206 monza açık hava filtresi
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23125
Tarih: 28 Temmuz 2025 Saat 05:03 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 206 monza açık hava filtresi
Mesajı Yazan: ufuk91
Konu: 206 monza açık hava filtresi
Mesaj Tarihi: 20 Mayıs 2012 Saat 22:02
Arkadaşlar hava filtremi aldım alıyorum, yarın gün içinde sipariş etmeyi düşünüyorum ve aklımdaki filtre bu ;
http://urun.gittigidiyor.com/garaj/monza-75-175-beygir-hexagon-paslanmaz-hava-filtr-57351006" rel="nofollow - http://urun.gittigidiyor.com/garaj/monza-75-175-beygir-hexagon-paslanmaz-hava-filtr-57351006
ilk kez açık hava filtresi takacağım aracıma, ama çok para da vermek istemiyorum bu üründen de anlayacağınız kadarıyla max 30-40 lira, size sormak istediğim bu istediğim kriterde 206ya başka hava filtresi önerirmisiniz? bunu önerirmisiniz ya da?
alt devirlerde performans kaybı yaşarmıyım açıkcası araba hızlansın vs diye değil biraz atikleşsin diye istiyorum biliyorum tek başına hava f. harikalar yaratacak değil ama sesi bile psikolojik olarak araba canlandı gibi hissettirir sanırım :)
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 00:10
onun yerine şu linkteki JSV'yi al derim. monza sünger tipi olduğu için daha çok ses veriyor ama alt devirleri öldürüyor. yani 1500 devirlerde direk debriyaj istiyor araç. jsv daha az ses verir daha iyi filtre eder + orijinal filtre gibi alt devirleri fazla etkilemiyor.
http://www.hepsiburada.com/Liste/jsv-performans-hava-filtresi-no2600-77-mm/productDetails.aspx?productId=otsv1801100001684&categoryId=20024753&SKU=OTSV1801100001684" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/Liste/jsv-performans-hava-filtresi-no2600-77-mm/productDetails.aspx?productId=otsv1801100001684&categoryId=20024753&SKU=OTSV1801100001684
------------- 206 Roland Garros 1,6 16V
|
Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 00:18
Bende de JSV den varama orjinal filtreye göre ne fark etti bilmiyorum çünkü ilk aldığımdan beri bu jsv açık filtre var orjinali olmadığı için hiç orjinal filtre ile kullanmadım fark bilmiyorum ama öyle 1500devirde çekişten düşme debriyaj isteme olayı yok düşük devirde de rahat gidiyo araç ama dediğiniz gibi sesi fazla değil..
Bu arada KenBlockJR sizde 307 var belki bana yardımcı olursunuz bu 307 de kullanılmış yani 307ye göre olan filtre kitini benim 206 GTI a uydurabilir miyim?Yani filtre boru giriş çapı hakkında bilginiz var mı 307 nin?
------------- "2001 Peugeot 206 GTI" "2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva"
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 00:36
KenBlockJR Yazdı:
onun yerine şu linkteki JSV'yi al derim. monza sünger tipi olduğu için daha çok ses veriyor ama alt devirleri öldürüyor. yani 1500 devirlerde direk debriyaj istiyor araç. jsv daha az ses verir daha iyi filtre eder + orijinal filtre gibi alt devirleri fazla etkilemiyor.
http://www.hepsiburada.com/Liste/jsv-performans-hava-filtresi-no2600-77-mm/productDetails.aspx?productId=otsv1801100001684&categoryId=20024753&SKU=OTSV1801100001684" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/Liste/jsv-performans-hava-filtresi-no2600-77-mm/productDetails.aspx?productId=otsv1801100001684&categoryId=20024753&SKU=OTSV1801100001684
|
peki şimdi ben kit falan almayacağım şimdilik direk filtre kutusunu söktüğüm yere takacağım biliyorum çok iyi değil sıcak hava alacağı için ama bi hortum alana kadar böyle kullancam, kaç mm ağzı olması gerekir hangisi uyar 206ya?
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 01:00
arkadaşlar bir de bu çok övülmüş ne diyosunuz?
http://www.hepsiburada.com/liste/ReviewsProduct.aspx?pId=otm231106&pn=0&sortBy=lastAllTime&c=OA&Id=34676&r=0" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/liste/ReviewsProduct.aspx?pId=otm231106&pn=0&sortBy=lastAllTime&c=OA&Id=34676&r=0
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 01:26
ben 70 liraya aksaraydan simota carbon aldım alt devirde biraz zorluyor fakat sesi tok ve çok hoş
|
Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 01:47
Evet 307 ve 206 ların hava filtre boru ağız çaplarını bilen yok mu bana da lazım????
