Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 sorun gaz kelebeği mi, subaplar mı?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23791
Tarih: 08 Kasım 2025 Saat 14:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 sorun gaz kelebeği mi, subaplar mı?
Mesajı Yazan: ttaylanaa
Konu: 307 sorun gaz kelebeği mi, subaplar mı?
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 00:49
1.6 benzinli 307
 
Aracımdaki ufak sallantının sebebi subaplardan denildi ve ayar gerektiriyormuş.(aracım rolantide titreme yapıyor)
 
Bu araçlarda subap ayarı nasıl yapılıyor yaptıran varmı acaba?
 
Aracım lpg li 95 bin km de 2005 model. 20 bin km dir lpg li kullanıyorum. Uzun süre fakir karışım hatası ile uğraştım sonunda lpg ayarı yaptırarak o surunu çözdüm ancak bu bahsettiğim ufak sarsıntı halen daha devam ediyor. Sakin kullanımlarda olmuyor ama çok dur kalk yaptığımda oldukça hissediliyor. Lpg dede benzinde de yapıyor ama benzinde daha fazla yapıyor. Bilgisayarda değerler normal arıza lambası da yanmıyor. Gidişinde de bir sıkıntı yok ancak aracım rolantide iken bu sarsıntıyı hissediyorum. Bir daha dikkat edecem ama sanki 1. videste hızlanırken bazen tıkır tıkır diye ses duyduğum oldu...
 
Subaplar çok sıkıymış dendi... subap ayarı diğer araçlar gibi değilmiş motorun açılması gerekiyormuş...
 
 Forum incelemelerim subap avans ..
 
sonuç alınamayan bir konu.
 
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18157&PN=1&title=avans-vuruntusu" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18157&PN=1&title=avans-vuruntusu
 
Lpg subapları öldürüyormuş...
 
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20168&PN=1&title=katalitik-konvertr-m-beyin-mi" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20168&PN=1&title=katalitik-konvertr-m-beyin-mi
 
Sonuca ulaşmayan başka bir konu
 
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19083&title=sibop-ayar" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19083&title=sibop-ayar
 
Sonuca olaşmayan başka bir konu daha
 
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17721&title=motordan-gelen-krt-sesi" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17721&title=motordan-gelen-krt-sesi
 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 07:25
307'lerin 1.6 benzinlilerde TU5JP4 motou vardir ki 16 valftir. 16 valf araclarda subap ayari olmaz. 8 valflilerde olur.


Mesajı Yazan: maestro
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 10:59
kısa süre önce sübaplarla ilgili sorun yaşamış birisi olarak bu konuda epey bilgi edindim 307 lerde sübap ayarı yok fincan yada kadeh denilen parçalar arıza yapabiliyor bende  öyle oldu bendeki sorunda çıt çıt benzeri bir ses geliyordu motordan, arada bi rölantideyken de dedğin gibi sallanma oluyordu önceden yağ değiştirmede geç kaldıysan ya da kalın yağ koyduysan bunlar bu fincanlara zarar vermiş olabilir 16 adet fincan var bunlardan tanesi 45 lira civarında eğer bozukluk bu fincanlardaysa  kaç tanesi bozulmuşsa değişmesi gerekiyor sadece motor üst kapağı açılarak değiştirilebiliyor 307 lerin bazı modellerinde 1 fincan bile bozulsa set halinde satıldığı için hepsinin değişmesi gerekebiliyor... ama bunlardan önce bujilere baktırmanı öneririm sallanma busebeple de olabilir...  forumdan bi arkadaşa sübapla ilgili sorun demişlerdi oda gidip bujilere baktırmış bujilerden biri gevşediği için sorun yaşanıyormuş bujinin sıkılmasıyla sorunu hallolmuştu.

-------------
Kem âlât ile kemâlât olmaz...


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 11:37
Bende ayar yapılmıyor diye biliyorum ama usta öyle birşey söyleyince bende yazayım dedim...
 
Bobin + bujilerim yeni. Sadece bujileri değiştirirken şu dikkatimi çekmişti. 1 tane bujinin dişlilerinde yağ vardı usta biryerden damlamış olabileceğini söylemişti ucunda birşey yoktu.
 
yağ değişimlerini herzaman 1-2 bin km önce yaptım yağıda en kalitelisinden koydum.
 
aracım ilk çalışmada sersem gibi çalışıyor bu sanırım benzin sistemi ile alakalı.
 
