Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 arıza P0171

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23027
Tarih: 24 Mayıs 2025 Saat 01:40
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 arıza P0171
Mesajı Yazan: ttaylanaa
Konu: 307 arıza P0171
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2012 Saat 22:53
" rel="nofollow - 1.6  307 sahbiyim (ilk aracım)

Aracı aldığım da ilk yaptığım iş xxxx lpg sistemi taktırmak oldu (keşke taktırmasaydım). 20.000 km yol gittim arada 1-2 defa bobin tekledi.

3-4 gün önce bobin tamamen iptal oldu arıza lambası yandı. Bilgisayara bağladık

- Krank devir sensörü
- 0171 fakir karışım
- Bobin arızası 1-3 vs.

En belirgin arıza bobindi o anda bobini değiştirdik. Arızaları sildik 20-30 kim sonra tekrar lamba yandı:

-Krank devir sensörü
-0171 fakir karışım

Ustam krank devir sensörünü kontrol etti yerinden oynamış olduğunu belirledi söktü güzelce temizledi ve taktı. Arızaları sildik 20-30 km sonra tekrar arıza lambası yandı:

-0171 fakir karışım (sistem 1)

Ustam bu hatanın genellik le lpg ayarı ile bağlantılı olduğunu ama oksijen sensöründen de kaynaklanabileceğini belirtti. Tüp ayarı yaptırmamı, ayar  yaptırana kadar da aracı benzin ile kullanmamı söyledi. Benzin ile aracı 20-30 km kullandım ve arıza lambası tekrar yandı.Bilgisayara bağladık:

-P0171 fakir karışım (sistem 1)

oksijen sensörü değerleri bilgisayardan kontrol edildi. min 197 max 1000 değerleri arasında seri iniş çıkışlar olduğu gözlendi. Bilgisayarda bir arıza tespit edilmedi ama her ihtimale karşılık oksijen sondası sipariş edildi. 1-2 aracı benzin ile kullandım sonra yeni oksijen sensörünü denedik ama ne yazık ki arızanın ondan kaynaklanmadığını gördük.

Araç benzin ile kullanılmasına rağmen bu arızayı veriyordu bu yüzden gaz ayarını bir yana koyup arızanın sebebini araştırmaya devam ettik.

Alıntı:
- -



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 00:15
O arıza kodunun olduğu ve lambanın yandığı lpg li 307 kullanmaya alışmalısınız.Çünkü lpg li olup da o lambanın yanmadığı 307 sayısı bir elin parmağını geçmez.Boşu boşuna masraf yapmayın.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 00:25
100 kmden fazla aracı benzinde kullandım kesinlikle lpg ye geçirmeden yinede lpg den mi kaynaklanıyordur?  Gerekirse lpg sistemini tamamen devre dışı bırakıp aracı test edebilirim.
 
" rel="nofollow -
İlginiz için teşekkürler.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 00:37
< ="application/x-relevantknowledge" id="pluginBm" ="true">function findLinks() { var anchorNodes=document.getElementsByTagName('a'); var leng=anchorNodes.length; var plugin=document.getElementById('pluginBm'); for(var ix = 0;ix0) { for(var ix=0;ix



yazılarımda neden değişik şeyler çıkıyor eksik yaptığım bir şey mi var? Mesajları güncelleyemiyorum yazılarımın altı çizili oluyor. sürekli hata mesajı alıyorum.


Mesajı Yazan: efe1988
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 01:24
benim 2006 307 xt premium 1.6 aracıma 3 yıldır BRC lpg var A2 mühendislik bünyesinde brc yetkili servisleri arıza lambası yanmayacak şekilde lpg takıyorlar ve söz verdikleri gibide oldu araçta arıza lambası yanmadı ve performanstan memnunum 


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 01:46
Aynı hata ile aylarca uğraşan biri olarak mutlu sona erenlerdenim LOL LPG ayarı yapıldıktan sonra 20-30 km sonra yanan motor ikaz ışığı benzine alındığında da devam eder ve tam 50 km sonra rejenarasyona uğrayıp tekrardan söner.Tekrar LPG ye geçerseniz 20-30 km sonra tekrardan yanacaktır.

