Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

yine yeni yeniden vuruntu sorunu 307

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24862
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 07:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: yine yeni yeniden vuruntu sorunu 307
Mesajı Yazan: salihata
Konu: yine yeni yeniden vuruntu sorunu 307
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 10:44
arkadaşlar otomatik şanzımanlı peugeot 307 lerin kronik sorunu vuruntu ile ilgili bir sorum olacak, forumda arama yaptım ve bu sorun hakkında bir karmaşa var, bilgisayara bağlandığında bir sorun çıkmıyor herhangi bir uyarı lambası yanmıyor ama araçlar kalkarken sert bir vuruntuyla kalkıyor ve bir çok yazı yazılmış şanzıman yağı değişilmeli diyen var, burçlar değişilmeli diyen var ,fren müşrü değişmeli diyenler, selonoid valf lar değişmeli diyenler, boğaz kelebeği değiştir diyenler yani bunları sırasıyla deneyen arkadaşlar da var , adamlar 2 bin lira 3 bin lira para harcıyorlar ve hala sorunları devam ediyor hatta bazılarının sorunları dahada artıyor ,bu sorunun net bir cevabı yok mu? şundan dolayı vuruntu yapıyor şunu şurada değiştirirsen aracın düzelicektir diyecek tecrübeli bir arkadaş yok mu ? Dead



Cevaplar:
Mesajı Yazan: fexzi
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 12:04
90 derecelere ulaştığında aynı sorun bende de var ancak aşırı abartılı değil,her 20 binde şanzuman yağını değiştiren biri olarak benim teşhisim kronik rahatsızlık 307 AL4 şanzumanda.(bu arada sürekli bir vuruntu söz konusu değil bazı zamanlarda oluyor)

Dediğiniz gibi Ankara ve Konya'da servise soktum herhangi bir sıkıntı gözükmüyor bilgisayara bağlanınca,her ne kadar titiz olsam da sorun ara sıra devam ediyor,90 dereceyi geçtiği anda triptonik olarak kullanıyorum sorun kalkıyor.


-------------
2004 307 XT BVA
1.6 16v 110Hp


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 12:11
bende de 206 var .. Bu bayram sıkça manuelde kullandım; hem yakıt sarfiyatı azaldı hem de vites geçişleri daha rahat ve hissiz.. Sadece ilk kalkarken ve sıkışık trafikte D konumunda kullanmıştım..
Hararet yükselince D konumunda AL4 sapıtıyor bence ..


-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 12:25
hocam bosuna ugrasma duzeltemezsın benım arkadasımda yenı kasalardan 307 var  cok ısındıgı zaman küt diye vuruyo  arkadasın sanzımanı daha hıc acılmadı orjınal 50000 bınde araba ben artık dayanamadım yaptırdım  orjınal servıse gecmedı  sıkıntı cok ısındıgında sanzıman vuruyo  bence yagı sogutmak ıcın kullanılan esanjor kucuk kalıyo  sana bı onerı  abc pejodakı usta termostatı sokuyo  sogumasını saglamak ıcın yazın bole kullan dedı sıkıntı yaratmıyo artık fazla ıyı kısın gerı taktırcam 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 17:36
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

hocam bosuna ugrasma duzeltemezsın benım arkadasımda yenı kasalardan 307 var  cok ısındıgı zaman küt diye vuruyo  arkadasın sanzımanı daha hıc acılmadı orjınal 50000 bınde araba ben artık dayanamadım yaptırdım  orjınal servıse gecmedı  sıkıntı cok ısındıgında sanzıman vuruyo  bence yagı sogutmak ıcın kullanılan esanjor kucuk kalıyo  sana bı onerı  abc pejodakı usta termostatı sokuyo  sogumasını saglamak ıcın yazın bole kullan dedı sıkıntı yaratmıyo artık fazla ıyı kısın gerı taktırcam 
ustam düzeltememde yani bu şekilde kullanmak sıkıntı, bu olay yokuşta olduğunda araba geri kaçıyor yada normal düz yolda kalkarken öndeki araca girecekmiş gibi oluyorsun, 


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 18:10
aynen oyle ama hocam bunada bı cozum yokkı yanı ne denersen dene olmuyo al4 sanzıman sıkıntılı bi sürüm sanzıman resmen sıcakta şişyo ama  sogukken bı sorun yok bılgsayara baglanıyo her deger mukemmel cıkıyo yenı tıp orjınal selenoıdler felan basıncları guzel  usta ıstersen termostatı cıkarıp deneyelım dedı bende oyle yaptın cok fazla vurmuyo sanzıman hatta  mukemmel gıbı bısey  tabı trafıkte durunca gene 90 kadar cıkıyo gecıyo hararet hemen vuruntular baslıyo soguyunca gerı duzelıyo

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 15 Eylül 2012 Saat 18:11
hatta bu ıs ıcın benım arabam eskı kasa radyator vardı yenı tıp kasalardakı buyuk radyatorle degıstırmıstım gene degısmedı :D 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 11:42
şimdi aracı bu sorunla kullanmaya devam edersem herhangi bir sıkıntı yaratmaz mı bana ? ilerde daha büyük şanzuman sorunlarına neden olmasından korkuyorum açıkcası, araç bu tarz kendini boşluğa aldığı durumlarda eğer yokuşta durmuşsam araç geri kaçmasın diye triptonik viteste 2 ye alıp kalkıyorum mecburen .


