Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Aracın Boğulması ve Tamircinin Bunu Anlamaması

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24466
Tarih: 06 Mayıs 2025 Saat 19:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Aracın Boğulması ve Tamircinin Bunu Anlamaması
Mesajı Yazan: heavci
Konu: Aracın Boğulması ve Tamircinin Bunu Anlamaması
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2012 Saat 12:52
Arkadaşlar aracım 2002 model 106 Qs veüzerinde tüp yoktur. 2 gece önce birden bire araççukura girip çıktığında aynı şiddette motor arıza ışığımda yanıp söndü ve bunu bi kaç kere tekrarladı. Sabah oldu kalktım motoru çalıştırdım ve arıza ışığım bi süre daha yandı ve söndü. Tamirciye gittim ve kelebek,buji temizliği,carbon clean gibi işlemler yapması gerektiği o zaman sorunumun çözüleceğini söyledi. Peki eyvallah dedik. Yaklaşık 1 saat bu işlemleri yaptı. Aracı çalıştırdım gittim ve araç yokuş yukarı gaz yememeye,teklemeye falan başladı. Geri gittim hemen ve bujileri değiştiricez dedi. (Yarım saat önce hesapta temizlediğimiz bujileri). Peki onada eyvallah. Değiştirdik eve tekrar dönerken tekrar aynı sorun ama daha az şiddette. Geri döndüm tekrar. Test sürüşüne çıktık veo boğulmayı yapmadı,araban normal dedi. Ben geçtim direksiyona ve gaza basarkenhissediyorum boğulduğunu fakat ustaya derdimi anlatamadım. Neyse dedim çok kuruntu yapıyorum heralde. Sabah hastaneye giderken ışıklarda durdum ve kalkarken araba aynı şeyi yaptı gaz yemedi (gazı bi kaç kez pompalamama rağmen) stop etti. 15 dakika sonratekrar aynısını yaptı. Üstelik şimdide normal giderken belli bi devir gözetmeksizin benzini kesiyor gibi ve sonra birden turbo varmış gibi aniden hızlanıyor. Geri gittim bu sabah ustaya tekrar ve bana dediği "bize göre araban normal,sen kullanmayı bilmiyorsun,biraz düşük devirde kullanıyorsun,egzozunu değiştir önce,araban böyle çok mu güzel,bayramdan sonra gel" gibi saçma laflar etmeye başladı. Her neyse çok uzattım lafı ama kusura bakmayın...Eğer gerçekten sorunuma çare olabilecek biri veya birileri varsa tanıdığınız önerebileceğiniz çok sevinirim. Sorunum neden kaynaklı olabilir...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2012 Saat 12:56
Ilk yapilacak is motor ariza isiginin neden yandigini bulmakta. Aracinizi bilgisayara baglatin ve hata kodlarini (aciklamalarini degil) not edip burada paylasin.


Mesajı Yazan: heavci
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2012 Saat 13:00
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Ilk yapilacak is motor ariza isiginin neden yandigini bulmakta. Aracinizi bilgisayara baglatin ve hata kodlarini (aciklamalarini degil) not edip burada paylasin.


o usta olacak şahsiyet bağladı ve katalitik konvertör ile ilgili bir hata verdi. Bu yaptığı işlemlerin düzelteceğini söyledi...Angry


Mesajı Yazan: heavci
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2012 Saat 13:02
P0427 yada P0437 hata koduydu sanırımOuch


Mesajı Yazan: heavci
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2012 Saat 19:52
yok mu bi yer önerecek yada fikri olan yahu Cry


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2012 Saat 20:05
Hatayi bilgisayardan silmeyi denemeleri ve sonra test surusune cikmalari gerekiyor. Eger ayni hata kodu belirir ise o zaman gerekli islemler yapilir. Bu hata tek olarak mi vardi yoksa baska hata kodlari da var miydi?


