Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

yeni bir gün , yeni bir sorun: gösterge paneli

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23680
Tarih: 02 Ağustos 2025 Saat 08:26
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: yeni bir gün , yeni bir sorun: gösterge paneli
Mesajı Yazan: zgr
Konu: yeni bir gün , yeni bir sorun: gösterge paneli
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 15:36
merhabalar arkadaşlar. gün geçmiyor ki aracım bana yeni bir uğraş konusu çıkarmasın. şimdi de gösterge panelinde yanan ışıklar sorunlu olmaya başladı. aracım günün ilk çalıştırmasında, marşa bastıktan sonra stop ışığı ve yağ ışığı diğerlerinden ( akü,airbag,arıza ışıkları) çok sonra sönüyor. bu motor ısınana kadar böyle. motor ısındıktan sonra marşa bastığımda sorun yok. ancak motor ısındıktan sonra kontağı kapatıp marşa basmadan (aksesuar kısmına kadar çevirdiğimde) da stop ışığı yanmıyor, diğerleri yanıyor. sorunun sebebi hakkında değerli yorumlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkürler hepinize...

-------------
2001 206xt 1.6



Cevaplar:
Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 15:47
Direksiyon altındaki sigortalarda sorun olabilir. Yerinden cıkmiş olanlar vardir. Bir ihtimal kontrol etmekte fayda var.  Yenileri ile değiştirmekte bir çözüm olasiliği. Motor yıkandıysa kesinlikle bir kısadevre vardır. Yakın zamanda aracın elektrik tesisatıyla bir işlem yapıldımı? yapıldıysa eski haline tekrar getirip deneyin. Şasi bağlanti noktalarini kontrol etmekte fayda var.


-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 15:59
Yag isigi derken yagdanlik resminde olani mi kastediyorsunuz?



Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 16:11
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Yag isigi derken yagdanlik resminde olani mi kastediyorsunuz?

evet onu kastediyorum.


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 16:23
Yani asagidaki resimdeki 16 numarali lamba. Aracinizin yag seviyesine yag cubugundan baktiginizda yag nerede duruyor?




Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 16:40
evet 16 numaralı lamba. son kontrol ettiğimde yağ çubuğundaki iki çentik arasındaydı. ancak bu ışığın geç sönmesinden sonra bakmadım,  neden aklıma gelmediyse? bu lamba bu yüzden konulmuş değil miSmile?  aracı çalıştırmadan bakarım. ancak yağ seviyesi az ise sürekli yanması gerekmez mi? ve  yağ seviyesi az ise bu stop lambasına da da etki eder mi? 

-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 16:50
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:

evet 16 numaralı lamba. son kontrol ettiğimde yağ çubuğundaki iki çentik arasındaydı. ancak bu ışığın geç sönmesinden sonra bakmadım,  neden aklıma gelmediyse? bu lamba bu yüzden konulmuş değil miSmile?  aracı çalıştırmadan bakarım. ancak yağ seviyesi az ise sürekli yanması gerekmez mi? ve  yağ seviyesi az ise bu stop lambasına da da etki eder mi? 


Araclarimizin yagini ve suyunu haftada bir kez kontrol etmeliyiz. Sorun olustuktan sonra kontrol etmenin bazen hic faydasi olmaz cunku is isten coktan gecmistir. Siz bir kontrol edin bakalim seviye ne durumda. Yorumunu sonra yapariz. Gostergede Stop yazisi sizi uyarmak icin cikiyor. Yani bir sorun oldugunu gosteriyor.
Birsey soracagim. En son ne zaman yag+su kontrolu yaptiniz?


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 17:15

Araclarimizin yagini ve suyunu haftada bir kez kontrol etmeliyiz. Sorun olustuktan sonra kontrol etmenin bazen hic faydasi olmaz cunku is isten coktan gecmistir. Siz bir kontrol edin bakalim seviye ne durumda. Yorumunu sonra yapariz. Gostergede Stop yazisi sizi uyarmak icin cikiyor. Yani bir sorun oldugunu gosteriyor.
Birsey soracagim. En son ne zaman yag+su kontrolu yaptiniz?
[/QUOTE]
yağ kontrolü en son 15 gün olmuştur yanılmıyorsam. su kontrolü ise triger değiştikten sonra usta yeni koydu antifriz ve suyu oda 10 gün olmuştur.
bende birşey sormak, öğrenmek istiyorum.  yağ kontrolü için gerekli ortam şartları ne olmalı? motor hemen durdurulunca yapılmamalı diye duydum, ve benim evim yokuşlu bir sokakta araba yokuştayken yapılan yağ kontrolü doğru sonuç verir mi? nelere dikkat etmeliyiz kontrol sırasında?


