Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Arac Dusurme.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25110
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 04:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Arac Dusurme.
Mesajı Yazan: Peugeot306
Konu: Arac Dusurme.
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 01:15
Selamin Aleykum Aracimi Dusurmek istiyorum Bu konu hakkinda yardimci olurmusunuz?

1.URUN
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-306-apexi-spor-yay-5-cm-helezon-99619331/detay" rel="nofollow - http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-306-apexi-spor-yay-5-cm-helezon-99619331/detay

2.URUN
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-vw-peugeot-306-tein-spor-yay-5-cm-96810715/detay" rel="nofollow - http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-vw-peugeot-306-tein-spor-yay-5-cm-96810715/detay

3.URUN
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-eibach-pro-kit-spor-helezon-yay-peugeot-306-93-02-96722257/detay" rel="nofollow - http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-eibach-pro-kit-spor-helezon-yay-peugeot-306-93-02-96722257/detay

4.URUN
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-306-5-cm-fk-yay-96625235/detay" rel="nofollow - http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-306-5-cm-fk-yay-96625235/detay

Bu urunlerden mi kullanmam gerek ? 
Eger bunlarsa Hangi marka Hangi model ? 
Arkalar icinde Ayni islemmi uygulanmali yoksa torsiyonla alakali bi alternatifmi var? 

En saglikli bicimde ve  ekonomik sekilde Aracimi nasil dusurebilirim simdiden tesekkurler



Cevaplar:
Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 12:47
1-eibach
2-apex i tercih edin derim.


-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: impact
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 13:13
Orjinalini yazan: fexzi fexzi Yazdı:

1-eibach
2-apex i tercih edin derim.
+1
sağdan soldan duyarsan pürmüzle yayları ısıtıp araçları düşürüyorlar sakın girişme çok tehlikeli benden söylemesi illa ucuz bişey diyorsan FK


Mesajı Yazan: fatihgg
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 16:51
Orjinalini yazan: fexzi fexzi Yazdı:

1-eibach
2-apex i tercih edin derim.
 
+1 :)


-------------
2003 307 1.4
2008 Leon


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2012 Saat 23:06
Alirsam 5 lik alicam Kesinlikle yayi kestirmem sonuclarini biliyorum cunku Fk fiyatina gore iyi diyosaniz tabiki fk alirim, 306 larin arkalar torsiyon arkayada ayni islemmi uygulanmli yoksa yine yay mi almali? birde yaydan baska islem uygulaniyormu extradan sadece yaylari alsam yeterlimi Tesekkurler yaptiginiz bilgili yorumlar icin..


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 00:59
Orjinalini yazan: 307 bursa 307 bursa Yazdı:

sadece yay alsan yeterli kimisi daha spor olsun diye amortisörde alıyor ama mecburi değil orjinal amortisörlede 5 lik yaylar kullanılıyo orkalar torsiyonsa yay almanıza gerek yok diye biliyyorum ama iyi bir usta bulmanız lazım torsiyonları ayarlamak için 

torsiyon dusurunce yol tutusunda farklilik olurmu saglikli deil diye biliyorum eger yay kullana biliyosam tabiki yay kullanirim hani boyle maliyetten kacmak icinde arabayi oldurmek bana ters gelio kesinlikle bu yay kestirmek filanda bana cok abes gelio kestirenide yadirgiyorum acikcasi cunku olmasi gereken neyse o olmali Demek istedigim Ekonomik ama Saglikli olsun (=


Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 10:56
Orjinalini yazan: Peugeot306 Peugeot306 Yazdı:

Orjinalini yazan: 307 bursa 307 bursa Yazdı:

sadece yay alsan yeterli kimisi daha spor olsun diye amortisörde alıyor ama mecburi değil orjinal amortisörlede 5 lik yaylar kullanılıyo orkalar torsiyonsa yay almanıza gerek yok diye biliyyorum ama iyi bir usta bulmanız lazım torsiyonları ayarlamak için 

torsiyon dusurunce yol tutusunda farklilik olurmu saglikli deil diye biliyorum eger yay kullana biliyosam tabiki yay kullanirim hani boyle maliyetten kacmak icinde arabayi oldurmek bana ters gelio kesinlikle bu yay kestirmek filanda bana cok abes gelio kestirenide yadirgiyorum acikcasi cunku olmasi gereken neyse o olmali Demek istedigim Ekonomik ama Saglikli olsun (=

Bu tip işlerde ekonomiye kaçarsan,arabanın yürüyeninden,sürüş dinamiğinden,konfordan vb. bir çok durumdan feragat etmen gerekir,nacizane tavsiyem ya bekleyim öyle alın ya da şu an için tavsiye etmiyorum..

