Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 hararet

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25576
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 22:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 hararet
Mesajı Yazan: serdar2020
Konu: 307 hararet
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2012 Saat 15:38
Merhabalar;
Arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım. Öncelikle böylesine yararlı bir forumun kurulmasında emeği geçenlere ve karşılıklı birbirlerine yardımcı olan herkese teşekkürlerimi sunarım.
Sorunuma gelecek olursak bundan yaklaşık 5-6 ay önce yolda seyir halinde iken aracımın harareti bir anda 100'e yaklaştı. Aracı kenara çekip rolantide biraz çalıştırdım suyu bitmek üzere idi su ilavesi yaptım. Fakat eklediğim su motorun altından boşalıyordu. Neyse aracı durdurup çekici ile sanayiye götürdüm. Arıza tesmostanmış.(parçanın kenarı çatlamış oradan su kaçırıyormuş). Aynı olay sizlerin de başına gelirse diye arızanın meydana gelişini de yazdım.
Sorunuma gelince tesmostat değiştikten sonra aracımın harareti sürekli 70 ile 80 arasında duruyor, eğer çok yoğun trafik olursa ve aracı fazla sıkıştırırsam 90 a yaklaşıyor. Parça arızalı olabilir diye bir iki gün sonra tekrar gittim usta suyun sıcaklığını termostatla ölçtü aynı değeri veriyordu sorun yok dedi. Bir arkadaşın tavsiyesi üzerine başka bir ustaya tekrar gittim pc ye bağlandı motor sıcaklığına bakıldı termostat doğru ölçüyormuş. Fakat bunlar 60 lık 90 lık (veya yazlık kışlık deniyormuş) iki tip oluyormuş senin araca 60 lık takılmış bunu değiştirmemiz lazım dedi. Sizce bu termostat sorun yaratır mı? Aracın düşük hareretle çalışmasının bir sorun yaratır mı?




Cevaplar:
Mesajı Yazan: sert-aç
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2012 Saat 16:03
Sorunuma gelince tesmostat değiştikten sonra aracımın harareti sürekli 70 ile 80 arasında duruyor, eğer çok yoğun trafik olursa ve aracı fazla sıkıştırırsam 90 a yaklaşıyor

su ıbare normal 90 ı gectıkten sonra sıkıntı var pug lar sıcak motorlardır

-------------
2006 307 HDI premıum 1.6 110bg


Mesajı Yazan: serdar2020
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2012 Saat 16:14
Sayın sert-aç cevabınız için teşekkür ederim. Bir de ilk mesajda belirtmeyi unutmuşum. Motor eskisine göre çok geç ısınıyor. Yaklaşık şehir içinde 5-10 km yol gittikten sonra hararet anca 70 geliyor. 


Mesajı Yazan: sert-aç
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2012 Saat 16:18
bana sorarsan buda normal gordugum ve bıldıgım kadarıyla..bendede yaklasık olarak yalan solemıyım ama 3-4 km de cıkmaya baslıyor ustadlar tabıkı yanlısım varsa duzeltır..sız sız olun hdı motor kullandıgınızı varsayıyorum aracı hararet cıkana kadar zok zorlamayın cok dusukte kullanmayın...

-------------
2006 307 HDI premıum 1.6 110bg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2012 Saat 16:25
Termostatin devridaime izin verdigi sicaklik noktasi motorun calismasi icin gerekli olan optimum sicakliktir. Terazinin iki kefesi olarak dusunursek, bu sicaklikta terazi dengededir, gereginden dusuk olursa olursa sol taraf agir basar, yuksek olursa sag taraf. Sag tarafin veya sol tarafin agir olmasi demek duruma gore farkli dezavantajlar demektir. Ornegin, motor yipranmasi, fazla yakit sarfiyati ...vb. 


Mesajı Yazan: serdar2020
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2012 Saat 16:41
Orjinalini yazan: sert-aç sert-aç Yazdı:

bana sorarsan buda normal gordugum ve bıldıgım kadarıyla..bendede yaklasık olarak yalan solemıyım ama 3-4 km de cıkmaya baslıyor ustadlar tabıkı yanlısım varsa duzeltır..sız sız olun hdı motor kullandıgınızı varsayıyorum aracı hararet cıkana kadar zok zorlamayın cok dusukte kullanmayın...

sayın sert-aç benim aracım benzinli

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Termostatin devridaime izin verdigi sicaklik noktasi motorun calismasi icin gerekli olan optimum sicakliktir. Terazinin iki kefesi olarak dusunursek, bu sicaklikta terazi dengededir, gereginden dusuk olursa olursa sol taraf agir basar, yuksek olursa sag taraf. Sag tarafin veya sol tarafin agir olmasi demek duruma gore farkli dezavantajlar demektir. Ornegin, motor yipranmasi, fazla yakit sarfiyati ...vb. 
sayın koliva cevabınız için teşekkür ederim. Motor yağlarının en iyi performans sağladığı sıcaklık 90 derece diye biliyorum ben(yanlışım varsa lütfen düzeltin) Benim araç düşük sıcaklıkta olduğu için biraz fazla yakıt tüketimi olacak galiba. Birde kış gelmek üzere bu motor sıcaklığı ile kaloriferin alakası var mı ısınmamı etkiler mi acaba?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net