DİZEL vs BENZİN
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23545
Tarih: 09 Ağustos 2025 Saat 07:07 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: DİZEL vs BENZİN
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Konu: DİZEL vs BENZİN
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 10:03
Selam arkadaşlar
Peugeot AT(otomatik) 307 mi satıp dizel bir AT 308 ya da AT C4 almayı düşünüyorum. Öncelikle bu ne kadar mantıklı onu sormak isterim =)
307 yakıt tüketiminde bonkör bir araç. 10 lt nin altına düştüğünü görmedim. Depoyu tam olarak fullemedim hiç ama tahminimce 450km anca gidiyordur.
Aylık 300-400 tl benzin parası veriyorum. Burada amacım 200tl mazot ile ayı kapatabilmek.
Bunun için tabi 307 yi 22-23 bin e satıp 33,34 bin TL ye dizel bir araç alacağım. Bu aradaki farkı vermeye değer mi? Alacağım dizel i uzun süre kullanmayı düşünüyorum. 5 sene sonra ölü fiyatına gitsin istemem tabi.
Sanırım 308 ler 900-1000 km ortalama ile gidiyor depo ile. C4 lerden yana çok sağlıklı bildim yok ama onda da yakın değerler verilmiş. Bu otomatik şanzuman için de yakın değerler midir?
Aracı kullanmaya artık çekiniyorum. Harcanan benzin parası içimi acıtıyor. Sizin bu konuda öneriniz ne olur?
Bir de birkaç otomatik araç kullandım ancak 307 nin yanına yaklaşamazlar. Dizel lerde aynı kalitededir sanıyorum değil mi?
Fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.
------------- Tunç Aksoy, Peugeot - 307 Comfort -1.6 - Siyah, 2006 model, 49.000km, Benzinli - 11L/100km, Triptonik Şanzıman, 5 Kapı, Yakıt & Yağ - Total İstanbul / Göztepe
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 10:52
Ben yakıt olarak anlamam ama C4 yeni kasa alcaksanız C4 derim
------------- HONDA CİTY 1.4 ES İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK
|
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 10:54
Teşekkürler ama yeni kasa 2011 model ve üstü sanırım. Onlar daha pahalı olduğu için eski kasa daha ön planda
------------- Tunç Aksoy, Peugeot - 307 Comfort -1.6 - Siyah, 2006 model, 49.000km, Benzinli - 11L/100km, Triptonik Şanzıman, 5 Kapı, Yakıt & Yağ - Total İstanbul / Göztepe
|
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 14:23
Bu kadar mı yani bu formun olayı ya? Peugeot u suçlayan birşeyler yazsam şurda tıklanma rekoru kırardı vallahi.
------------- Tunç Aksoy, Peugeot - 307 Comfort -1.6 - Siyah, 2006 model, 49.000km, Benzinli - 11L/100km, Triptonik Şanzıman, 5 Kapı, Yakıt & Yağ - Total İstanbul / Göztepe
|
Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 14:44
c4 ü geç ne o gösterge oyle oyuncak gibi ortada 308 dizel otomatik al derim
|
Mesajı Yazan: isodogu
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 15:15
lpg ye ne dersiniz...
------------- 2006 307 1.6 HDI premium
|
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 16:06
Yaa LPG garaj açısından sorun çıkartıyor. Bir de araç için faydalı değil ve satarken çok zorlanırsın diyor tanıdık galerici arkadaşlarım.
Aslında özellikle rakamsal veriler de görmek beni mutlu eder.
------------- Tunç Aksoy, Peugeot - 307 Comfort -1.6 - Siyah, 2006 model, 49.000km, Benzinli - 11L/100km, Triptonik Şanzıman, 5 Kapı, Yakıt & Yağ - Total İstanbul / Göztepe
|
Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 16:09
tuncaksoy Yazdı:
Yaa LPG garaj açısından sorun çıkartıyor. Bir de araç için faydalı değil ve satarken çok zorlanırsın diyor tanıdık galerici arkadaşlarım.
Aslında özellikle rakamsal veriler de görmek beni mutlu eder.
| Aynen lpg olayına hiç girme bencede heryerde sorun hemde aracada zarar dizel otomatik alın.
------------- HONDA CİTY 1.4 ES İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 17:35
tuncaksoy Yazdı:
Yaa LPG garaj açısından sorun çıkartıyor. Bir de araç için faydalı değil ve satarken çok zorlanırsın diyor tanıdık galerici arkadaşlarım.
