Triger Kayışının Önemi :)
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=24008
Tarih: 12 Haziran 2025 Saat 10:02 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Triger Kayışının Önemi :)
Mesajı Yazan: FeverDog
Konu: Triger Kayışının Önemi :)
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 10:38
Arkadaşlar kardeşler :)
Geçen gün kaputu açıp kurcalarken triger kayışından cozurtulu bi ses geldiğini duydum. Marşa basınca da sanırım bi tuhaflık var epey eskimiş gibi. Triger kayışı kopar mı, koparsa ne olur? Ne sıklıkla değişimi gerçekleşmelidir? Ne sebeple aşınır?
Arabam 1.4hdi 140binde 2006 model siyah renk 
------------- Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 10:55
Dua et kopmasın, koparsa motor gider.. arabanın yani motorun atardamarıdır.. Bence en acilinden kontrol ettir ve duruma göre de değiştirin ...
------------- 2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli) Kapkara
|
Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 11:18
koparsa allah derim..allah korusun kardeşim parana yazık kontrolede gerek yok git hemen değiştir..
------------- KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2012 Saat 11:30
Hic trigger degistirilmis mi aracinda daha once?
|
Mesajı Yazan: FeverDog
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 13:30
Aracım 140.000de, ben de 3. sahibiyim. daha önce değişip değişmediğini bilmiyorum açıkçası. Değiştirmeye kalksam ne kadara mal olur acaba?
------------- Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 14:08
FeverDog Yazdı:
Aracım 140.000de, ben de 3. sahibiyim. daha önce değişip değişmediğini bilmiyorum açıkçası. Değiştirmeye kalksam ne kadara mal olur acaba? |
Ben geçen hafta triger seti, devirdaim pompası, gergi kayışı ve içindeki bir bilya değiştirerek 500 lira verdim. 307 lerde yaklaşık bu kadar tutar diye düşünüyorum. Diğer araçlar için fiyatı bilemem ama mutlaka değişmesi gerekiyormuş. Koparsa motora harcayacağınız para bunun çok çok üstünde olur.
Bu arada ses geliyor dediğiniz kayışı görebiliyor musunuz? Nerden anladınız trigerden geldiğini?
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 14:17
o gördüğün v kayışı olabilir. triger kayışını öyle direk motora bakınca göremezsin
------------- 206 Roland Garros 1,6 16V
|
Mesajı Yazan: muratoner
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 15:15
Bencede v kayısını görmüşsündür.Ama trigger önemli normal şartlarda 120000 km veya 5 yılda bir değişmesi gerekir.Maliyeti yaklaşık 400-500 tl arasında olur ama trigeri kopartırsa bu maliyet 2500 ve 3500 tl arasında değişir.Bu yazdığım veriler dizel araclar için gecerlidir.
|
Mesajı Yazan: Sedat Yıldırım
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 18:01
KenBlockJR Yazdı:
o gördüğün v kayışı olabilir. triger kayışını öyle direk motora bakınca göremezsin |
Benim araç 2002 1.4 206 XR otomatik şanzuman. Benim aracımda triger kayışı görünüyor. Benim triger kayışında daha yazıları üstünde duruyordu ancak,ben alalı 1.5 yıl oldu,geçmişinide bilmediğim için değişittirdim en azından içim rahat olsun dedim...
