam onuda konrtol ettım
onun için sordum bende hep antıfırz ılavesı sakıncalımı dıye


-------------
--Ferhat--2004 model 1.4 206 desire triptonik benzinli--59 FZ 234


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 14:04
Belli ki belirttiğiniz gibi sistemde bir yerde kaçak var hocam. Öncelikle belirlemeniz gereken içeri giren suyun nereden girdiği olmalı. Eğer şoför tarafından geliyorsa arkadaşların dediği gibi oradaki kalorifer peteğinden sızma olabiliyor bu durumda yapılması gereken içeri giren yağmur suyumu yoksa buradaki petekten bir kaçıntı mı var kontrol ettirmek. Bunun dışında bir yerden kaçırma varsa araç lifte kaldırıldğında görünecektir. Ustaya gittiğinizde alttan bir kontrol ettirin, başka bir yerden damla damla kaçırıyordur fakat siz farketmiyor olabilirsiniz. Aracı düz bir zeminde bir süre beklettikten sonrada altına dikkatlice bakabilirsiniz. Benim başıma bir keresinde gelmişti, termostatım arızalanmış fakat farketmemiştim. Arabam otoparkta sabahtan akşama kadar bekledikten sonra ancak altında görülebilmişti kaçak yapan yer.

Uzun süre antifriz koyulmadan kullanılan araçlarda malesef antifriz katkısı sonrası su kaçırma olabilir. Eğer su sorunu fitillerden oluyorsa; aracı hortumla ya da tazyikli su ile yıkadığınızda da kaçma olacaktır. Garip bir yöntem olabilir ama denenebilir. Ayrıca tekrar bir su dolması durumunda suyu temizlemeden önce antifrizli su olup olmadığını kontrol ettirebilirsiniz. Sakıncalıdır sakın tadına bak antifrizin tadı şeker tadındadır diyenlere inanmayın (öyleyse buyursun kendi baksın Smile). Siz fazla antifriz koymuş olabileceğinizden avantajınız rengininde koyu olmasından anlamanız kolay olabilir ama tamircilerde ölçüm yapılabiliyor. Sürekli antifriz koymanızın eğer bulunduğunuz yerde sıcaklıklar -12 den falan aşağıya düşmüyorsa sıkıntısı olmaz fakat bunun altındaki sıcaklıklarda başınızı ağrıtabilir. Sorun için direkt yorum yapmak malesef çok zor (hele de arabada hararet yoksa) çünkü herhangi bir yerden kaçıntı olabilir (genelde devirdaim pompasında sıkıntı oluşur). Su sistem içerisinde devamlı devirdaim de olduğundan çalıştıktan bir süre sonra genleşme kabından (su bidonundan) alacağınız örneği ölçtürerek sistemdeki antifriz miktarını öğrenebilirsiniz.Geçmiş olsun, inşallah sorunu en kısa zamanda bulursunuz.


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: fxmen
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2013 Saat 21:06
1-Aracım devamlı kapalı otoparkta ve zemını herzaman kontrol edıyorum bır kacak tespıt edemedım.
2-Uzun süre antifriz koyulmadan kullanılan araçlarda malesef antifriz katkısı sonrası su kaçırma olabilir demişsiniz bundan suphelenıyorum daha önce konuldumu konuldumu bilgim yok.
3-Araç fitillerden su almıyor zaten dedıgınız gibi kontrollerini yapmıştım.
4-Tekrar bir su dolma olayında yapacagım ılk iş antifirizli su olup olmadıgına bakmak olacak.
5-Tekirdağ/Çorluda ikamet ediyorum sıcaklık -12 ye asla inmiyor(bundan sonra da antifirizle su bidonundan ılave yapmaya devam etmeyi düşünüyorum) Uzun vadede ciddi bir arıza açmaz değilmi bunu çok merak ediyorum.
6-En kısa sürede gerekli ölçümleri yaptıracağım.

Vermiş oldugun bilgi ve tavsıyeler için cok tesekkur ederım Bu arada antifirizin tadına baktım ben Embarrassed  dediğin gibi çok kötüymüş kimsede denemesin bence


-------------
--Ferhat--2004 model 1.4 206 desire triptonik benzinli--59 FZ 234



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net