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 17:18
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:


Araclarimizin yagini ve suyunu haftada bir kez kontrol etmeliyiz. Sorun olustuktan sonra kontrol etmenin bazen hic faydasi olmaz cunku is isten coktan gecmistir. Siz bir kontrol edin bakalim seviye ne durumda. Yorumunu sonra yapariz. Gostergede Stop yazisi sizi uyarmak icin cikiyor. Yani bir sorun oldugunu gosteriyor.
Birsey soracagim. En son ne zaman yag+su kontrolu yaptiniz?
yağ kontrolü en son 15 gün olmuştur yanılmıyorsam. su kontrolü ise triger değiştikten sonra usta yeni koydu antifriz ve suyu oda 10 gün olmuştur.
bende birşey sormak, öğrenmek istiyorum.  yağ kontrolü için gerekli ortam şartları ne olmalı? motor hemen durdurulunca yapılmamalı diye duydum, ve benim evim yokuşlu bir sokakta araba yokuştayken yapılan yağ kontrolü doğru sonuç verir mi? nelere dikkat etmeliyiz kontrol sırasında?
[/QUOTE]

Düz bir zemine parkedip 5dk yağın süzülmesini beklemeliyiz. Kaputu kaldırıp http://www.nasilyap.net/nasil/motor/" rel="nofollow - motor yağ çubuğunu çıkararak temiz bir bezle silmeliyiz. Çubuğu tekrar yerine yerleştirip biraz bekledikten sonra tekrar çıkarmalıyız. Yağ seviyesi çubuğun uç kısmındaki “Min” ve “Max” çizgileri arasında ise yağ sorununuz yok demektir. Eğer seviye “Min” çizgisine çok yakın veya altındaysa kullandığınız motor yağından biraz ekleme yapabilirsiniz.Kesinlikle “Max” çizgisini geçmeyiniz.Her 2000 kilometrede http://www.nasilyap.net/nasil/periyodik/" rel="nofollow - Periyodik yağ kontrolünü yapmanız önerilir.


-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 17:27

Düz bir zemine parkedip 5dk yağın süzülmesini beklemeliyiz. Kaputu kaldırıp http://www.nasilyap.net/nasil/motor/" rel="nofollow - motor yağ çubuğunu çıkararak temiz bir bezle silmeliyiz. Çubuğu tekrar yerine yerleştirip biraz bekledikten sonra tekrar çıkarmalıyız. Yağ seviyesi çubuğun uç kısmındaki “Min” ve “Max” çizgileri arasında ise yağ sorununuz yok demektir. Eğer seviye “Min” çizgisine çok yakın veya altındaysa kullandığınız motor yağından biraz ekleme yapabilirsiniz.Kesinlikle “Max” çizgisini geçmeyiniz.Her 2000 kilometrede http://www.nasilyap.net/nasil/periyodik/" rel="nofollow - Periyodik yağ kontrolünü yapmanız önerilir.
[/QUOTE]
çok teşekkür ediyorum verdiğiniz faydalı bilgiler için. yağ kontrolünü yapıp sigortalara da bir göz atıcam.


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 17:32
Duz bir zeminde tercihen motor sogukken bakilmali. 


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 17:54
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Duz bir zeminde tercihen motor sogukken bakilmali. 

Peki aracın su tüketimini etkileyen faktörler nedir? Benim aracımı devamlı kontrol ederim. Su seviyesi şu anda max ile min arasında ama min'e daha yakın konumda. İlk aracım olduğundan 9 ay önce usta koymuştu ve nasıl koyulur bilmiyorum bile. 9 aylık sürede suda bu kadarlık azalma normal midir? Su ekleyeyim desem, nasıl su olacak bu? Anti freeze li su falan değil demi? 

Teşk...


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 18:10
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:


Peki aracın su tüketimini etkileyen faktörler nedir? Benim aracımı devamlı kontrol ederim. Su seviyesi şu anda max ile min arasında ama min'e daha yakın konumda. İlk aracım olduğundan 9 ay önce usta koymuştu ve nasıl koyulur bilmiyorum bile. 9 aylık sürede suda bu kadarlık azalma normal midir? Su ekleyeyim desem, nasıl su olacak bu? Anti freeze li su falan değil demi? 

Teşk...


