2006 model 307 SW aracımın stepne krikosu işgüzar lastik tamircisi bir arkadaşın sayesinde arızalandı. Gittiğim birkaç tamirciden tamirinin yapılamayacağı yenisini almam gerektiği söylendi. Araştırma Fiyat olarak (Parça Kodu:6735.04) 200 Tl civarında olduğunu gördüm. Şu aralar fazla şehir dışına gitmediğimden beklemeye almıştım.
Ancak bayramlar ve uzun yollar ufukta görününce almak yada tamir ettirmek farz oldu. Ben kendim tamir edebileceğimi düşünerek tornacı bir arkadaşın yanına gittim. ve işe başladık , faydası olaması açısından aşağıda yaptığım işlemleri maddeler halinde yazıyorum.
1. Bagaj içerisinde kriko kumanda vidasının etrafında bulunan çerçevenin sökülebilmesi için bagaj halısını sabitleyen nikelajlı parçanın 4 adet sekizgen vidasının sökülmesi , halının bir miktar kaldırılarak çerçeve klipsinin krikodan ayrılması gerekmektedir.
2. Aracın altına yatarak kriko gövdesini araca bağlayan 10 luk 3 adet ve stepne tutucu üzerinde bulunan 2 adet 10 luk somunun yıldız anahtarla sökülmesiyle serbest bırakıldı , halat kılıflarını tutatn klipsin ayrılmasıyla kriko tamir için artık elimizdeydi.(El frenin çekili ve aracın viteste olduğundan lütfen emin olunuz)
3. Kriko ana gövdesi üzerinde bulunan 4 adet 8 köşe vidanın sökülmesiyle kapak açıldı. içerisinde 3 ana parça bulunmakta a) halat makarası b) halat dişlisi c ) haraket dişlisi ve sacı. Burada 2 işlev ve 2 adet halat bulunmakta. 1 tanesi ana sarma halatı 1 tanesi de kilit mekanizmasını kontrol eden halat. 2. halat siz stepneyi indirmek için bagaj içerisindeki kapağı kaldırdığınızda sepne tutucuda ki kilidi açarak stepnenin kendi halinde inmesini sağlamakta. ( Hiç bir zaman stepneyi indirmek için vida ve kol kullanmayın kapağı yukarı doğru tam olarak çektiğinizden kendiliğinden aşağıya inmekte  )
4. Krikonun açılmasıyla sarma halatının yatağından çıkarak epeyce deforme olduğu ve bir kısım telinin kırılmış olduğu görüldü. Değişmek gerekti. Önümüzde 2 sorun vardı 1. uygun kalınlıkta halat bulmak ( 2.5 mm) ve 2. stepneyi sabitleyiciye oturtan parçanın yeni halata bağlanması. Çünkü Halatın makaradan sabitleyiciye kadrar eksiz olması gerekiyor.
5. Sanayideki hırdavatçılarda yaptığım araştırmada 2 yada 3 mm halat vardı . 2.5 mm halat yok  . Dedim tamirat burda biter. Ancak aklaşık 3 saattir uğraştığımı seyreden tornacı arkadaşım Emrah halime üzülmüş olmalı ki bu halatın ve ucundaki kurşunların motorsiklet fren tellerine çok benzediğini söyledi. Hemen bir motorsiklet parçasına gittim ve kılf içerisinde olan bir ucu kurşunlu bir ucu yay mekanizmalı halattan aldım. Bir de parçacı arkadaşın tavsiyesiyle onlarda bulunan yuvarlak halat sonlandırıcılardan aldım. Bingo halatın kalınlığı 2.5 mm  . Bu arada halat sorununu hallederken 2 numaralı surunu da halledebileceğimizi fark ettik.
6. Almış olduğum yeni halatın yaylı kısmını keserek içesindeki halatı çıkarttık. aklaşık uzunluğu 1.20 metre . Bize fazlasıyla yetiyor. Eski halat ucunda bulunan ve halatın perçinle sıkıştırılmak suretiyle birleştirildiği uc parcadan tam sıfırından kestik. Emrah arkadaşım torna tezgahında parçanın tam ortasında parça boyınca 3 mm kalemle delik açtı. daha sonrasında alt ucuna 6.5 mm kalemle bir yuva yaptı. yeni aldığım halatın ucunda Bulunan kurşun sabitleyicinin taşla biraz törpülenmesiyle tam yerine oturdu. Böylece artık halatı makaraya oturtma toplama aşamasına geçebilirdik.
7. Önümüzde halledilmesi gereken tek bir sıkıntı kalmıştı. Oda yeni halaın bounun ne kadar olacağı. Biraz ölçüm yapıktan sonra stepne sabitleyiciden uç dahil toplamda halatın 31 cm çıkması gerektiğini gördük. Bunu dikkate alarak halatı kanallardan tekrar geçirerek halat makarasına kadar getirdik.Burda Motorsiklet parça satıcısının tavsiyesi ile aldığım yuvarlak vidalı sonlandırıcıyı kullanarak ve 31 cm halat boşluğunu tekrar kontrol ederek halatı makaraya sabitledim.
8. Daha sonra altta dişli üste makara olacak şekilde kutuyu kapattım , araca montajını yaptım. Yaptığımız denemede halat sağlam ve işlevini yerine getiriyordu. Mutlu olduk keyf için kendimize 2 çay söyledik.
Sonuç olarak kendime fotoğraf çekmediğim ve bu kadar yazı yazmak zorunda kaldığım için kızdım. Bu yazdığım aşamaları geçebilmek için 3 halat değiştirdim 4 defa mekanizmayı komple söküp takmak zorunda kaldım. Ama sonunda tamir ettik ve çalıştırmayı başardık.
Arkadaşlara faydamız olabilirse ne mutlu bana.
Saygılar
------------- 5008 2013 e-HDI Allure / 0 Rh (+)
|