Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

elektrik bobini değişimi.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23147
Tarih: 13 Ağustos 2025 Saat 05:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: elektrik bobini değişimi.
Mesajı Yazan: ozi033
Konu: elektrik bobini değişimi.
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 18:05
arkadaşlar araca baktırmıştım ve bobinlerden biri arızalı demişti  usta.şimdi iice kendini belli etmeye başladı..aracın çekişinde ve titremesinden .yolda giderken sarsıla sarsıla gidiyo..sanki arkadan tutuluyo geri bırakılıyo...yan sanyi bobin alsam taktırsam sorun olurmu acaba.birde bilmediğim için soryorum.satılan ateşleme bobini internette gösteriln 1 parça üzerinde 4 uzun çubuk şeklinde bi parça ..demek istedğiğimi tahmin etmişsinizdir..1 bobin arızalıysa bile araçtaki çıkrılacak yenisi komplemi takılacak anlamadım.teşşkler..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 19:03
benim araca önceden yan sanayi bobin takmışlar bende silkelenme falan olmadı doğrudan araba gaz yemedi ve stop etti otobanın ortasında büyük bi kazanın eşiğinden döndüm. sonrasında stop ettim çalıştırdım hiç bişey olmamış gibi yola devam etti ve o şekilde 1000 km ye yakın yol geldim. sonrasında aracı servise götürdüm tabi bu arada araç iyice çekmemeye başladı. gaza bastığımda tepki vermiyordu kendi kafasına göre hhızlanıyordu. bobin arızası dediler. çıkan bobine baktılar yan sanayi bi bobindi. sonrasında orjinalle değiştiler bu arada bujiler de değişti, bujilerde yağlanma vardı. sibob lastiği olabilir dediler ama tekrarlarsa bu duruma bakacaz dediler. bobin ve bojiler değişti 1 ay falan oldu bu olay aolalı herhangi bi sıkıntı yok şimdilik ama sonrasında ne olur bilemiyorum


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 20:15
Ben de bu tarz parcalarda orjinalini kullanmanizdan yanayim. Bobin denilince bir parca akla gelir ve 4 taneye bujiye giren 4 ucu vardir. Yani bir tane degisim olmaz.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 10:52
Aracınız büyük ihtimal ile lpg li lpgli araçlarda bu sorun illaki çıkıyor. Bende yeni değiştirdim bizim araçlarda bobin bir bütün o yüzden bütün olarak değişiyor. Orjnalini takmazsanız tekrar aynı sorunla karşılaşabilirsiniz.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 11:56
Ateşleme bobininin kesinlikle orjinalinin kullanılmasını tavsiye ederim. Parça şahin peugeotta var, değiştirmesi de çok basit.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ozi033
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 18:02
o zaman şahin pejoyu arayıp fiyatını sormak lazım..takma işlemini ben yapabilirmiyim...biraz anlatabilirmisiniz..teşşekrler....


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 19:16
ben değişim yapılırken seyrettim öle pek bi numarası yok gibi üst kapak sökülüyor onun hemen altında zaten bu parça tam hatırlamıyorum nasıldı ama iyi bilen arkadaşlar mutlaka anlatacaktır. bu işlem için ben 310 tl ödedim serviste işçilik dahil 4 buji ve ateşleme bobini


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 19:57
Orjinalini yazan: ozi033 ozi033 Yazdı:

o zaman şahin pejoyu arayıp fiyatını sormak lazım..takma işlemini ben yapabilirmiyim...biraz anlatabilirmisiniz..teşşekrler....


Ust kapagi tutan 4 vida var. Onlari sokuyorsun ve kapagi kaldiriyorsun. Sonra motorun sag tarafinda kablo demetini goreceksin. O demeti yerinde tutan bir tane demir tel kilit mekanizmasi var onu da zaten hemen goreceksin orada. Bir duz tornavida yardimi ile yerinden cikartacaksin ve soketi yerinden ayiracaksin. Bunun oncesinde buhar tasiyan borunun hava filtresinden gelen kalin boru ile birlesip bogaz kelebegine girdigini goreceksin. Bu noktada dikkat etmen gerekir cunku cok kolay kirilan bir parca bu ve cogu kisi kirmistir bunu. Yerinden cikartmak icin hava filtresinden gelen kalin boruya girdigi noktada sari bir parca goreceksin. Elinle ince borudan tutup iterken sari dugmeyi asagiya bastiracaksin. Biraz zor basilabilir ama yeterince itersen hemen asagiya cokecektir. Zaten bundan sonra cekip cikartabilirsin. Bu islemden sonra bobin bosa cikacaktir. Yukariya dogru cekip bujilerden kurtarman gerekiyor. Yenisini ayni islemle yerine takabilirsin.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 20:09
Önemli hatırlatma!!!!!!

Kolivanın aynı dediği şekilde değiştireceksin ama motor soğuk olmalıymış, yetkili serviste çalışan bir arkadaşım söylemişti. 

Bobin ve buji değişiminde motorun soğuması gerekliymiş.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ozi033
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 20:40
teşşekürler epinize arkadaşlar


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 20:49
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Önemli hatırlatma!!!!!!

Kolivanın aynı dediği şekilde değiştireceksin ama motor soğuk olmalıymış, yetkili serviste çalışan bir arkadaşım söylemişti. 

Bobin ve buji değişiminde motorun soğuması gerekliymiş.


Aynen Clap


Mesajı Yazan: Srkn.sngn
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2019 Saat 22:19
arkadaşlar selam.  Bugün  bujileri değiştirmek için bobini söktüm. Bobini tutan 4 adet Torx  vidasının sıkma yerleri yalama olmuş.   Tam sıkılamıyor. Dolayısıyla da Bobin bujilere tam oturmuyor. Bulunduğum yerde Peugeot parçacısı yok,  Bu bobin vidasını internetten nasıl  bulabilirim.?  Baya bir arama yaptım 'Peugeot 206 bobin vidası diye' ama bulamadım.  Son çare başka vida takacağım.  



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net