şehir içi çok dur kalk yaptığımda titreme, ritimsiz bir çalışma oluyor rolantide.
 
Belkide subaplar ile alakalı birşey değil. Sorunum neyden kaynaklanıyor olabilir.
 
1  hafta içersinde İzmir'den Rize'ye gideceğim bu küçük sarsıntı başıma dert olur mu?
 
İlginiz için teşekkürler.
 
 


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 11:53
Herhalde bogaz kelebegi temizlenmistir?


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 12:49
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Herhalde bogaz kelebegi temizlenmistir?
 
:D evet temizletmiştim. Valla temizletmediğim pek parça kalmadı aslında.
Isı sensörü düzenli çalışıyor, yakıt sensörüydü sanırım küçük huni şeklindeki tıpaç gibi olan barça temizlendi, Oksijen sensörü taban değeri 199 seri ve düzenli çalışıyor, kelebek temizlendi, gaz ayarınıda yaptırdık arıza lambası da yanmıyor. Valeo marka orj bobin takılı, en kaliteli buji ucu uzun olanlardan takılı, yağınıda en kalitelisinden koyuyorum. Daha ne yapabilirim ki...
Şimdi uzman bir motor ustasına gideceğim gitmekten sıkılmıyorum da, sonuca olaşamamak beni üzüyor.
 
 Rolantideki sarsıntı ile ilgili çok defa konu açıldı, Kulaklardan bahsedildi onuda sordum ustaya ondan da  değil dedi.
 
Sorunumu tekrar edeyim aracımda rolantide iken düzensiz çalışma var onuda her zaman yapmıyor ısı yükseldiğinde daha belirgin; ufak bir titreme, ritmik olmayan bir çalışma şekli...
 
İlginiz için teşekkürler.
 
 


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 14:05
izmirdesin zannedersem neresindesin peki.. ve aracını nereye göturuyosun

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 18:14
Orjinalini yazan: hsnsnl hsnsnl Yazdı:

izmirdesin zannedersem neresindesin peki.. ve aracını nereye göturuyosun
 
aslında bergamada ikamet ediyorum. Şuan da izmir merkezdeim az önce aracımı bornova sanayıde bir arkadaşımın tanıdığı bir ustaya götürdüm.
 
Boğaz kelebeğin arızalı yada subaplarda kurum birikmiş olabilir dedi.
 
Boğaz kelebeğinin yenisi 203 tl imiş.
Subap temizliğide 500 tl civarı tutar dedi.
 
Ek olarak depomda çok benzin tutmamamı benzinin zamanla yanıcılığını kaybettiğini belirtti. Kelebek temizliği yapılsa dahi kelebeklerin çok arıza yaptığını, Lpgli araçlarda enjeksiyonun içinde kalan benziniz enjeksiyonları tıkadığından ve benzin pompasının zamanla bozulabileceğini de söyledi.
 
Çoğunu biliyordum ama yarım depo üstü benzini depomda uzun süredir bekletiyordum çünkü göstergenin çabuk 0 lanmasından hoşlanmıyorum artık onada dikkat ederim. Yanıcılığı azalan benzinin karışım hatası verebileceğini belirtti. Şimdi o benzini bitirmek için aracımı benzinde kullannıyorum. Benzinde iken aracımın daha fazla sendelediğini söylemiştim bunun beklemiş benzinden olabilme ihtimali varmış.
 
ilginiz için teşekkürler


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 18:24
Benzin pompası deponun içindeki benzinle kendini soğutur.Depoda yeteri kadar benzin olmazsa pompayı yakabilirsin.350 tl fiyatı vardır pompanın.
Ayrıca gaz kelebeği 205 değil 500 küsur.Yan sanayi fiyat vermiş heralde.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 18:40
Orjinalini yazan: laedri laedri Yazdı:

Benzin pompası deponun içindeki benzinle kendini soğutur.Depoda yeteri kadar benzin olmazsa pompayı yakabilirsin.350 tl fiyatı vardır pompanın.
Ayrıca gaz kelebeği 205 değil 500 küsur.Yan sanayi fiyat vermiş heralde.
 
Depo full aylarca o benzini bekletme dedi pompaya zarar vermeyecek kadar benzin tutacağım tabiki... çeyrek depodan az benzin olur onuda sürekli yenilerim. Benim son dönemde sürekli yarım deponun üzerindeydi hatta %80 lerde doluluk vardı.
 
Kelebeğin orj olduğunu ama yetkili serviste 500 den aşağı çıkamayacağımı söyledi.
 