------------- "2001 Peugeot 206 GTI" "2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva"
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 11:03
şümubofnsbıemrah Yazdı:
Evet 307 ve 206 ların hava filtre boru ağız çaplarını bilen yok mu bana da lazım????
|
1.6 benzinlilerin 62-65 mm olması lazım. Senin aracın 2.0 motor olduğu için farklı olabilir.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 11:31
linkini verdiğim filtrelere yorum yapacak yok mu arkadaşlar bugün alıyorum?
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 11:59
ufuk91 Yazdı:
linkini verdiğim filtrelere yorum yapacak yok mu arkadaşlar bugün alıyorum? |
Bence hiç birisi güzel değil. En fazla 5.000 km idare eder, orjinal filtreden de farkı yok. Eğer kaliteli bir şey istiyorsan en az 100 TL gözden çıkartmalısın.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 12:39
hocam kaç defa yazdım ya kaliteli bişey istesem zaten 30-40 liralık filtrelere bakmam :) bu fiyattaki filtreler arasından tavsiye bekliyorum
zaten 100 200 liram olsa alacağım kitleri ben de biliyorum ama şimdilik bu, hatta bunu denemek için alıyorum da denebilir dedim ya ilk defa açık hava filtresi takacağım sesine falan bakacağım bi
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 20:35
anlaşıldı filtreyi alıcam, kendim deniycem artık başkası sorarsa da yardım edecek taraf olcam 
neyse teşekkürler arkadaşlar alıp kullandıktan sonra yazarım buraya gözlemlerimi
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: murado
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2012 Saat 21:12
merhaba arkadaşlar, madem açık hava filtresini konuşuyoruz, yapmış olduğum bir uygulamadan bahsedeyim.konuyu açan arkadaşa bir faydam olmaz ama büyük düşünenlere yardımcı olabilirim.
roland garros 110 bg aracıma simota twin charger kit uygulaması yaptım ve sonuç muhteşem oldu.
ben ki araca biner binmez teyp açan, toz girmesin diye cam açmayan adam, kapattım teybi açtım ön camları başladım fırsat kollamaya:-) ses mükemmel, gaz tepkileri hissedilir derecede arttı. maalesef ki sesin vermiş olduğu haz yakıt tüketimdeki artış şeklinde faturaya yansıdı. Ancak 2100 devir ve 5 viteste seyahat edilirse tüketim düşüyor. Deneme amaçlı yaklaşık 20 km yaptım ve tüketimi ortalama 4.3 litreye düşürdüm.( bir ara 140 km hıza çıkmama rağmen )
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 00:16
modacar katana ısı yansıtıcılı krom performans filtresinin siparişini verdim, bakalım artık çarşambaya ya da perşembeye elime geçer, takıp kullandıktan sonra izlenimlerimi paylaşırım
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 07:48
ufuk91 Yazdı:
modacar katana ısı yansıtıcılı krom performans filtresinin siparişini verdim, bakalım artık çarşambaya ya da perşembeye elime geçer, takıp kullandıktan sonra izlenimlerimi paylaşırım
|
Hayirli olsun. Umarim diledigin gibi cikar.
|
Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 13:12
Sayın "koliva" bilseniz bişlseniz siz bilirsiniz bu 307 1.6 lar için olan hava filtre kitini ben alsam o kiti benim 206 GTI da bi şekilde bu boru ağız çaplarını ayarlayan aparatla falan takıp kullanabilir miyim? Çok acil cevap lazım bu konuda?
------------- "2001 Peugeot 206 GTI" "2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva"
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 13:14
yanlız şimdi ben iptal ettim satışı, 60mm yazandan almıştım doğrusu bu mu 206 için? bir de 77mm yazanlar var yoksa onlar mı uygun? emin olamadığım için şu an tekrar alamıyorum bi yardım edin burda açık hava filtresi kullanan çok insan vardır
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 14:04
şümubofnsbıemrah Yazdı:
Sayın "koliva" bilseniz bişlseniz siz bilirsiniz bu 307 1.6 lar için olan hava filtre kitini ben alsam o kiti benim 206 GTI da bi şekilde bu boru ağız çaplarını ayarlayan aparatla falan takıp kullanabilir miyim? Çok acil cevap lazım bu konuda?
|
Hocam neden 206 GTI icin uretilmis olanlardan almiyorsunda 307 icin olani aliyorsun?
