Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yüksek devirde kullanım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23650
Tarih: 06 Şubat 2025 Saat 23:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yüksek devirde kullanım
Mesajı Yazan: okan0665
Konu: Yüksek devirde kullanım
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 10:15
Arkadaşlar merhaba. Bir hafta kadar önce, aracımı (207 1,4 hdi 70 bg) babama verdim, toplam 1.300 km kadar yol yaptı. Kardeşimin dediğine göre, 110 km hız sınırı hiç aşmamış ama birkaç saat boyunca düz yolda 4. viteste 110 km hızla gitmiş. Ben normalde bu vitesle 90 km hızdayken 5. vitese alıyorum, bu arada devir yaklaşık 2800 oluyor. 4. vitesle 110 km hızla giderken de devir yaklaşık 3300 oluyor. Ama aracı bilenler bilir, zaten 3000 devirden sonra tork düşüşü mevcut, yani daha yüksek hıza çıkmak için 4. vitesle zorlamak yerine 5'e almak daha mantıklı. Bu noktada bir sorum olacak: Bu kadar yüksek bir devirde uzun süre gitmek, herhangi bir soruna neden olur mu? Bildiğim kadarıyla turbo daha yüksek bir basınçla çalışıyor, dolayısıyla yağlama ihtiyacı var, aracın yağ eksiltmesi vs. söz konusu olabilir mi? Ek bilgi olarak, araç periyodik bakıma 5.500 km önce girdi. Hafta sonu uzun yola çıkacağım, bir sorunla karşılaşmak istemediğim için soruyorum. Şimdiden teşekkürler..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 11:08
bısey olcagını sanmam arabanın yagıda yenı ama arabanın hararet yapma olasılıgı yuksek olur  pıston asınması olur  turbo tabıkı zarar gorebılır ama yag eksıltcegını sanmam bakımı daha yenı yapılmıs 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: ahmets
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 12:07
3800 devirde sürekli gitmen bir zararı olmaz.Sadece daha cok yakarsın.Ayrıca aracın daha gereksiz soğutmaya zorlarsın.

Bence araç bir üst vitesi istediği sürece geçişi yapın.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 15:19
Babam bizim 2000model vw transporter 2.5tdi ı sürekli 4000devirde kullanır uzun yolda ki bu 4 viteste 130-140km 5.viteste ise 160-170 km hızlara tekabül ediyor ve ben sabit hiç 4000devirin altına düşmeden 4-5 saat yol gittiğimi bilirim kendiminde hiç bir sorun yağ eksiltme falan olmuyor 8 senedir bu şekilde kullanılır babamın aracı..Aracın ustasıda 8 senedir aynıdır ve babam çok titizdir özellikle motor ve yürüyeni konusunda bir sabah ilk marşta çalışmasın ustaya gönderir aracı usta artık arayıp babamı recep usta bu kadarda olmaz sıfır arabalar bile yapabilir bi kere olsun ilk marşta almama bu kadarda kıllanma der :) Ustada aracı sürekli 3000devir civarlarında kullanmamızı önerir..4200devirde kırmızı başlıyor 5000devir var zaten..Bence bir sorun olmaz zaten bu araçları üretenler tehlikeli kısmı kırmızı olarak işaretlemişler :) gerisi serbest..

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 16:18
Orjinalini yazan: EmSul EmSul Yazdı:

Babam bizim 2000model vw transporter 2.5tdi ı sürekli 4000devirde kullanır uzun yolda ki bu 4 viteste 130-140km 5.viteste ise 160-170 km hızlara tekabül ediyor ve ben sabit hiç 4000devirin altına düşmeden 4-5 saat yol gittiğimi bilirim kendiminde hiç bir sorun yağ eksiltme falan olmuyor 8 senedir bu şekilde kullanılır babamın aracı..Aracın ustasıda 8 senedir aynıdır ve babam çok titizdir özellikle motor ve yürüyeni konusunda bir sabah ilk marşta çalışmasın ustaya gönderir aracı usta artık arayıp babamı recep usta bu kadarda olmaz sıfır arabalar bile yapabilir bi kere olsun ilk marşta almama bu kadarda kıllanma der :) Ustada aracı sürekli 3000devir civarlarında kullanmamızı önerir..4200devirde kırmızı başlıyor 5000devir var zaten..Bence bir sorun olmaz zaten bu araçları üretenler tehlikeli kısmı kırmızı olarak işaretlemişler :) gerisi serbest..

Ya o devirlerde araç bağırıp durmuyor mu LOL Nasıl dayanıyorsunuz Smile


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 18:59
Yoo hızda yüksek olduğundan motor sesi pek rahatsız edici olarak duyulmuyor..Düşük hacimli olmamasının 2500cc olmasınında bir avantajı olabilir motor kendini zorluyormuş gibi yırtınıyor gibi ses çıkarmıyor zaten

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: okan0665
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 14:03
Yol üzerinde bir benzinlikte kontrol ettirdim, bir eksiltme gözükmüyordu. Cevap veren herkese teşekkürler.. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net