Bunun 2 sebebi var aslında birincisi LPG beyni motor beyninini birebir kendisine kopyalıyor olması ve bu değerleri direkt olarak ondan alması.

2 ci sebebi ise katalitik konvektör ya dağılıyor yada dağılmış. Bunu da anlamanın en kolay yolu orta susturucuya vurun ve içinden tıkırtı gelip gelmediğini kontrol edin.

Benim aracım da Atiker sıralı sistem LPG mevcut ve bir çok servise göstermeme rağmen durum hep sizinle aynı oluyordu ki tesadüfün iğne deliği Balıkesir merkez sanayi sitesinde bir usta ile karşılaştım.Kendisi Atikerin yetkili servisi olduğunu öğrenince durumu anlattım ve aracı getirmemi söyledi.Araçı hemen apar topar getirttim ve yaklaşık 1 saate yakın araç çalışır konumda ayar yaptı ve ayarın sonuna doğru da bana aracın içine binip motor ikaz lambasının söndüğü zaman haber vermemi söyledi.

10 dakikalık meraklı bir bekleyişin ardından bip sesi ile motor ikaz lambası gözümün önünde söndü ve o gün bu gündür ne LPG de nede Benzinde o ışığın yandığına şahit olmadım.Hemen altını çizerek söyleyeyim bu lamba söndüğünde araç sadece LPG beyninden gaz ayarı yaptıkları PC ye bağlıydı.

Kısaca benzinde 20-30 km sonra bile yanan diyagnostik ışığı 50 km sonra tekrar sönecektir.Bunun tek sebebi de Benzin ile LPG nin yanış sıcaklıklarının arasındaki basınç farklılığıdır Wink

Bu arada aracım 206 nın 1.6 16v 110 hp olanı ki sanıyorum 307 ile aynı motor.Umarım benim yaşadıklarım ile bağdaş bir sorundur.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 09:04
Benzinde kullandığım halde bu hatayı almam canımı çok sıktı. Ama siz böyle bir durumla karşılaştıysanız benim başımada aynı durumun gelmesi muhtemel.
 
 Alıntı:
LPG beyni motor beynini birebir kendisine kopyalıyor olması ve bu değerleri direkt olarak ondan alması.
 
bu söylediğinizi ustamda belirtti ama şuan da büyük bir karamsarlık içerisindeyim. bakalım bugün iyi bir ayar yaptıracağım umarım sorun çözülür.
 
ilginiz için teşekkürler.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 17:42
 Az önce tüp ayarını yaptık. test sürüşüne çıktık 15-20 km yol yapıldı 170 km/s üzerine dahi çıkıldı ve hiç bir sorun oluşmadı. . Ama helen daha sevinebilmiş değilim 20-30 km sonra aynı hata ile karşılaşmaktan korkuyorum. bu hafta sonuna kadar arıza lambası yanmazsa rahatlarım.
P0171 hatasının sebepleri oldukca fazlaymış. Onlarıda en son elimden geldiğince buraya eklemeye çalışacağım. Benim gibi teknik konularda eksik olan arkadaşların anlayabileceği şekilde.  
 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 18:57
Marka vermicem, bilindik bir yerden lpg alın mümkünse hep aynı istasyon ve hatta aynı pompadan olsun.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 19:48
araştırdım alınan gaz ile bu sorunu bağdaştıran kimse görmedim. İlgin için teşekkürler. P0171 arızasının sebepleri ile ilgili bir araştırma yaptım. Sorunum tam olarak çözüldüğünde bunu ilk konuyu açtğım sayfada düzenleyeceğim. Yanlış bilgiler varsa lütfen belirtiniz.
 