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 14:15
şu benim soruma da bi cevap gelse keşke elim kolum bağlı ilanlara bakıp duruyorum 
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 18:10
koliva Yazdı:
[QUOTE=şümubofnsbı"emrah"]Sayın "koliva" bilseniz bişlseniz siz bilirsiniz bu 307 1.6 lar için olan hava filtre kitini ben alsam o kiti benim 206 GTI da bi şekilde bu boru ağız çaplarını ayarlayan aparatla falan takıp kullanabilir miyim? Çok acil cevap lazım bu konuda?
|
Hocam neden 206 GTI icin uretilmis olanlardan almiyorsunda 307 icin olani aliyorsun? [/QUOTE Sıfır almıcam çünkü 2.el alıcam sıfırları çok pahalı zaten doğru dürüst naktim yok jant-lastikleri satamadığım için..Uygun bi fiyata vericek biri ama 307 1.6 araçta kullanılmış ona uyumlu..Benim 206 GTI a uydurulur mu onu merak ediyorum? filtre kitinde bi tane düz krom boru var her 2 ucunda da dirsek boru var biri sağa biri sola döük ve nu dirseklerden birinin ucunda filtre var..Bizim GTI larınkinde ise dirsek kıvrım yok sadece kısa bi düz boru ve ucuna filtre şeklinde ..Ben bundaki dirsekleri çıkartıp sadece krom boruyu direk taksam ağzı uyar mı çapı filtrenin olduğu taraftaki dirsek dursa da olur sadece filtre düz değil aşağı doğru bakar sorun olmaz ama boru ağzını ayarlayan aparat varmış nette gördüm onunla ayarlanır ouymazsada derseniz hemen alıcam kiti krank filtresi de var yanında..]
------------- "2001 Peugeot 206 GTI" "2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva"
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 18:42
şümubofnsbıemrah Yazdı:
Sıfır almıcam çünkü 2.el alıcam sıfırları çok pahalı zaten doğru dürüst naktim yok jant-lastikleri satamadığım için..Uygun bi fiyata vericek biri ama 307 1.6 araçta kullanılmış ona uyumlu..Benim 206 GTI a uydurulur mu onu merak ediyorum? filtre kitinde bi tane düz krom boru var her 2 ucunda da dirsek boru var biri sağa biri sola döük ve nu dirseklerden birinin ucunda filtre var..Bizim GTI larınkinde ise dirsek kıvrım yok sadece kısa bi düz boru ve ucuna filtre şeklinde ..Ben bundaki dirsekleri çıkartıp sadece krom boruyu direk taksam ağzı uyar mı çapı filtrenin olduğu taraftaki dirsek dursa da olur sadece filtre düz değil aşağı doğru bakar sorun olmaz ama boru ağzını ayarlayan aparat varmış nette gördüm onunla ayarlanır ouymazsada derseniz hemen alıcam kiti krank filtresi de var yanında.. |
Anladigim kadari ile bogaz kelebegi tarafina giren borunun her iki aracta da ayni olup olmadigini soruyorsun. Yani aslinda bogaz kelebegi caplarinin ayni olup olmadigini soruyorsun, dogru mudur? Eger oyle ise buyuk ihtimalle ayni hacimdeki araclar ayni bogaz kelebegine sahiptirler. Bunu dogrulamak gerekir tabii ki. Senin aracin 2.0 saniyorum, o yuzden bakmamiz gerek.
|
Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 22:46
Aynen öyle... Ama aynı olmasa bile bu boruyu o satılan ayarlayıcı aparatlarla uydurabilir miyim?
