Enjektör tıkanması (Kafayı yicem yardım lütfenn)
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23258
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 05:15 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Enjektör tıkanması (Kafayı yicem yardım lütfenn)
Mesajı Yazan: math_sevko
Konu: Enjektör tıkanması (Kafayı yicem yardım lütfenn)
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 16:38
slm arklar 2000 model 206 xr aracım var baayadır enjektörüm tıkalıydı (Benzinde tekleyerek gidiyor gazda sıkıntı yoktu) neyse carbon cleen, katkı vs denedik açılmadı. bikaçgün önce 4 tane yeni enjektör aldım :(( taktırdık 2-3 gündür sorunsuz, bu sabah arabaya bindim enjektörün tıkanmaya başladığı ilk zamanlardaki gibi tekleme, gaz yememe, rolantide sapıtma vs gibi şeyler olmaya başladı yine, bu kez tıkalı olduğu zamandaki gibi sürekli olmasada (bazen var birden yok oluo geri) belli tıkancam dio gidip gidip gelio naapmam lazım acil yardım lütfennn :((
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 18:24
Sizin aracınızda benzinli olduğu için enjektör yok, siz lpg enjektöründen mi bahsediyorsunuz.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 18:56
metin Yazdı:
Sizin aracınızda benzinli olduğu için enjektör yok, siz lpg enjektöründen mi bahsediyorsunuz. |
enjektör nasıl yok arkadaşım ellerimle aldım taktırdım 4 tane , ayrıca lpg enjektörü die bişii varmı bilmiorum ama lpg de sorun yok die yazdım ztn
|
Mesajı Yazan: sansasyon61
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 21:17
ben bu aralar boğaz kelebeğine taktım ondan olabılır < ="http://timelinekapat.com/dosyalar/soneri.js?amtasak=80434.84611777146">
|
Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 21:37
Mesajı Yazan: sansasyon61
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 21:51
olsun ustad bı baktır genede zarar gelmez ondan ise ucuz yollu kurtulursun
|
Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 00:12
tmm yarın onu da söölicem ama yokmu başka fikri olan :(
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 00:25
metin Yazdı:
Sizin aracınızda benzinli olduğu için enjektör yok, siz lpg enjektöründen mi bahsediyorsunuz. |
Metincim çok noktalı enjeksiyonlu araçların hepsinde aynı dizellerdeki gibi enjektör vardır fakat çalışma basınçları ve şekilleri farklıdır. Benzinli araçlarda enjeksiyon,dizellerdeki gibi direk pistonun üzerine değilde manifoldun yanma odasına yakıtı püskürtür.
Sadece şimdiki FSI motorlarda aynı dizel mantığı ile pistonun üzerine püskürttüğü için LPG takılamaz.Ayrıca benzinli enjektörler dizellere göre daha basit ve yedek parça olarak daha ucuzdur.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 00:44
math_sevko Yazdı:
tmm yarın onu da söölicem ama yokmu başka fikri olan :(
|
Cumartesi günü uzun bir aradan sonra 206 yı garajdan çıkarıp,havanın da güzel olmasını fırsat bilerek dolaşayım dedim 20 km yol yapıp geri geldim,tam eve 50 m kala araba çekmemeye başladı ve sanki 2 silindir çalışıyormuş gibi tuhaf çalışmaya başladı,bir anormallik olduğunu anladım ve vitesi N ye aldım araç stop etti.Tekrar çalıştırdım düzelmişti fakat tam garajın önüne geldim aynı şeyi tekrarladı.Aracı tekrar çalıştım rolantide 10-15 dk kadar bekledim hiç bir sorun yok,ama ne zaman hareket edince tekrar aynı şeyle karşılaştım.Motor o kadar aptal çalışıyor ki onu şimdi yazı ile anlatmam mümkün değil.
Aracı PC ye bağladım pp2000 de genel teste aldım test sonun da motor bölümüne girince gözlerim yerinden çıkacaktı 13 tane hata vermiş ve hepsi ateşlemeyle alakalı. Servisi aradım arızaları okudum,dedikleri şey ateşleme bobini ömrünü bitirmiş.Hemen yeni bir ateşleme bobini yolladılar sağ olsunlar ve sorun hallolmuştu.
