Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

yağ kaçırma

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24240
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 10:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: yağ kaçırma
Mesajı Yazan: cgty86
Konu: yağ kaçırma
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 23:06
bugun aracımı çalıştırdığımda yağ göstergemin tek çizgiye düştüğünü gördüm ve hemen aracı stop edip yağ çubuğuma bakayım dedim ne göreyim oda gerçekten yarının altına inmiş detaylıca baktığımda alt karter koruması sol salıncak yağ içinde..! çalıştırdım en yakın ustanın yolunu tuttum bu neden olmuştur diye usta kabaca baktı ve krank keçesinden olabilir dedi. Detaylıca bakmamız lazım aracı bırakman lazım dedi işim olduğu için bırakamadım 1 litre yağ koyup yoluma devam ettim. Sorum şu olacak böyle bişey başına gelen varmı? kontrol için trigeri falan sökmemiz lazım dedi usta :(( araç 130 bin de ve daha geçen bakım üstünden 6000 km geçti bu keçe neden patlar?



-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit



Cevaplar:
Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 23:14
öncesi vardır muhtemelen veya altı bir yere tıklamıs ve sebep olmus olabilir bence


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 23:23
aracın tek kullanıcısıyım altta karter koruma var, herhangi bir yere çıkıp sürtme falan olmadı 



-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 23:24
krank keçesi ile ilgili bilgisi olan varmıdır?

-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 00:24
fikri olan yok mu ?

-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: pug206
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 00:36
yag degişimi için ustaya gittim aracın yagını degiştirmek üzere aracı life kaldırdılar.sonra ustanın ve benim gözüme aracın altında yag lekeleri gözüme çarptı..sonra nerden geliyo diye araştırırken altında siyah kutu gibi bişey var yag haznesimi ne artık orasını bilmiyorum oradan akıtıyomuş yagı...
bazıları vidalı bazıları ise yapıştırmalı oldugunu söyledi usta allahtan benim araç yapıştırmalı çıktı..
neyse parçacıdan sarı gibi würt marka bişey aldık etrafına sürüp oraya tekrar monte ettik ve işlem tamam oldu yag sızıntısı yok artık..
sende o siyah hazneye baktır derim...


-------------
Satılık Laguna Lip


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 00:40
sabah 9 da usta yolu göründü, bayağı yağ akıtmış araba 1 litre koydum ama sabaha kadar bitmez inşallah.



-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: pug206
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 00:48
ankarada iki tane vatan pejo var bnu unutma sen şaşmazdakine gidiceksin.

-------------
Satılık Laguna Lip


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 00:53
tamam kardeş saol gerçekten ilgine teşekkürler.

-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: pug206
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 01:02
rica ederim ne demek eger az buçuk bi yardımımın dokunduysa :)

-------------
Satılık Laguna Lip


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 01:30
Orjinalini yazan: cgty86 cgty86 Yazdı:

krank keçesi ile ilgili bilgisi olan varmıdır?

akan yağın arka krank keçesinden olma ihtimali yüksek.
daha önceki arabamda yaşadım çünki o sorunu.
baskı balatayı sıfır takmışken 1 ay sonra damlatmaya başladı. 2. kez şanzımanı indirmek durumunda kaldım.
tabi şanzımanın inmesiyle olay bitmiyor.karter tamamen sökülüyor.volan kitleniyor.falan fistan bir sürü iş.
keçe 35 tl idi. verdiğim işçilik 250 tl.
bence keçe değiştirirken madem şanzıman indi baskı balatayı değiştir derim. hatta trigeri bile değiştirebilirsin. çünkü bu yapılacak işlemde zaten şanzıman inecek karter sökülecek 1 kalemde hepsini çıkar derim. mantıklı olan da bu.



Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 01:46
baskı balata da mı iniyor bu durumda off 



-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2012 Saat 03:56
Orjinalini yazan: cgty86 cgty86 Yazdı:

baskı balata da mı iniyor bu durumda off 

krank keçesine ulaşmak için tabiki şanzıman iniyor.şanzıman indikten sonra baskı balata sökülüyor.baskı balata söküldükten sonra karter sökülüyor.volan kilitlenip,krank kasnağıda sökülüp keçe değişiyor.sonra işlemlerin tam tersi uygulanıp toparlanıyor. 2010 yılında mazda lantis marka aracımda ben bu olayı yaşadım. takribi 6 saat kadar sürüyor bu olay. demek istediğim şu;yukarıda da bahsettim baskı balata sökülüyor.o zaman bitmeye yakınsa balatan değiştir derim.bir daha şanzıman indirmene gerek kalmaz. trigeri de değişmemişsen değiştir derim. zaten keçe değişimi için kranka kadar ulaşılmış oluyor. hepsini bir arada çıkar derim.





ince olan keçe arka krank keçesi, kalın olan keçe ön krank keçesi. ikisi de değişmeli. keçeler ne kadar bilimiyorum ama max 50 tl yi geçmez ikisi.



Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 09:09
dün usta baktı ve sorun karter contasında çıktı, tam emin olmak için tiger ve bilyaları söküldü krank keçlesinde herhangi bir yağ kaçağı yoktu fakat üst kapak contasında hafif terleme vardı, onu da sıktı tekrar kaçak vs olur ise üst kapak contası da değişecek dedi, bunların yanında karter muhafaza sökülünce başka bir problem daha ortaya çıktı, karterin içinde olan yağ pompasında çatlak vardı ve ben yaklaşık 30000 km dir çatlak pompa ile dolaştığımı öğrendim buda değişti sorun  şu anlık halloldu gibi ama kaçağı izlemeye devam edeceğim. en üst kapak açılmışken subap ayarlarıda yapıldı triger de değişti. aracın gidişide olumlu yönde değişti 

-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 17:42
yeni problem subap ayarından sonra araç yığılma yapıyor :((

-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 23:30
Orjinalini yazan: cgty86 cgty86 Yazdı:

yeni problem subap ayarından sonra araç yığılma yapıyor :((

Sen bence usta değiştirmelisin acilen.


Mesajı Yazan: cgty86
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2012 Saat 12:46
bugun moto ust kapak sokulup conta değişecek tbi açılmışken kapak taşlama vs yapılacak tavsiyeleriniz varmıdır, açılmışken yapılacak işlemlere ek bişy varmıdır?

-------------
peugeot 206 panoromic 1.4 75pswith k&n highflow air filter, brc sequental lpg kit



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net