Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

407 triger değişimi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25611
Tarih: 30 Haziran 2025 Saat 21:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 407 triger değişimi
Mesajı Yazan: ertuğrul
Konu: 407 triger değişimi
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2012 Saat 14:06
Arkadaşlar arabam 2006 model 1,6 hdı 105000 de triger konusunda muallkta kaldım ilk aradığım yetkili servis zamanının geldide geçtiğini ikincisi 180000 km ya da 10 yıl olduğunu üçüncü servis 4 yıl ya da 120000 km olduğunu söyledi sizce trigeri ne zaman ya da kaç km de değiştirmeliyim



Cevaplar:
Mesajı Yazan: aknard
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2012 Saat 16:43
kullanıma bağlı olarak değişir ama ortalama 4 yıl- 120000 km 


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2012 Saat 19:53
Avrupa şartları için genelde 180.000 km gibi şeyler yazıyor ama ülkemiz gibi yerler göz önüne alındığında bu zaman aralığını öne çekiyorlar. 120 bin olarak lanse eden de var 90 bin olarakta. Servis elemanları benim aracım için kaç yere sorduysam 90 bin dediler çevremde 120binde aracı olup değiştirmeyenler vardı hatta kullanma klavuzunda da 180bin gibi ama öyle bir durumki aklınız orada kalıyor en güzeli değiştirip kurtuldum. Çünkü sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağı belli olmayan herhangi bir işarette vermeyen önemli bir parçası aracın.

Bu arada sadece kayış değişimi değil, triger bir settir ve devirdaim pompasının da değişmesi gerekebilir. Ayrıca değişmediyse V kayışı falanda değişebiliyor bende öyle olmuştu.


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: volkan_uysal
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2012 Saat 21:11
Hocam özellikle ani hızlanmada kopabiliyor. Ben olsam değiştirirdim.

-------------

307 XT 1,6 110 BG / 81 BF 307


Mesajı Yazan: bahcekapili
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2012 Saat 21:44
Bu aracı ne kadar sık şehir içinde kullandığınıza ve sık sık dur kalk yapıp yapmadığınıza ayrıca aracı agresif kullanıp kullanmadığınıza göre de değişir. 180.000 km ve 10 yıl doğrudur ancak maksimum süre ve km.yi ifade eder. Siz 105.000 km.de değişerek önleyici bir tedbir alırsınız ve iyi de yaparsınız. Triger seti bir kayış, bir sargı ve birde gergi makarasından oluşur.
Triger seti uzun bir işçilik zamanı gerektirdiğinden açılmışken su pompası (devirdaim) ve krank keçesinin de değişmesi çok iyi olur. Ayrıca su pompasını değiştirdiğinizde sistemdeki soğutma suyu da boşaltılacağından yeni soğutma suyu ile yola devam edersiniz.
 
Tüm bunların size yaklaşık maliyeti yetkili serviste 550 - 600 TL civarı olur. (İşçilik dahil) Ben şahsım adına bu derece önemli parçaların yetkili serviste yaptırılması taraftarıyım. Çünkü özel servis 1 yıl içinde bozulabilecek parçalardan dolayı garanti kapsamında değişim yapmaz lakin böyle güçleri yoktur. Olayı sadece triger kayışının kopması anlamında düşünmeyin. İki tane makara var. Her ikisi de bozulabilir, ses yapabilir. Ya da devirdaim sürekli yük altında çalışacağından su eksiltmeye sebep olmasa da ses yapmaya başlayabilir. Muhtemel kayış kopmasından hiç bahsetmiyorum bile.
 
Başıma geldi. Devirdaim 6 ay içinde anormal ses yapmaya başladı ve yetkili servis 5 kr talep etmeden hem su pompasını değiştirdi hem de yeni soğutma suyunu koydu.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net