Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Klima Çalışmıyor...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24020
Tarih: 29 Temmuz 2025 Saat 13:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Klima Çalışmıyor...
Mesajı Yazan: Dostum
Konu: Klima Çalışmıyor...
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 00:00
Selam,Arkadaşlar...Aracım 307 1.6 HDİ dijital klimalı...Akşam trafikte seyir halinde iken 21 derecede klima ac modda soğuk üflüyorken birden içerisi sıcaklaşmaya başladı...Dereceyi 14 e kadar düşürmeme rağmen yinede ılık üflemeye devam etti.Sabah dijital ac mod olarak çalıştırdım,yine soğutmuyor,üfleme var,ama eco moduyla aynı üfleme yani soğutma yok..Motor kaputunu açtım,klima kompresörden de ses  gelmediğinin farkına vardım...Klima metal borularını kontrol ettim,sıcak olduğunu tespit ettim,klima borusu üzerinde silindir seklinde bir metal parça var,onun da sıcak olduğunu fark ettim...Gerek motor içindeki gerekse kabin içindeki direksiyon altındaki sigortaları kontrol ettim bir sorun yok...Klima dijital göstergesinde ac modunda çalışıyor güzükmesine rağmen soğutma yapmıyor,sadece fan üfleme yapıyor...Sorun nedir acaba... 





Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 00:20
Gazina baktirma zamanin gelmis buyuk ihtimalle.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 01:11
Aynen benimde aynıydı bu sabah klima bakımına bıraktım gazını yenilemişler yeni bi toyota corlla da vardı gazı yenilenmiş denediler corolla 11 dereceye düşürebildi iç sıcaklığı benim gtı 5 dereceye :) utanmasa kar tanecikleri çıkarmaya başlıcak maaşallah klimam :)

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: 306maviş
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 19:05
aynn gazı bitmiş sıkıntısız merak etme


-------------
306 maviş


Mesajı Yazan: Dostum
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 21:40
Arkadaşlar,ben ayanlış anlattım herhalde.Aracımın kliması daha önceden soğutuyordu...Seyir halinde iken klima soğutmada çalışırken ve soğutuyorken bir anda ılık hava vermeye başladı...Gaz böyle bir anda soğuk hava verirken biter mi...Ayrıca,bugün yine kontrol ettim,klima ac modda çalışıyor gözüküyor,ama ılık hava üflüyor,ayrıca klima kompresöründe herhangi bir çalışma olmadığını gözlemledim...Gaz biterse klima kompresörü hiç çalışmaz mı...


Mesajı Yazan: phoenix.1905
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 22:27
Dostum bir soğutmacı olarak klima gazı öyle kendiliğinden rahatça bitecek birşey değil. Ya ciddi bir kaçak vardır, ya da soğutma parçalarından biri arızalanmıştır. Senin dediğin bir anda soğutmadan çıktı ve kompresöründe çalışmadığını farkettim dedin.. Bu bir kaç sebebten olabilir.. Kesin şudur diyemicem.. Bence bi oto klimacıya kontrol ettirmelisin..

-------------
Peugeot 306 xr platinium (2001)


Mesajı Yazan: Dostum
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 11:56
      Arkadaşlar,dün araçlara klima üretimi ve bakımı yapan firmaya aracımı kontrol ettirdim...Araç sisiteminde kaçak olmadığını,450 gr gaz olduğunu söylediler ve 550 grama tamamladılar,aracı çalıştırdılar,ac modunda klima soğutmaya geçti,ancak bişey dikkatlerini çekti,araç rolantide klima soğuturken kompresörden çıt çıt şeklinde bir sesin gelip gittiği bunun klimanın komprosörü içinde swic anahtarı olduğu,kendisini kapatıp açtğını farkettiler...Komprosörün kendini kapatıp açmasının nedenini ise motorun rolantide düzensiz çalışmasıyla alakalı olduğunu,motor devrinin düşmesi halinde komprosörün kendini kapatarak korumaya aldığını,motor devrinin yükselmesi halinde ise komrosörün kendini korumadan çıkarak soğutmaya başladığını tespit ettiler...Bu tespiti benim yanımda yaparak; rolantide gaza hafifçe basıp devir saati ibresini 10 üzerinde sabit tuttuklarında komprosörün çalıştığı,gazdan ayağı çekince devir saati ibresinin 10 un altına düştüğünü komprosörün çıt sesiyle kendini korumaya alıp çalışmadoğı yani soğutma yapmadığını gözlemledik.
      Bana,sistemde bir kaçak olmadığını eksik gazın ilave edildiğini,ama sorunun motor rolantisinin özellikle gaza basılı değilken düzensiz çalışması nedeniyle klima komrosörünün kendisini korumaya alması nedeniyle soğutma yapmadığını,motordaki bu rolanti ayarının yapılması gerektiği belirttiler.
       Ben de bu durumu pejo ustama aynen aktardım,dizel motorda motorun çalışmasını ecu beyninin otomatik olarak yaptığını,aracın devir veya rolantisinin arttırılmasının manuel olarak yapılamayacağını,ama yine de bu durumu daha önce çalıştığı servisten soracağını söyledi.Peki arkadaşlar bu durumda ne yapmalıyım,motor gereçeken rolantide iken ısınmış olsa bile düzensiz çalışıyor,klimayı açtığımda rolatide ibra devir saatindeki 10 altında oluyor,motorun (1.6 HDİ 110 hp) düzensiz rolanti çalışması ayarnamaz mı,bu sorun nasıl çözülecek...  


