207 kullanıcısıyım. kronik hale gelmiş bir arıza için peugeot yetkililerine bir mail attım. gelen gayri ciddi cevabı sizlerle paylaşmak istiyorum
sayın yetkili,
peugeot modellerine olan hayranlığım nedeniyle 2009 yılının
eylül ayında 2010 model 1.4 trendy otomatik, benzinli aracı eşime hediye olarak
aldım. araç 1 yılını doldurmadan şanzıman sistemi arıza vermeye başladı. 1 kere
eşim kullanırken, 3 kezde ben kullanırken kronik hale gelmiş olan bu hatayla
karşılaşır olduk. kronik kelimesini rahatlıkla kullanmamın sebebi 207 otomatik
araç binicisi arkadaşlarımın neredeyse tamamında benzer hatanın oluşundan.
servis yetkilileri aşırı ısınma, sürekli dur-kalklar bu tip arızları veriyor
şeklinde oldu. istanbul gibi bir memlekette durup kalkmamak yada yoğun trafik
kelimesi ne anlama gelir herkezin malumudur. bir yetkili arkadaşımız aracı 10
dakika soğuttuktan sonra normale döner dedi. haklı 2. hatayı verdiğinde denedim
oldu. peki istanbulun göbeğinde, köprü üstünde veya yoğun akan bir otobanda bu
bekleme işini nasıl yapacağım onu bir türlü çözemedim. artık gayri ihtiyari
nerede arızaya geçeceğini bilemediğimiz için en sağ şeridi kullanıyoruz. aracı
en ufak arızada kolaylıkla emniyet şeridine kaçırabilelim diye. son arızada da
muhtemelen garantim artık bittiği için peugeotun çözemediği kronik arızası için
bedel ödedim. dosya ekleme şansım olsaydı faturayı attechment yapacaktım. işin
adı diagnostik ve arıza araştırması. servis hatanın ne olduğunu bildiği halde
araştırma gereği duymuş. eminim ki bu kritik arızadan günde en az 5 şikayet
alıyordur kendileri. her neyse bu ve bundan sonraki tüm şanzıman hatalarımızda
ayrıca ceza çekeceğiz. aracı alarak yaptığımız gibi. modeli yükseltmek için
düşündüğüm 308 otomatik dizel için en az 3 kere bayiye gittim bilgi aldım ve
döndüm. bu süreç ve hata peugeot için karar vermemi maalesef olumsuz etkiledi. mera ettiğim nokta
120 yılı aşkın süren deneyim ve tecrübe, milyon km ler, zorlu yol koşullarını
hesaplayan üretim ve ar-ge 207 easy tronic, q tronik şanzıman da oluşacak
ısınmayı, dur kalkları nasıl hesaplayamadı. varsayalım ki gözden kaçtı diğer
markaların yaptığı gibi araçları geri çağırıp bizlere mal edilen hata unsurunu
çözümlemeniz gerekmiyor mu? kullanıma bağlı olmayan bu tip bir hatada garanti
süresi gibi akıl almaz bir kural işletilir mi? aracı satarak bu işten ben
kurtulsam bu aracı alan diğer kişi sanırım dua yerine arkamızdan başka şeyler
okuyacak. kısacası satmak ta çözüm olmayacak. başkalarının canı yanacak.
özetle; birinci temennim bu mesajın sadece benim için değil tüm bu sorunu
yaşayan diğer kullanıcılar içinde çözüm oluşturacak üst düzey bir yetkiliye
ulaşması. basma kalıp ve klişe sözcükler yerine kalıcı ve çözüm odaklı bir
sonuçlandırma da ikinci temennim. umarım ki 120 yılı aşkın süren deneyim bu
sorunu da alnının akı ve peugeota yakışır şekliyle çözer.
gelen cevap;
Sayın Veli ATALAY,
Maliniz tarafımıza ulaştı.
Bahsetmiş olduğunuz husus ile ilgili aracınızın geçmiş Yetkili Servis
kayıtlarını inceledik.
Yapılan incelemde aracınızda yaşamış olduğunuz durumun bir arıza niteliğinde
olmadığı tamamen kullanım koşulları neticesinde meydana geldiği tespit
edilmiştir.
Arıza olarak nitelenmemesi sebebi ile aracınız için önerilebilecek bir onarımın
da tavsiye edilemeyeceğini bildirmek isteriz.
En iyi dikleklerimizin kabulünü rica eder iyi dünler dileriz.
Müşteri İlişkileri
tekrar vermiş olduğum yanıt;
Değerli yetkili arkadaşlarım,
Sonuç olarak şuna mı bağladık işi;
Aracı yoğun trafikte lütfen kullanmayınız, hatta mümkünse aracı
kullanmayınız ki bu kullanım hatalı arızaları vermesin
Nasıl kullanma taktiği geliştirirsiniz bilemiyoruz ama Trafik
yoğun dahi olsa dur kalk yapmayınız
Motoru mutlak suretle arada bir stop edip soğutma yapın ki
şanzıman ısınmasın, hatta şanzımanın önüne bir soğutma fanı bağlayabilirsiniz
Bahsettiğimiz hata kronik bir peugeout 207 hatasıdır. Her ne
kadar sizler kabul etmek istemeseniz de. Sanıyorum ki sadece bende yaşanılan
bir hata olmaktan da çıkmış.
Ben sizlerden daha yapıcı ve sonuç odaklı çalışarak;
Bu sorunu sosyal ağımın tamamıyla, bildiğim tüm forum sayfalarında
paylaşacağım gibi yönetim merkezinizden tutun Fransaya kadar Türkiye peugeotun
yaklaşımını anlatacağım. Üretilen hata unsurlu bir mala nasıl sahip çıkıldığını
inanın çok hızlı anlatacağım herkese.
Baktığınız servis kayıtları dışında servise gitmeden yolda kalma
maceralarımızda vardır. Onu da bilahare belirtmek istiyorum.
Reklamlarınızda bahsettiğiniz doğa üstü testlerin birazını keşke
207 için de yapsaydınız.
Yapıcı tavsiyeniz(tamamen kullanım koşulları) için teşekkürler,