------------- "2001 Peugeot 206 GTI" "2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva"
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 00:21
ufuk91 Yazdı:
yanlız şimdi ben iptal ettim satışı, 60mm yazandan almıştım doğrusu bu mu 206 için? bir de 77mm yazanlar var yoksa onlar mı uygun? emin olamadığım için şu an tekrar alamıyorum bi yardım edin burda açık hava filtresi kullanan çok insan vardır |
dostum sana yardımcı olmaya calısayım hemen, “1600 cc” altı motor tipleri için, hava filtresinin bağlantı çapı 7,5 cm önerilmektedir.
|
Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 00:58
ufuk91 Yazdı:
yanlız şimdi ben iptal ettim satışı, 60mm yazandan almıştım doğrusu bu mu 206 için? bir de 77mm yazanlar var yoksa onlar mı uygun? emin olamadığım için şu an tekrar alamıyorum bi yardım edin burda açık hava filtresi kullanan çok insan vardır |
77 alacaksın
------------- 206 Roland Garros 1,6 16V
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 01:47
hocam valla beklediniz beklediniz en son yarım saatte 2 kişi birden cevap verdi çok sağolun yine de, siparişi verdim allahtan doğru vermişim jsv'nin 77mm olanı yarın gelir heralde takıcam bakalım :)
ama birşey kafamı karıştırıyor şimdi ben bunu direk takıcam yani boruyla falan almıycam aşşağıya doğru, şimdilik idare etcem. orjinal filtrenin kapak kısmını filtresini çıkartıp direk oraya takcam ama şimdi filtre mi borunun için girip kelepçelencek yoksa borunun ağzı mı filtre içine sokulup kelepçe takılcak. şundan dolayı soruyorum borunun ağız kısmı kelepçe takmaya uygun değil gibi benim arabamda, akordion mu diyorlar artık neyse, borunun ağzı orjinal filtre kutusunu çıkarınca o şekilde kalcak sanırım, bu filtreyi oraya nasıl sabitliycem 
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 10:32
şümubofnsbıemrah Yazdı:
Aynen öyle... Ama aynı olmasa bile bu boruyu o satılan ayarlayıcı aparatlarla uydurabilir miyim?
|
Bahsettigin aparatlardan hic kullanmadim ve gormedim o yuzden birsey soyleyemiyorum. Peki filtreyi koymayi planladigin yere kadar o gelen dirsekli boru isini gorecek mi? Hersey tamam olur sonra birde boru ile ugrasirsin pisman olursun.
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 10:44
bende var sana anlatayım, motora bağlı olan akordiyon seklindeki borunun ucuna metalimsi bir boru ekleyeceksin hava filtrelerine takılan borulardan, o boru akordiyonun içine girecek 2 cm kadar, borunun gider ucu da aynı sekilde hava filtresinin içine girecek bi kac cm ikisini de vidalı kelepce ile tutturacaksın, yalnız filtre kelepcesini cok sıkı tutturdugundan emin ol, cunku ben ilk taktıgımda, sesi cok guzel diye bol bol ara gaz yeriyordum =) sonra bi baktım kelepceden kurtulmus, sonra daha sıkı bagladım..
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 13:33
herry Yazdı:
bende var sana anlatayım, motora bağlı olan akordiyon seklindeki borunun ucuna metalimsi bir boru ekleyeceksin hava filtrelerine takılan borulardan, o boru akordiyonun içine girecek 2 cm kadar, borunun gider ucu da aynı sekilde hava filtresinin içine girecek bi kac cm ikisini de vidalı kelepce ile tutturacaksın, yalnız filtre kelepcesini cok sıkı tutturdugundan emin ol, cunku ben ilk taktıgımda, sesi cok guzel diye bol bol ara gaz yeriyordum =) sonra bi baktım kelepceden kurtulmus, sonra daha sıkı bagladım..
