Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Marş,hararet,radyatör sorunlarım hakk. :(

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23424
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 07:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Marş,hararet,radyatör sorunlarım hakk. :(
Mesajı Yazan: Reewes
Konu: Marş,hararet,radyatör sorunlarım hakk. :(
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 22:22
Arkadaşlar merhaba , 3 gün önce 2000 model 206 aldım ilk arabam ve ilk günlerde problem yaşamak çok can sıkıcı :( 

Yaşadığım olayı kısaca özetlicem. aracımda herhangi bir problem yoktu suyu yağı herşey okeydi ,10 dakikalık tur attıktan sonra aracı park ettim fakat geldiğimde kontağı çalıştırdığımda marştan sadece tık diye bir ses geldi sonra 3. denememde araç biraz çalıştı fakat tekrar stop etti bu arada hararetin yüksek olduğunu gördüm , aracı çalıştırıp 3 dakikalık mesafede kapının önune getirdim Stop ettirdim.

ertesi gün aracı çalıştırdıgımda yine aynı şekılde marştan tık sesi geliyordu ve araçta arıza işareti ve yanında 19500 sayısı yazıyordu (galiba arıza kodu olabılır emın degılım) ve aracın suyu sıfırlanmıştı 10 lıtre su koydum araca ve sağ alt köşeden sızdırdığını gördüm , ama su haznesınde çeyrek depo su durmaktadır. 

etrafımdakı arkadaşlar conta yakmışsındır veya yatak sarmıştır gibi kelımeler kullanıyor. aracımın motorunda ne duman çıktı , nede koku vs var sadece tek problem hararet sonrası kontağı cevırdıgımde tık dışında herhangı bır ses duymuyorum . ne gıbı bır problem olabılır akü vs mevcut radyo , far vs calısıyor. 

ilginiz için teşekkür ederim 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 22:37
Araci alirken ustaya ya da farkli ustalara baktirdiniz mi?


Mesajı Yazan: Reewes
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 22:38
Evet baktırıldı herhangi bir sıkıntı yok denildi. 


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 22:51
Hararetin yuksek oldugunu gordugunuzde hararet neredeydi? Bu 3 dakikalik yolculuk boyunca hicbir sesli yazili uyari aldiniz mi? Ornegin "Engine Coolant temperature too high" gibi.


Mesajı Yazan: Reewes
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 22:55
Hararet 120deydi , fakat herhangı bır seslı uyarı vs almadım. aracın motorunda koku vs yoktu, farklı bir ses mevcut değildi.  şuanda marş basmamakta ve araç çalışmamakta


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 23:18
Orjinalini yazan: Reewes Reewes Yazdı:

Hararet 120deydi , fakat herhangı bır seslı uyarı vs almadım. aracın motorunda koku vs yoktu, farklı bir ses mevcut değildi.  şuanda marş basmamakta ve araç çalışmamakta


Yani kirmizi bolgedeydi. Keske aracinizi o halde kullanmasaydiniz.
Uzaktan yorum yapmak su durumda cok zor. Isinin ehli, iyi bir usta cagirmaniz gerekiyor.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 02:48
arkadaşım canını sıkma araba calısmıyo marsa bastıgında tık sesı gelıyo mars motorun omrunu doldurmus ısınınca arabayı calıstırmıyo ben 170 lıraya yaptrrmıstım orjınal  hararet bended 90 da stop ettımde bazen sonlara dayanıo arabayı alıstırdıgım anda fan devreye gırıp dusuruyo 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 02:50
kolıva arac yuruken sorun yok  sadece stop edıldıgınde olan bsey hararet calıstırdıgın anda fan acıp dusuruyo 2 3 sn gıbı bı surede

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 08:48
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

kolıva arac yuruken sorun yok  sadece stop edıldıgınde olan bsey hararet calıstırdıgın anda fan acıp dusuruyo 2 3 sn gıbı bı surede


Ben kotumser degilim zaten. Sadece sorunda birden fazla birbiriyle ilgili olmayan parametre vardi o yuzden bir ustanin gelip bakmasini onerdim. Sorunlar,
1. Aracta suyun kalmadigi,
2. Aracin mars basmadigi.