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 11:45
sendekının cokta normal bısey oldugunu soyleyemem bosa alıp sonra bırden vuruntuyla gecıyosa  baktır sanzımana bunu yasayan bı kac kısı daha var gecen gun boyle bı konu daha vardı

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 12:05
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

sendekının cokta normal bısey oldugunu soyleyemem bosa alıp sonra bırden vuruntuyla gecıyosa  baktır sanzımana bunu yasayan bı kac kısı daha var gecen gun boyle bı konu daha vardı
İşte anlatmak istediğim bu , araç trafikte durduğum zaman sanki herşey susuyor motor duruyor bir sakinlik sanki hiç çalışmıyor herneyse gaza bastığımda pat gürültülü bir vuruntuyla kalkıyor ama 2.viteste kalkarsam böyle bir vuruntu olmuyor. Aramalarda selenoid, fren müşrü ,burçlar falan şimdi de radyatör yani bunları tek tek değiştirsem deneme yanılmayla baya büyük paralara gelir hani bende diyorum ki başına gelen biri desinki kardeşim bu kesinlikle selenoidlerden değiştir daha olmasın ama öyle bir bilgide yokCry sorun neydeyse onu değiştirelim , otomatik şanzumancı da çözemiyorki sorunu selenoid diyor onu değiştiriyor devam ediyor şurada diyor sorun onu değiştiriyor sorun devam ediyor.


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 17:23
bana sorarsan bendede war bu sorun benim sanzimanimda bva al4 aracim 306  bende de vuruntu oluyordu bazen hatta yokus cikarken kar ve spor isigi yakip 3 .cu vitese atiyordu sorun bencede yag isiniyor heralde ama bence yagi degismenin fazla maliyeti yok dene sansini derim ayrica bunlarin sanzimanina ole olur olmaz yag dokme servisden sordur derim    

bu arada benim vuruntu oluyor dedim ya ust motor takozu alttan kopmus onu yaptiracam wuruntu azalacak   benimde tam tersi 1. viteste degilde sadece 2 vitese duserken yada gecerken az vuruntu oluyor  

benim arac yokusda d konumuna getirince geri akmiyor oda var bence yag isiniyor kardesim benim burda hergun dag yolunu cikarken yokusu cikarken ayni noktada wuruntu oluyor 2.ci vitese duserken sonra az daha yokusda basiyorum hop hemen kar ve spor isiklarini yakiyor sondurup basdan calistiriyorum soguyana kadar ayni kar spor isiklari yaniyor..

walla bence sen sanziman yag degis isde her sey olabilir ama ucuz yollu sansini dene derim.

araci D konumuna sokunca kaputu ac makinaya bak onden gaz ver bak motor sallaniyormu birde.


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 17:31
Orjinalini yazan: volkan22 volkan22 Yazdı:

bana sorarsan bendede war bu sorun benim sanzimanimda bva al4 aracim 306  bende de vuruntu oluyordu bazen hatta yokus cikarken kar ve spor isigi yakip 3 .cu vitese atiyordu sorun bencede yag isiniyor heralde ama bence yagi degismenin fazla maliyeti yok dene sansini derim ayrica bunlarin sanzimanina ole olur olmaz yag dokme servisden sordur derim    

bu arada benim vuruntu oluyor dedim ya ust motor takozu alttan kopmus onu yaptiracam wuruntu azalacak   benimde tam tersi 1. viteste degilde sadece 2 vitese duserken yada gecerken az vuruntu oluyor  

walla bence sen sanziman yag degis isde her sey olabilir ama ucuz yollu sansini dene derim.

şanzıman yağını değiştirmeye gittiğimde usta bana bu yağların ömürlük olduğunu söylemişti ve şanzıman yağı değişiminin sağlıklı olmadığını ancak bu vuruntu konusunda benim aklıma yatan cevap motor takozu ve şanzıman burçları bu ikisinin maliyeti hakkında fikri olan ?


