Ani hararet yükselip düşmesi
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23517
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 23:39 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Ani hararet yükselip düşmesi
Mesajı Yazan: ufuk91
Konu: Ani hararet yükselip düşmesi
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 00:45
Arkadaşlar sorunum bir bitmedi gitti,şimdi de araç seyir halindeyken, ister uzun zamandır kullanılıyo olsun ister yeni çalıştırılmış olsun, hararet birden tepeye dayanıyor, çekiyorum kenara stop etmiyorum bekliyorum sonra yine aniden düşüveriyo, babam göstermiş bir ustaya hararet müşürüne falan bakmış sorun yok, fan açılıyor çok yükselince hararet... Hatta bazen durmama bile gerek kalmadan kendiliğinden aniden çat düşüveriyor normale.... Anlamadım gitti bir saniyede hararet 80 90dan 130lara çıkarmı, hemen stop ışığı yakıyor çekiyorum kenara yine 1 saniyede düşüyor... Bi kaç yerde okudum hava almıştır falan diyorlar bu olay nedir hava almak terimini ilk defa duydum :S bunu nasıl çözerim, sanırım kendi kendime çözebileceğim bişi ama aracın havasını almak nedir bilmiyorum Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 09:46
olmaz bir arıza vardır elektronik mutlaka
|
Mesajı Yazan: yigiteroglu
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 12:54
Sorun gostergede...
------------- PEUGEOT 206 1999 MODEL 1.4 XR PRENCE OTOMATİK BENZİN/LPG
|
Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 13:04
bende de öyle gerçek harareti yansıtmıyor bence. Servise gittim saatlerce gezdik onlarda çözemedi sorunu. Özellikle arabayı ani zorlama, hızlı kalkış gibi durumlarda yükseliyor hararet. Ben çok dikkate almıyorum artık.
------------- Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites Ford Focus Titanium 2013 Powershift
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 13:58
Aracınızdaki göstergede sorun vardır muhtemelen. Siperliği çıkarıp gösterge soketlerini söküp tekrar takın sorun düzelecektir :)
------------- 206 RG 2000 206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black
|
Mesajı Yazan: zgr
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 14:32
ufuk91 Yazdı:
Arkadaşlar sorunum bir bitmedi gitti,şimdi de araç seyir halindeyken, ister uzun zamandır kullanılıyo olsun ister yeni çalıştırılmış olsun, hararet birden tepeye dayanıyor, çekiyorum kenara stop etmiyorum bekliyorum sonra yine aniden düşüveriyo, babam göstermiş bir ustaya hararet müşürüne falan bakmış sorun yok, fan açılıyor çok yükselince hararet... Hatta bazen durmama bile gerek kalmadan kendiliğinden aniden çat düşüveriyor normale.... Anlamadım gitti bir saniyede hararet 80 90dan 130lara çıkarmı, hemen stop ışığı yakıyor çekiyorum kenara yine 1 saniyede düşüyor... Bi kaç yerde okudum hava almıştır falan diyorlar bu olay nedir hava almak terimini ilk defa duydum :S bunu nasıl çözerim, sanırım kendi kendime çözebileceğim bişi ama aracın havasını almak nedir bilmiyorum Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler |
merhabalar arkadaşım. geçen kasım aralık ayı gibi aynı sorun bende de olmuştu. ilk yaptığında arabayı çekici ile çektirdim. oysa hararet gösterdiği gibi yüksek değilmiş. ibre kırmızıya dayanıyor,stop ışığı yanıyor. ancak sıcaklık 70-80 civarı çıkıyor. 4-5 ayrı ustaya gittim derdime derman olsun diye. yaklaşık 1000tl kadar para harcadım.rezistans,radyatör,müşür gibi pekçok parça değişti. her usta ayrı bir sey söyledi. ve her seferinde yapıldığında ya ustadan çıktıktan hemen sonra yada ertesi gün sorun tekrar etti. tabii çektiğim sıkıntı ve stres de var. sürekli yanan stop ışığı insanın moralini bozuyor. en son yaptırdığım yerde termostata baktılar. aracımda antifriz yoktu. ve soğutma suyunun kirecinden termostat arıza yapmış ve görevini göremez hale gelmiş. 