Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

kara duman !!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=26071
Tarih: 01 Ağustos 2025 Saat 13:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: kara duman !!
Mesajı Yazan: DS002
Konu: kara duman !!
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:03
aracım peugeot 307 1.4 hdi xr 2005 model rampalarda  gaza fazla yüklenince 3000-4000 devirleri arasında kara duman atıyo ve boştayken vites 4000 devire kadar basınca gaza yine atıyo sorun nedir? arabanın çekişinde hiç bi sorun yok gayet iyi. Birde turbodan ıslık sesi gibi ses geliyo normalmidir?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:07
kara duman dizel araçlarda normal. tabi kara tren gibi atıyosa sorun demektir. bildiğim kadarıyla egr valfiyle ilgili çözüm oluyor. ıslık sesi içinde kesin diyemem ama turbo borularından kaçak olduğunu düşünüyorum. 
daha bilgili arkadaslar yardımıcı olacaktır.


-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:11

arabanın çekişi gayet iyi 140km hızla girdiğim rampayı aynı hızla bitiriyorum hiç bi sıkıntı yok çekişte enjektörlerde arıza olsa çekiş fark edermi nasıl anlarız?



Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:16
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25095&title=kara-duman

bu konuyu bi incele istersen.


-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:21
Yakıtla alakalı olabiliyor ben her zaman depoyu tam dolduruyorum bazı istasyonlardan aldıktan sonra duman artıyor, bazılarında çok azalıyor.


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:25

acaba bakımdan olabilirmi benim sorunum en son bakımdan sonra 12.000 km geçti



Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:27
yakıtı sabit bi yerden almıyorum siz hangi istasyonu önerirsiniz bi deniyim yakıt olayını azalcakmı bakıyım ama genelde totalden alıyorum.


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:31
Bakımlardan olmasa bile 10.000 Km yada 1 yıl olarak bakımlarınızı yaptırmanızı tavsiye ederim, yakıt olarak markadan çok istasyon önemli, oturdğunuz bölgede güvenilir bi istasyon bulmanız gerekir. Bana yakın Totalin kendi işlettiği istasyon var genelde ordan alıyorum aracı firma olmadığı için güvenilir geliyor.


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:36
anladım bide arabam 108 binde enjektör kurum yapmış olabilir mi ? temizletsem nekadar tutar?


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:45
Önerim bir iki depo Shell'den GTL katkılı yakıt alın ve deneyin. Almadan önce depodakini bitirmeye çalışın (tabi yolda kalmadan) burada amaç depoda farklı setanda yakıt bulunmasındır. Yakıt tüketimi bu yakıtla biraz daha artabilir korkmayin. Bakim olayini arkadas soylemis zaten 10 bin km de bir yağ, yağ filtresi, ve diğer filtreleri değiştirin özellikle kirlenmiş hava filtresi başınıza dert açabilir. Yakıt olayından sonra geçmezse diğer çözümlere yönelirsiniz. Çekişte sıkıntı yoksa yakıttan olabilir diye düşünüyorum. Bu arada hangi yokuşmuş 140 la giriyorsunuz LOL. Sevindim bizim araçların 140 yapabildiğine Smile

-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 15:53
şile ömerli rampalarını bilirmisiniz oraları çıkıyorum o hızla. ve 150 km hızı net görüyorum ben :) denicem dediğiniz yakıtı denedikten sonra burdan sonucunu bildiririm. bide turbonun ıslık sesiyle ilgili bilginiz varmı?


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:02
Hocam siz en kısa zamanda bakımı yaptırın, sonra tekrar test edin, bide turbo hortumunu kontrol edin sağlammı?


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:08
turbo yağlama hortumunu diyosanız 5.000 km falan oldu değişeli.


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:23
Hava filterinden çıkan çatal hortum motorun üzerinde


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:28

anladım konrol ediyim onuda. bide arkadas 140 yapmasına sevindim dedi ama sizinkiler çıkmıyo mu o hıza ?



Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:30
Benim aracım 206 1.4 HDi 140-150 rahat çıkıyor, fazlasını denemedim


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:33
aynen benimkide öyle ama arkadasın aracı çıkmıyo sanırım öyle dediğine göre.


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:46
benim arabamda seninkinin aynısı resimlerini koycam yakında bakarsın bende de 16 kalın taban jant var o halıyle bende görüyorum rahat 150 160 ama fazlasını denemedim :) dediğine göre bi sıkıntı yok ozaman aracımda ama yinede enjektörlere bi baktırmayı düşünüyorum 10.000 bakımından sonra . 


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:47
birde hortumda bi sıkıntı olsa çekişten düşmez mi araba ?


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 16:54
Benim hortum yırtılmıştı ama çekişte bi düşüklük hissetmemiştim


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 17:07

yırtılma sebebi aşırı zorlanma mıdır?



Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 17:13
Sanmıyorum hocam, plastik hortum soğuk sıcak arasında zamanla deforme olur


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 17:19
anladım ozaman değiştirmek lazım hortumu. bide bi kaç yerde araştırdım internette normal dıyenler var bu ıslık sesine ama artarsa tirbün bıçaklarında aşınma başlamıştır diyolar.


Mesajı Yazan: loiz
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 19:46
gaza yüklenme esnasında bi kara duman atması normal,ama bir dönem başıma geldiği gibi batman'nin arabası gibi arkanızda kara duman bulutu bırakarak yokuş çıkıyor normal gaz basarken arkayı dumana boğuyorsanız ( arkadan gelen aracın farlarından dumanı takip edebilrsiniz) ilk olarak enjektörlerinize bi baktırın derim.sökmesi biraz zahmetli ama ölçtürün ve ustaların kontrolünde enjektör temizleme katkıları kullanın,duman devam ederse egr iptali ve enjektör bakımı sayesinde kara duman tamamen kesilir.(ben bu şekilde kestim). turbo ıslığına gelince; turbonuz size sellektör yapmaya başlamış demektir :) aşınmadan kaynaklı mil yuvaya yağ alırsa katriçte oluşan boşluktan dolayı o ıslık sesini yapar.ya revizyon yada turbo değişimi yaklaşıyor demektir.bazı arkadaşlar hotrumdan demişler,olabilir ancak ben hortumu değiştirdim ancak ses devam ediyor.çekişine alıştığınız için size normal geliyor ama aslında hafiften çekişten de düşüyorsunuz farkında olmadan..tamam yine 150 160 yapıyor arabanız,ama ne kadar süre ve nasıl bir torkla yapıyor..

-------------
harder.better.faster.stronger
'04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı
'04 golf V 1.6FSI siyah


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 22:50
okadar çok duman duman olmuyo arka taraf. ama turbo aracı aldığımızdan beri öyle yaklaşık 17.000 km yaptık bu şekilde


Mesajı Yazan: loiz
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2012 Saat 23:26
yağ eksiltmeye ve çekişi düşürmeye başlayana  kadar devam o zaman,Allah nazardan saklasın



-------------
harder.better.faster.stronger
'04 206 XT 1.4HDI şeytann kımızı
'04 golf V 1.6FSI siyah


Mesajı Yazan: DS002
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2012 Saat 00:29
amin eyvallah :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net