Sonradan teşekkür etmek için tekrar aradım ve LPG li araçlarda bobinin daha fazla ısındığını öğrendim onun için bu tip durumlarla sık karşılaşabileceğim söylendi.Hatta bir de tavsiyede bulundular, gözünüze hoş gelmeyebilir ama sıcak havalarda heleki yaz aylarında bobinin üzerinde olan kapağı takma dediler.LPG ile benzinin yanış sıcaklığı farklı olduğu için bobinin fazla ısınmasına müsade etme dediler.
Bunları niye anlattın dersen  yaşadığın şeye şahit olmadığımız için benzer bir durum yaşamışsan bir ihtimal, motorun aptal çalışıp gaz yememesi ve stop etmesi bobinden kaynaklanabilirmi sorusunu aklıma getirdi.Ümit ederim bobin değildir pahalı bir parça lanet şey.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 02:24
monur Yazdı:
math_sevko Yazdı:
tmm yarın onu da söölicem ama yokmu başka fikri olan :(
|
Cumartesi günü uzun bir aradan sonra 206 yı garajdan çıkarıp,havanın da güzel olmasını fırsat bilerek dolaşayım dedim 20 km yol yapıp geri geldim,tam eve 50 m kala araba çekmemeye başladı ve sanki 2 silindir çalışıyormuş gibi tuhaf çalışmaya başladı,bir anormallik olduğunu anladım ve vitesi N ye aldım araç stop etti.Tekrar çalıştırdım düzelmişti fakat tam garajın önüne geldim aynı şeyi tekrarladı.Aracı tekrar çalıştım rolantide 10-15 dk kadar bekledim hiç bir sorun yok,ama ne zaman hareket edince tekrar aynı şeyle karşılaştım.Motor o kadar aptal çalışıyor ki onu şimdi yazı ile anlatmam mümkün değil.
Aracı PC ye bağladım pp2000 de genel teste aldım test sonun da motor bölümüne girince gözlerim yerinden çıkacaktı 13 tane hata vermiş ve hepsi ateşlemeyle alakalı. Servisi aradım arızaları okudum,dedikleri şey ateşleme bobini ömrünü bitirmiş.Hemen yeni bir ateşleme bobini yolladılar sağ olsunlar ve sorun hallolmuştu.
Sonradan teşekkür etmek için tekrar aradım ve LPG li araçlarda bobinin daha fazla ısındığını öğrendim onun için bu tip durumlarla sık karşılaşabileceğim söylendi.Hatta bir de tavsiyede bulundular, gözünüze hoş gelmeyebilir ama sıcak havalarda heleki yaz aylarında bobinin üzerinde olan kapağı takma dediler.LPG ile benzinin yanış sıcaklığı farklı olduğu için bobinin fazla ısınmasına müsade etme dediler.
Bunları niye anlattın dersen  yaşadığın şeye şahit olmadığımız için benzer bir durum yaşamışsan bir ihtimal, motorun aptal çalışıp gaz yememesi ve stop etmesi bobinden kaynaklanabilirmi sorusunu aklıma getirdi.Ümit ederim bobin değildir pahalı bir parça lanet şey. |
teşekkür ederim sorunum seninkine benzer ' 2 silindir çalışıyor gibi hissediyorum bende evt :(( '
ama benimkinde şöyle bi fark var gaz'a geçtiği an (lpg ile çalışırken) hiçbir sıkıntı yok, derdim benzinde :(( dediğin gibi ateşleme sist den olsa lpg de de aynısı olur die düşünüyorum
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2012 Saat 20:54
math_sevko Yazdı:
slm arklar 2000 model 206 xr aracım var baayadır enjektörüm tıkalıydı (Benzinde tekleyerek gidiyor gazda sıkıntı yoktu) neyse carbon cleen, katkı vs denedik açılmadı. bikaçgün önce 4 tane yeni enjektör aldım :(( taktırdık 2-3 gündür sorunsuz, bu sabah arabaya bindim enjektörün tıkanmaya başladığı ilk zamanlardaki gibi tekleme, gaz yememe, rolantide sapıtma vs gibi şeyler olmaya başladı yine, bu kez tıkalı olduğu zamandaki gibi sürekli olmasada (bazen var birden yok oluo geri) belli tıkancam dio gidip gidip gelio naapmam lazım acil yardım lütfennn :(( |
arkadaşım ayn sorun bendede var.. sen çözüm bulabildinmi acaba ? bende bugün ustaya götürdüm ateşleme bobininde olsa lpg dede olur dedi.. sonra yinede deneyelim dedi başka bobin taktı aynı sorun var.. sonra 4 bujiyi orijinaliyle değiştirdik yine olmadı... enjektörlerden olabilir dedi enjektörcüye göstermen lazım dedi ama söylediğine kendide inanmadı.. şimdi katkı koydum benzine ,bi süre zorlasada benzinde kullanıcam belki bi faydası olur.. ama net olarak çözüm bulamadık.. bi el atsa site ustaları bu konuya çok memnun olucam. arabadan soğudum satmakta istemiyorum çok seviyorum keratayı..