İşin doğrusu ne kelebeği değiştirmem de nede kurum temizliği yaptırmam da ısrarcı olmadı. Motorun sesini çalışmasını beğendi bazı şeyleri çok kafana takma diyede belirtti :)
 
Ama sarsıntı var oda beni rahatsız ediyor...
  


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 19:00
merkezdeysen.. isim verıyorum ama cınarlı tarafında iztek peugeot var aracımı hep oraya goturuyorum baya memnunum ve sizinde kalıcagınızı dusunuyorum.. bogaz kelebegını guzelce temızlenırse bence hıc bısı kalmaz bende yasadım cunku..bosch marka kelebek kolay kolay bozulmaz..subap temızlıgı ılk defa sızden duyuyorum..
cok benzın tutmanın depoda bısı olcagını zannettmıyorum.. benzıncıler ne kadar sure deposunda benzın tutuyo onuda dusunmek lazım.. enjeksıyonları bozması olsa 20 000km dır tuplu kullanıyorum herhangı bır sorun yasamadım ve benden daha uzun sure lpgli arac kullananlar vardır(peugeot ıcın soyluyorum sadece).. benzın pompası bozulması ıse peugeotlarda mumkun degıldır cunku ıbre tekerlege baglıdır ordan bılgı alarak benzın ıbresı dusuyo ve sen o arada lpg de kullanıyosun aracını ve ıbre yınede dusmeye devam eder bunun ıcınde benzın pompası bozulması zordur.. benzın ıbresı 0 da kalsa dahı hıc sorun degıldır ıcınde benzın oldugunu bılmek sartıyla:) tekrar normale donmesı ıcın ıse 7lt gıbı bır benzın gerekıyo dıye bılıyorum..
 
benım dusunceme gore bosuna benzınde kullanıyosun aracını, gaz kelebegını guzelce temızletsen bence sendeleme duzelır benzınde.. tupte ıse fıltresını ve enjektor temızlıgı yaptırsan sorunun hal olucakmıs gıbıme gelıyo.. kolay gelsın


-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 19:10
Orjinalini yazan: hsnsnl hsnsnl Yazdı:

merkezdeysen.. isim verıyorum ama cınarlı tarafında iztek peugeot var aracımı hep oraya goturuyorum baya memnunum ve sizinde kalıcagınızı dusunuyorum.. bogaz kelebegını guzelce temızlenırse bence hıc bısı kalmaz bende yasadım cunku..bosch marka kelebek kolay kolay bozulmaz..subap temızlıgı ılk defa sızden duyuyorum..
cok benzın tutmanın depoda bısı olcagını zannettmıyorum.. benzıncıler ne kadar sure deposunda benzın tutuyo onuda dusunmek lazım.. enjeksıyonları bozması olsa 20 000km dır tuplu kullanıyorum herhangı bır sorun yasamadım ve benden daha uzun sure lpgli arac kullananlar vardır(peugeot ıcın soyluyorum sadece).. benzın pompası bozulması ıse peugeotlarda mumkun degıldır cunku ıbre tekerlege baglıdır ordan bılgı alarak benzın ıbresı dusuyo ve sen o arada lpg de kullanıyosun aracını ve ıbre yınede dusmeye devam eder bunun ıcınde benzın pompası bozulması zordur.. benzın ıbresı 0 da kalsa dahı hıc sorun degıldır ıcınde benzın oldugunu bılmek sartıyla:) tekrar normale donmesı ıcın ıse 7lt gıbı bır benzın gerekıyo dıye bılıyorum..
 
benım dusunceme gore bosuna benzınde kullanıyosun aracını, gaz kelebegını guzelce temızletsen bence sendeleme duzelır benzınde.. tupte ıse fıltresını ve enjektor temızlıgı yaptırsan sorunun hal olucakmıs gıbıme gelıyo.. kolay gelsın
 
Boğaz kelebeği sökülürken oradaydım zaten tertemizdi güzelcede temizlendi. Farklı bir temizlik mi yapılıyor acaba bilmiyorum...
 
Ayrıca aracımın devir göstergesinde bir oynama olmuyor. Sadece motor ritimsiz çalışıyor.
 


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 19:23
yag olarak ne kullanıyorsunuz 10\40 mi

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 19:27
Orjinalini yazan: hsnsnl hsnsnl Yazdı:

yag olarak ne kullanıyorsunuz 10\40 mi
 
15 bin km kullanılabilen. 0 40 mobil 1 tam sentetik motor yağı. 14 bin km önce koydurmuştum şimdide aynı yağdan kullandık 1000 km oldu. 


