Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

selenoidler hakkinda soru

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24209
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 17:54
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: selenoidler hakkinda soru
Mesajı Yazan: volkan22
Konu: selenoidler hakkinda soru
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 12:50
arkadaslar benim arac otomatik al4 sanzimana sahip uzun yokus cikinca  sanziman kendini korumaya aliyor spor kar isiklari yakiyor sanziman dan cizzzz diye ses geliyor d konumunda arada birde vites gecisi yokusda vuruntu oluyor   

sizce yag sicakligi yukselior da selenoidler korumayami aliyor yoksa gercekden benim selenoidler degismesimi lzm  

 cizzz diye ses geliyor yolda giderken ozellikler 2.ci vites de

 normal duz yolda bu arizayi yapmiyor yardim ederseniz sevinirim ona gore selenoidleri degisecegim

  110bin km arac 


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver



Cevaplar:
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 12:59
bence sıcaklıktan :D yokus cıkınca yapıyosa ısıdan dolayı malum kıbrıs sıcak suanda oteldeyım yanıorum yanı :D 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 13:03
bence selenoıdlerden once yag degısımıyle  kurtarmayı dene kac bınde degıstı en son 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: vedat ömer
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 18:30
birde hararet saatine bak ibre çok oynuyors messela rampa çıkarken yükselip rampa aşagı düşüyorsa bu termostat arızasını gösterir ve beyinde değişik ısılar ve basınçlar oluşmasına neden olur.  kolay gelsin,


Mesajı Yazan: serkan206
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 22:31
vuruntu önemli bir mesele, acil olarak selenoid ve yağ degişimini öneririm.
geç kalınca şanzımanda kalıcı hasarlara yol acıyor aslında bunlardan bir tanesi de vuruntu...


-------------
1999 206 1.4 benzin/lpg gri oto.şanz.


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 23:05
arkadaslar yardimlariniz icin sagolun yagi degistirmisdik  ve sicaklik gostergeside 90 i geciyor bazen 90 in altina iniyor dalgalanma oluyordu   ben size bu arizayi sole anlatayim   mesela her gun ayni yokusu cikarsin hep ayni virajda ayni noktada arac ansizin vites dusuyor o dusus esnasinda vuruntu yapiyor bu kadarmi hassas olur her gun ayni noktadan gecerken hizim ne olursa olsun D konumunda olsa bile vuruntu oluyor    

bir arkadasda bahsedmis selenoidler tmmsa cizzzz diye ses cikarir diye o cizzz sesini 2. vitesde gayet net duyuyorum d konumundada ayni sekilde

beni delirtecek  duz yolda suruyorsun gayet normal uzun yokus cikinca sicaklik yukseliyor heralde hep ayni yokusu  7 km boyunca cikiyorum spor kar isiklarini mutlaka yakiyor sondurup calistirinca duzeliyor:S 


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: serkan206
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2012 Saat 23:46
cız sesi selenoidlerin calışması anlamına gelir, vitesleri degiştirdikce yapar ve keser, 1 saniye sürer sürekli olmaz.
ama dediğim gibi vuruntu sıkıntı, ihmal etme.

-------------
1999 206 1.4 benzin/lpg gri oto.şanz.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2012 Saat 00:54
fışlama yoksa cız sesi önemsiz dostum fışlıyorsa sorun demektir.


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2012 Saat 00:56
2 vitesde devrini alana dek fislama oluyor kardes. sadece 2.ci vitesde genelde vuruntularda 2 vitese gecerken oluyor yada 3 den 2 ye duserken...

-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: vedat ömer
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2012 Saat 12:37
  termostat  bir baktır yağını deüiştirmek lazım ama yağ değiştiğinde bilgisayara bağlayıp yağ sayacını sıfırlamak gerekiyor tabiki bunlar bu işi gerçekten bilen bir kişinin yapması lazım.önemli
  ben kendim bu arızalan uğraşarak forumlarda ve şikayetler le öğrendim.


Mesajı Yazan: carantinas
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 19:40
aynı  sorun 2000 model 206 ımda yasadım otomatikti arac zamanla bu sorunu düzde de yapıyor kar ve spor modu lambaları yanıp sonuyor 2 yada 3. viteste takılı kalıyor sadece selenoid sorunu sayılmaz şayet sanzıman balataların bittiyse komple yenilemek olacak yani bu araclarda 8 tane sanzıman balatası mevcut otomatiklerde artı selenoidler değişebilir. artık körük oda tabi duruma göre değişmeyedebilir. sana ortamalama maliyeti 3bin TL kadar olacaktır. cunku sadece sanzımanı indirip sokup takmaya 700 TL alıyorlar. parcalar da orjinal kullanırsan fiyat budur. Bana bu kadara mal oldu şimdiden soyleyeyim.. Üzgünüm..

-------------
106 XR 1999; HKS air intake, steel abarth egzos, 5 cm apexi helezon. 160000 km


Mesajı Yazan: carantinas
Mesaj Tarihi: 08 Ağustos 2012 Saat 19:42
Ayrıca fıslama sesi onunla alakalı değil onu pedalın altında ufak bir parca var adını hatırlayamadım aynı sorunda vardı bende 150 TL ye yaptırmıstım hatırladığım kadarıyla. . Orda ki bir parca delinmişti bilindik bir ismi vardı havuz diyesim var. 

-------------
106 XR 1999; HKS air intake, steel abarth egzos, 5 cm apexi helezon. 160000 km



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net