Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

otomatik vites kitledi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23219
Tarih: 14 Ağustos 2025 Saat 18:02
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: otomatik vites kitledi
Mesajı Yazan: secur73
Konu: otomatik vites kitledi
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2012 Saat 22:26
arkadaşlar aracım otomatik vites dün izmiredolaşmak için gittim çiğli kipaya uğradım manisaya dönüşe geçecektim fakat vitesi hareket ettiremedim ekranda apulucation fault gibi birşey yazıyordu otomaatic gear faultta yazdı vites ekranında S*_  işareti vardı.zorlayınca vitesi ileriye aldım ekranda _işret vardı ama araba hantallaşmıştı ve sesi çoğalmıştı peugeot özel servisine çektik beyne su kaçmış dediler 2 saat sonra arabayı teslim ettiler ustayla turladık bir şey yoktu fakat sanayiden ayrılırken yine aynı hatayı verdi usta kısa devre yapmaya devam ediyor sanırım dedi geriye döndüm usta kendi kontrol için kullandığı beyni taktı hafızadan hatalar bilgisayar yardımıyla silindi.yüklemeler yapıldı.şimdilik durum iii fakat benim yapmam gereken başka birşey varmı??arıza düzelmişmidir??birde arabayı ilk çalıştırırken marşa basarken önce(2 SANİYE) S*_yanıyor P'ye geçiyor normalmi???cevaplariçin şimdiden teşekkürler...

-------------
2003 peugeot 307 xt premium



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2012 Saat 23:33
Ozan bey geçmiş olsun, iyi bir ustaya aracınızı göstermeniz gerkiyor.

Vites kolu parktan çıkmıyorsa eğer, fren müşürünü değiştirmeniz lazım. Çünkü parktan çıkarmak için frene basınca kilit açılıyor. Müşür bozuksa da kilit açılmaz ve vites parktan çıkmaz.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: secur73
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 22:10
tamirci test için dükkanında kullandığı beyini taktı diğer beyinin iii temizlenmediğini söyledi ondan yapabilirmiş 3 gündür arabada aksi bir durum yok şükürler olsun bu konulardan anlayan arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olsun gerçekten arıza sadece beyinlemi alakalı tanımadığım bir tamirci böyle deyince insan biraz şüpheyle yaklaşıyor,,,

-------------
2003 peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 00:08
Orjinalini yazan: secur73 secur73 Yazdı:

tamirci test için dükkanında kullandığı beyini taktı diğer beyinin iii temizlenmediğini söyledi ondan yapabilirmiş 3 gündür arabada aksi bir durum yok şükürler olsun bu konulardan anlayan arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olsun gerçekten arıza sadece beyinlemi alakalı tanımadığım bir tamirci böyle deyince insan biraz şüpheyle yaklaşıyor,,,

Ben sorunun ne olduğunu tam anlayamadım daha detaylı anlatırsanız yardımcı olabilirim.

Yani araç D konumunda mı takılı kaldı,P konumundan çıkmadı onun için mi takılı kaldı vs.Ayrıca aracın KM kaç? Kontağı açtığınız zaman 2-3 saniye kar ve spor mod ışıkları yanıp sönüyorsa şanzıman üzerinde elektroniksel bir arıza var demektir.

Tamirciniz beyinden kaynaklı diyor ama hangi beyini söktü de araç normale döndü? yerini tarif edebilirmisiniz? mümkünse resmini koyabilirmisiniz?

Bu verdiğiniz bilgiler doğrultusunda konuşmak oldukça güç maalesef 


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: secur73
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 10:58
tam akünün arkasındaki beyni değiştirdi(markası siemens) su kaçmış dedi ben arabayı alalı 2.5 ay oluyor motor yıkanmış bu esnada su kaçmış dedi  şase yapıyormuş şuan sorun yok marşa basınca tık diye S_* yanıyor anında tık diyerek p ye geçiyor çok kısa yanıp sönüyor sanki çalıştığını gösteren bir uyarı gibi geldi bana yani normalmiş gibi birde vites geçişlerinde vitese binice hafiften güb diye bir ses geliyor kimi normal diyo ,kimi bir malzemeyle hallediliyormuş sizce normalmi 