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 19:49
kardes senın sorunun gaz kelebegı kalıbrasyonunda olabılır temızlendıkten sonra kalıbrasyon yapıldımı kelebege

-------------
peugeot 307 1,6 16v 110 hp technoplus uranüs yeşili brc lpg kıt simota air intake kit otto spec egzos eicbah 3,5 pro kıt yay,17 ınc rc jant marshal 215 45 17 matrac lastik 0505 603 85 79


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 20:24
Orjinalini yazan: sercinho sercinho Yazdı:

kardes senın sorunun gaz kelebegı kalıbrasyonunda olabılır temızlendıkten sonra kalıbrasyon yapıldımı kelebege
Yok öyle birşey yapılmadı söküldü temizlendi takıldı. O nedir nasıl yapılır ?
 
İlgin için teşekkürler.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 20:32
Orjinalini yazan: sercinho sercinho Yazdı:

kardes senın sorunun gaz kelebegı kalıbrasyonunda olabılır temızlendıkten sonra kalıbrasyon yapıldımı kelebege
 
araştırdım ve buldum gibi..
 
Orjinalini yazan: alıntı alıntı Yazdı:

 
Adaptasyon (Boğaz kelebeği adaptasyonu) Aracın boğaz kelebeğine pozisyonlarını tekrar kontrol ettirip bu bilgileri ecu (motor kontrol ünitesine) ya göndermesidir.

Bu sayede ecu kelebeğin pozisyonu hakkında bilgi sahibi olur.

Neden adaptasyon yapılır: Soket veya akü söküldüğünde (herzaman değil, genelde) boğaz kelebeği voltajdan düştüğü için pozisyonunu kaybeder ve hep dediğimiz gibi "aptal aptal" çalışmaya başlar. Bizde verdiğimiz komut ile ona deriz ki hareket et ve tüm (genelde 5 pozisyonu vardır set edilen) her pozisyonunu ecuya bildir. Oda ecuya bildirir ve açı konum bildisi ecu tarafından net bilindiğinden daha kararlı çalışır.

Boğaz kelebeği neden önemli bu kadar: bizim araçlarda rolanti ayarlamasında (otomatik jikle dediğimiz iş) işlevi boğaz kelebeği yapmaktadır. yani sıcaklık müşürü ecuya derki motor sıcaklığı şu kadar. ona göre ecu boğaz kelebeğini açar ve hava-benzin oranını ayarlayarak arabaya ısınması için devir verir. ne zamanki araç normal çalışma sıcaklığına ulaşır. o zaman ecu boğaz kelebeğinin açısını düşürür ve normal çalışma devrine geçer.

Bilinenin aksine rolanti haricinde yüksek devirlerde hiçbir etkisi yoktur boğaz kelebeğinin (bence). çünkü onun işlev açısı düşüktür.


Peki temizlikten sonra neden adaptasyon yapmalıyız: Çünki pislikler neden ile temizledikten sonra kelebek rahatlar ve hava geçiş oranı değişir.bizde bu yeni değerleri set etmek için adaptasyon yaparız.


Saygılar. 
    
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Peki bu işi kimler yapabilir. Yetkili servisemi gitmem gerekiyor?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2012 Saat 23:23
pp2000 i olan bütün servisler yapabilir.kelebek temizlendikten sonra rolanti 1200 lerde çalışır.onu eski haline getirmek için kalibrasyon yapılır.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2012 Saat 12:47
Az önce aracımı rolantide gözlemledim klimada açıktı devir göstergesi 8,5 bin de sabitlendi ama dikkat ettiğimde küçük kıpırdanmalar hissettim daha öncede bakıyordum ama oynama olmuyordu.
 
Bu konu ile ilgili son bir soru sormak istiyorum.
 