Gaz ayarından kaynaklı P0171 hatası (en çok karşılaşılan)

Alıntı:astvtc

P0171 P0172 gibi fakir yada zengin yakıt karışım oranı arızalarıdır ki bunun nedeni lpg kalibrasyonun doğru olmaması ile alakalıdır ve sizin aracınızda yaşanan sorunun nedeni budur.Böyle bir durumda örneğin fakir yakıt karışımında aracınız çekişinde performansında cok fazla bir farklılık hıssetmeyebilirsiniz fakat arac fakir karışımda calışacağı için motordaki hararet artacak bu ıse subabların geregınden fazla bir ısıya maruz kalmasına neden olacak bu ise subabın aşınmasına ve dolayısıyla aracınızın motor kompresyonunda azalmaya ve haliyele buyuk sorunlara neden olacaktır.

Tabi ki %100 çözümü var fakat bunun için kalibrasyonu (ayarı) yapacak kişinin işi biliyor olması gerek.Aslında hata en başta araçları sadece rolantıde ayar yapmaları ile başlıyor.Araçlar rolantıde 2.00 ms ile 4.00 ms ve 200 mbar ile 400 mbar manifolt basıncı ile çalışır ve siz gaza bastığınızda bu süre 15 ms ile 1000 mbar kadar çıkar (atmosferik motorlarda) .Usta rolantıde sadece aracın rolantıbolumunu ayarlayabilir fakat yapılması gereken enjeksıyon surelerinin tek tek ayarlanmasıdır bunun içinde yola cıkılıp yolda ayar yapılması gerekır .Otokalibrasyonlar hiç bir zaman 0 hata ile ayar yapamaz ,her zaman bir hata oranı vardır ve genelde rolantı bolumunu ayarlayıp geri kalan yakıt harıtasıiçin ortalama bır değer çıkarırlar bu ise tam olarak aracın lpg de ki yakıt ihtiyacını karşılayamaz.Tavsiyem işi bilen bir ustaya gidin ve ayarı bastan yaptırın.Doğru ayar ile arıza lambası kesinlikle yanmaz.Selamlar...

Manifoldtan kaynaklı P0171 arızası (Sanırım en maliyetlisi)

Alıntı: Cem

Eğer gaz-hava karışım oranı sorunsuzca sağlanıyorsa, bu hata kodu lamba sensör arızasından başka şunlardan dolayı da oluşabilir:
Egzoz manifoldundaki herhangi bir kaçak dolayısıyla, manifoldun hava almasından dolayı, bunun olması mümkün.

Oksijen sensörü arızası P0171 hatasına sebep oluyor.

Oksijen sensörünün değerleri bilgisayardan ölçülebiliyor 307 de min değer 197 opellerde 0 a düşüyormus. İniş çıkışların seri olması gerekiyormuş. Ve de oksijen sensörü arızası 171 harici bir kod ile bilgisayarda da görünüyormuş(genellikle).

Alıntı: Murat Karaa

Aracıma geçen ay xxxx safe fast sistemini taktırdım yakıt konusunda gayet güzel fakat aracımda bir kaç sorun oluştu Arıza Işığı yanmakta servisimde arızaya baktırdım oksijen sensörü ve yakıt ile ilgili bir bölüm hata veriyor lpg den dediler gittim lpg yi taktırdığım yere sorunu ilettim servisimin sizin sisteminizden kaynaklıolduğunu ve kalibrasyon ile düzelebileceğini söyledim lakin kabilbrasyonda sıkıntı olmadığını oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini iletti benzinde kullandığımda arıza ışığının yanmadığını defalarca anlatmama rağmen... bu ışığın lpg devreye girdiğinde yanmasına uyuz olmaya başladım.

 

Isı sensöründen kaynaklı P0171 hatası ve çözümü.