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 12:10
Evet elle manuel olarak ayarlanamaz. ECU, farkli sensorlerden bilgiler alarak yakit miktarini vs. ayarlar. Sizin durumunuzda muhtemelen bir veya birkac cevre biriminden hatali veri geliyor o yuzden ECU yanlis yorumluyor. Pek cok neden olabilir. Kotu yakit bile neden olabilir. Liste uzar gider. Onerim ilk once hararet musurunu kontrol ettirmendir.

Birde tabi aracini bilgisayara baglat bakalim herhangi bir hata var mi?


Mesajı Yazan: Dostum
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 12:23
Hararet müşürü yeni değişti.Bir de kontrolü nasıl oluyor bu parçanın acaba...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 12:37
Orjinalini yazan: Dostum Dostum Yazdı:

Hararet müşürü yeni değişti.Bir de kontrolü nasıl oluyor bu parçanın acaba...


Musure giden iki kablo vardir. Musuru cikarin ve ici su dolu bir tencerenin icine ucu suyun icinde kalacak sekilde daldirin. Kablolarin uclarini ise ohmmetreye baglayin. Daha sonra tenceredeki suyu isitmaya baslayin. Su isindikca direnc degerinde azalma gormeniz gerekiyor.

Su 10 derece ise 9650-10260 ohm
Su 20 derece ise 6080-6400 ohm
Su 30 derece ise 3930-4130 ohm
Su 40 derece ise 2600-2710 ohm
Su 50 derece ise 1770-1830 ohm
Su 60 derece ise 1220-1270 ohm
Su 80 derece ise 620-636 ohm

gormeniz gerekiyor. Musur sadece bir fikir. Yeni degistirmisseniz sorunlu olma ihtimali az ama yok degil. Karar sizin tabi.


Mesajı Yazan: Dostum
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 16:57
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Evet elle manuel olarak ayarlanamaz. ECU, farkli sensorlerden bilgiler alarak yakit miktarini vs. ayarlar. Sizin durumunuzda muhtemelen bir veya birkac cevre biriminden hatali veri geliyor o yuzden ECU yanlis yorumluyor. Pek cok neden olabilir. Kotu yakit bile neden olabilir. Liste uzar gider. Onerim ilk once hararet musurunu kontrol ettirmendir.

Birde tabi aracini bilgisayara baglat bakalim herhangi bir hata var mi?
Ben yaklaşık 1 ay önce aşırı siyah duman ve göster panelindeki "vana" şeklindeki arıza ışığı nedeniyle egr vanasını değiştirmiştim,sorun (duamn büyük ölçüde) ve arıza hatası ortadan kalktı...
https://www.masotomotiv.com.tr/ud-Elektrovana-812.html" rel="nofollow - https://www.masotomotiv.com.tr/ud-Elektrovana-812.html
Acaba,yukarıdaki likte "elektrovana" diye başka bir parça varmış,bu rolantinin düzensiz çalışmasına neden olur mu...Bu vananın bozuk olup olmadığını nasıl kontrol edebiliriz.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2012 Saat 17:22
Bu parca dizel araclar icin olsa gerek.

Simdi gordum, aciklamada "Hdi araclara uyumlu elektrovana" diyor.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net