30 tl'lik termostat ile sorunum hallodu. umarım seninkide bu sebeptendir.daha büyük bir arıza çıkarmaz.birde çevreden duyduklarım oldu. başka bir arkadaşta aynı sorunu yaşamış ve devirdaim ile ilgili olduğunu söyledi. onun sorunu da devirdaim değişikliği ile çözülmüş. bu arada aracına baktırırken antifrizini ölçtür. eğer hiç antifriz yoksa antifriz koyulduktan sonra dikkatli ol. çünkü benim aracımda hiç antifriz yoktu antifriz koyulduktan sonra borularda oluşan pası sökmüş ve çatlaklar açılmış.su gece aracın içine dolmuş. anlayacağın bir yere baktırırken başka bir şey çıktı. umarım sorunun kısa sürede ve kolayca çözülür. çözülünce de burada paylaşmayı unutma. kolay gelsin.
------------- 2001 206xt 1.6
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 17:06
Herkese çok çok teşekkür ediyorum arkadaşlar bugün yaklaşık 60-70 km yol yaptım, şehir dışı değil bi çok işim vardı dur kalk da yaptım 120-130a da çıktım 1 defa gösterge fırladı o da tam kenara çekmeye hazırlanırken tekrar yine 1 saniyede düştü ben de yoluma devam ettim, bugün pek tekrarlamadı yani ben de anlayamadım... termostatı duymuştum ilk baktıracağım şeylerden biri o zaten umarım ordadır da ufak bir fiyata çözülür.
Göstergede arıza vardır diyen arkadaşlar sizlere de şöyle söyleyeyim dikkat ettim bi defa kaputu açıp bekledim, o aniden yükselmede ibre sona dayanınca fan açılıyor ve anında tekrar iniyor, yani biliyorum fan bu kadar çabuk soğutamaz ama ibrede sorun olsa fan açıldığında neden hemen soğumuş gibi düşüversin
oof of bakalım ne çıkacak yine, zaten bugün gaz sızdırmazlığını da alamadım şamandıradan sızdırma yapıyor tank onu yaptırmaya gittim 100tl'ye şamandıra değiştirelim ama gazın bitmesi gerekiyor dediler, iş bu ya normalde anında biten gaz, tam 2buçuk saat direksiyon salladım bitmiyor gaz sonra uyarı vermeye başladı aha dedim bitiyor nihayet, bu defa da benzine atmadı stop etmeye başladı trafikte kaç defa stop etti, kapatıyorum benzine alıyorum stop etmeye devam ediyor, gaz tamamen bitince otomatik benzine atması gerekmezmi? babamın bi arkadaşı bana sat demiş 15 veriyormuş şeytan diyor ki git sat ya bıktım problemlerinden, bu sıcakta 4 saat araba kullanınca insanın sinirleri tepesine zıplıyor, üstelik hiç bir şey de halletmeden geldim geri eve
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: sansasyon61
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 19:17
radyatorde fln suyun dolastıgı sıstemde hava vardır kkeısn bugun ben trıgerle su devırdaım pompasını degıstırdım ılk havayı normal almasına ragmen gene hava kalmıs ıcın servısten cıkınca 300 mt sora ıbre sona dayandı cektım stop ettım zaten kendı ettı :D eleman geldı arka tıpa gıbı bıseyden havasını aldı yenıden su koydu hersey normale dondu
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 22:14
sansasyon61 Yazdı:
radyatorde fln suyun dolastıgı sıstemde hava vardır kkeısn bugun ben trıgerle su devırdaım pompasını degıstırdım ılk havayı normal almasına ragmen gene hava kalmıs ıcın servısten cıkınca 300 mt sora ıbre sona dayandı cektım stop ettım zaten kendı ettı :D eleman geldı arka tıpa gıbı bıseyden havasını aldı yenıden su koydu hersey normale dondu |
benim de sorun bunun gibi birşey diye düşünüyorum hocam bakalım ya herşey bi arada bindi sızdırmazlık raporuu, muayene cart curt