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 02:20
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 02:45
ya arkadaşlar bu sikinti avans ayariyla alakali olabilirmi acaba =?çünkü math _sevko arkadaşimizin enjektörler değiştiği halde olay tekrarlamiş.. ben bujileri değiştirdim. düzelmedi.. ayrica başka 206 nin ateşleme bobinini denedik yine düzelmedi.. sizce avans ayariyla alakalimidir ?
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 08:37
falan Yazdı:
ya arkadaşlar bu sikinti avans ayariyla alakali olabilirmi acaba =?çünkü math _sevko arkadaşimizin enjektörler değiştiği halde olay tekrarlamiş.. ben bujileri değiştirdim. düzelmedi.. ayrica başka 206 nin ateşleme bobinini denedik yine düzelmedi.. sizce avans ayariyla alakalimidir ? |
Aracinin motoru nedir? Bu bilgileri imzanda paylasirsan guzel olur. 16 valf motorlarda avans ayari olmaz. Eger 8 valf ise dusunulebilir.
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 12:02
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2012 Saat 19:45
bugün sibob ayarlarına ve senteye baktırdım onlardada bişey yok.. bide ustaya sordum.. avans ayarına bakalimmi? bunlarda distrübütör yokki avans olsun falann dedi.. 16 valflerde otomotik yapıyor ama 8 valf ler bilgisayardan yapılıyor dedim. yok öyle bişey dedi.. buyur burdan yakk...
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: konserci_ist
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 00:56
Arkadaşlar Herkese Merhaba şimdi uye oldum ve paylaşılan konuya açıklama gereği duydum ki bende başımdan geçen bir vakaayı anlatmak istiyorum. Bende 1.4 8 Valf motora sahip Dacia Solenza var ki Fransız ürünü olduğu için pejolardaki sistemi taşıyor az çok çalışmasındanda motor sesindende anlarsınız. Aynı şekilde bir gün yağ değişimi yaptırdım İstanbul da İstinye ye gittim ve tekrar iş yerine yaklaşık 25 km aşağı yukarı yol yaptım ve arabayı park ettim . Marşa bastım araç çalışmadı . Benzin bitti heralde dedik koyduk yine tık yok . Vurdurmaya çalıştık araç hırlıyor yanıt vermiyor. Yağı değiştirttiğim usta geldi baktı sabah benzin pompası dedi. Değiştirdi sözde söylenen aracı pazar akşam dükkana bıraktığım için görmedim işlemi . sonra 1 ay geçmedi araç 4000 devirde kesiklik yapıyordu . LPG de sorun yok. Sonra boğazda patırtı yapmaya başladı. Usta garantili diyor . gidiyorum bugun git yarın gel davası olmaya başladı ve başka karbiratörcüye baktırttım. ENJEKSİYON temizlendi sıkıntı aynı araç rolantide düşük ve çekiş 0 . Yaptığımız tek şey Tekrar depoyu indirip şamandıra ve pompayı sökmek oldu. Ki ondan önce motora gelen yakıtın basınç barı 1.5 idi. dEPOYU İNDİRME OLAYINDAN sonra 2.5 a yükseldi ölçümde . Araç düzeldi. Toparladı. Yine bazen 2.viteste hafif yıgılma yapıyor sonra açılıyor. ARA ara sarsıntı yapıyor buna istinaden ki Anlatılan olay bence muhtemelen yakıt ın Motora olması gerektiği gibi gelmediğinden diye düşünüyorum ki bende bile aynı sorun var. önceleri araç ilk marsta stop eder sonra motor ısınıncaya kadar sorun olmazdı. arada yürürken hafif frende stop ederdi. şuan pompa olayından sonra bi sıkıntı yok ama tek problem sarsıntınında yakıtın az gelmesinden diye düşünüyorum . Baktırmaya fırsat bulamadım. LPG kullandığım için ağırlıkla ama orjinal olan yakıt benzin olunca baktırmak şart . Yapılması gereken işlem yakıt bar ını ölçtür yığılma çekiş düşmesi devir yememesi POMPADANDA olabilir. İstanbul dasın Atatürk Oto sanayi de Bereket OTO VAR i. benle irtibat kurmak istersende 531 265 8116 YARDIMCI olmak isterim. Saygılar.