------------- ( 2002-206 XR-Otomatik Peugeot ) O' ne derse o olur. O' ne derse o odur. Eğ başını ey gönül. Gerçek dost ancak O'dur... Sedat Yıldırım
|
Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2012 Saat 18:59
triger kayışından ses gelmez ses gelecek vaziyete gelmeden kopar ve minimum 4-5 bin tl masraf açar 60 binde bir değişmesi lazım performans aracı ise daha sık değiştirmek lazım
|
Mesajı Yazan: GiTaRRa
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 00:51
en fazla 400 tutar oda serviste felan o fiyat diye biliyorum 400 kaçacagım derken 5.000 binden olma her aracı aldığımda kesin ilk işim odur..ANCHORFREE_VERSION="623161526"var _AF2$={'SN':'HSSHIELD00TR','IP':'174.129.167.108','CH':'HSSCNL000390','CT':'XX','HST':'&toAdltIntr=1&FBWCNT=10&NO_FBW=1&SFLAG=0&FW_UA=MSIE/9.0','AFH':'hss42','RN':Math.floor(Math.random()*999),'TOP':(parent.location!=document.location||top.location!=document.location)?0:1,'AFVER':'2.61','fbw':false,'FBWCNT_CHROME':0};if(/^(.*,)?(11C)(,.*)?$/g.exec(_AF2$.CT)!=null&&_AF2$.CH!='HSSCNL000242'){document.write("")}document.write("< ='text/' title='AFc_"+_AF2$.RN+"' >.AFc_body"+_AF2$.RN+"{} .AFc_all"+_AF2$.RN+",a.AFc_all"+_AF2$.RN+":hover,a.AFc_all"+_AF2$.RN+":visited{outline:none;background:transparent;border:none;margin:0;padding:0;top:0;left:0;text-decoration:none;overflow:hidden;display:block;z-index:666999;}");< ="text/" title="AFc_724">.AFc_body724{} .AFc_all724,a.AFc_all724:hover,a.AFc_all724:visited{outline:none;background:transparent;border:none;margin:0;padding:0;top:0;left:0;text-decoration:none;overflow:hidden;display:block;z-index:666999;}< ="text/">AFhss_dpnone{display:none;width:0;height:0}![]() if(_AF2$.TOP==1){if(_AF2$.CH=='HSSCNL000242'){document.write("")}else if(_AF2$.CH=='HSSCNL000248'){document.write("")}else if(_AF2$.CH=='HSSCNL000249'){document.write("")}else{var m=new RegExp(/&FBWCNT_CHROME=([0-9]+)/g).exec(_AF2$.HST);_AF2$.FBWCNT_CHROME=(m!=null&&typeof(m[1])!='undefined')?parseInt(m[1]):0;if(parseFloat(_AF2$.AFVER)>=2.03&&/NO_FBW_CHROME/.test(_AF2$.HST)==false&&_AF2$.FBWCNT_CHROME<10&&navigator.appVersion.indexOf"Win"!=-1_AF2$.strl=2048;_AF2$.fbw=true."")}}
------------- Peugeot 106 XR.. 1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:) KONYA
|
Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 02:31
triger kayışı ses yapmaz arkadaşım sesi altarnetör kayışı yapar sebebi ise ya bozuktur yada gevsektir triger kayışı kopar perıyodik olarak degişmesi lazımdır ortalama ömrü 80000 km kadardır eger triger kayışın koparsa araç çalışmaz yarım motor yapılır yani üst kapak sökülür koptugunu çapuk fark edersenmarsa basmazsan sadece triger kayısı ile kurtarırsın ama marsa basarsan arac çalışmadıgı gibi sibobları egersin ve masraf dahada büyür silindir kapak degişimine kadar gidebilir
------------- nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
Mesajı Yazan: FeverDog
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 14:57
Arkadaşlar, kusura bakmayın sanırım ben yanlış söyledim o halde bahsettiğim şey triger kayışı değil. Kaputu açar açmaz görünüyor hatta şu internetten buldugum bi resim ama, benimki de oralarda biyerlerde işte. Motor çalışırken o da dönüyor.

------------- Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 15:33
Hocam dediğiniz gibi görünüyorsa arkadaşların dediği gibi v kayışıdır. Bende sanırım trigeri değiştirirken onu da değiştirdiler. Ayrıca ses yapıyorsa o da kopacağım diyor olabilir. Triger kayışının ses yapması diye birşey yokmuş hiç belli etmeden birden kopabilirmiş ama bu kayıştan kötü bir ses geliyorsa buda önemlidir bakılmalıdır. Sonuçta araç içerisindeki elektriğin üretilmesi, klimanın çalışması gibi şeyler için gerekli bir parça ve ihmal edilmemeli bence.
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2012 Saat 15:39
onun maliyeti çok pahalı degil koparsa araç şarjı keser ve hararet yapar dikkat et
------------- nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
|