|
ya benden önceki sahibi mahvetmiş ortalığı, ek 10cm lik bi akordion koymuş araya falan, akordionu filtrenin içine soktum sıkabildiğim kadar sıktım içini de soktuktan sonra dışını da deli gibi silikonladım 
diğer kısmı da soktum içine aynısını ona da yaptım ama ona kelepçe falan da bağlayamadım bol silikon sürdüm ancak kuruması için beklemeye fazla zamanım yok 3 saat sonra hastaneye gitmem gerekecek nasıl olacak bilmiyorum bakalım umarım kurur yoksa geldikten sonra tekrar bi şekil bişiler yapcam 
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 14:18
dostum silikon tutmaz onu zaten o bölge sen gaza yuklendikce ısınacak, silikon caddeye cıkana kadar durursa mucize =) ilk 2000 deviri geçişinde fırlatır atar filitreyi.. metal kelepceyi sımsıkı taktıgım halde atıyordu düşün artık
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 15:14
demeyin hocam şimdi yola çıkmak mecburiyetindeyim napcam o zaman :S
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 17:21
hocam valla gittim geldim sapasağlam duruyor yerinde şükür 
bu arada bu jsv den nerdeyse hiç ses çıkmıyor gazı kökleyeceksin ki anca, ama düşük devirlerde falan araç baya rahatladı hissedilir derecede
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 18:03
filtrenin yerinden çıkmamasına sevindim ama siz yine de önleminizi alın bi aksesuarcıdan fln kelepce takın, evet cok ses cıkmayabilir ama alt devirleri rahattır
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 18:47
herry Yazdı:
filtrenin yerinden çıkmamasına sevindim ama siz yine de önleminizi alın bi aksesuarcıdan fln kelepce takın, evet cok ses cıkmayabilir ama alt devirleri rahattır
|
hocam şöyle ki, filtreye giren boruyu kelepçeleyle de sabitledim zaten, o akordion gibi dediğim boru parçasının(ki kısacık zaten 10 cm falan) diğer tarafa giren ucunda kelepçe takabileceğim bi yer yok, bi ara resim çekersem daha iyi anlatabilirim sanırım, boru dümdüz değil böyle, hani kelebekten çıktık filtreye doğru gidiyoruz diyelim sensör kablolarını geçtikten sonra kutu gibi bi kısım var dümdüz boru gibi değil bendeki, akordionu oraya sokuyorum ama kelepçe takacak boğaz yok 
gazı sonuna kadar köklediğimde az ses geliyo, zaten derdim ses değildi alt devirleri rahatlattı amacıma ulaştım yani 
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 19:47
Ufuk bi resim cekte gonderiver. Satir satir yazmaktansa bir resimle herseyi en ince ayrintisina kadar anlatmis olursun
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 19:56
ufuk91 Yazdı:
hocam valla gittim geldim sapasağlam duruyor yerinde şükür 
bu arada bu jsv den nerdeyse hiç ses çıkmıyor gazı kökleyeceksin ki anca, ama düşük devirlerde falan araç baya rahatladı hissedilir derecede |
Tavsiyemi dikkate alıp üzerine biraz daha para koysaydınız çok net ses alırdınız ve aracınız düşük devirde biraz daha rahatlardı.
Hayırlı olsun, güle güle kullanın.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 20:38
ben 206 roland garros'da kullanıyordum. monza deli gibi bağırıyordu ama sünger tipi olduğu için iyi filtre etmiyordu. bir de alt devirleri yiyodu. dediğim gibi jsv hem iyi filtre ediyor hem de aracı etkilemiyor. acilen flexible hortumlardan al ve filtre kutusunu söküp oraya uzat. ayrıca kutudan kelepçe çıkmış olması lazım.
------------- 206 Roland Garros 1,6 16V
|
Mesajı Yazan: fatihgg
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 21:02
bende 307ye takmak ıstıyorumda sanırım acık fıltretı tatıktan sonra kapalı fıltredekı cıkarılıyor ve oraya ufak bır tane daha takılıyormus.307 hdı tam nasıl takılır aydınlatabılırmısın acaba?kutu ıcını sokup kıvrak bır boru ıle ucuna sadece acık hava fıltresını mı takıyoruz.bırde oksıjen sensorlerıne zarar verdıgını fılan duydum gercekmıdır bu?tskler.