Aslında özellikle rakamsal veriler de görmek beni mutlu eder.
|
tam tersi, lpg olunca değeri artıyor
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 17:36
fTh206 Yazdı:
tuncaksoy Yazdı:
Yaa LPG garaj açısından sorun çıkartıyor. Bir de araç için faydalı değil ve satarken çok zorlanırsın diyor tanıdık galerici arkadaşlarım.
Aslında özellikle rakamsal veriler de görmek beni mutlu eder.
| Aynen lpg olayına hiç girme bencede heryerde sorun hemde aracada zarar dizel otomatik alın.
|
Araca zararı vs yok. Kulaktan dolma bilgiler ile başkalarını da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Lütfen kötülemeden önce araştırınız.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 17:52
Abi LPG takıldıktan sonra aşınan ve belli bir süre sonra değişmesi gereken parçalar olduğunu biliyorum. Her araba LPG yi kaldırmıyor. Peugeot kaldırmıyor diye kesin söyleyemem çünkü emin değilim ancak bu aşınma durumunu biliyorum. O nedenle hatta LPG nin takılmasını önermedileri araç ve modeller de var.
------------- Tunç Aksoy, Peugeot - 307 Comfort -1.6 - Siyah, 2006 model, 49.000km, Benzinli - 11L/100km, Triptonik Şanzıman, 5 Kapı, Yakıt & Yağ - Total İstanbul / Göztepe
|
Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 19:24
metin Yazdı:
fTh206 Yazdı:
tuncaksoy Yazdı:
Yaa LPG garaj açısından sorun çıkartıyor. Bir de araç için faydalı değil ve satarken çok zorlanırsın diyor tanıdık galerici arkadaşlarım.
Aslında özellikle rakamsal veriler de görmek beni mutlu eder.
| Aynen lpg olayına hiç girme bencede heryerde sorun hemde aracada zarar dizel otomatik alın.
|
Araca zararı vs yok. Kulaktan dolma bilgiler ile başkalarını da yanlış bilgilendiriyorsunuz. Lütfen kötülemeden önce araştırınız. | En kötü lpg'li bi araçla Alışveriş merkezine giremiyosun Arabalı deniz otobüsüne almıyolar sırf bunlar bile göz önüne alınmalı hem internette araştırırsanız araca bazı zararlarını görebilirsiniz
------------- HONDA CİTY 1.4 ES İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2012 Saat 21:32
tuncaksoy Yazdı:
Selam arkadaşlar
Peugeot AT(otomatik) 307 mi satıp dizel bir AT 308 ya da AT C4 almayı düşünüyorum. Öncelikle bu ne kadar mantıklı onu sormak isterim =)
307 yakıt tüketiminde bonkör bir araç. 10 lt nin altına düştüğünü görmedim. Depoyu tam olarak fullemedim hiç ama tahminimce 450km anca gidiyordur.
Aylık 300-400 tl benzin parası veriyorum. Burada amacım 200tl mazot ile ayı kapatabilmek.
Bunun için tabi 307 yi 22-23 bin e satıp 33,34 bin TL ye dizel bir araç alacağım. Bu aradaki farkı vermeye değer mi? Alacağım dizel i uzun süre kullanmayı düşünüyorum. 5 sene sonra ölü fiyatına gitsin istemem tabi.
Sanırım 308 ler 900-1000 km ortalama ile gidiyor depo ile. C4 lerden yana çok sağlıklı bildim yok ama onda da yakın değerler verilmiş. Bu otomatik şanzuman için de yakın değerler midir?
Aracı kullanmaya artık çekiniyorum. Harcanan benzin parası içimi acıtıyor. Sizin bu konuda öneriniz ne olur?
Bir de birkaç otomatik araç kullandım ancak 307 nin yanına yaklaşamazlar. Dizel lerde aynı kalitededir sanıyorum değil mi?
Fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.
|
Bu senede yaptığınız km ye göre hesaplanır.Vereceğiniz fark+ yakacağınız yakıt.Dizel alınca ona mazot koyacaksınız+amortismanı benzinliden fazladır yani kısaca senelik 30.000 km yapmıyorsanız dizel size zarar yazar.
Kaldı ki yeni alacağınız dizel araçlar üzerinde Dualogic tir otomatik değil! = normal manuel şanzımanın içine konulan bir elektronik rabot debriyaj görevi görür. Ben kullanma fırsatı buldum ve hiç hoşuma gitmedi,vites geçişlerinde aracı kesiyor sonra tekrar yükleniyor.Kendinizin de test edip tercihinizi ona göre yapmanızı öneririm zira hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Buna Toyota MMT,Fiat grubunun otomatikleri!!,Honda i-Shift,2005 sonrası Opel Corsa ve Astralarda kullanılan şanzımanlardır.Mercedes de bir dönem HB C Class larda bu şanzımanı kullanmış gelen şikayetler doğrultusunda üretimi durdurum CVT ve Tiptronic şanzımana geçmiştir. bunun En belirgin özellikleri otomatiklerden görsel olarak ayırabilmeniz için "P" ibaresi bulunmaz onun yerine + - A,N ve R ibareleri yer alır..
