Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

207 otomatik şanzıman arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25540
Tarih: 23 Şubat 2025 Saat 20:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 207 otomatik şanzıman arızası
Mesajı Yazan: Willy
Konu: 207 otomatik şanzıman arızası
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2012 Saat 15:52
değerli arkadaşlar, 
207 kullanıcısıyım. kronik hale gelmiş bir arıza için peugeot yetkililerine bir mail attım. gelen gayri ciddi cevabı sizlerle paylaşmak istiyorum

sayın yetkili,

peugeot modellerine olan hayranlığım nedeniyle 2009 yılının eylül ayında 2010 model 1.4 trendy otomatik, benzinli aracı eşime hediye olarak aldım. araç 1 yılını doldurmadan şanzıman sistemi arıza vermeye başladı. 1 kere eşim kullanırken, 3 kezde ben kullanırken kronik hale gelmiş olan bu hatayla karşılaşır olduk. kronik kelimesini rahatlıkla kullanmamın sebebi 207 otomatik araç binicisi arkadaşlarımın neredeyse tamamında benzer hatanın oluşundan. servis yetkilileri aşırı ısınma, sürekli dur-kalklar bu tip arızları veriyor şeklinde oldu. istanbul gibi bir memlekette durup kalkmamak yada yoğun trafik kelimesi ne anlama gelir herkezin malumudur. bir yetkili arkadaşımız aracı 10 dakika soğuttuktan sonra normale döner dedi. haklı 2. hatayı verdiğinde denedim oldu. peki istanbulun göbeğinde, köprü üstünde veya yoğun akan bir otobanda bu bekleme işini nasıl yapacağım onu bir türlü çözemedim. artık gayri ihtiyari nerede arızaya geçeceğini bilemediğimiz için en sağ şeridi kullanıyoruz. aracı en ufak arızada kolaylıkla emniyet şeridine kaçırabilelim diye. son arızada da muhtemelen garantim artık bittiği için peugeotun çözemediği kronik arızası için bedel ödedim. dosya ekleme şansım olsaydı faturayı attechment yapacaktım. işin adı diagnostik ve arıza araştırması. servis hatanın ne olduğunu bildiği halde araştırma gereği duymuş. eminim ki bu kritik arızadan günde en az 5 şikayet alıyordur kendileri. her neyse bu ve bundan sonraki tüm şanzıman hatalarımızda ayrıca ceza çekeceğiz. aracı alarak yaptığımız gibi. modeli yükseltmek için düşündüğüm 308 otomatik dizel için en az 3 kere bayiye gittim bilgi aldım ve döndüm. bu süreç ve hata peugeot için karar vermemi maalesef        olumsuz etkiledi. mera ettiğim nokta 120 yılı aşkın süren deneyim ve tecrübe, milyon km ler, zorlu yol koşullarını hesaplayan üretim ve ar-ge 207 easy tronic, q tronik şanzıman da oluşacak ısınmayı, dur kalkları nasıl hesaplayamadı. varsayalım ki gözden kaçtı diğer markaların yaptığı gibi araçları geri çağırıp bizlere mal edilen hata unsurunu çözümlemeniz gerekmiyor mu? kullanıma bağlı olmayan bu tip bir hatada garanti süresi gibi akıl almaz bir kural işletilir mi? aracı satarak bu işten ben kurtulsam bu aracı alan diğer kişi sanırım dua yerine arkamızdan başka şeyler okuyacak. kısacası satmak ta çözüm olmayacak. başkalarının canı yanacak. özetle; birinci temennim bu mesajın sadece benim için değil tüm bu sorunu yaşayan diğer kullanıcılar içinde çözüm oluşturacak üst düzey bir yetkiliye ulaşması. basma kalıp ve klişe sözcükler yerine kalıcı ve çözüm odaklı bir sonuçlandırma da ikinci temennim. umarım ki 120 yılı aşkın süren deneyim bu sorunu da alnının akı ve peugeota yakışır şekliyle çözer.

gelen cevap;

Sayın Veli ATALAY,


Maliniz tarafımıza ulaştı.

Bahsetmiş olduğunuz husus ile ilgili aracınızın geçmiş Yetkili Servis kayıtlarını inceledik.

Yapılan incelemde aracınızda yaşamış olduğunuz durumun bir arıza niteliğinde olmadığı tamamen kullanım koşulları neticesinde meydana geldiği tespit edilmiştir.

Arıza olarak nitelenmemesi sebebi ile aracınız için önerilebilecek bir onarımın da tavsiye edilemeyeceğini bildirmek isteriz.

En iyi dikleklerimizin kabulünü rica eder iyi dünler dileriz.