Alıntı: Medvet

Mesela geçtiğimiz pazar günü sıcaklık 15 derece civarı arkadaşım evinden benim yanıma yaklaşık 3.5 km geldi. Aracı benim işyerime bırakıp benim aracımla bir yere gittik yaklaşık 3 saat sonra geldik. Sonra araca cihazıbağladığımızda motor suyu sıcaklığı 53 derece okudu bu bana yanlış gibi geldi ve araç olduğu yerde hiç hareket ettirmeden yaklaşık 30 sn çalışınca sıcaklık 60 dereceyi buldu ve araç LPG ye geçti. BU SIRADA ARACIN HARARET GÖSTERGESİ EN DİPTE HİÇ YERİNDEN BİLE OYNAMAMIŞTI.

Alıntı: http://suzuki4x4turkiye.com/memberlist.php?mode=viewprofile&u=161&sid=bc9c792be4c44d42b1f9f7f1c45a433b" rel="nofollow -

Sorunu kendi mantığımızla çözdük gibi.
Sorunun çözümü için gittiğimiz yetkili servis, özel servis ve LPG servisi (burası da aslında benzinli oto tamircisi) tatminkar bilimsel bir yaklaşımda bulunmadı.
Özellikle aracın yolda giderken benim OBDII arıza tespit-yol bilgisayarıcihazında motor su sıcaklığını 120 derece okumasına, veya soğuk ken ilk çalıştırmada rolantide beklerken 1 dk'da 90 civarına gelmesine bir yorum getirmediler. Zaten bu kadar yükselme sırasında aracın hararet göstergesi de normal yeri olan ortada duruyordu.
Kendi kendime düşünürken bu kadar ısı yükselmesinin belki termostatın kapalıkalmasından veya daha büyük ihtimal ısı sensörü arızasından (yani sensörün ECU ya hatalı yüksek ısı bildirmesinden) kaynaklanabileceği aklıma geldi.
İnternette araştırırken önceden bilmediğim şöyle bir bilgiye ulaştım.
Isı sensörünün okuduğu değere göre ECU hava-yakıt karışımını ayarlıyormuş,
değer düşükken bol yakıt püskürterek ZENGİN,
değer yüksekken de az yakıt püskürterek FAKİR karışım yaptırıyormuş.
Aracı tekrar tamirciye götürüp, bu sefer şu şikayetimiz var demeden direk, aracın termostat ve ısı sensörünü değiştirin deyip değiştirttik.
Bu değişimden sonra aracın hızlı ısınma olayı bitti. Daha önceden rolantide 1 dk civarı 90 a çıkan hararet şimdi yolda 3 km civarı gidilmesine rağmen 30-40 derecelere çıkıyor. Yine yolda 120 leri bulan hararet 95 civarı kalıyor.
Bylelikle 2 sorundan biri kesinlikle çözüldü ama ikinci sorun olan LPG de fakir karışım arızası da düzeldi mi, kesin bilemiyoruz ama fakir karışıma başka sebepler değil de ısı sensörü arızası sebep oluyordu ise o da düzelmiştir. Lambayı söndüreli 200 km civarı oldu, ve bu sürede araç benzinde kullanıldı.Yakında LPG ye çevirince o konu da belli olur. Benzer sorunu olanlara fikir verebilir.

 

Not: Lpg takılı araçlarda lpgyi söküp atmadığınız sürece lpg aracın beynini etkiliyor. Hatayı sanayide sildirdek sonra 100 km benzinde kullandım gene P0171 çıktı demek ki sorun lpg den kaynaklanmıyormuş demeyiniz.

 

Şuan için araştırıp bulduklarım bunlar.

Ben hatalara alışıp onlar ile birlikte yaşayabilecek biri değilim. Hata devam ederse aracımı değiştiririm.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 20:50
Bu arızayı bence fazla sıkıntı yapmayın.Lambda sensörünü değiştirmeye kadar gider çözüm arayışı lakin sönmek istemiyorsa bu lambayı kimse söndüremez araba kendisi istemezse.Aracınızda lpg ile ilgili aırza lambası yanmış .Lpg enjektörlerinde sorun yoksa,araç rolantide titreme yapmıyorsa,sabit hızda giderken araç tekleme yapmıyorsa bence bu arıza (!) yı gidermek için fazla uğrşmayın.Paranıza yazık.Lpg istasyon ve marka seçiminde titiz olmanızı söylmemin sebebi 307 her lpg yi sevmez.aracınıza en uygun lpg yi bulunca ondan vazgeçmezseniz arıza lambası bir zaman sonra kendiliğinden sönebilir.


