Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 HDİ VİRAJLARDA ARKA TEKER KAYMASI

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25368
Tarih: 25 Ağustos 2025 Saat 06:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 HDİ VİRAJLARDA ARKA TEKER KAYMASI
Mesajı Yazan: impertore
Konu: 206 HDİ VİRAJLARDA ARKA TEKER KAYMASI
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 00:53
Merhaba arakadaşlar;
Bende 206 hdi var. Lastiklerim pirelli cinturato 2000 km yaptım.
araçta modifiye yok .Hava basınçları da 32 ps. Şimdi bundan 3 ay önce hafif bir virajda (50 km uyarısı var) 60 la girdim öğlen saat 13:00 falandı hava da 32 derece .Aracımın arkası kaymaya başladı ve firen yaptım azcık topladı sonra yeniden kaydı spin attım bariyere yandan hafif çarptım çamurluk ezildi . bugun de akşam eve gelirken araç virajda yeniden kaydı. artık korkudan 20 km ile dönmeye başladım virajları. lastiklerde mi bir sorun vr yoksa araçda mı? yarın servise gidicem yardım lütfen.

-------------
308 T9 Allure 1.6 eHdi



Cevaplar:
Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 01:10
frenlerinizi kontrol ettirin. birbirinden farklı tutyor olabilir.


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 01:28
Nasıl bir viraj dönüyorsunuzki ?

giriş ve çıkış açılarınız çok önemli. Ben okul çıkışı 270derecelik bir viraja giriyorum. Hızım ne olursa olsun direksiyonu sabit tutar ve açıyı geniş alırsam sıkıntı olmuyor bir keresinde daha düşük hızda yamındaki araçtan sıyrılmak için açımı daralttım az ilerde düzeltirken arka aldı başını gitti.

Virajı alırken hız kadar direksiyon hareketleri ve tekerlerin dönüş hızlarının da ayarlanması önemlidir.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 12:16
15" zannedersem jantlarınız 32psi fazla bence konfor kalmaz aracınızda ve dedıgınız gıbı basınc fazla oldugundan lastıkler tam basmadıgından yere kayar arac.. 30psi denesen aracını bıraz daha esner aracın ve yere bıraz daha basar..

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: bysonic
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 13:03
15" Benim de jantlar 185/60/R15 lastikler sanırım hava 30 32 iken bende de çok kayma oluyordu. Sonra kapı kenarında 2,5 bar yazdığını farkettim 36 psi bastım şu anda hem fren mesafesi kısaldı aracın hemde yola tutuşu daha iyi. Tabi bunlar benim gözlemlerim 206 cc aracım. Bu arada viraja girerken direksiyonu hafif mi kıvırıyorsun tam mı döndürüyorsun oda önemli ?

-------------
206 cc 1,6


Mesajı Yazan: impertore
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2012 Saat 18:06
14"  jantlar.  Araç serviste suan arka denge cubuğunun ordaki bilyeler dağılmış yuvası da tornaya giricek  değişiyorlar 400 tl ye  birde triger (200 tl ) ve motor üst kulağı (30tl) 630 tl  toplam.

-------------
308 T9 Allure 1.6 eHdi


Mesajı Yazan: soner09
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2012 Saat 18:08
205 40 17 2hafta vırajda kaydım aracım perte cıktı bence kım nederse desın pejonu kıcı sağlam degıl arkadaslar 


Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2012 Saat 22:03
Orjinalini yazan: soner09 soner09 Yazdı:

205 40 17 2hafta vırajda kaydım aracım perte cıktı bence kım nederse desın pejonu kıcı sağlam degıl arkadaslar 
benim kuzende corsa var 185 tabanlı oda aynı sıkıntıları yaşıyormuş ben tabanı genişlet demiştim ona ama siz 205 tabanla kaydıysanız ya hızlı girdiniz yada dediğiniz gibi kıçta problem var..



Mesajı Yazan: soner09
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 08:27
walla cozemedım pejoyu ben sahınım wardı olumune vırajlara gırıodum pejolan gırdık olumden donduk arkaları cok bos cunku bece o yuzden


Mesajı Yazan: gngburak
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 08:56
size katılıyorum 206ların kıçı problemli

-------------
www.gngtasarim.com


Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 09:40
hb arabalar zaten sıkıntılı hafif kalıyor arka taraf..