Az önce çok daha sıkıntılı bi 2 saat yaşadım arkadaşlar. Tekrar çıktım araçla bu defa lpg bitik, ordan benzine alıyor benzinde çalışmıyor araç, yani çalışıyor da tekliyor devir sapıtıyor falan 30 saniye içinde stop ediyor. Aracı çalıştıyoruz lpg uyarı veriyor dıt dıt dıııt diye, stop ediyor. Şunu anladık, lpg'yi bitirmişim o bittiği için benzine atıyor ama araç benzinde sorun yaşıyor stop ediyor. İte ite tekrar çalıştıyor çalıştıra bin bir zorlukla bi otogaz istasyonuna soktuk, 20 liralık lpg aldık sorun yok, bastığımızı gibi geldik eve, bu sorunu halletmeden olmaz çünkü gazı bitirmeden şamandıra değişemez, şamandıra değişmeden sızdırmaz raporu alamam, o raporu alamam, raporu almadan muayeneye gidemem, muayene olmadan trafiğe çıkamam çok fena durumdayım
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 22:15
ufuk91 Yazdı:
sansasyon61 Yazdı:
radyatorde fln suyun dolastıgı sıstemde hava vardır kkeısn bugun ben trıgerle su devırdaım pompasını degıstırdım ılk havayı normal almasına ragmen gene hava kalmıs ıcın servısten cıkınca 300 mt sora ıbre sona dayandı cektım stop ettım zaten kendı ettı :D eleman geldı arka tıpa gıbı bıseyden havasını aldı yenıden su koydu hersey normale dondu |
benim de sorun bunun gibi birşey diye düşünüyorum hocam bakalım ya herşey bi arada bindi sızdırmazlık raporuu, muayene cart curt
Az önce çok daha sıkıntılı bi 2 saat yaşadım arkadaşlar. Tekrar çıktım araçla bu defa lpg bitik, ordan benzine alıyor benzinde çalışmıyor araç, yani çalışıyor da tekliyor devir sapıtıyor falan 30 saniye içinde stop ediyor. Aracı çalıştıyoruz lpg uyarı veriyor dıt dıt dıııt diye, stop ediyor. Şunu anladık, lpg'yi bitirmişim o bittiği için benzine atıyor ama araç benzinde sorun yaşıyor stop ediyor. İte ite tekrar çalıştıyor çalıştıra bin bir zorlukla bi otogaz istasyonuna soktuk, 20 liralık lpg aldık sorun yok, bastığımızı gibi geldik eve, bu sorunu halletmeden olmaz çünkü gazı bitirmeden şamandıra değişemez, şamandıra değişmeden sızdırmaz raporu alamam, raporu almadan muayeneye gidemem, muayene olmadan trafiğe çıkamam çok fena durumdayım |
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: sansasyon61
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 22:54
üstad hava oldugundan dolayı devırdaım saglıklı yapamadıgı ıcın lpg dede tekler hatta lpg beynımıdır nedır bı mekanızma var ona bakarsa buz gıbı durur normalde ısınması lazm kı lpg gaz hale gecsın tekleme vb sorun olmasın :) ustamdan alıntıdır :))
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 23:12
sansasyon61 Yazdı:
üstad hava oldugundan dolayı devırdaım saglıklı yapamadıgı ıcın lpg dede tekler hatta lpg beynımıdır nedır bı mekanızma var ona bakarsa buz gıbı durur normalde ısınması lazm kı lpg gaz hale gecsın tekleme vb sorun olmasın :) ustamdan alıntıdır :)) |
ha bu aynı sebepten dolayıdır diyosun hocam, inşallah öyledir de bir taşla iki kuş mu artık neyse ondan yaparız, bi anda problemler üst üste gelmeye başladı çünkü moralim bozuluyor bir de ben böyle durumlarda arabadan direk soğurum, şu an biri gelip şu kadar veriyorum dese direk satıcam yani o derce
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: sansasyon61
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 23:14
:D valla bugun bana oldu hem lpg de stop ettı tıtredı tekledı fln hararete hıc bakmadım sora tekrar calıstırdım dogal olarak benzınde basladı az bıse gıttım tekrar stop bı baktım hararet dipte kadfranı kıracak :D sora usta geldı ıste yazdıklarımı soledı bılgıyı aşıladı hallettı gıttı :D
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 23:21
valla hocam böyle basit bir sorundur umarım içime su serptin çünkü benzer şeyleri yaşıyoruz, umarım benim sorun da böyledir, yarın bi ufak dolancam bakalım, çarşamba da ustadayız görelim ne kadar para sıkışmış...