Sogutma suyu seviyesi kesinlikle motor sogukken yapilir. Kesinlikle max seviyesinden yukarida su konulmaz. Araclarimizdaki sogutma mekanizmasi kapali devre oldugundan (evlerdeki kalorifer tesisati gibi), fazla su koymaniz durumunda (maximumdan daha fazla) motor isindikca sogutma suyunda genlesme olacaktir ve en kolay cikis kapisi olan genlesme kabinin (suyu koydugunuz bidonun adi) kapagindan disariya atacaktir. Sonra da aracim su eksiltiyor diye yana yakila sebep arayacaksiniz. Bilmem forumda birilerinin kulaklari cinladi mi LOL Diger durumlarda araclarimiz kesinlikle su tuketmez.

Araclarimizda hicbir zaman (silecek fiskiyeleri de dahil) sebeke suyu kullanmiyoruz. Ayni zamanda yaz-kis antifirizli sogutma suyu kullaniyoruz. Antifiriz dedigimiz antifiriz+saf su karisimidir ve genellikle 50% oraninda karistirilir. Sizin durumunuzda cok az bir ekleme yapacaginizdan dolayi o miktar genel orani onemsenecek kadar etkilemez. O yuzden direk saf su koyabilirsiniz.


Mesajı Yazan: blazes06
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 18:21
Selamlar yağ ışığının her yanması araç yağının eksik olduğunun anlamına gelmez. Yağ seviyenizi kontrol ettikten sonra eğerki normal seviyedeyse aracınızı fazla kullanmamanızı tavsiye ederim yağ ışığı; yağ seviyesi düşüklüğünden, çalışmayan yağ pompasından, arızalı yağ basınç sensöründen, yağlama sisteminin tıkalı olmasından yanabilmektedir. Daha önce böyle bir olay başıma geldi ve çok önemsemedim ve aracım yağ pompasının tam çalışmaması nedeniyle yolda giderken yatak sardı. Ustaya götürmende fayda var. Geçmiş olsun.


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 18:30
Orjinalini yazan: blazes06 blazes06 Yazdı:

Selamlar yağ ışığının her yanması araç yağının eksik olduğunun anlamına gelmez. Yağ seviyenizi kontrol ettikten sonra eğerki normal seviyedeyse aracınızı fazla kullanmamanızı tavsiye ederim yağ ışığı; yağ seviyesi düşüklüğünden, çalışmayan yağ pompasından, arızalı yağ basınç sensöründen, yağlama sisteminin tıkalı olmasından yanabilmektedir. Daha önce böyle bir olay başıma geldi ve çok önemsemedim ve aracım yağ pompasının tam çalışmaması nedeniyle yolda giderken yatak sardı. Ustaya götürmende fayda var. Geçmiş olsun.

teşekkür ederim ancak benim yağ ışığım sürekli yanmıyor. sadece diğer ışıklardan daha geç sönüyor. bazen 10-15 saniyeyi buluyor stop ve yağ ışığının  sönmesi.
 bu arada yağ seviyesini kontrol ettim minimuma daha yakın ancak iki çizgi arasında duruyor.


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 19:53
Yagi en son ne zaman degistirmistin? 


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 19:55
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Yagi en son ne zaman degistirmistin? 
8200 km kadar oldu. zaman olarak ise ekim 2011 de değişti.


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 19:59
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Yagi en son ne zaman degistirmistin? 
8200 km kadar oldu. zaman olarak ise ekim 2011 de değişti.


Benim tavsiyem ilerleyen gunlerde normal bakim zamanini beklemeden yag+filtre degisimi yaptirman. Filtre olarak kesinlikle orjinal filtre kullan.


Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 20:05
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Yagi en son ne zaman degistirmistin? 
8200 km kadar oldu. zaman olarak ise ekim 2011 de değişti.


Benim tavsiyem ilerleyen gunlerde normal bakim zamanini beklemeden yag+filtre degisimi yaptirman. Filtre olarak kesinlikle orjinal filtre kullan.
geçen bakımını yolüstü bir serviste yaptırmıştım. her araca bakan servislerden. bu sefer peugeot özel servisinde yaptırıcam. orjinal parçalar kullanıyorlar. yaz tatili başlamadan bakımı yaptırmayı düşünüyorum zaten. teşekkürler.


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 22:22
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:


geçen bakımını yolüstü bir serviste yaptırmıştım. her araca bakan servislerden. bu sefer peugeot özel servisinde yaptırıcam. orjinal parçalar kullanıyorlar. yaz tatili başlamadan bakımı yaptırmayı düşünüyorum zaten. teşekkürler.