Mesajı Yazan: heavci
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2012 Saat 20:25
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Hatayi bilgisayardan silmeyi denemeleri ve sonra test surusune cikmalari gerekiyor. Eger ayni hata kodu belirir ise o zaman gerekli islemler yapilir. Bu hata tek olarak mi vardi yoksa baska hata kodlari da var miydi?


bir tek bu vardı...bakalım ya bayramdan sonra maslakta data peugeot var oraya bi götüreceğim,umarım çözüme kavuşurum gönül rahatlığıyla binerim,yoksa yetkili servis yolları gözüktü bana DeadCry


Mesajı Yazan: g4m0w3r
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2012 Saat 01:45
selam arkadasım bende de xs var benımde aracımda bır kac sorun var. arac benzınde ve de tupde istop edıyor ıkıncı sorun ise devir kesiyo devir sensörü varmıs onu deıstır dedıler % 60 kadar arıza dustu ama genelde sabıt hızla gıderken bırden kesıyor ve tekrar toparlıyo bende cozemedım ustaya tekrar goturdum bu sefer butun tesısat kablolarını elden gecırmek gerekıyor dedı ne yapmalıyım sızce.


Mesajı Yazan: ygtgold
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2012 Saat 13:29
Orjinalini yazan: heavci heavci Yazdı:

Arkadaşlar aracım 2002 model 106 Qs veüzerinde tüp yoktur. 2 gece önce birden bire araççukura girip çıktığında aynı şiddette motor arıza ışığımda yanıp söndü ve bunu bi kaç kere tekrarladı. Sabah oldu kalktım motoru çalıştırdım ve arıza ışığım bi süre daha yandı ve söndü. Tamirciye gittim ve kelebek,buji temizliği,carbon clean gibi işlemler yapması gerektiği o zaman sorunumun çözüleceğini söyledi. Peki eyvallah dedik. Yaklaşık 1 saat bu işlemleri yaptı. Aracı çalıştırdım gittim ve araç yokuş yukarı gaz yememeye,teklemeye falan başladı. Geri gittim hemen ve bujileri değiştiricez dedi. (Yarım saat önce hesapta temizlediğimiz bujileri). Peki onada eyvallah. Değiştirdik eve tekrar dönerken tekrar aynı sorun ama daha az şiddette. Geri döndüm tekrar. Test sürüşüne çıktık veo boğulmayı yapmadı,araban normal dedi. Ben geçtim direksiyona ve gaza basarkenhissediyorum boğulduğunu fakat ustaya derdimi anlatamadım. Neyse dedim çok kuruntu yapıyorum heralde. Sabah hastaneye giderken ışıklarda durdum ve kalkarken araba aynı şeyi yaptı gaz yemedi (gazı bi kaç kez pompalamama rağmen) stop etti. 15 dakika sonratekrar aynısını yaptı. Üstelik şimdide normal giderken belli bi devir gözetmeksizin benzini kesiyor gibi ve sonra birden turbo varmış gibi aniden hızlanıyor. Geri gittim bu sabah ustaya tekrar ve bana dediği "bize göre araban normal,sen kullanmayı bilmiyorsun,biraz düşük devirde kullanıyorsun,egzozunu değiştir önce,araban böyle çok mu güzel,bayramdan sonra gel" gibi saçma laflar etmeye başladı. Her neyse çok uzattım lafı ama kusura bakmayın...Eğer gerçekten sorunuma çare olabilecek biri veya birileri varsa tanıdığınız önerebileceğiniz çok sevinirim. Sorunum neden kaynaklı olabilir...
  senin aracınla ilgili en iyi yapılacak iş MEŞE ODUNUYLA O MODİFİYE DÜŞMANI TAMİRCİYİ PATAKLAMAK =)))

-------------
elimi tutsalar gözümü bağlasalar ben o 307 yi gene kullanırım


Mesajı Yazan: turkuaz55
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2012 Saat 23:56
bende de ona benzer  so run olmustu  ustalar cok masraf  ettim(5 milyara yakin) sorun  sadece turboya giden  hortumun hafif yirtilmis olmasi ve buradan  hava girmesi  bu nedenlede arabanin  bogulmasi
140 lira yapildi
bilmiyorum  senin arabada turbo  varmidir benim arabam 407 idi
 
 
bol  sans....


-------------
407 berline yer ucagi.....



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net