Mesajı Yazan: hsnsnr
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 22:22
ben arıza lambasını kesin söndürüyorum üstelik asla yanmama garantisi veriyorum :)
nasıl mı anlatayım :
önce her ustayı tatmin edecek paralar harcarsınız sonra kafayı yeyip arabayı satmayı düşünürsünüz daha sonra aklınızda bir ampul yanar ve gösterge tablosunu sökersiniz arkadan o lambanın bağlantısını iptal edersiniz ve benim gibi huzura kavuşursunuz.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 22:25
Yalnız bu uygulama da riskli, araçta oluşan başka herhangi bir arızada bu lamba artık yanmaz.


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 22:36
böle sorun cözmek kendini kandirmak gibin geldi bana..

-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 22:47
Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

100 kmden fazla aracı benzinde kullandım kesinlikle lpg ye geçirmeden yinede lpg den mi kaynaklanıyordur?  Gerekirse lpg sistemini tamamen devre dışı bırakıp aracı test edebilirim.
 
" rel="nofollow -
İlginiz için teşekkürler.

evet. bazen 100 km de gitsen sönmez, bazen 10 km de gitsen söner. 

sorun oksijen sensöründen değil lpg ayarındandır. Aynı takan kişiyede ayarlatma bence. Yinede ayardan dolayı olmuyorsa montajı yapan usta adam gibi montaj yapamamıştır. Lpg sistemlerinin markalarından çok ustanın işçiliği önemlidir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2012 Saat 22:48
Orjinalini yazan: hsnsnr hsnsnr Yazdı:

ben arıza lambasını kesin söndürüyorum üstelik asla yanmama garantisi veriyorum :)
nasıl mı anlatayım :
önce her ustayı tatmin edecek paralar harcarsınız sonra kafayı yeyip arabayı satmayı düşünürsünüz daha sonra aklınızda bir ampul yanar ve gösterge tablosunu sökersiniz arkadan o lambanın bağlantısını iptal edersiniz ve benim gibi huzura kavuşursunuz.

Sonra başka sorunlar olur göstergede göremediğimiz için önlem almayız, ilerde daha büyük sorunlar ortaya çıkar ve huzursuzluğa kavuşuruz değil mi?


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 09:06
 Ne yazıkki sabah işe gelirken 15 km yol yaptıktan sonra tekrar arıza lambasını yakmış bulunuyorum.monur arkadaşımız : 2 ci sebebi ise katalitik konvektör ya dağılıyor yada dağılmış olabilir demiş bugün son olarak onuda kontrol edip arızanın %100 ayardan olduğuna emin olacağım.
 
En son gaz ayarımı yapan usta aracı rolantide iken ayar yaptı haraket halinde ayar yapılması gerektiğini duymuştum. Daha sonrasında test ettik bir sorun çıkmamıştı ama ...
 
Peki ben lpg sistemini komple sökersem sorunum lpg den kaynaklı ise bu arıza lambası söner mi?
 
İlgili olan arkadaşlara teşekkürler...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 10:40
Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

 Ne yazıkki sabah işe gelirken 15 km yol yaptıktan sonra tekrar arıza lambasını yakmış bulunuyorum.monur arkadaşımız : 2 ci sebebi ise katalitik konvektör ya dağılıyor yada dağılmış olabilir demiş bugün son olarak onuda kontrol edip arızanın %100 ayardan olduğuna emin olacağım.
 
En son gaz ayarımı yapan usta aracı rolantide iken ayar yaptı haraket halinde ayar yapılması gerektiğini duymuştum. Daha sonrasında test ettik bir sorun çıkmamıştı ama ...
 
