Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

P.407 Performans sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23757
Tarih: 06 Ocak 2025 Saat 11:59
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: P.407 Performans sorunu
Mesajı Yazan: tire407
Konu: P.407 Performans sorunu
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2012 Saat 13:44

2006 P.407 aracın geçen uzun yolculuk sırasında aracın performansında hissettiğim düşüklüğü o sırada klima kullanımına verdim. Fakat belli bir süre sonra egzoz'dan sihay duman çıktığını fark ettim. Çok iyi bir tamircim var. Siyah duman sorunu çözüldü fakat performans sorunu hala çözülemedi. Sorunun bulunmasına çalışılıyor. Nedeni hakkındaki düşünceniz nedir.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2012 Saat 16:47
Hava debimetresinden olabilir baktırmak gerekir 

-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: uikaratas
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2012 Saat 11:34
Öncelikle aracı bilgisayara bağlayıp enjektör ve tam gazda turbo basıncını kontrol ettirin. 

Enjektör ve Turbo değerleri Normalse;

1. Öncelikle hava filtresini kontrol edin, kirliyse değiştirin.
2. Mazot filtresi uzun süredir değişmemişse değiştirin.
3. Hava debimetresini kontrol edin, mümkünse yenisini takıp deneyin.

Bunların hiçbirinden sonuç alınmadıysa aldığınız yakıt kötü olabilir. Güvendiğiniz bir yerden iyi yakıt alın, akünün kutup başını söküp yarım dakika bekleyin sonra takın. 

Normal değilse;

1. Enjektörleri söktürüp test makinesinde kontrol ettirin. Test sonuçları iyi çıktıysa temizletip bakımını yaptırıp enjektörleri tekrar taktırın. Sonuç kötü ise enjektörlerin tamir takımlarını değiştirin, maliyeti yaklaşık 800 tl. Enjektörler tamir edilemyecek kadar kötüyse enjektörleri değiştirmeniz gerekecek, maliyet yaklaşık 1600 tl.

2. Enjektörler normal çıktı ve sadece bakımı yapılarak tekrar takıldı ve durum hala aynıysa, turboyu söktürüp turbocuya bakıma gönderin. Turbo tamir edilebiliyorsa tamir ettirin, edilemiyorsa turboyu değiştirmeniz gerek.

3. Durumda hala bir değişiklik yoksa son çare olarak EGR valfini ve emme manifoldunun kurumlarını temizlettirin.



Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2012 Saat 12:11
egr tıkanıklıgı,turbo selenoıd valfı arızası turbonuzun bıcaklarının sıkısık calısması cekış şikayetınıze sebeb olabılır..turbonuza baktırın..

-------------
yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...


Mesajı Yazan: tire407
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2012 Saat 17:23

Bildirdiğim sorun için mesaj yazanlara teşekkür ederim.

Aracımımı henüz alıp test etmedim. Fakat ustam sorunun nedenini dün akşam bulduğunu , bugünde çözdüğünü söyledi.
 
Sorunun nedeni emme manifoldunun çatlak olması çıktı.
 


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2012 Saat 18:07
Ahanda benimde artık çözülemeyen performans düşüklüğü sorunumda şüphelendiğim ve belkide bakılmamış son kısımlardan biri emme manifoldunda çatlak olma ihtimali ve birde baskı balatanın bitiyor olabileceğinden şüpheleniyorum..Katalizör içi boşaltıldı orta ve son susturucu yenilendi ama emme manifolduna bakılmadı..Yakıt kokusuda yapıyor araç Ateşleme bobini-bujiler-emme basınç sensörü(map) değişti ama araçta hiçbir değişiklik olmadı hala aynı
Bu emme manifoldunda kaçak çatlak varsa nasıl anlaşılır ?

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: tire407
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2012 Saat 23:27

Aracımda bu arızayı bulabilmek için sizin dediğiniz gibi birçok parçası yenilendi. Fakat performansı çok kötüydü. emme manifoldu değşince şu an açıkcası ilk halinden bile çok çok iyi.  Arızalı parçaya baktığımda çatlaklık normalde çok anlaşılmıyor. Fakat araç çalışırken yüksek basınç uyguladığı için sızıntı yapıyor. Bu yüzden de araç perforansı çok kötü duruma düşüyor.

 
 


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2012 Saat 14:48
emme manifoldu ne kadara aldınız yani ne kadara mal oldu bu manifold değişimi ?


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: tire407
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2012 Saat 17:36

Ustam 400 TL olduğunu söyledi. Araçta bu arızayı bulabilmek için nerede ise motorun her tarafına bakıldı.



Mesajı Yazan: Veysell
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2016 Saat 00:08
merhaba Arkadaşlar yazdığınız herseyin değişimi yapıldı ve turbo da dahil sonuç husran yine çekiş düşük



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net