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: sansasyon61
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 23:25
insallah baska bısı cıkmazustad bole kucuk bıseyle atlatırsın :) zaten bende aracı aldıktan sora aklıma takılmasın dıye herseyı degıstırdım 2 sene yag harıc bozulsada yaptırmam :D
|
Mesajı Yazan: delice48
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2012 Saat 23:33
aynı sorundan geçen aylarda müzdariptim, hararet 90 ı geçer geçmez aniden STOP lambasi yaniyor sonra en sona dayaniyordu, bir kaç saniye sonra kendiliğinden düşüyordu çok uğraştık sanayide ancak düzelmedi son olarak aracin Şase kablosunu değiştirdik sorun çözüldü hoşça ve keyifle kalin
|
Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2012 Saat 00:00
öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Benim başıma geçtiğimiz kış senin arızaya benzer bi olay başıma geldi. biraz uzun olacak ama inşallah arızana bi yararı olur... her zamanki gibi işe gitmek için aracı çalıştırdım, 1-2 km ötede durmam gerekiyordu durdum işlerimi gördüm tekrar kontağı açtığımda hararet ibresi anlık sona dayanıp tekrar normale dönüyordu bunu 3-4 kere yaptı ama araç bu zaman zarfında çalışmadı, hemen suyuna, yağına baktım herşey normal gözüküyodu ne ise dedim ve devam ettim. akşamüstü iş çıkışı tekrar kontağı açtığımda aynı sorunu yaptı ve araç bunda hiç çalışmadı (ne benzinde ne gazda) sonra çekici ile evin önüne getirdim aracı. 2 aydır getirmediğim usta kalmadı, aracın değişmediği, bakılmadığı sensör, müşür vb. malzeme kalmadı. en sonunda izmirden beyin tamir eden arkadaşları çağırdım, yanlarında başka 206 gti beyni getirmişler taktılar araç çalıştı, sonrasında beyini tamir etmek için götürdüler falan filan derken bizim araç o günden bu güne allaha şükür sıkıntı kalmadı. sana tavsiyem beyne bir baktır, uğraşma radyatör havasınla, müşürleriyle...diğer arkadaşlar sizede tavsiyem böyle durumlarda direk aracın enjektör beynine odaklanın, orda sorun yoksa radyatör havasınla, müşürlerle vb. şeylerle uğraşın...benim arızam olduğunda 1-2 aydır netten bakmadığım yer kalmadı ve bulamamıştım ve bu bana tecrübe oldu...
------------- 206 gti 2.0 2000
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2012 Saat 01:27
hepinize ayırdığınız zamanlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum öncelikle arkadaşlar.