Belirttiğim ve arkadaşlarında yorumlarında olduğu gibi,eibach ve apex denilen firmanın üretim aşamaları ve videoları mevcut..Yay üzerinde tension-pressure deneymeleri yapılıyor ( esneme-gerilme) marka ve model bazında yaylara araç ağırlığında etki ettirerek farkı ve değerleri alınıp üretim yapılıyor..

Örnek video olarak eibach dediğimi uygulamış şekilde video hazırlamış,Orjinal ( stock ) , cadde tipi ve spor versiyon olarak gösteriyor.


-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 12:57
Arkalar için yay alsanızda kullanamazsınız torsiyon arkalar, düşük torsiyon yol tutuşu bozmaz aksine kuvvetlendirir, torsiyon ayarlamak basit iş eğer burçlarda sıkıntı yoksa kısa zamanda istediğiniz seviyeye gelir.

Düşük torsiyonun tek dezavantajı normal seviyesine göre daha çabuk bozulur ve ses yapar, kasislerden yavaş geçtikten sonra sıkıntı olmaz ben 7 senedir en alt seviyede kullanıyorum henüz sıkıntı olmadı :)

Ön amartisörler için 5 cm lik yayı orjinal amartisörlerle kullanamassınız yol tutuştada amartisörün ömrü açısındanda sıkıntı çıkarır Koni tzarı spor amartisör yada en azından Oem Gti amartisörü öneririm.


Mesajı Yazan: carantinas
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 22:00
ben 106 aracım icin apexi aldım 100 liraya internetten ve kalitesi cok iyi çıktı yayların esnemesi oldukca basarılı istersen link atabilirim. 

-------------
106 XR 1999; HKS air intake, steel abarth egzos, 5 cm apexi helezon. 160000 km


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 23:26
Orjinalini yazan: carantinas carantinas Yazdı:

ben 106 aracım icin apexi aldım 100 liraya internetten ve kalitesi cok iyi çıktı yayların esnemesi oldukca basarılı istersen link atabilirim. 


Atarsan Sevinirim ciftimi 100 lira Adet mi ?


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 23:27
Orjinalini yazan: umutrizaergen umutrizaergen Yazdı:

Arkalar için yay alsanızda kullanamazsınız torsiyon arkalar, düşük torsiyon yol tutuşu bozmaz aksine kuvvetlendirir, torsiyon ayarlamak basit iş eğer burçlarda sıkıntı yoksa kısa zamanda istediğiniz seviyeye gelir.

Düşük torsiyonun tek dezavantajı normal seviyesine göre daha çabuk bozulur ve ses yapar, kasislerden yavaş geçtikten sonra sıkıntı olmaz ben 7 senedir en alt seviyede kullanıyorum henüz sıkıntı olmadı :)

Ön amartisörler için 5 cm lik yayı orjinal amartisörlerle kullanamassınız yol tutuştada amartisörün ömrü açısındanda sıkıntı çıkarır Koni tzarı spor amartisör yada en azından Oem Gti amartisörü öneririm.


Aslinda Ogrenmek istedigim buydu Yani 5 cm yay kullanmam icin koni tarzi Amartisormu kullnmam gerek ayriyetten?