-------------
2003 peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: secur73
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 11:05
km 144000 park halindeyken arabayı çalıştırmak için marşa bastım araba çaliştı fakat vitesi Pden ileriye alamadım zorlayınca tık dedi geçti ama arabanın sesi değişti ileliyor fakat motor sesi çoğaalmiştı...tşk

-------------
2003 peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 14:15
Orjinalini yazan: secur73 secur73 Yazdı:

tam akünün arkasındaki beyni değiştirdi(markası siemens) su kaçmış dedi ben arabayı alalı 2.5 ay oluyor motor yıkanmış bu esnada su kaçmış dedi  şase yapıyormuş şuan sorun yok marşa basınca tık diye S_* yanıyor anında tık diyerek p ye geçiyor çok kısa yanıp sönüyor sanki çalıştığını gösteren bir uyarı gibi geldi bana yani normalmiş gibi birde vites geçişlerinde vitese binice hafiften güb diye bir ses geliyor kimi normal diyo ,kimi bir malzemeyle hallediliyormuş sizce normalmi 

Yaşadığınız sıkıntı yani P den diğer viteslere geçmemesinin nedeni beyinden kaynaklanacağını hiç sanmıyorum bu direk müşürle alakalı bir durum.Motorun sesi değişti demişsiniz,şanzıman basıncıyla alakalı bir durum söz konusu olabilir ölçülmesi lazım (?) verilere göre konuşmak daha mantıklı. Şanzıman balataları ve filtresinin ömrü ortalama 150 bin km civarıdır çok dikkatli ve titiz kullanılırsa bu 200 bine kadar dayanabilir.Birinci vitesten 2 ye geçişteki hafif vuruntu ısınınca kesiyorsa yağ seviyesine bakmak gerekir,sürekli yapıyorsa 1 ci vites fren bandı (balatası,her vites için ayrıdır bunlar) ömrünü doldurmak üzeredir.

Kontağı açtığınızda yanıp sönen S ve * işareti elektroniksel yada elektriksel bir arızayı hafızasına kaydetmiş ve bu arızanın silinemediğini gösterir,Tamircinizin taktığı beyin de de bu ikazı almaya devam ediyorsanız,demekki sorun beyinden değil başka bir yerden kaynaklanıyor anlamındadır.

PC ye bağlatıp (mümkünse PP2000) şanzımanı teste aldırın ve çıkan arızaları buraya aktarabilirseniz dahada güzel sonuç elde ederiz.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 14:25
Ayrıca küçük bir bilgi vereyim,sabahları hava şartları ne olursa olsun aracı çalıştırdığınızda hareket etmeden 2-3 dk (otomatik vitesli araç kullananlar için) şanzıman yağının ısınmasına müsaade edin.Bu işlem şanzımanı en iyi koruma yöntemidir Wink

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: secur73
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 14:55
balıkesirde bana tafsiye edebileceğiniz bir usta veya servis varmı ben somadayım.tşk

-------------
2003 peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 15:13
Orjinalini yazan: secur73 secur73 Yazdı:

balıkesirde bana tafsiye edebileceğiniz bir usta veya servis varmı ben somadayım.tşk

Maalesef Balıkesir de otomatik şanzıman için hiç bir yer yok Unhappy En yakın Bursa yada İzmir. Kimi tavsiye edersin diye sorarsan hepsi birbirinin aynısı LOL Bursa'ya yolun düşerse küçük sanayi sitesinde otomatik şanzımancı Fikret usta dedin mi tanımayan yoktur. Yedek parça sıkıntısı yok ekibi kalabalık bir mekan.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 15:21
Şanzımanınızın parçaları ve çalışma prensibi bu şekildedir. İngilizce bir döküman fakat dikkatli dinlerseniz ne demek istediği gayet açık olarak anlaşılabilecek bir şekilde anlatılmış.