@sansasyon61 usta yolun ortasında kalırsan nasıl yaptırmıcan mecbur çektircen yine servise ama inşallah olmaz tabi
@delice48 hocam tavsiyenizi dinleyeceğim gittiğimde ona da bir baktırırım teşekkür ederim
@scorpions_64 aksine böyle uzun uzun yazıp yardımcı olmaya çalıştığınız için ayrıca teşekkür ederim ben o ihtimali düşünmek istemedim sadece, çünkü beyinle ilgili arızalar genelde yüksek fiyatlara patlıyor, ee orta halli insanlar olduğumuz için öncelikle ucuza kaçıyoruz işte hava alma, müşür, vs gibi sorunlar halletmezse el mahkum beyne de baktırcaz, umarım beyinde değildir,
hararet olayının gizemini çözemedim ancak benzinde gitmemesini normal karşılamaya başladım çünkü uzun süredir benzinde kullanmadım aracımı, hani tamam sıralı, kendisi başta benzin kullanıyo ama ben hiç benzine atmadım, internette de gördüğüm kadarıyla uzun süreli lpg ile kullanılan araçlarda benzine atınca bu gibi sorunlar çok sık karşılaşılan bir durummuş..
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2012 Saat 09:22
ufuk91 Yazdı:
hepinize ayırdığınız zamanlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum öncelikle arkadaşlar.
@sansasyon61 usta yolun ortasında kalırsan nasıl yaptırmıcan mecbur çektircen yine servise ama inşallah olmaz tabi
@delice48 hocam tavsiyenizi dinleyeceğim gittiğimde ona da bir baktırırım teşekkür ederim
@scorpions_64 aksine böyle uzun uzun yazıp yardımcı olmaya çalıştığınız için ayrıca teşekkür ederim ben o ihtimali düşünmek istemedim sadece, çünkü beyinle ilgili arızalar genelde yüksek fiyatlara patlıyor, ee orta halli insanlar olduğumuz için öncelikle ucuza kaçıyoruz işte hava alma, müşür, vs gibi sorunlar halletmezse el mahkum beyne de baktırcaz, umarım beyinde değildir,
hararet olayının gizemini çözemedim ancak benzinde gitmemesini normal karşılamaya başladım çünkü uzun süredir benzinde kullanmadım aracımı, hani tamam sıralı, kendisi başta benzin kullanıyo ama ben hiç benzine atmadım, internette de gördüğüm kadarıyla uzun süreli lpg ile kullanılan araçlarda benzine atınca bu gibi sorunlar çok sık karşılaşılan bir durummuş.. |
ustalar ne kadar beyinden dediyse de sen gibi bende o ihtimali kabullenmek istemiyordum, aracın başka yerlerinde arıyordum arızayı , ama şunu anladım sırf zaman kaybından başka bişey değilmiş...
------------- 206 gti 2.0 2000
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2012 Saat 16:23
yok usta beyin derse baktırırım zaten de işte daha göstermedim ya yorumlar arasından beyin olmayanları seçiyorum sadece, sanırım o işime geliyo ondan
haklı çıkmazın umarım hocam...
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2012 Saat 16:33
ufuk91 Yazdı:
yok usta beyin derse baktırırım zaten de işte daha göstermedim ya yorumlar arasından beyin olmayanları seçiyorum sadece, sanırım o işime geliyo ondan
haklı çıkmazın umarım hocam... |
inşallah haklı çıkmam da ufak tefek arızalardan yırtarsın. temennimiz bu...:) tekrardan geçmiş olsun...