2005 model 95 bin km de olan bir aracın subaplarının kurum yapma olasılığı nedir neden subaplar kurum bağlar?(20 bin kmdir lpgli)
 
İlginiz için teşekkürler
 
 
 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2012 Saat 10:20
O biraz araç kullanıcısına göre değişir.Kurumun ana oluşum sebebi yakıt diye biliyorum.Araca her zaman kötü yakıt alınmışsa kurum bağlama riski daha çok olur.Yoksa 95 binde bir aracın motorunun normal şartlarda kurumla kaplanmasını zor olarak görüyorum.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2012 Saat 00:45
Orjinalini yazan: laedri laedri Yazdı:

O biraz araç kullanıcısına göre değişir.Kurumun ana oluşum sebebi yakıt diye biliyorum.Araca her zaman kötü yakıt alınmışsa kurum bağlama riski daha çok olur.Yoksa 95 binde bir aracın motorunun normal şartlarda kurumla kaplanmasını zor olarak görüyorum.
 
ilgin için çok teşekkürler. Bu kurum olayını epey araştırdım kurumun engellenmesi için katkı maddeleri öneriliyor bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
 
 Tunap katkıları var benzin-lpg birde motor temizliği için varmış.
 
 Bor pover diye bir markanın benzin katkısı var. Lpg si yok sanırım
 
 Motto lpg katkısı diye bir şey var.
 
95 bin km ye gelen aracıma bu katkılardan kullanmak istiyorum. Birdaha ki yağ değişiminde de motor temizliğini yaptıracağım.
 
Hangi markaları önerirsiniz?
 
Bir de CARBON CLEAN denilen olayı oygulasam nasıl sonuçlar alırım.
 
 
Kurum bağlamış supap bu şekildemi oluyor? http://imageshack.us/photo/my-images/713/sbap.jpg/" rel="nofollow - http://imageshack.us/photo/my-images/713/sbap.jpg/
 
 


Mesajı Yazan: okanakkoyun
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2012 Saat 20:26
benzer sıkıntı benim araçta da vardı carbon clean yaptırdım şimdi hiçbirşey yok.


Mesajı Yazan: erehguler
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2013 Saat 17:52
Arkadaşlar 2002 model peugeot 307 im var yaklaşık 5-6 yıldır lpgli tomesetto takılı...Araç bir türlü dikiş tutmuyor.Gaz ibresi rolantide inip inip kalkıyor.Debriyaj firen yapınca stop ediyor,titireme çok, gaza basınca ayağımı ngeri vuruyor.En son subaplardan dendi,Ateşleme bobini,gaz kalabeği ve diğer parçalar denendi.Yüksek devirde veyagaz verirken problem yok.Şehir iiçinde perişan oluyorum.Gaziantepte çalışan öğretmenim.Yardım için önerilerinizi bekliyorum.Teşekkürler...



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2013 Saat 19:42
Vay be zaman ne çabuk geçiyor.Nerdeyse 1,5 yıl önce bu konuya yorum yapmışım :)
Neyse rolantide dalgalanma sık yaşanan sorunlardan.Sebebi başka başka olabilir.Çözüm için
 deneyebileceğiz birkaç yol önereyim.
* Benzin deposunu fulleyin.Birkaç gün araca benzinde binin.Ara sıra devir yüksek kullanın.
* Bujileri değiştirin.Kablolara,bobine baktırın.
*İyi bir lpg ayarı yaptırın.


Mesajı Yazan: evooz
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2013 Saat 00:04
Çok benzer sorun benim araçtada var aceba ne yaptınız çözebildinizmi

-------------
2006 407SW 2.0 Otomatik
Romano LPG


Mesajı Yazan: cetinolcay
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2014 Saat 22:49
Bendeki sorun benzer ama biraz daha farklı... Motor sıcak ya da soğukken yüksek devir kullanılan (3500-4500 arası) vites değişiminde arama komple gazı kesiyor ya da vitesi boşa alırsam stop ediyor. Bugün depoyu fulledim belirli bir süre sadece benzin kullanmak için, yaklaşık 2 haftaya benzin tamamen biter ama benim problem biter mi bilmiyorum, deneyip bilgiyi sizlerle paylaşıcam...
Saygılar...

-------------
Love the life you live, live the life you love !


Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2014 Saat 01:22
bende bu konuyu biryerden hatırlıyorum yahu dedim, meğer teeee ne zamanın konusuymuşBig smile

-------------
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG


Mesajı Yazan: cetinolcay
Mesaj Tarihi: 17 Nisan 2014 Saat 18:20
Bazen konuları hortlatmak lazım hocam

-------------
Love the life you live, live the life you love !


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2015 Saat 18:04
Acaba konuyu açan arkadaş geçen süre zarfında motoru açtırdımı yoksa açtırmadan aracı sattı mı?