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 18:01
yagınız cok ısııyosa esanjorunuze baktırın derım yagın ısısından dolayı oldugunu dusunuyosanız 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 18:48
berk ben girnedeyim  girne bogazini cikarken hep arac spor kar isiklarini yakiyor sicaklik 90 da  
ben hizli  cikiyorum  yokusu  ve ole bir isdir ki normal yolda vuruntu yapmayan aracin her gun yokus cikarken ayni noktada 3.cu vitesten 2. ci vitese duserken ciddi bir vurunt yapmasi  aracin cekisi mukemmel bence arkadasin da bnmki gibi sorunu war gibi .

mantiken dusundugunde bva al4 sanziman su ile sogutulur radyatore borular cikar oto sanzimandan.

peki fabrika neden koymus? demekki isinmamasi gerek. ayrica radyatorden cikan sanzimana giden su sanzimanin icinde sogutma yapabiliyormu yeteri kadara belki zamanla tikaniklik olabilir belki yag isiniyor ve sanziman sapitiyor  ?

walla kardesim fabrika o su hortumlarini oto sanzimana neden vermis demekki fazla isinmamasi lazim sanziman yaginida:S bilemiyorum diger bir deyisimde belki yag fazla sksmadan isinir benim 2 vitesde  sanzimandan cizzz diye ses geliyor sadece 2ci vitesde neyse benim aracimda ayni sanzimandan bulundugu icin yasadiklarimi paylasim dedim.


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 18:53
sımdı kıbrısta soylede bısey var temız su yerıne  musluktan doldurulan su kullanıyolar genelde buda tuzlu su  eger  kullanmadım dıyosan veya aracın ılk sahıbımısın bılmıyorum senden oncekı sahıbı kullanmıs olabılır  antfırıze tuzlu su eklendıyse esanjorun ıcını tıkamıs olablır buda az mıktarda soguk su gecıp yagın ısınmasını engelleyemez  selenoıdlerın yenı tıp mı pekı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 18:58
selenoidler gayet guzel kalkis veriyor ayrica arac seri ama belli bir sure devamli basinca spor kar isigi sogukken yapmiyor asla ne zaman isiniyor wuruntuda yapiyor.

ayrica ben 1.2.3. kendim atiyorum pek wuruntu yasamiyorum basmayinca d konumunda asla wuruntu olmuyor ne zzaman yokus vursam sapitiyor  yokusu tam devirecem bogaz piknik alani duzlugunde mutlaka spor kar isigi yakiyor ve yag isinmasindan heralde bu sorun.  ayrica bence o sanzimanda ki  su giris kutusu var oda tam sogutma yapmiyor heralde bizim arkadasinda belki o sorunu olabilir .


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 19:00
ıste dedıgım gıbı esanjor sorunu yagı tam sogutmuyo olabılır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 19:01
abc peugeot servısındekı usta bana yazın termostatı cıkar bı zararı yok dedı ben kıbrıstata bole suruyorum fazla vuruntu yapmıyo 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 19:04
benim termostat sokuk zaten arac sicakligi gayet iyi 90 carsida bile 90 i az bi az geciyor bazen sanzimana giden hortumlari radyatoru falan ben kurdum araca hep az da olsa anliyorum 

simdi zamanla nasil desem bilirsiniz motorun mutlaka su hortumlari tikanma yapabiliyor radyator vs. onlari acar hallettiririz ama oto sanzimana giden su hortumlari sanzimani sogutmasi gereken icindeki o hartumun girdigi kutu o tikanma yaparmi hic kontrol edilmemisdir kesinlikle ama isde bende basmadigim surece bu vuruntuyu yapmadigi icin ole suruyorum useniyorum acikcasi ama en sonunda vuruntu yuzunden sanzimanim omrunu azaltiyor...


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 19:07
bu yagdanda olabılır sanzıman ıcındekı hıdrolık blok beynınden olabılır yada ordakı ufak selenoıdlerden olabılır duserken sert dusuyo sanırım vıtes

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 19:18
isde sogukken normal isininca sapitiyor sanziman demekki bir seyler var birde biz yagdan dedik yag degistim yine duzelmedi sorun ve ayrica yokus inince sanziman rahatlayinca cekisde dahada mukkemmel artis oluyor sanziman in tepkileri reflekleri cok seri oluyor oda dikkatimi cekti ben diyorum acaba yokus iniyorum baya yag soguyor birazda olsa ve vuruntu olmuyor hic:S fazla basinca zorlayinca yapiyor vuruntuyu.