------------- 206 gti 2.0 2000
|
Mesajı Yazan: efsanemurat
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2012 Saat 23:50
arkadaşlar benimde bu konuda ilginç bir problemim var benimde hararet göstergesi çoğunlukla 80 de bazen yokuşlarda yada zorladığımda 100 kadar çıkıyor araba hafif bi çukura vurduğunda mil oynamaya başlıyor 90 a iniyor araba sallanmadıkça genelde 80 ile 90 arasında kalıyorgeçen gün arabada tek ben vardım biraz yokuş çıktım hararet 100 ü geçti ve en sonunda aniden kırmızıya geldi stop işareti çıktı durdurdum biraz bekledim bu sefer her şey normale döndü ama araba sallandıkça böle yapıyor gösterge mili oynuyor dün sanayiya gittim fan çalışmıyor diye şüphelendim bekle bekle araba çalıştığı halde hararet bi türlü 90 a gelmedifanın çalışıp çalışmadığını nasıl anlarım bide mil neden sarsıntıda oynama yapıyor hararet 100 de araba bi sallanıyor birden 90ana düşüyor anlamadım gitti ilginç sorunlar
------------- 2004 model 307 hdi xr 120000 km de
|
Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 12:32
ne oldu arıza? hallettiniz mi?
------------- 206 gti 2.0 2000
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 16:13
yok hocam ya, götürdük tamirciye, ankaradakiler aktaş peugeot'yu bilirler oraya, adam baktı falan, bilgisayara bağladı vs, sadece kelebekte sorun gözüküyor. Ama hararet olayını bulamadı, orda da kullandı denedi vs yükseltemedi harareti, sorun devam ederse tekrar gelin falan dedi o gün bu gündür bi kaç kere daha yaptı. Bu arada artık kontağı açar açmaz bi yükseliyor, sonra düşüyor 5-6 saniyede 70e falan. Anlamadım gitti ya
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2012 Saat 18:39
ufuk91 Yazdı:
yok hocam ya, götürdük tamirciye, ankaradakiler aktaş peugeot'yu bilirler oraya, adam baktı falan, bilgisayara bağladı vs, sadece kelebekte sorun gözüküyor. Ama hararet olayını bulamadı, orda da kullandı denedi vs yükseltemedi harareti, sorun devam ederse tekrar gelin falan dedi o gün bu gündür bi kaç kere daha yaptı. Bu arada artık kontağı açar açmaz bi yükseliyor, sonra düşüyor 5-6 saniyede 70e falan. Anlamadım gitti ya |
peki kontağı açtığında yükselip alçaldığı zaman araç çalışmamazlık yapıyor mu?
------------- 206 gti 2.0 2000
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 17:20
scorpions_64 Yazdı:
ufuk91 Yazdı:
yok hocam ya, götürdük tamirciye, ankaradakiler aktaş peugeot'yu bilirler oraya, adam baktı falan, bilgisayara bağladı vs, sadece kelebekte sorun gözüküyor. Ama hararet olayını bulamadı, orda da kullandı denedi vs yükseltemedi harareti, sorun devam ederse tekrar gelin falan dedi o gün bu gündür bi kaç kere daha yaptı. Bu arada artık kontağı açar açmaz bi yükseliyor, sonra düşüyor 5-6 saniyede 70e falan. Anlamadım gitti ya |
peki kontağı açtığında yükselip alçaldığı zaman araç çalışmamazlık yapıyor mu? |
hayır bu hararet olayı hiçbir durumda çalışmaya en ufak etki etmiyor. Ben hala hararetin gösterdiği gibi yükselip düştüğüne inanmıyorum çünkü sıcaklık daha arabayı çalıştırmadan 90a çıkıp inemez, çalışır haldeyken de saniyesinde 40-50 derece artıp saniyesinde soğuyamaz
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 12:48
yok zaten bi arızanın göstergesi oluyor taminimle, aracın ısınması veya soğuması ile ilgili bi durum değil. ne ise ya binmeye devam et bakalım bu şekilde, zaten tamircilerinde anlayacağı bi durum değil demekki.