------------- 2003 307 1.4 2008 Leon
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2012 Saat 21:23
Metin hocam biraz daha iyisini almak ben de isterdim, hatta en iyisini almak isterdim tabikide ama maddi durumum ancak şu an o kadarına el veriyordu napayım 
çok ses gelmesin zaten bağırsın istemiyorum araç, dedim ya düşük devirleri cidden hissedilir derecede rahatlattı o bana yeter 
en yakın zamanda foto çekmeye çalışcam buraya ekliycem, bugün biraz sakata geldi alelacele taktım hemen yola çıktım falan sonra hava karardı vs, yarın çekerim heralde foto 
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2012 Saat 00:42
foto gelsin daha net konusalım dostum, açıkçası bende simota karbon var fakat alt devirlerde cok agır kalıyor, karbonun kazanı oldugundan cıkan ses bir de yankı oluyor o yuzden bayaaa bi bagırıyor fakat kalkıslarda fln performansım dustu 6 aydır kullanıyorum ses iyi ama alt devirler cok vasat kalıyor, hem ses hem performans acısından kaliteli filtre tavsiyeniz var mı? (max 100TL)
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2012 Saat 01:32
herry Yazdı:
foto gelsin daha net konusalım dostum, açıkçası bende simota karbon var fakat alt devirlerde cok agır kalıyor, karbonun kazanı oldugundan cıkan ses bir de yankı oluyor o yuzden bayaaa bi bagırıyor fakat kalkıslarda fln performansım dustu 6 aydır kullanıyorum ses iyi ama alt devirler cok vasat kalıyor, hem ses hem performans acısından kaliteli filtre tavsiyeniz var mı? (max 100TL)
|
kit kullanıyosan ben de şunu sorayım hocam bu kitte hangi parçalar var? yani kiti takarken orjinalinde olan kısımları direk boğaz kelebeğinden söküp yerine kiti mi bağlıyosun? şundan dolayı soruyorum benim boğaz kelebeğine takılan plastik kısım da sıcaktan biraz büzüşmüş canımı sıkan ufak bi ayrıntı ama kit direk o kısmı da içeriyorsa orjinal hava filtre borusu falan alacağıma direk kit alırım diye düşündüm
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2012 Saat 01:57
şimdi şöyle, kitin nasıl olduğunu bilmiyorum, bendeki filtre de seninki gibi mantar şeklinde ama bu mantarın üzerinde kaplaması var carbon hatta sana aşağıda link vereceğim. motordan bogazdan çıkan orjinal pejonun akordiyon seklindeki borusuna, başla bir boruyu yani filtre borusu diye satılan 5 liralık boruyu kelepçeledim onun ucucanada aşağı dogru sarkıtarak filtreyi bağladım ama filtre ile borunun birlesim yerinde de kelepçe var. en son olarak da aaşagı dogru sarkıttıgım filtreyi plastik kelepçe ile o bolgedeki saglam bir yere oynamasın diye sabitledim
işte böyle resim örnektir;
http://www.oto-aksesuar.com/Resim/Urun/Buyuk/vw-golf-v-16-fsi-hava-filtre-kiti.jpg
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2012 Saat 18:36
resimler geldi sıcak sıcak :))
şimdi dediğim olayı anlayabilirsiniz, filtreye bağladığım kısımda kelepçe + silikon var ama diğer taraf kutunun içine giriyor kelepçe takılamıyor. Şimdi bi soru daha, filtre hortumu kelebeğe girmeden önce 2 tane kablo bağlanıyor biri motordan geliyor diğeri aşşağılardan biyerden, işte o aşşağıdan gelen kablo ne onu bilmiyorum filtre hortumu olarak düz kablo alıp egzantriğe de egzantrik filtresi takıcam ama bu alttan gelen kabloyu nereye bağlıycam :S



Şimdi o alttan gelen kabloyu da şu resimde görebilirsiniz lpg ile ilgili diye düşünüyorum ama bi bilgim olmadığı için soruyorum mecbur napalım 

bu üsstteki resimde, ucunda sarı bant olan motordan geliyor tamam da şu alttan gelen nerden geliyor ne ooo :D şimdi düz boru takmak istiyorum ben filtre hortumu olarak, sonra bunu napcam o zaman
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2012 Saat 18:40
resimler neden gözükmüyor :S
sanırım anladım, photobucket'da kullanıcı adım uf**k ve site f**k kelimesini engelliyor, resim adres yolunda da o kelime geçtiği için resimler gösterilmiyor galiba 
edit3: dediğim sebeptenmiş farklı bi hesap açıp ordan hallettim 
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2012 Saat 20:29
Ufuk filtreyi çok güzel yere yerleştirmişsin. Filtre yeri ayarlarken ne kadar motora yakınsa ve ne kadar soğuk hava geçiyorsa o kadar verimli olur. Bilmeyen arkadaşlar için de bilgi olsun.
Seninki yakınlık ve soğuk hava çekmesi açısından en uygun yerde olmuş.
boğaz kelebeğinin altından gelen boruyu bende anlayamadım.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2012 Saat 21:32
bogaz kelebeginin altından gelen borunun bağlı oldugu akordiyok gibi olan parcayı zaten iptal etmene gerek yok, o yuzden alttan gelen boruya takılma hic. sen hava filtresinin altında duran eski plastik parcayı sök oradan, akordiyonun ucuna boru tak en sonda filtreni tak, filtreyi o kutuyu kaldırdıgın yerde olusan bosluga dogru yani arabanın altına dogru uzat oraya bir plastik kelepce ile sabitlre araba yol alırken alttan gelen soguk hava filtreyi, buz gibi yapar.