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 23:31
Orjinalini yazan: fexzi fexzi Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot306 Peugeot306 Yazdı:

Orjinalini yazan: 307 bursa 307 bursa Yazdı:

sadece yay alsan yeterli kimisi daha spor olsun diye amortisörde alıyor ama mecburi değil orjinal amortisörlede 5 lik yaylar kullanılıyo orkalar torsiyonsa yay almanıza gerek yok diye biliyyorum ama iyi bir usta bulmanız lazım torsiyonları ayarlamak için 

torsiyon dusurunce yol tutusunda farklilik olurmu saglikli deil diye biliyorum eger yay kullana biliyosam tabiki yay kullanirim hani boyle maliyetten kacmak icinde arabayi oldurmek bana ters gelio kesinlikle bu yay kestirmek filanda bana cok abes gelio kestirenide yadirgiyorum acikcasi cunku olmasi gereken neyse o olmali Demek istedigim Ekonomik ama Saglikli olsun (=

Bu tip işlerde ekonomiye kaçarsan,arabanın yürüyeninden,sürüş dinamiğinden,konfordan vb. bir çok durumdan feragat etmen gerekir,nacizane tavsiyem ya bekleyim öyle alın ya da şu an için tavsiye etmiyorum..

Belirttiğim ve arkadaşlarında yorumlarında olduğu gibi,eibach ve apex denilen firmanın üretim aşamaları ve videoları mevcut..Yay üzerinde tension-pressure deneymeleri yapılıyor ( esneme-gerilme) marka ve model bazında yaylara araç ağırlığında etki ettirerek farkı ve değerleri alınıp üretim yapılıyor..

Örnek video olarak eibach dediğimi uygulamış şekilde video hazırlamış,Orjinal ( stock ) , cadde tipi ve spor versiyon olarak gösteriyor.


Bazen oyle urunlerle karsilasiyorimki ayni urun 300 liraysa Farkli bi sitede yarisina kadar iniyo fiyatlar Uygun fiyata iyi performans ve kaliteli almak varken Pahaliya kacmak tabiki olmaz onun icin burdayim ve sizlere danisiyorum fikirleriinizi aliyorum Fk yi diger arkadaslar iyi dediler fiyatta gayet uygun Geldi uygun fiyata daha iyisi varsa tabiki onu almak gerekir (= 


Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 23:34
5 cm yayda koni kullanmak bir zorunluluk değil tabii lakin olması gereken budur. Koni ile kullanırsanız hem yol tutuşunuz artar hemde sürekli patlayan amortisörler ile uğraşmassınız :)

yay konusunda Tein ve Eibach den şaşmayın derim.


Mesajı Yazan: Peugeot306
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 23:52
Birde sunu sormyi unuttum Aklima gelmisken sorim Onumuz kis Dusursem problem yasarmiyim? 


Mesajı Yazan: mehmetüner
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2012 Saat 22:03
arkadaşlar 306 gti sahibi oldum yeni araç cok sade görsel olarak orjınallıgını korumuş, ama benden oncekı sahıbı motor la baya bı ugrasmıs arac 205 beygır olmuş ben bu araç a elektronik blow off , hava filtresi ve spor yay almak ıstıorum yardımcı olursanız sewınırım...



-------------
ayyıldız prefabrik


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2012 Saat 22:15
Aracının versiyonu nedir ? Kaç cc Peugeot306 ?

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2012 Saat 22:17
Orjinalini yazan: mehmetüner mehmetüner Yazdı:

arkadaşlar 306 gti sahibi oldum yeni araç cok sade görsel olarak orjınallıgını korumuş, ama benden oncekı sahıbı motor la baya bı ugrasmıs arac 205 beygır olmuş ben bu araç a elektronik blow off , hava filtresi ve spor yay almak ıstıorum yardımcı olursanız sewınırım...


hayırlı olsun. Bence blow off olayına hiç girme çünkü hava filtresi sesi çoğu araçta bulunmayan cinstenolacak. Kaliteli 5 cm spor yay ve hava filtresinde de AEM, Pipercross, Raid HP veya KN filtre kitlerini kullanırsan hem performans hemde güzel bir ses alırsın.


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: carantinas
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2012 Saat 00:35
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-106-apexi-spor-yay-5-cm-helezon-95581425/detay/" rel="nofollow - http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-peugeot-106-apexi-spor-yay-5-cm-helezon-95581425/detay/  buyur hocam link burda kusura bakma anca vakit bulabildim.  çifti 100 lira.. 

-------------
106 XR 1999; HKS air intake, steel abarth egzos, 5 cm apexi helezon. 160000 km



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net