------------- 206 gti 2.0 2000
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 21:47
2 gündür hiç yapmamıştı bugün üstüste 4-5 defa yaptı yine, takmadım yoluma devam ettim napayım. Bir de aracı çalıştırdım 100 metre gittim sonra yapmaya başladı, yok yok bu kadar çabuk hararet yapması bir aracın imkansız. Kesin elektriksel bir sorun ama neyse torsiyonlarımda sorun var onlar için sanayiye uğradığımda ayrıntılı baktırırım.
Hayır baktırdığımda da dediğiniz gibi ustalar da anlamıyor çünkü denk gelmiyor onlar bakarken hiç olmuyor hararet falan onlarda bilgisayara takıyorlar birşey yok abi deyip gönderiyorlar.
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2012 Saat 22:59
bence hararet musurun arizali olabilir buda bazen devirde dalgalanmalara sebep olabilir o kadar pahali bir parcada degil
-------------
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 01:59
cerci07 Yazdı:
bence hararet musurun arizali olabilir buda bazen devirde dalgalanmalara sebep olabilir o kadar pahali bir parcada degil
|
evet devirde dalgalanmalarım da var ama usta müşürde sorun yok dedi.
yine de dediğiniz gibi pahalı bir parça olmadığı için bir ilk önce onu değiştirmeyi düşünüyorum bulup alayım da
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: koray.turan
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2016 Saat 17:47
Yeni konu acmak istemedim suan aynı sorun bendede mevcut ustam müşürden olabilir sesi ama ben varsayımlarla ilerlemek istemiyorum
------------- 206 Eskilerden gelen tutku ilk reklam... :)
|
Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2016 Saat 13:27
koray.turan Yazdı:
Yeni konu acmak istemedim suan aynı sorun bendede mevcut ustam müşürden olabilir sesi ama ben varsayımlarla ilerlemek istemiyorum |
sevgili koray.turan kardeşim, aracımı satalı 1.5 sene kadar oldu ama yine de mağdur olmuş biri olarak size yardımcı olmaya çalışacağım. daha önceki yazdıklarım da ki gibi aracınız hararet ibresi yükselip inmesi halinde çalışmamazlık yapıyor mu? bence o ibrenin yükselip inmesi aracın hararet ilgili sıkıntısı değil beyin arızası olduğu için bir işaret. inş. beyin arızası değildir, ufak tefek sensör arızasıdır.
------------- 206 gti 2.0 2000
|
Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 15:59
Koray hocam Merhabalar, bu işte uzmanlaştım, size şunu belirteyim aracınızın beyin arızası yok diyebilirim. birkaç gün önce bir arkadaş ile tanıştık burada o da aynı sıkıntıdan muzdarip daha önce açtığım konuları biraz araştırırsanız sonunda tespitimde mevcut pego 206 larda bu sorunu birkaç nedenle yapar. fakat önce bana arabanın neler yaptığını anlatın bende size dilimin döndüğünce yardımcı olmayaca çalışacağım.
Aracınız ne gibi problemler yapıyor?
daha önce açtığım konular ve ayrıca şuraya yadığım konudan takibini yapalım
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41354&title=206-sorunlarim-bsi-olabilir
------------- gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
Mesajı Yazan: burakrak53
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 16:31
Bence hararet müşüründe veya termostatta problem olabilir hararet okadar hızlı bi şekilde artıp azalacağını sanmıyorum
------------- 307XT. 1.6 109hp AL4 sunroof 2004 facebook.com/307Turkiye
|
Mesajı Yazan: telepati1903
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2018 Saat 18:57
sirf bu saorun icin yardimci olabilirim diye uye oldum..ayni sey benimde basima geldi.mudur degisti yok,en.son usta beyinciye gonderdi beyinci 1000lira istedi vs vs..tabi yaptirmadim.evet sorunu tedadufen baska bir elektrik ustasi buldu..arkadaslar sorun motor sigorta kutusunun icindeki 10amperlil kirmizi sigortalardan birisinin atmasi..saygilar.