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2012 Saat 21:34
işte böyle;
http://images.gittigidiyor.com/3155/SIMOTA-FILTRE-KITI-PEUGEOT-206-1-6-16V__31556484_0.jpg
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2012 Saat 22:29
@metin hocam teşekkürler zaten koyabileceğim tek yer orasıydı :))
herry Yazdı:
bogaz kelebeginin altından gelen borunun bağlı oldugu akordiyok gibi olan parcayı zaten iptal etmene gerek yok, o yuzden alttan gelen boruya takılma hic. sen hava filtresinin altında duran eski plastik parcayı sök oradan, akordiyonun ucuna boru tak en sonda filtreni tak, filtreyi o kutuyu kaldırdıgın yerde olusan bosluga dogru yani arabanın altına dogru uzat oraya bir plastik kelepce ile sabitlre araba yol alırken alttan gelen soguk hava filtreyi, buz gibi yapar.
|
o kutuya dokunmadım çünkü şu an alttan filtreye destek oluyor tutuyor. Sizin dediğinizi düşünmüştüm zaten başta benim amacım da bir boru alıp aşşağıya sarkıtmak ama kelebekle filtre arasında kutu gibi bişey var hani görüyosunuz o kutuyu aradan nasıl iptal edicem boruyu kesmem gerekir arada eklem noktası yokki, tek eklem benim silikonladığım yer, filtreyle o kutu gibi duran şeyin arasındaki yer. o kutunun arkasından çıkarabilcek biyer var mı ben mi göremedim 
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 10:39
kutunun baglantı yeri var cok kolay cıkarabilirsin, sagona soluna bir bak görebilirsin. evet senin kelebege baglı olan parca normalinden biraz büyük gözüktü bana da. ortasında kusutu fln var sende
|
Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 12:23
o şekilde olmaz o filtre. alt tarafı kapalı olmuş. üstüne de kaput kapandı mı hava alacak yeri yok? kaputu altında dolaşan sıcak havayı çeker direk. orijinal filtre kutusunu sök direk. kaykıttırarak çekince gelir kolayca. 15-20TL'ye her şekle girebilen borulardan alıp aşağı uzattın mı tamamdır. ayrıca da bir tane krank filtresi alırsan o gaz kelebeğine giren borunun ucuna takıp, yağlanmayı engellersin. açık filtreler daha çok yağlandırır çünkü.
------------- 206 Roland Garros 1,6 16V
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 12:57
herry Yazdı:
bogaz kelebeginin altından gelen borunun bağlı oldugu akordiyok gibi olan parcayı zaten iptal etmene gerek yok, o yuzden alttan gelen boruya takılma hic. sen hava filtresinin altında duran eski plastik parcayı sök oradan, akordiyonun ucuna boru tak en sonda filtreni tak, filtreyi o kutuyu kaldırdıgın yerde olusan bosluga dogru yani arabanın altına dogru uzat oraya bir plastik kelepce ile sabitlre araba yol alırken alttan gelen soguk hava filtreyi, buz gibi yapar.
|
Alta doğru uzatırsa, lastiklerden gelen tozu çekebilir ve tıkanabilir.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 12:57
KenBlockJR Yazdı:
o şekilde olmaz o filtre. alt tarafı kapalı olmuş. üstüne de kaput kapandı mı hava alacak yeri yok? kaputu altında dolaşan sıcak havayı çeker direk. orijinal filtre kutusunu sök direk. kaykıttırarak çekince gelir kolayca. 15-20TL'ye her şekle girebilen borulardan alıp aşağı uzattın mı tamamdır.ayrıca da bir tane krank filtresi alırsan o gaz kelebeğine giren borunun ucuna takıp, yağlanmayı engellersin. açık filtreler daha çok yağlandırır çünkü. |
Filtreyi koyduğu yer orjinal kutu içi filtrenin yeri yani alttan oraya hava geliyor.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 14:09
yok alttaki kutuyu çıkarmayı biliyorum çıkardım daha önce de dediğim gibi alttan destelkiyor o diye dokunmadım. Ama hava almada ufak sıkıntılar çıkarabileceği ihtimalini ben de düşündüm ancak metin kardeşimin de dediği şekilde yorumladım dedim zaten onun da altı açık orjinal filtrenin aldığı havayı alır zaten alttan, hemde bir boru alana kadar elimden bişey gelmez böyle durması en doğrusu çünkü kutuyu alttan çıkarırsam filtre aşşağı doğru salcak kendini ve motora iyice yaklaşacak bu da aynı probleme sebep olcak yani.