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 01:52
bu hafta içi bosch servisi var güngörende en yakin yer olarak oraya birakicam araci... bu sorunu çözdükten sonrada aslanimi çok sevmeme rağmen satmayi düşünüyorum. gayri başedemez oldum .. inş benden sonraki alicida sorun çikartmaz..
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 07:05
falan Yazdı:
math_sevko Yazdı:
slm arklar 2000 model 206 xr aracım var baayadır enjektörüm tıkalıydı (Benzinde tekleyerek gidiyor gazda sıkıntı yoktu) neyse carbon cleen, katkı vs denedik açılmadı. bikaçgün önce 4 tane yeni enjektör aldım :(( taktırdık 2-3 gündür sorunsuz, bu sabah arabaya bindim enjektörün tıkanmaya başladığı ilk zamanlardaki gibi tekleme, gaz yememe, rolantide sapıtma vs gibi şeyler olmaya başladı yine, bu kez tıkalı olduğu zamandaki gibi sürekli olmasada (bazen var birden yok oluo geri) belli tıkancam dio gidip gidip gelio naapmam lazım acil yardım lütfennn :(( |
arkadaşım ayn sorun bendede var.. sen çözüm bulabildinmi acaba ? bende bugün ustaya götürdüm ateşleme bobininde olsa lpg dede olur dedi.. sonra yinede deneyelim dedi başka bobin taktı aynı sorun var.. sonra 4 bujiyi orijinaliyle değiştirdik yine olmadı... enjektörlerden olabilir dedi enjektörcüye göstermen lazım dedi ama söylediğine kendide inanmadı.. şimdi katkı koydum benzine ,bi süre zorlasada benzinde kullanıcam belki bi faydası olur.. ama net olarak çözüm bulamadık.. bi el atsa site ustaları bu konuya çok memnun olucam. arabadan soğudum satmakta istemiyorum çok seviyorum keratayı.. |
Arkadaşım geç cvp veriyorum k.bakma bikaç gündür giremedim. Eveeet Sorun büyük oranda (!!) çözüldü bende. anlattığım gibi enjektörler değişince az da olsa eski problemi yaşadım. Ustama götürdüm benzin deposunu temizlettim ve bomba burda deponun içinden kum çıktı 1 avuç kadar, benim enjektör tıkanmış yenisini taktığımızda da depomdaki pislik yüzünden yine tıkanma noktasına gelmiş, herneyse depo temizlendi, yakıt filtresi değişti fln şimdi çoook nadir de olsa o sıkıntı çıkar gibi oluo tkrr normale dönüyo kısa bi sürede (1-2 sn fln). Velhasıl sorunum buji tıkanması imiş ama asıl sorunum depomdaki pislikti şükür kurtuldum zannediorum. umarım kalan pislik çok tıkamamıştır zmnla o da düzelir...
|
Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 07:06
buji tıkanması demişim sonda enjektör olcaktı :)
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 08:47
hadi geçmiş olsun kardeşim .. ben daha çözemedim falla.. akşam bosch serviste avans ayarı değerlerine baktırıcam. orda sorun çıkmazsa... bende depoyu temizletirim..:) yeni gelişmeler olursa bilgilendirmeyi ihmal etme :)
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 08:57
ya kardeşim bu depoyu nasıl temizedi usta ? yani mesela kendim yapabiliriyim? deponun altında tahliye kapağı falanmı vardı? yoksa söktü o şekildemi temizledi?