|
Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2018 Saat 01:53
bu kadar kolay degil, yaniliyorsin, tesadufen bubuld yada bulduğunu saniyorsun, Hararet ani düşme ve yükselmesi cogunlukço beyin arizasindandir. Net söylüyorum 2 tane 206 elimizden geçti, ikiside ayni arizayi yapti, ikiside beyin problemi cikti, Şaşmaz da beyin tamircisi ikisinide yapti, Beyinde anakart uzeriüze ufak bir çatlaktan kaynaklaniuor. Senin ki sans olmus
------------- gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.
|
Mesajı Yazan: telepati1903
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2018 Saat 23:35
hayir efendim niye yanilayim olani soyluyorum.1=hareret aniden kirmiziya gelip sonra normale dusuyordu 2=arac stop lambasini yakiyordu 3: ayrica devir saati asagi yukari oynuyordu kisacasi arkadasin belirttigi arizalarla birebir..tabi sizin dediginiz gibi sanssa,minumum 1000tl beyinciye vermekten kurtulmusum..belki baskalarida benim gibi sigortayla cozucek.direk yaniliyorsun demek, baskalarini beyinciye yonlendirme olmus..saygilar.
|
Mesajı Yazan: Kopser
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2019 Saat 23:51
Söz konusu sıkıntı ben de oldu. Hararet 90 dan aniden tavan yapıp stop uyarı çıkıyordu. Dün götürdüm jararet müşiridir dedi usta müşir değişti arıza düzelmedi. Daha sonra elektirijçiye yönlendirdi. Bugün oraya gittim. Bilgisayara bağladı küçük fan çalışmıyor dedi. Bağlantılarına baktı roleler oksitlenmiş onları temizledi. Fan rezistansı çalışmıyormuş 50 tl ye onu aldırdı. 50 tl de işçilik aldı. 100 tlye çözdük şükür. ( araçta küçük ve büyük 2 ayrı fan var 1. si 80-90 da devreye giren küçük fan Bu sessiz çalışıyor. 2. Fan 110 da devreye giren büyük fan bu sesli çalışıyor araç içindeyken sürüş esnasında bile duyulabiliyor).
|
Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2019 Saat 00:35
hocam aynı sorun bn de vardı. Termostat ve tüm müşürleri, radyatörü hatta hortumlarını bile sıfırladım değiştirdim gene devam etti. Bn de hararet 50-70 arası hep hiç 75 oldugunu gormedim. Fun acmaz diye korktum hararet yapar diye ama gostergede 70 bile gosterse fan acıyor. Gostermediğim yer kalmadı sorun hareret gostergesinin servo motoru cıktı Yani sadece gostergede sorun varmış arac beyni hararet müşürü sağlam olduğundan sıcaklığı doğru ölçüyor 95-100 olunca fan acıyormus. Ama gosterge yanlış gosterıyormuş 1 yıl böyle kullandım, fan acmama hararet sorunu yasamadım. Ama fan acmıyorsa dikkat et hararet yapar. İlk yapıcagım iş hararet müşürünü ve fan rolelerini değiştirmek olsun Kafan rahat olur sadece gostergeyı anlayan bi oto elektrikçisinde tamir ettir onun da acelesi yok, Sık trafiğe girdiğimde veya arac sabit 10 dak calıştığında fan devreye giriyordu hemen. Ama bu servo motorları bulmak iş sağlam bir oto elektrikçisi bulman lazım çoğu yapamaz anlamaz. Şunu yapabilirsin 1-akü kutup bası çıkar arac camı acıklen 10 dak bekle kurup basını tak parkları ac gostergelerın hepsi bastan sına vurup gerı donecek gostergeleri resetlemiş olucaksın baktın bu olmadı 2-gösterge camını cıkar hararet ibresini elinle cek al.fun calıstıgında ibreyi 95 te ya da 100 de olacak şekilde yerine tak. Sorun muhtemelen düzelir Bunlarda olmazsa serve motor bozuk gosterge tamiri gerekir
|
|