Bu bakim cok fazla bir meblag tutmaz. Yaz tatili ne zaman basliyor bilemiyorum ama tavsiyem hemen yarin gidip yaptirman. Muhtemelen aracinda orjinal filtre kullanilmamistir. Ozellikle buna cok ozen goster. Parcanin uzerinde mutlaka peugeot amblemleri olsun. Ornegin orjinal yag filtresi purflux marka ise kalkip purflux'un direk piyasaya surdugu urunlerden alma. Filtreler cesit cesit, kutusunu gostermek amaciyla resim koyuyorum. Orjinal urun boyledir:





Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 23:42


Bu bakim cok fazla bir meblag tutmaz. Yaz tatili ne zaman basliyor bilemiyorum ama tavsiyem hemen yarin gidip yaptirman. Muhtemelen aracinda orjinal filtre kullanilmamistir. Ozellikle buna cok ozen goster. Parcanin uzerinde mutlaka peugeot amblemleri olsun. Ornegin orjinal yag filtresi purflux marka ise kalkip purflux'un direk piyasaya surdugu urunlerden alma. Filtreler cesit cesit, kutusunu gostermek amaciyla resim koyuyorum. Orjinal urun boyledir:



[/QUOTE]
temmuzun ilk haftası yaptırıcam. gideceğim servise triger setimi değiştirttim daha 10 gün olmuştur. ustanın yanında durup takılan parçaları ve nasıl takıldığını inceleyebiliyorum. triger setim peugeot amblemli kutuda geldi. ancak piyasada çok fazla sahtekar var. 6 ay önce ateşleme bobinimi değiştirmiştim. takan usta daha fazla para alıp orjinal takacağını söylemişti. ancak triger seti değişiminde bujilerimi de değiştirtmiştim bu sırada ateşleme bobinini inceleme fırsatım oldu maalesef orjinal parça değildi. ama gittiğim özel servisin orjinal parça kullandığına eminim. ama yine de yüklediğiniz resimdeki ile karşılaştırıcam takıcakları filtreyi. 
fiyata gelince yağ,yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi,cam suyu ve genel bir check-up ile 170 tl. fiyat verdi servisim. 
birde bunun üzerine arka torsiyonlar komple değişecek dedi,ön sağ salıncak değişecek dedi 800tl de o tutacak.
onun üzerine de egzos orta ve son 160 tl tutacak. 
ee bide rot balansa sokmak lazım en son. yani haftaya 1200 lira yiyecek aslanım. umarım daha da sorun çıkarmaz.


-------------
2001 206xt 1.6


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2012 Saat 10:07
Orjinalini yazan: zgr zgr Yazdı:

temmuzun ilk haftası yaptırıcam. gideceğim servise triger setimi değiştirttim daha 10 gün olmuştur. ustanın yanında durup takılan parçaları ve nasıl takıldığını inceleyebiliyorum. triger setim peugeot amblemli kutuda geldi. ancak piyasada çok fazla sahtekar var. 6 ay önce ateşleme bobinimi değiştirmiştim. takan usta daha fazla para alıp orjinal takacağını söylemişti. ancak triger seti değişiminde bujilerimi de değiştirtmiştim bu sırada ateşleme bobinini inceleme fırsatım oldu maalesef orjinal parça değildi. ama gittiğim özel servisin orjinal parça kullandığına eminim. ama yine de yüklediğiniz resimdeki ile karşılaştırıcam takıcakları filtreyi. 
fiyata gelince yağ,yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi,cam suyu ve genel bir check-up ile 170 tl. fiyat verdi servisim. 
birde bunun üzerine arka torsiyonlar komple değişecek dedi,ön sağ salıncak değişecek dedi 800tl de o tutacak.
onun üzerine de egzos orta ve son 160 tl tutacak. 
ee bide rot balansa sokmak lazım en son. yani haftaya 1200 lira yiyecek aslanım. umarım daha da sorun çıkarmaz.


Bu islerde en saglami ve guvenlisi, parcalari kendin alman ve bir ustaya taktirman.


Mesajı Yazan: Gecegozlumm9414
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2016 Saat 23:43
Selamunaleykum ben dursun 2007 model pejom var rampa veya çıkarken hız sabitleyici devreden çıktı sonra panelde saat işareti üstünde uç çizgi var şuan devreye de gimiymo neden olabilir tesekurler   yardımcı olabilir misiniz



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net