Ben yine ayni fikirdeyim.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 19:19
mars basmaması bendede oldu sıcakken basmıyo soguyunca basıyo tık tık ses yapıyo mars motorunu degıstırdım ben cozuldu su sorunu belkı arka kalorıfer petegınde felan kacak vardır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: erenöz
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 19:28
120 derece araç için gerçekten sıkıntılı bir değer ancak moralinizi bozmayın. Bir an önce bahsettiğiniz kaçağı çözmeye çalışın. Aracın contasının yanması durumunda farklı bir ses yada koku duymazsınız. Eksozunuzdan çıkan dumanı takip edin. Eğer contanız yandı ise yağa su ve suya yağ karışmıştır. Radyatör su deposunundan ve yağ kapağından takip edebilirsiniz.

-------------
307 SW 1.6 OV PACK


Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 23:22
conta yakan birisi olarak şunu söyleyebilirim.. eğer soğutma suyu boşaldiysa ve siz üstüne tekrar su koyduğunuzda suyun rengi sarimsi bir renk aldiysa .. sanki böyle tahin gibi bir tortu oluşduysa conta yakmişsiniz geçmiş olsun.. ama su haznesine tekrar su doldurduğunuzda suyun rengi berrak sa o zaman conta sağlam ...

-------------
2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 11:02
geçmiş olsun


Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 00:49
Sorunun aynısı ile ben karşilaştim. Araba ile uzun süre gezdiğimde marş motoru yanmişti. lastik yakarsınız aynı duman kaputtan cıktı. Marş motorundan cıkmişti o dumanlar.. Yağ sicaklik göstergesi en yüksekteydi sona dayanmişti. Aşaği inmiyordu, yarım saat bekledım   ibre biraz yarıya indi. Kontağa bastim araç calişmadi. Tık diyor. Kalıyordu dağ başindaydım. Nabıcamı şaşirmiştim o şekilde vurdurarak,  eve geldim marş motorunu söktüm elektrikciye götürdüm yeniden topladi iyi araba yanmamiş dedi.. konnektor kül olmuştu. Marş motorunu aldım tamiri yapildi. Arabaya montajladık.. Araci çaliştirdim, ilk marşta çalişti. Bir zaman yine git, gel, gez. yolda ani fren yaptim araci stop ettirdim istemeyerek. Baktım yine aynı karın ağrisi.  TIK TIK ses geliyor. Çalişmiyordu. Yağ ibresi yine aynı sona dayanmişti. Kontaği ceviriyorum. tık tık ses geliyordu calişmiyordu araba.. Bu yüzden 2 defa marş motoru yaktım. bir iki piyasa aracı olan arkadaşlara sordum birebir görüştüm biri diyor. motor conta yakmiş biri diyor, aracın motorunda yağ yok. biri diyor yağ yakmiş, yağ göstergesi sona dayandiğinda sağa cekip beklemen lazım diyorlar.. Arabadan soğuttular. Sonra kontakta sorun vardi benim. konuyu acmiştiştim buraya, marş motoru başliği altında kontak sorunu vs. anahtar kontaktan düşüyordu vs.  kontak siteminde yanı kontakta sorun oldugunu fark ettim araştirdim. marş motorunun yanma sebebibin büyük ihtimali kontak bozuklugundan kaynaklandiğini duydum. kontak değişimi yaptım kontak düzeldi. ve ben hala belimi doğrultamadiğim için marş motoru alamadım.. Tamiri kendisinden pahalı.. arac yatiyor 4 aydır vergiler bindi.. muayne geldi.. sonumuz hayırlı olsun. gece gündüz düşünmekteyim yine aynı sorunla karşilacakmıyım? motoru yağ ibresi yükseldiğinde, stop ettiğimde birdaha calişmiyordu tık diyip kalıyordu ses marş dinamosundan geliyordu.. sorunum senınki ile aynıydı ondan bunu yazma ihtiyacı duydum.. kolay gelsin.


-------------
Peugeot 206 gti 2.0 (s16)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net