Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Antifreeze Hararet İlişkisi ve Çözüm

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25008
Tarih: 04 Ekim 2025 Saat 14:29
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Antifreeze Hararet İlişkisi ve Çözüm
Mesajı Yazan: ES-41
Konu: 206 Antifreeze Hararet İlişkisi ve Çözüm
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 22:03
Arkadaşlar Merhaba
Otomatik 206 aracıma geçen kışa girerken serviste antifreeze koydurtmuştum. Bu işlemden önce arabanın hararet ibresi 90'ın üzerine çıkmazken antifreezeden sonra 90 ve üzeri seyreder oldu. servise gittim bilenlere sordum vs. kimse anlamadı sensör dediler olmadı, tıkanmıştır dediler olmadı, hava dediler olmadı. Servise şu antifreeze'i boşaltalım dedim alakası yok dediler. Sonunda kendim aracın deposundaki antifreeze'i boşaltıp yerine su koydum ve havasını aldım. Sorun düzeldi. Şu an hararet olayı tamamen sorunsuz. Olay ilginç geldi ve belki başına gelen vardır yardımcı olur düşüncesiyle paylaşmak istedim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: oozcan42
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 22:26
Devir daim pompasında sorun olabilir. Uzun süre su ile kullanıldığında pompanın fanı zamanla eriyor. Antifiriz yoğun olduğu için yıpranmış pompa fanı antifirizi çeviremiyor olabilir.


Mesajı Yazan: ES-41
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 22:33
yok kanka onuda değiştirrttim çok ilginç şu an sorun yok ama yarın havalar soğunca tekrar antifreeze koymak gerek bakalım nasıl çözücez.


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 23:11
Antifiriz oranında sorun olabilir mi hocam? Sadece antifiriz mi vardı sistemde yoksa su ile karışık mıydı?

-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: ES-41
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2012 Saat 23:32
olabilir usta açtı bidonu direk doldurdu su çok az koydu ama neticede ilk kez yapmıyodur bu işi yıllardır gittiğim güvendiğim yer.


Mesajı Yazan: 206206
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 00:40
bende motor suyunu degstrmek istiyorum 206 da radyotor bosalt,ma vanasi nerde acaba

-------------
pegeout 207 1,4 hdi trndy


Mesajı Yazan: ES-41
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 12:49
Motor suyunu değiştirmek aslında çok zor olmayan bir iş ama yapman gerekenleri tam ve doğru yapman gerek kardeş ben kendi kendime netten araştırarak öğrendim ve yaptım. suyu radyatörün en altına giren boruyu yerinden sökerek boşaltıyorsun. sonra motorun karşıdan bakınca sağ tarafında ya düz vida yada allen vida olduğunu göreceksin bunuda sök. içerisindeki su tamamen boşalınca hortum ile su deposuna su doldur ve deponu radyatörü temizle. pislikler aksın. sonra söktüğün hortumu ve vidayı tak depoya su doldur ve aracı çalıştır.sonra az önce söktüğün vidayı biraz gevşet biraz motorun arkalarına baktığında parmak kalınlığında bi su hortumunun üzerinde bir vana göreceksin onuda biraz gevşet. araç bu şekilde biraz çalışsın. gevşettiğin yerlerden hava kabarcıklarının çıktığını göreceksin. bu şekilde motor havasını almış olursun. kabarcıklar bitince vida ve vanayı sık motoru biraz daha çalıştır. harareti yükseltmeye çalış 90'a ulaştığında fanın devreye girdiğini görmelisin. işlem tamamdır. resim ekleyemedim yoksa resimli anlatacaktım kusura bakma.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 14:31
Ben ilk olarak sucu antifiriz-su karisim oraninin dogru olmamasina atiyorum.
Kisa girmeden antifiriz koymak gerekir demissiniz ama bu yanlis. Antifiriz yaz kis demeden aracinizda olmalidir.


Mesajı Yazan: ES-41
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 15:10
Aslında doğru herkes aynı şeyi söylüyorda benim tosun antifreeze'den pek hoşlanmadı Big smile bu oran nasıl yapılıyo acaba yani ustanın bilmesi gerekir dimi?


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 15:22
Valla en son ustanın benimle "yazın antifrize gerek yok yaaa" diye tartışmasından bilip bilmedikleri konusunda kafamda soru işaretleri var. Korozyonu, kireci önleme, kaynama noktasını yükseltme gibi şeylerden haberleri yok galiba. Bildiğim kadarıyla yuzde 50 + yuzde 50 karışım -37 dereceye kadar düşürür suyun donma noktasını ve antifriz oranı yuzde 70 e kadar çıkabilir. Zaten ustaları anlamak zor iş; ben silecek suyunu bile çeşme suyu koymuyorum kireç yapar falan diye ama bakıma götürdüğümde hem motor suyu hem de silecek suyunu çeşme suyu koyuyorlar. Sorsan sana iyilik yaptık bak üstünü tamamladık havasındalar Big smile

-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 15:25
Piyasada hazir karisimlar da satiliyor. Eger saf antifiriz alirsaniz onu tellotello'nun da dedigi gibi 50% oraninda karistirmaniz gerek.


Mesajı Yazan: ES-41
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 17:51
Bide otomatik araçlarda motor soğutması ve şanzıman soğutması ortakmış. şanzımanı soğutan bi parça varmış motor soğutma suyundan besleniyomuş. o tıkalı olabilir vs. dediler nekadar doğru nekadar yanlış bilmiyorum ama


Mesajı Yazan: 206206
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 22:37
  teşekkürler gayet açıklayıcı yazmışsın..  bunları yapmak  için aracın askıya falan  alınması  gerekiyormu . düz zeminde  alttaki bahsettiğiniz  hortumu  çıkarabilirmiyim. bu hortum  motorun  üstünden  çıkarmı yoksa altına yatmak  gerekiyormu  aracım  80 bınde  şuana kadar  antifiriz suyu  hiç değişmedi   hatta ve hatta fabrikanın  koyduğu su  diyebilirim

-------------
pegeout 207 1,4 hdi trndy


Mesajı Yazan: ES-41
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2012 Saat 21:33
yok askıya filan gerek yok. hava filitresini yukarı doğru çekin yerinden kolayca çıkacaktır. böylelikle çalışma alanınız gen,şlemiş olur üstten rahatça hortumu sökebilirsiniz ama baba bir pense gerekiyor bu işlem için.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net