Müşteri İlişkileri

tekrar vermiş olduğum yanıt;

Değerli yetkili arkadaşlarım,

Sonuç olarak şuna mı bağladık işi;

Aracı yoğun trafikte lütfen kullanmayınız, hatta mümkünse aracı kullanmayınız ki bu kullanım hatalı arızaları vermesin

Nasıl kullanma taktiği geliştirirsiniz bilemiyoruz ama Trafik yoğun dahi olsa dur kalk yapmayınız

Motoru mutlak suretle arada bir stop edip soğutma yapın ki şanzıman ısınmasın, hatta şanzımanın önüne bir soğutma fanı bağlayabilirsiniz

Bahsettiğimiz hata kronik bir peugeout 207 hatasıdır. Her ne kadar sizler kabul etmek istemeseniz de. Sanıyorum ki sadece bende yaşanılan bir hata olmaktan da çıkmış.

 

Ben sizlerden daha yapıcı ve sonuç odaklı çalışarak;

Bu sorunu sosyal ağımın tamamıyla, bildiğim tüm forum sayfalarında paylaşacağım gibi yönetim merkezinizden tutun Fransaya kadar Türkiye peugeotun yaklaşımını anlatacağım. Üretilen hata unsurlu bir mala nasıl sahip çıkıldığını inanın çok hızlı anlatacağım herkese.

Baktığınız servis kayıtları dışında servise gitmeden yolda kalma maceralarımızda vardır. Onu da bilahare belirtmek istiyorum.

Reklamlarınızda bahsettiğiniz doğa üstü testlerin birazını keşke 207 için de yapsaydınız.

 

Yapıcı tavsiyeniz(tamamen kullanım koşulları) için teşekkürler,

 




-------------
Veli ATALAY



Cevaplar:
Mesajı Yazan: syz33
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2012 Saat 16:57
Valla helal olsun güzel döktürmüşsün.Bende 307 kullanıcısıyım arabamı gecen sene aldım 2003 model 307 ve arastırmam sonucu 207 degil nerdeyse butun otomatik pejo şanzımanlarında kronik arızalar var. Bendende 3000 TL kadar bir mebla yedi ordan biliyorum ama sizin aracınız garanti kapsamında olup bunu acilen kabullenmeleri gerek.
Böyle yaparak peugeot hayranlığımızı gömüyorlar


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2012 Saat 22:03
peugeot un servislerinin bir cogu böyle zaten ama baska yetkili servislerede gösterin derim cünkü servisteki ustadan ustaya degisiyo gecen ay benimde aracimin motorundan ses geliyodu calisirken cik liyip duruyodu kayislardan birisi  bana en yakin yetkili servise gittim motor kapagini acdi motor kayisini eliyle kontrol edip hic bir problem yok diyip gönderdiler uyuz oldum bir problem yoksa eger neden ses yapsin  bana uzak olan baska bir yetkili servise gittim hemen garantiden triger kayisini degistler ve sorunum ortadan kalkti

-------------
ʞoʎ ʞılsɹǝʇ ıq wıʎıʎı uǝq


5008 1.6 HDI 110 FAP


Mesajı Yazan: Willy
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2012 Saat 16:27
arkadaşım, servis veya buna cevap bölüm neresi bilmiyorum ancak cevabı çok saçma geldi bana "aracınız tamamen kullanım koşulları kaynaklı hata vermektedir" bu nedenle tavsiye edebileceğimiz bir onarım da yoktur diyorlar. yani aracı sat ve kurtul demek bu. nasıl bir sistem anlamadım firma sattığı kusurlu malın arkasında durmuyor. her neyse bu durumu her yere ulaştıracağım. peşini bırakmak yok
  


-------------
Veli ATALAY


Mesajı Yazan: Willy
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2012 Saat 16:33
bu konuyla ilgili bir kaç farklı  yerle görüştüm herkesin dediği, aracı stop et soğut, yoğun trafikte maalesef oluyor, çok dur-kalklar da bu sorunla karşılaşıyoruz vs, ancak çözümü söyleyebilen yok. Mercedes gibi bir marka da küçücük eksoz açma kapama vidasın dan dolayı araçlarını geri çağırıp servislerde gerekli düzeltmeyi yapıyor. marka tesadüfen olunmuyor yani,,,

-------------
Veli ATALAY


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2012 Saat 18:53
Peugeot bayii'leri ancak satarken yüzünüze gülerler satana kadar parayı verip anahtarı aldıkdan sonra şurası burası böle diye şikayet edin tanımazlar bile sizi buda ahlak kurallarına sığmayan bir mantık bence.Bu arada peugeot alıncaksa eğer düz vites alınmasından yanayım benimde önceki aracım 206 triptonikdi Allah var 1 kere bile sorun çıkarmadı ama vites geçişleri falan sarsıntılıydı.

-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: Karaelmas1978
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2017 Saat 21:02
Bu sanziman arızası bizim araçta da çıktı 2009 model 2tronic acaba bu arızanın maliyeti nedir bilgi veriseniz sevinirim



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net