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2012 Saat 08:05
monur Yazdı:
tuncaksoy Yazdı:
Selam arkadaşlar
Peugeot AT(otomatik) 307 mi satıp dizel bir AT 308 ya da AT C4 almayı düşünüyorum. Öncelikle bu ne kadar mantıklı onu sormak isterim =)
307 yakıt tüketiminde bonkör bir araç. 10 lt nin altına düştüğünü görmedim. Depoyu tam olarak fullemedim hiç ama tahminimce 450km anca gidiyordur.
Aylık 300-400 tl benzin parası veriyorum. Burada amacım 200tl mazot ile ayı kapatabilmek.
Bunun için tabi 307 yi 22-23 bin e satıp 33,34 bin TL ye dizel bir araç alacağım. Bu aradaki farkı vermeye değer mi? Alacağım dizel i uzun süre kullanmayı düşünüyorum. 5 sene sonra ölü fiyatına gitsin istemem tabi.
Sanırım 308 ler 900-1000 km ortalama ile gidiyor depo ile. C4 lerden yana çok sağlıklı bildim yok ama onda da yakın değerler verilmiş. Bu otomatik şanzuman için de yakın değerler midir?
Aracı kullanmaya artık çekiniyorum. Harcanan benzin parası içimi acıtıyor. Sizin bu konuda öneriniz ne olur?
Bir de birkaç otomatik araç kullandım ancak 307 nin yanına yaklaşamazlar. Dizel lerde aynı kalitededir sanıyorum değil mi?
Fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.
|
Bu senede yaptığınız km ye göre hesaplanır.Vereceğiniz fark+ yakacağınız yakıt.Dizel alınca ona mazot koyacaksınız+amortismanı benzinliden fazladır yani kısaca senelik 30.000 km yapmıyorsanız dizel size zarar yazar.
Kaldı ki yeni alacağınız dizel araçlar üzerinde Dualogic tir otomatik değil! = normal manuel şanzımanın içine konulan bir elektronik rabot debriyaj görevi görür. Ben kullanma fırsatı buldum ve hiç hoşuma gitmedi,vites geçişlerinde aracı kesiyor sonra tekrar yükleniyor.Kendinizin de test edip tercihinizi ona göre yapmanızı öneririm zira hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Buna Toyota MMT,Fiat grubunun otomatikleri!!,Honda i-Shift,2005 sonrası Opel Corsa ve Astralarda kullanılan şanzımanlardır.Mercedes de bir dönem HB C Class larda bu şanzımanı kullanmış gelen şikayetler doğrultusunda üretimi durdurum CVT ve Tiptronic şanzımana geçmiştir. bunun En belirgin özellikleri otomatiklerden görsel olarak ayırabilmeniz için "P" ibaresi bulunmaz onun yerine + - A,N ve R ibareleri yer alır.. |
Yorum için teşekkürler. Bu durumda 308 ve C4 lerdeki şanzuman da dediğiniz gibi mi demek oluyor? Ben 307 nin otomatiğinden çok memnunum. Diğer bir çok arabayı kullanma fırsatım oldu ama giç biri 307 kadar seri, sessiz ve stabil değil.
Dün tesadüfen ufak bir yemek organizasyonuna dahil oldum. 3 arabalı bir gruptu ve biri 308 biri de C4 tü. Allahtan başta şey isteseymişim dedim kendi kendime. Hemde hem otomatik hem de dizel lerdi =)
Onlarla da konuyu etraflıca görüştüm. Daha da aklımda sorular var.
Dediğiniz gibi aracı denemeden hareket etmemek gerekir. Ancak bu araçları kullanan şahıslar direk belki tecrübelerini paylaşırlarsa daha aydınlatıcı olabilir.
------------- Tunç Aksoy, Peugeot - 307 Comfort -1.6 - Siyah, 2006 model, 49.000km, Benzinli - 11L/100km, Triptonik Şanzıman, 5 Kapı, Yakıt & Yağ - Total İstanbul / Göztepe
|
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2012 Saat 08:27
Bu arada amortisman dan kastınız nedir?
------------- Tunç Aksoy, Peugeot - 307 Comfort -1.6 - Siyah, 2006 model, 49.000km, Benzinli - 11L/100km, Triptonik Şanzıman, 5 Kapı, Yakıt & Yağ - Total İstanbul / Göztepe
|
|