Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Arızalı akışmetre tespiti

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24338
Tarih: 29 Aralık 2024 Saat 19:02
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Arızalı akışmetre tespiti
Mesajı Yazan: uikaratas
Konu: Arızalı akışmetre tespiti
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 08:27
Selamlar, cihazda hata kodu görünmeyen akışmetrenin gerçekten arızalı olup olmadığı nasıl tespit edilir? 
Diğer bazı forumlarda araç rölantide çalışırken fişi çekilir, irkilme ya da stop etme varsa maf sağlamdır gibi bir tespit şekli yazmışlar. Fişi çekince araçta hiçbir tepki olmuyorsa maf bozuktur deniyor.

Aracım 2006 model 407 1.6 hdi. Araç çalışırken fişi çektim ama hiçbir değişiklik olmadı. Şimdi bu benim maf'ım bozuk mu demek. Bizim araçlarda deneyen oldu mu bunu bu şekilde?





Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 10:15
Aracinizda ne gibi bir problem var? Neden MAF sensorunden supheleniyorsunuz?
Fisini cektiginizde performans kaybi yasmaniz gerekiyor. Yani aracinizi kullanmaniz gerekir, rolantide birsey goremeyebilirsiniz.


Mesajı Yazan: uikaratas
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 10:34
Aracımın gaz tepkilerinin daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Daha önceden enjektör temizliği turbo kontrolü ve genel kontroller yapıldı ama hepsi normal çıktı. 

Çok da bir sıkıntım yok aslında ama dediğim gibi sadece daha iyi olabilir diye düşünüyorum. Biraz takıntılı biriyim araç konusunda.
Maf sensörünün fişi çekili vaziyette de gezdim, hiç bir değişiklik yoktu. Takılı durumda ne ise o.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 10:37
Orjinalini yazan: uikaratas uikaratas Yazdı:

Aracımın gaz tepkilerinin daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Daha önceden enjektör temizliği turbo kontrolü ve genel kontroller yapıldı ama hepsi normal çıktı. 

Çok da bir sıkıntım yok aslında ama dediğim gibi sadece daha iyi olabilir diye düşünüyorum. Biraz takıntılı biriyim araç konusunda.
Maf sensörünün fişi çekili vaziyette de gezdim, hiç bir değişiklik yoktu. Takılı durumda ne ise o.


O halde temizleme yoluna gidebilirsiniz. Karburator spreyi kullanmayin agir oluyor MAF sensorune. MAF sensoru icin ozel satilan spreyler var. Bir deneyin. Ayrica kablosunu da kontrol edin. Nadirdir ama icten kirilabiliyor.


Mesajı Yazan: uikaratas
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 10:39
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: uikaratas uikaratas Yazdı:

Aracımın gaz tepkilerinin daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Daha önceden enjektör temizliği turbo kontrolü ve genel kontroller yapıldı ama hepsi normal çıktı. 

Çok da bir sıkıntım yok aslında ama dediğim gibi sadece daha iyi olabilir diye düşünüyorum. Biraz takıntılı biriyim araç konusunda.
Maf sensörünün fişi çekili vaziyette de gezdim, hiç bir değişiklik yoktu. Takılı durumda ne ise o.


O halde temizleme yoluna gidebilirsiniz. Karburator spreyi kullanmayin agir oluyor MAF sensorune. MAF sensoru icin ozel satilan spreyler var. Bir deneyin. Ayrica kablosunu da kontrol edin. Nadirdir ama icten kirilabiliyor.

Temizledim ama durum aynı. Kablo tam olarak nereden kırılabiliyor?


Mesajı Yazan: uikaratas
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 10:39
Bir de bu denemeyi yapma şansı olan arkadaşlar yapabilirse teyid etmiş olabiliriz, fişi çekince ne oluyor?


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 10:49
Su videoda kontrolunu nasil yapabilecegin farkli yollarla anlatilmis. Ingilizce.




Mesajı Yazan: uikaratas
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 10:58
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Su videoda kontrolunu nasil yapabilecegin farkli yollarla anlatilmis. Ingilizce.



İzledim videoyu ama çok genel, yani maf ın ne işe yaradığını ve nasıl çalıştığını anlatıyor. Multimetrenin problarını hangi pinlere bağladığı gibi kendimizin de yapacağı şekilde bir açıklama yok.

Sizin bahsettiğiniz kablo kopması ya da kırılması genelde nerede oluyor? Sargılı kısmın içinde mi? Böyle birşey olasa bilgisayara bağlayınca görülmez mi?


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 12:16
Kopma her yerde olabilir. Basindan sonuna olcmek gerekir. MAF sensoru arizasi bilgisayarda cikmayabiliyor. Videodaki multimetreyi direk cikislarina paralel olarak baglamistir cunku direncini olcuyor. Hava akisi arttikca direnc artiyor.


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2013 Saat 02:26
Akışmetre dediğiniz hava debimetresi mi?


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2013 Saat 05:58
Orjinalini yazan: ahmet_bjk ahmet_bjk Yazdı:

Akışmetre dediğiniz hava debimetresi mi?


Dogrudur.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net