Mesajı Yazan: spearo
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 10:31
pug 206 aracında arkada 32 psi hiç uygun bir basınc degildir zaten arka süspansiyon zıpzıp, 4 tekerede 29 psi derim türkiye sartlarında.

-------------
206+ hdi


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 11:40
Peki ne yapmalıyız kapının oradaki değerleri mi basmalıyız yoksa genel birşey mi basmalıyız arkadaşlar? Bana usta lastikleri değiştirirken 32 bas hepsine dedi (benim 307) ben de onu basıyorum fakat kapı değerleri bambaşka hatta daha yüksek bas diyor. Önler bariz şekilde yere yapışmış (bazen inmişler mi ya diyorum) görünürken arkalarda o tip bir yere değme söz konusu değil. Virajlarda hiç zorlamıyorum bu nedenle araca güvenemiyorum resmen Smile

-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: soner09
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 11:52
KURSUN DOKTURELIM BENCE ARKAYA:)



Mesajı Yazan: hema123
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 14:10
temelde virajda arka kayması bütün araçlarda olabilir. bu eksiklik 206 hdi ye has değildir. 

1- ön ve arka lastikleri yer değiştir. türkiyede  dişleri daha iyi olan lastiği öne takma eğilimi vardır. iki yeni lastik alırsan, lastikci hemen o yeni olanları öne takar. oysa michelinin yayınladığı lastik kullanma kılavuzu tam tersinin yapılması gerektiğini yazıyor. mümkünse 4 lastiğin de iyi olsun. eski ama kullanım yılı ve diş derinliği uygunsa daha iyi durumda olanları mutlaka arka tekere tak. yıl ve diş yönünden ömrünü tamamlamış olan lastiği ise stepneye bile takma. aşağıdaki linkten 6. maddeye dikkat:
http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/bakim-kilavuzu/lastik-bakimiyla-ilgili-on-ipucu" rel="nofollow - http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/bakim-kilavuzu/lastik-bakimiyla-ilgili-on-ipucu

2- lastik değişimine rağmen kayma varsa arka amortisörler görev yapmıyor demektir. lastiğin yere basmasını amortisör sağlar. bozuk amortisörde lastikler zıplar ve yeterince yere basmaz. 

3-ayrıca düşük basınçta lastiğin yere temas eden alanı artacaktır. bu durumda santimetrekare başına düşen yere temas ağırlığı azalacağı için kayma kolaylaşır. bizim amele ustalar, basit bir anlatımı olan lastik kullanım ilkelerini okumadıkları için karda lastik havasını düşürmeyi tavsiye ederler. oysa lastik üreticileri karlı havalarda lastik basınçlarını izin verilen en yüksek değere getirmeyi tavsiye ediyorlar. 

saygılarımla.


-------------
2006 206 hdi x-design beyaz


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2012 Saat 21:56
benim 206 ın viraja kaç ile girersem gireyim, arka savrulduğunu hiç görmedim. Bence en önemlisi bir viraja nasıl girilmesi gerektiğini bilmektir, 2. konu ise lastikler.

-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2012 Saat 22:19
Orjinalini yazan: cgty86 cgty86 Yazdı:

benim 206 ın viraja kaç ile girersem gireyim, arka savrulduğunu hiç görmedim. Bence en önemlisi bir viraja nasıl girilmesi gerektiğini bilmektir, 2. konu ise lastikler.
bence de bunun en önemli sebebi sürüş tekniği...


-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2012 Saat 22:20
bende cok sert kullanirim virajlara sert girerim genelde hizliyimdir iyi bir sey degil ama yolda vakit kaybetmeyi pek sevmem simdiye kadar benim 206 nin arkasi hic kaymadi allaha sukur. lastiklerden galiba 205 45 16 michelin pilot sport var belki ESP ninde etkisi oluyordur.

-------------


Mesajı Yazan: alfa
Mesaj Tarihi: 05 Kasım 2012 Saat 23:53
60 km hızla viraja girerken kayması çok zor viraj aşırı keskinse olabilir ... Fakat şu gerçek 206 ların tümü  yüksek hızlarda malesef arkadan kontrolü kaybediyor virajlara girince bilhassa 206 gti ve 206 rc  sahipleri bilirler bu durumu biraz denge sorunu var malesef .



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net