-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 20:19
Aracı calistirmadan önce ekranda spor ve kar mod uyarılarının kısa bi süre icin cikmasini normal diye biliyorum ben. Takili kalma ise müsürdendir hocam bendede olmustu müsürü degistirince düzeldi


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2012 Saat 23:49
Orjinalini yazan: nakka nakka Yazdı:

Aracı calistirmadan önce ekranda spor ve kar mod uyarılarının kısa bi süre icin cikmasini normal diye biliyorum ben. Takili kalma ise müsürdendir hocam bendede olmustu müsürü degistirince düzeldi

Maalesef yanlış biliyorsunuz. 206 dan önce kısa bir süre 307 otomatik kullandım kontağı açtığım an "p" harfi çıkıyordu o kadar. şimdiki 206 da, aldığımda kar ve spor mod ışığı kontağı açtığım am 3-5 saniye yanıp sönüyordu,şanzıman revizyon oldu artık yanmıyor.

Onun yanıp sönmesini görmeniz demek hafızaya bir arızanın alındığını gösteriyor,başka bir anlamı yok maalesef. 


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: secur73
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2012 Saat 16:55
nakka arkadaşım senin ekrandada çıkıyormu benim ekranda tık tık okadar 1 saniye bile değil hemen P ye geçiyor...

-------------
2003 peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2012 Saat 17:02
bendede çıkıyor o hocam ben onu normal diye biliyoruym


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2012 Saat 17:04
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: nakka nakka Yazdı:

Aracı calistirmadan önce ekranda spor ve kar mod uyarılarının kısa bi süre icin cikmasini normal diye biliyorum ben. Takili kalma ise müsürdendir hocam bendede olmustu müsürü degistirince düzeldi

Maalesef yanlış biliyorsunuz. 206 dan önce kısa bir süre 307 otomatik kullandım kontağı açtığım an "p" harfi çıkıyordu o kadar. şimdiki 206 da, aldığımda kar ve spor mod ışığı kontağı açtığım am 3-5 saniye yanıp sönüyordu,şanzıman revizyon oldu artık yanmıyor.

Onun yanıp sönmesini görmeniz demek hafızaya bir arızanın alındığını gösteriyor,başka bir anlamı yok maalesef. 

yanıp sönme yok hocam 1 sn den bile belkide daha az bi süre görünüyor ve sonrsında hemen P görünüyor. bu daha önce bi yerde konuşulmuştu ve bu durumun olması normal denmişti. 


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 20:24
bende de 406 bva var. ilk çalıştırmada kesinlikle kar ve spor ışıkları hiç yanmıyor. sadece şanzıman korumaya geçince yanıyor. oda genelde yağ ısınınca yapıyor. bu sorunu da çözemedim o ayrı bir hikaye.
bilgisi olan varsa yardımlarını beklerim


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 20:26
vites kilitli kalıyorsa P de bencede müşürdendir çok ucuz ilk baktıracagın yer ıolsun


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 20:43
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

bende de 406 bva var. ilk çalıştırmada kesinlikle kar ve spor ışıkları hiç yanmıyor. sadece şanzıman korumaya geçince yanıyor. oda genelde yağ ısınınca yapıyor. bu sorunu da çözemedim o ayrı bir hikaye.
bilgisi olan varsa yardımlarını beklerim

Nihayetinde hepimiz aynı şanzımanı kullanıyoruz. Olması gereken sizin anlattığınız gibidir.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2012 Saat 22:55
yes


Mesajı Yazan: secur73
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2012 Saat 22:45
arkadşlar açıkçası usta ne gibi işlem yaptı bilmiyorum 230 lira tuttu su giren beyin olmayınca başka beyin taktı müşürde değişmiş olablir ama araba şu an canavar ALLAH ıma şükürler olsun

-------------
2003 peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2012 Saat 23:41
bence müşürden bu sorunun geçmiş olsun


Mesajı Yazan: ysndrsn
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2013 Saat 08:30
Meehaba arkadaslar. 2006 model 206 otomatik aldim iki ay once. Su ana kadar hicbir sorun yoktu. Dun araci kullandim yine sorun yoktu. Bir saat gecti aradan tekrar calistirdim vites p n r ve m ye geciyor fakat d ye gecmiyor. D ye gecmiyor derken yanlis anlasilmasin yerine gecmiyor degil. D nin oldugu yere gidiyor fakat vites n de kaliyor oradada. Bence mekanik bir sorun vat. Sizcr sorun nedir bilginiz var mi yardimci olun lutfen



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net