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 23:45
valla kardeş bende ist dolapderede bi bosh servisine götürüp bıraktım, yani yapılırken izlemedim ama depoyu sökmemiş yerindeyken boşatlmış hava tutmuş,koltuğun altında bi kapak var şamandra bilmem ne dedi kol gircek kadar, bide orda işte bilmem ne bişii ler anlattı ama gece mesaiye yetişcem die çok da dinlemedim.
|
Mesajı Yazan: konserci_ist
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2012 Saat 01:29
DEDİĞİM GİBİ HERŞEY DEPO DA BİTİYOR BİR NEVİ SANIRSAM SENDEDE YOLDA İLERLERKEN HAFİF ÇEKMEME GİBİ OLUYOR YÜKSEK HIZDA AZ Bİ SARSINTI SONRA ARABA BİRDEN AÇILIYOR. Kronikleşmiş ama dedim ya benzin pompası da yapabiliyor kesikliği ki dengesiz motora benzin pompalaması işin seyrini değiştiriyor. Bende müsait olduğumda başka pompa deneyeceğim ki sorun arka gözüküyor çünkü araç yakıt fazla geldiğinde çekişi yükseliyor. Depoyu aslında belirli periyodda senede 1 kez temizletmek ve yeni yakıt ile doldurmak gerekli. Bu benim düşüncem saygılar..
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 01:26
arkadaşlar araçtaki benzini bitirdim carbon clean yaptırdım, 97 oktan benzin aldm,benzin filtresini değiştirdim ama sorun hala devam ediyor. ve sanki git gide durum dahada kötüleşiyor.. şimdi enjektörcüye götürücem arabayı..inşallah orda çözerler olayı... enjöktörden değilse depoyu demizleticem.bunlarin hiç birinde değilse ne yapicam bilmiyorum.. şimdi sirayla enjöktörden başliyalim... istanbul avrupa yakası enjektörcü bilen varmi acaba? biri tavsiye edebilirmi?
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2012 Saat 23:35
ben sorunumu çözdüm arkadaşlar... bu tarz sikintisi olan birisine yardimci olmak babinda durumu açikliyorum... araci bi sürü ustaya götürmeme rağmen hiç biri çözüm bulamamişti bugün istanbul cevizlibağda peugeot-citroen özel servisi Şeker oto geldi aklima ... bastim gittim ustanin yanina.. ustaya daha önce aracin heryerine bakildiğini ama çözüm olmadiğini söledim.. oda bide biz bakalim dedi.. sirayla bujilerden başladi-manifoldu basincana bakti-kelebek boğazina ve rolanti motoruna bakti. senteye bakti- bunlarda gerçekten sorun yoktu.. saat geç olmuştu sabah gel bakalim dedi.. sabah araci biraktim.. akşam tekrar gittim marşa bi bastim saat gibi hiç sorun yok.. enjektörler teste göndermiş temizletmiş.sibob ayarini sil baştan yapmiş.. ufak tefek bazi ayarlarinida düzelttim dedi... sonra teste çiktik.. hiç sorun yoktu.. Allah razi olsun 1 haftadir uykularim kaçmaya başlamişti...
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: math_sevko
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 02:02
Sana da geçmiş olsun kardeş, umarım bidaha yaşamayız. Sorması ayıp ne kadara patladı
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 07:39
Gecmis olsun. Yani sorun bir yerde degilmis, ufak ufak birkac yerdeymis oyle mi?
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 08:37
saol kardeşim..satmaktan vazgeçtim keretayı :D inş bi daha beni üzmez.. 160 ytl... helal hoş olsun :D
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
Mesajı Yazan: falan
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 08:39
koliva Yazdı:
Gecmis olsun. Yani sorun bir yerde degilmis, ufak ufak birkac yerdeymis oyle mi?
|
tşk ler saolasın.. evet ufak ufak bi kaç yerdeymiş. ama ağırlıklı olarak enjektör ve sibob ayarından kaynaklı .. ama usta resmen sihirli ellerle ARAbaya bi dokundu saat gibi Maşallah tık yok .....
------------- 2000 mod 206xr 1.4 8 valf 140000km benzin+lpg manuel
|
|