O motordan çıkan kabloya bağlayacağım filtre krank filtresi mi yoksa egzantrik filtre mi ne diyorlar o mu ben o kısımdan hiç anlamıyorum? Hem onu çıkarırsam ayrı bi boru almam gerekir kelebeğe giden, boşta kalır çünkü o borunun girişi hiç olmaz. Bu çarşamba sanayiye gideceğim bi hem kelebeği güzelce temizledip adaptasyon yaptırcam hem de uygun bi filtre borusu bulup onu güzelce monte etmeyi düşünüyorum inşallah hallolur bunlar
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 14:16
peki siz biliyorsanız tavsiyeye ihtiyacınız yok. bildiğiniz gibi yapın.
orijinal filtrenin hava girişi ufacık bir delik. ayrıca kutu kapalı olduğunda çeker ordan. kutu açıkken ordan hava alma şansı yok. o kutuyu sök, açık filtre orda aynı kalsın yine daha verimli olur.
------------- 206 Roland Garros 1,6 16V
|
Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 14:32
KenBlockJR Yazdı:
peki siz biliyorsanız tavsiyeye ihtiyacınız yok. bildiğiniz gibi yapın.
orijinal filtrenin hava girişi ufacık bir delik. ayrıca kutu kapalı olduğunda çeker ordan. kutu açıkken ordan hava alma şansı yok. o kutuyu sök, açık filtre orda aynı kalsın yine daha verimli olur. |
hocam alınmayın ben biliyorum tavsiyeye ihtiyacım yok gibi şeyler söyledim mi 
olurunu yapmaya çalışıyorum sadece. Filtreyi yukarda tutmaya yardımcı bi yol bulmam lazım çünkü resimdede göründüğü gibi bağlantıyı silikonla yaptım tutacak bişey olmassa silikon gevşeyip aşşağı düşebilir bile 
kelepçeyle falan tutturabilirmiyimki nereye sabitleyebilirim filtreyi alttaki kutuyu çıkarırsam?
------------- Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2018 Saat 07:34

Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum fakat bilgi lazım. Bu resimde alttan gelen hortum ne hortumu. Motor çalışırken vakum yapıyor. Filtre kiti almayı düşünüyorum fakat 8v motorlara uygunluğu hakkında bir açıklama yok. Bu hortumların olduğu kısmı kesmekte istemiyorum.
|
Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2018 Saat 12:21
RP393 Yazdı:

Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum fakat bilgi lazım. Bu resimde alttan gelen hortum ne hortumu. Motor çalışırken vakum yapıyor. Filtre kiti almayı düşünüyorum fakat 8v motorlara uygunluğu hakkında bir açıklama yok. Bu hortumların olduğu kısmı kesmekte istemiyorum. |
Ucu sarı renk olan ince hortumdan bahsediyosan, motorda buharlaşan yagı tekrar hava ile motora gondermeye yariyor. Bazi kitlerde bu hortumun yeri oluyo. Yada ucuna küçük krank filtresi takiyorlar acıkta duruyor.
------------- 2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
|
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2018 Saat 13:41
boruc Yazdı:
RP393 Yazdı:

Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum fakat bilgi lazım. Bu resimde alttan gelen hortum ne hortumu. Motor çalışırken vakum yapıyor. Filtre kiti almayı düşünüyorum fakat 8v motorlara uygunluğu hakkında bir açıklama yok. Bu hortumların olduğu kısmı kesmekte istemiyorum. |
Ucu sarı renk olan ince hortumdan bahsediyosan, motorda buharlaşan yagı tekrar hava ile motora gondermeye yariyor. Bazi kitlerde bu hortumun yeri oluyo. Yada ucuna küçük krank filtresi takiyorlar acıkta duruyor. |
Onu biliyorum evet, ben diğer hortumu merak ediyorum. Alttan emiş borusuna bağlanan.
|
|