-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2012 Saat 19:21
al4 un klasık sorunu zaten fazla ısınması yedek parca deneyebılcegın bıyer varsa bence esanjoru degıstırıp dene

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2012 Saat 09:32
Bu şanzımanlar komplike olduğu için elbette her kafadan bir ses çıkıyor. Kalkışta vuruntu demek kavrama ile ilgili bir sıkıntı var demektir ve bunun bileşenleri;

Tork konvertör
Balatalar ve frenleri
Burçlar
Teflonlar
Oringler
Pullar

Çok ısınıyor sorunun cevabı ise kim ölçtü de aşırı ısındığı kanaatine vardınız çok merak ettim.Burada yazan arkadaşlarımdan bir ricam araç seyir halinde ve sıkışık trafikte bu yağın ısısının kaç dereceye çıktığını bilen varmı? Yada yağ çok ısındığında görsel olarak ne gibi bir uyarı verir?

Yağı değiştirin diyen arkadaşlara bir öneri o zaman filitresinide değiştirin ;) Kim bu zaman kadar bu şanzıman yağının filitresini değiştirtti?Benim aracım 123900 km de şuan ve benden önceki sahibi sağ olsun 62.000 km de şanzımanı bitirmiş.64.000 km de komple revizyon ettirdim ve başında durdum,bazı parçalarını orjinalinden daha dayanıklı olan Amerikan olanlarla değiştirttim ve bana maliyeti 3300 TL oldu.Hangi şartlarda kullanırsanız kullanın 1 kere vuruntu yapsın aracı hediye ederim.

Zaman içinde ilk kalkışta D konumunda gazlamalar,patinaja düşürmeler,kavramaya geçmeden fren pedalından ayağımızı kaldırmalar bu tip sıkıntılarla karşılaşacağımızın habercisidir arkadaşlar. 2004 sonrası 206 ve 307 lerde Tiptronic diye tabir edilen AL4 ler sadece bilgisayarla yanıltma yöntemini kullanırlar. Yani tam otomatik şanzımanlar ancak kandırılarak manuel vites geçiş olanağı sağlasa da özü tam otomatiktir ve tam otomatik gibi kullanılması gerekir. 

Neyse sorunu olan arkadaşın cevabına gelirsek, PC ye bağlanınca hata vermiyorsa ve vuruntu varsa sorununuz mekanik, şanzıman açılmadan ne olduğunu anlamak imkansız.Geçmiş olsun ve kolay gelsin.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2012 Saat 12:58
aracın vitesini bazen "P" den zor çekiyorum, sanırım ilk olarak fren müşrünü değiştirmeyi deneyeceğim, ısınma ile ilgili olarak ta araç vuruntuyu 1 saat kullanımdan sonra yapıyor bu yüzdende ısı bana daha mantıklı geldi eğer motor takozunda sorun olsa kullanmaya başladıktan hemen sonra da vuruntu yapardı ne zaman hararet 90 ı biraz geçiyor vuruntu sorunu baş gösteriyor. Sürekli çalıştığım için aracı hiç bir şekilde bi yere gösterme fırsatım olmuyor Cry


Mesajı Yazan: vedat ömer
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2012 Saat 13:56
 aracım 307sw1.6 16v.  ben de de ısınma sorunu vardı aracın yağı fazla ısınınca yani hararet yükselince arıza konumuna geçip vuruntu yapıyordu arıza şaka gibi ama eksozdan çıktı eksoz eskidiği için tıkanıyor ve aracı zorluyor ve şimdi hiç sorun yok.


Mesajı Yazan: salihata
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2012 Saat 14:10
Orjinalini yazan: vedat ömer vedat ömer Yazdı:

 aracım 307sw1.6 16v.  ben de de ısınma sorunu vardı aracın yağı fazla ısınınca yani hararet yükselince arıza konumuna geçip vuruntu yapıyordu arıza şaka gibi ama eksozdan çıktı eksoz eskidiği için tıkanıyor ve aracı zorluyor ve şimdi hiç sorun yok.

peki nasıl bir çözüm buldunuz eksoz mu değişti ne kadara mal oldu ?


Mesajı Yazan: syrosyk
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2012 Saat 21:35
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24213&PN=2&title=307-otomatik-anzman-sorunuacil-yardm

ben vuruntu sorunumu cozdum.. maslak oto sanayi istanbul sanzimsn yukaeidaki linkte detay var.. gidin yardimci olacaklardir..

benim sorunumu direk anladi ve simdi 2 saat trafige giriyorum surekli dur kalk en ufak vuruntu yok


Mesajı Yazan: syrosyk
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2012 Saat 21:39
Istanbul Sanziman
Ramazan Turk
0 212 2767076
Maslak Ataturk OtoSanayi
2.Kisim 31.Sok. No.1282

usta sanzimana mudahale ediyor..komple sanzimani indirmeden ben toplam 750 tl ye isi bitirdim..
detayli aciklamayi ve sorunu anlatip size nasil duzeltecegini anlatacak..

ben tavsiye ediyorum..

2004 peugeot 307 premium otomatik 108 binde aracim



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net