-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: RECAİ PEUGEOT 307
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2015 Saat 09:25
merhaba arkadaşlar
gün geçmesin ki yeni bir sorunla karşılaşmayım.
307 - 2004 1.6 düz xs bu hafta yine sorunla karşılaştım aracım sabah çalıştırdığımda benzindeyken sorun yok 2-3 dakika ısınmasını bekliyorum tüpe geçince hareket ediyorum ancak tüpe geçince stop ediyor gaza basıyorum gaz almıyor sanki boşa basıyorum gaz yemiyor yani. sonra tekrar çalıştırıp benzinde hareket ettiriyorum yolda tüpe geçiyor hiç durmadan gidersem bir kaç dakika sonra stop etmiyor tüpteyken.

birde normal seyir halindeyken 80 - 120 km hızda filan giderken aniden kırmızıda durduğum zaman stop lambası yanıyor ama stop etmiyor sonra tekrar stop ışığı sönüp rolantide kalıyor. sanki stop edecekde bana acıyor üzülmeyim diye vazvgeçiyor gibi.

rolatide titreme devam ediyor tüpteyken.
ayrıca son 2 gündür kataltiy converter hatası verip antipolty fault arıza lambaası yanıyor. kontak kapatıp açıyorum tekrar arıza lambası söönmüş oluyor. bide arabanın içine gaz kokusu girmeye başladı. 

2 aydır kullanıyorum aracı neler yaptırdım 

1- gaz kelebeği temizlendi
2- map sensörü temizlendi.



-------------
HERKESİN GÖNLÜNDE BİR ASLAN YATAR :)


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2015 Saat 09:34
hocam sorun zengin fakir karışımı gibi gözküyor lpg kokusu geliyorsa bir an önce kaçak kontrolü yaptırın Allah korusun. Bir lpg ayarını araç haraket halinde iken yapılsın standart lpg kalibrasyonu çok iyi sonuçlar vermiyor. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2015 Saat 12:01
Merhaba Arkadaşlar 2 ay'dır 2005 model 307 sw 1.6 benzin-LPG li aracımda da hem benzinde hem LPG de her zaman olmayan ama genellikle sert sürüş sonrası ışık ta durduğumda rölantide titreme - düzensiz çalışma problemi vardı. Ancak bu motoru susturacak derecede değildi. bobin değiştirdik olmadı buji değiştirdik olmadı,Yağlama dan yapar dediler full sentetik yağ koyduk yine olmadı, bu aşağıdakileride demişlerde ama yaptırmadım;
1-Fransız arabalarında elektrik kabloları zamanla direnç değerini kaybeder sistem kabloları değişimi gerekebilir,
2- Üst kapak açılacak, Sibop lastikleri , siboplar değişecek, kadehler zart zurt ne varsa değişecek dediler, 
3- Boğaz kelebeği temizliği, Map sensörü, Oksijen sensörü vs. olabilir değişmek lazım dediler, 
4- Triger ayarı, Kayış gergisi vs değişecek dediler,
    Velhasıl, İyice arabadan soğuttular, parası benim cebimden çıkacak denemeler için bir sürü şey dediler ama neyseki bu masrafları yapmadan tesadüfen sorunun kaynağını buldum.

      Arabam rölantide iken Far'ların ve Dijital klima ekranındaki Turuncu renkli aydınlatmaların belli belirsiz çok sık şekilde göz kırptığını farkettim. (belki radyo ekranı da bunu gösterebilirdi ama ben daha önce ekranı led aydınlatmaya çevirdiğim için led ampullerde göz kırpma olmuyordu. Cuma günü şansıma hava da kapalıydı ki görebildim,aksi taktirde güneşli hava da tavan perdesi açık aydınlık ortam da benim bunu görmem mümkün olmazdı.) Hemen aracı parkedip şarj voltajını ölçtüğümde (bendeki 10 TL.lik dijital ama hassas olmayan Aometre ile) rölantide 14,67 ile 14,83 arasında dalgalanma olduğu , gaza basıp deviri 2000-3000 aralığında sabit tuttuğumda ise şarj voltajının 14,50 ye sabitlenip dalgalanma yapmadığını ve bu devirde iken klima aydınlatmasındaki kırpışmanın da ortadan kalktığını gördüm. ve ardından İzmir de Şarj dinamo bakımıyapan en bilindik yer (1.nci sanayi) Çağdaş mert'e giderek konjektör değişimi yaptırdım. (Konjektör şarj dinamosunun içinde yer alıyor) bana söküm-takım-bakım toplamda KDV dahil 225 TL ye mal oldu ancak şu anda aracımda ne titreme nede aydınlatmalarda kırpışma gibi bir sorun yok.
Umarım Aynı sorun ile boğuşan arkadaşlara biraz yardımcı olur.




-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: crazysado
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2015 Saat 21:39
Tskler faydalı bilgiler icin


Mesajı Yazan: RECAİ PEUGEOT 307
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2015 Saat 09:14
Orjinalini yazan: RECAİ PEUGEOT 307 RECAİ PEUGEOT 307 Yazdı:

merhaba arkadaşlar
gün geçmesin ki yeni bir sorunla karşılaşmayım.
307 - 2004 1.6 düz xs bu hafta yine sorunla karşılaştım aracım sabah çalıştırdığımda benzindeyken sorun yok 2-3 dakika ısınmasını bekliyorum tüpe geçince hareket ediyorum ancak tüpe geçince stop ediyor gaza basıyorum gaz almıyor sanki boşa basıyorum gaz yemiyor yani. sonra tekrar çalıştırıp benzinde hareket ettiriyorum yolda tüpe geçiyor hiç durmadan gidersem bir kaç dakika sonra stop etmiyor tüpteyken.

birde normal seyir halindeyken 80 - 120 km hızda filan giderken aniden kırmızıda durduğum zaman stop lambası yanıyor ama stop etmiyor sonra tekrar stop ışığı sönüp rolantide kalıyor. sanki stop edecekde bana acıyor üzülmeyim diye vazvgeçiyor gibi.

rolatide titreme devam ediyor tüpteyken.
ayrıca son 2 gündür kataltiy converter hatası verip antipolty fault arıza lambaası yanıyor. kontak kapatıp açıyorum tekrar arıza lambası söönmüş oluyor. bide arabanın içine gaz kokusu girmeye başladı. 

2 aydır kullanıyorum aracı neler yaptırdım 

1- gaz kelebeği temizlendi
2- map sensörü temizlendi.


ilave olarak 3 aydır kullandığım aracımın ilk lpg fullemem de 300 km gitti sonraki fullemem de 250 km gitti ve en son fullemem de dün itibariyle 215 km de bitti


-------------
HERKESİN GÖNLÜNDE BİR ASLAN YATAR :)


Mesajı Yazan: dgngogo
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 11:11
aynı sorun hyundai eccen arabamda vardı cözemedik 3000 tl masraf ve hava akış devimetresi cıktı 307 lerde varmı bilmiyom ama ben öyle cözdüm ve satıp 307 aldım 



-------------
her zaman hazırım


Mesajı Yazan: Emask
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 13:55
Palet rumuzlu arkadaşımızın yazısını her 307 sahibi mutlaka okumalı ayrıca küçük bir ilave yapmak gerekirse  akü de kontrol ettirilmeli gerekirse yenilenmeli.

-------------
Emask


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2015 Saat 23:00
Orjinalini yazan: RECAİ PEUGEOT 307 RECAİ PEUGEOT 307 Yazdı:

Orjinalini yazan: RECAİ PEUGEOT 307 RECAİ PEUGEOT 307 Yazdı:

merhaba arkadaşlar
gün geçmesin ki yeni bir sorunla karşılaşmayım.
307 - 2004 1.6 düz xs bu hafta yine sorunla karşılaştım aracım sabah çalıştırdığımda benzindeyken sorun yok 2-3 dakika ısınmasını bekliyorum tüpe geçince hareket ediyorum ancak tüpe geçince stop ediyor gaza basıyorum gaz almıyor sanki boşa basıyorum gaz yemiyor yani. sonra tekrar çalıştırıp benzinde hareket ettiriyorum yolda tüpe geçiyor hiç durmadan gidersem bir kaç dakika sonra stop etmiyor tüpteyken.

birde normal seyir halindeyken 80 - 120 km hızda filan giderken aniden kırmızıda durduğum zaman stop lambası yanıyor ama stop etmiyor sonra tekrar stop ışığı sönüp rolantide kalıyor. sanki stop edecekde bana acıyor üzülmeyim diye vazvgeçiyor gibi.

rolatide titreme devam ediyor tüpteyken.
ayrıca son 2 gündür kataltiy converter hatası verip antipolty fault arıza lambaası yanıyor. kontak kapatıp açıyorum tekrar arıza lambası söönmüş oluyor. bide arabanın içine gaz kokusu girmeye başladı. 

2 aydır kullanıyorum aracı neler yaptırdım 

1- gaz kelebeği temizlendi
2- map sensörü temizlendi.


ilave olarak 3 aydır kullandığım aracımın ilk lpg fullemem de 300 km gitti sonraki fullemem de 250 km gitti ve en son fullemem de dün itibariyle 215 km de bitti
Aracınızın iyi bir LPG ayarına ihtiyacı var. Benim görebildiklerim,
1 nci paragraftaki sorununuz aracınızın LPG ye erken geçtiğini gösteriyor. LPG ye geçiş sıcaklığını 35 yada 40 derece ye ayarlatın. o paragraftaki sorun ortadan kalkacaktır. zaten 35-40 dereceye ayarlı ise hararet müşiriniz arızalıdır.
2 nci paragraftaki sorununuzu benzin de mi lpg de mi yapıyor? bunu belirtirseniz ona göre yorum yapabilirim.
3 ncü paragraf; katalitic konvertör-antipollution fault hatası, forumda bu konuda çok yazı var bu sorun düzgün LPG ayarı ile ortadan kalkıyor.

LPG tankınız kaç litrelik? kış ay larında LPG harcaması zaten artar , sizin aracınızda mevsimsel etkene ek olarak düzensiz LPG ayarı mevcut.



-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: RECAİ PEUGEOT 307
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2015 Saat 18:26
Orjinalini yazan: palet palet Yazdı:

Orjinalini yazan: RECAİ PEUGEOT 307 RECAİ PEUGEOT 307 Yazdı:

Orjinalini yazan: RECAİ PEUGEOT 307 RECAİ PEUGEOT 307 Yazdı:

merhaba arkadaşlar
gün geçmesin ki yeni bir sorunla karşılaşmayım.
307 - 2004 1.6 düz xs bu hafta yine sorunla karşılaştım aracım sabah çalıştırdığımda benzindeyken sorun yok 2-3 dakika ısınmasını bekliyorum tüpe geçince hareket ediyorum ancak tüpe geçince stop ediyor gaza basıyorum gaz almıyor sanki boşa basıyorum gaz yemiyor yani. sonra tekrar çalıştırıp benzinde hareket ettiriyorum yolda tüpe geçiyor hiç durmadan gidersem bir kaç dakika sonra stop etmiyor tüpteyken.

birde normal seyir halindeyken 80 - 120 km hızda filan giderken aniden kırmızıda durduğum zaman stop lambası yanıyor ama stop etmiyor sonra tekrar stop ışığı sönüp rolantide kalıyor. sanki stop edecekde bana acıyor üzülmeyim diye vazvgeçiyor gibi.

rolatide titreme devam ediyor tüpteyken.
ayrıca son 2 gündür kataltiy converter hatası verip antipolty fault arıza lambaası yanıyor. kontak kapatıp açıyorum tekrar arıza lambası söönmüş oluyor. bide arabanın içine gaz kokusu girmeye başladı. 

2 aydır kullanıyorum aracı neler yaptırdım 

1- gaz kelebeği temizlendi
2- map sensörü temizlendi.


ilave olarak 3 aydır kullandığım aracımın ilk lpg fullemem de 300 km gitti sonraki fullemem de 250 km gitti ve en son fullemem de dün itibariyle 215 km de bitti
Aracınızın iyi bir LPG ayarına ihtiyacı var. Benim görebildiklerim,
1 nci paragraftaki sorununuz aracınızın LPG ye erken geçtiğini gösteriyor. LPG ye geçiş sıcaklığını 35 yada 40 derece ye ayarlatın. o paragraftaki sorun ortadan kalkacaktır. zaten 35-40 dereceye ayarlı ise hararet müşiriniz arızalıdır.
2 nci paragraftaki sorununuzu benzin de mi lpg de mi yapıyor? bunu belirtirseniz ona göre yorum yapabilirim.
3 ncü paragraf; katalitic konvertör-antipollution fault hatası, forumda bu konuda çok yazı var bu sorun düzgün LPG ayarı ile ortadan kalkıyor.

LPG tankınız kaç litrelik? kış ay larında LPG harcaması zaten artar , sizin aracınızda mevsimsel etkene ek olarak düzensiz LPG ayarı mevcut.


arabamın benzindeyken performansı süper ötesi allah nazarlardan korusun :) ama lpg deyken oluyor bu dediklerim. lpg tankı 75 tl ile doluyor 32, 33 lük tank sanırım


-------------
HERKESİN GÖNLÜNDE BİR ASLAN YATAR :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net