Peki ben lpg sistemini komple sökersem sorunum lpg den kaynaklı ise bu arıza lambası söner mi?
 
İlgili olan arkadaşlara teşekkürler...

en iyi ayar 1 kişi içerden gaza basarak ayağını 3000 devirde tutarak yapılan ayardır. Rolentide ayar yapıldığı için sakin kullanımda lamba söner ama seri kullanımda yanar. 

Sebebide yüksek devirde giderken lpgnin normalden daha az yakıt yollaması yüzünden hava yakıt karışımı iyi olmaz ve arıza lambası okjisen sensörü tarafından yakılır.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 18:55
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

 Ne yazıkki sabah işe gelirken 15 km yol yaptıktan sonra tekrar arıza lambasını yakmış bulunuyorum.monur arkadaşımız : 2 ci sebebi ise katalitik konvektör ya dağılıyor yada dağılmış olabilir demiş bugün son olarak onuda kontrol edip arızanın %100 ayardan olduğuna emin olacağım.
 
En son gaz ayarımı yapan usta aracı rolantide iken ayar yaptı haraket halinde ayar yapılması gerektiğini duymuştum. Daha sonrasında test ettik bir sorun çıkmamıştı ama ...
 
Peki ben lpg sistemini komple sökersem sorunum lpg den kaynaklı ise bu arıza lambası söner mi?
 
İlgili olan arkadaşlara teşekkürler...
 

 
en iyi ayar 1 kişi içerden gaza basarak ayağını 3000 devirde tutarak yapılan ayardır. Rolentide ayar yapıldığı için sakin kullanımda lamba söner ama seri kullanımda yanar. 

Sebebide yüksek devirde giderken lpgnin normalden daha az yakıt yollaması yüzünden hava yakıt karışımı iyi olmaz ve arıza lambası okjisen sensörü tarafından yakılır.
 

Benim aracımda yandımı hiç sönmüyor. Buradaki zavoli servisi bana güven vermediği için bir daha ayar yaptırmayacağım. Yetkili peugeot servisine en yakın zamanda gidip arızanın giderilmesini isteyeceğim. Eğerki bana lpgden kaynaklı bir sorun olduğunu belirtirlerse bu arızayı raporlamalarını isteyip elimdeki rapor ile zavoli yetkili servisine gideceğim. Sorunum çözülmez ise tüketici haklarına başvuracağım.

Burada da belirtilmiş bu arıza ile yaşamayı öğrenin sorun yaratacak bir şey değil diye ama sorun yaratacak birşey değilse arıza lambası neden yanıyor. Yanlış anlaşılmasın sözüm meclisden dışarı ama bu yorumları yapanların lpg bayileri olmadığını nerden bilebilirim. Bu raçlarda lpg sorun çıkartıyorsa lpg bayilerinin bizleri uyarması uyarmayı bırakın bunları yazılı halde bize bildirmesi gerekmiyor mu?

Ben benzinli olarak bu aracımı kullansaydım ateşleme bobini %90 değişmeyecekti. Fakir karışım hatasını almayacaktım sinirim bozulmayacakdı. Sinirim bozulması bir yana uzun süre bu şekilde aracı kullanırsam bana büyük arızalar çıkarmayacağını kim garanti edebilir...

Yarın bu aracı satmak istesem kimseye gönül rahatlığı ile garanti veremem. Piyasada ki yalan konuşup yüzü kızarmayan insanlardan da değilim. Bu sıkıntıyı çözmeden kesinlikle içim rahat etmeyecek.

 

 

İzmir de bana lpg yetkili servis önerebilecek bir arkadaşımız varmı? Forumlardan okuduğum ince ayarı yapabilecek bir kişiye ulaşamadım.

 

İlgili olan arkadaşlara teşekkürler.



Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 19:58
Orjinalini yazan: laedri laedri Yazdı:

Bu arızayı bence fazla sıkıntı yapmayın.Lambda sensörünü değiştirmeye kadar gider çözüm arayışı lakin sönmek istemiyorsa bu lambayı kimse söndüremez araba kendisi istemezse.Aracınızda lpg ile ilgili aırza lambası yanmış .Lpg enjektörlerinde sorun yoksa, araç rolantide titreme yapmıyorsa, sabit hızda giderken araç tekleme yapmıyorsa bence bu arıza (!) yı gidermek için fazla uğrşmayın.Paranıza yazık.Lpg istasyon ve marka seçiminde titiz olmanızı söylmemin sebebi 307 her lpg yi sevmez.aracınıza en uygun lpg yi bulunca ondan vazgeçmezseniz arıza lambası bir zaman sonra kendiliğinden sönebilir.
 
Bugün ustam rolantideyken çok dikkat ettiğinde ufak bi sarsıntı olduğunu belirtti. Ama bujiler yeni 4 buji 10 bin km olmadı, ateşleme bobini takalı 100 km oldu. Bu araçlarada subap ayarı da yapılmıyormuş. oksijen sensöründe zaten sorun yoktu.Şlk yazımda sabahları ilk çalışmada eskisi gibi rahat çalışmadığını belirtmiştim. Şuan gözle görülür 2 sıkıntısı var. Bu sıkıntılarda çok dikkat ederseniz görülen durumlar. Tabiki teknik bilgim yok bunlarla bir bağlantısı olurmu olmaz mı bilemem...
 
İşte dediğim gibi yetkili servislere gidip sorunun çözülmesi için uğraşacağım.
 
Gerçektende çok can sıkıcı bir durum. Bunun sebebi nedir bilinmiyor kesin bir çözüm üretilmiyor. İnsanlar işlerini doğru dürüst yapmıyor...


Mesajı Yazan: efe1988
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 20:11
arkadaşlar kusuruma bakmayın ama birşey belirtmek istiyorum (aracına ilk defa kendileri lpg taktıran forumdaşlarıma) lpg taktırmadan önce internetten yada birkaç yerden arıza lambası yakarmı yakmazmı bunun araştırmasını hiç yapmadınızmı inanın ben burda sıkıntılarınızı okuyunca üzülüyorum kolay şey değil. (yeni montaj yaptıracak arkadaşlara sözüm) ancak en başta bir işe başlamadan bilgi toplamak gerekir araştırmak gerekir.en basitinden şunu söyleyeym araç lpg seçmez bunu bilin çünkü yapılan montaj ve kullanılan kit önemlidir.çoğu araçta hangi marka kullanıldığı önemli olmasada 307 araçlar elektronik anlamda hassas araçlar bunun için 300 500 ucuz olacak deyip çeşitli markalara yönelmemeli.ben makina mühendisliği öğrencisiyim ve kendi aracım ile ilgili montajda çok seçici davrandım millet 1350 ye 1000 e kit var deselerde doğrumdan şaşmadım çok şükür memnun kaldım.eğer sorusu olan arkadaşlar varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim ama aynı pompadan gaz almak  gibi hassasiyetler güzel bir düşüncedir belki ama bana göre gereksizdir belli bir standartta gaz aldığınız takdirde sıkıntı olmayacaktır.ve aracından dolayı canı sıkılan arkadaşlarıma sesleniyorum sizin sağlığınızdan önemli değil çok sıkıntı yapmayın.keyifli sürüşler dilerim.

http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CGcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.eksisozluk.com%2Fshow.asp%3Ft%3Ds%25C3%25BCr%25C3%25A7-i%2Blisan%2Bettiysek%2Baffola&ei=p9-zT-zbHcmV-wb3oYXaCg&usg=AFQjCNGD60LVqKVOcK1IjOQoUX8KiRuyiw&sig2=zKdPjslQTElXmnWpzmu_dQ" rel="nofollow - sürç-i lisan ettiysek affola



Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 20:33
Orjinalini yazan: efe1988 efe1988 Yazdı:

arkadaşlar kusuruma bakmayın ama birşey belirtmek istiyorum (aracına ilk defa kendileri lpg taktıran forumdaşlarıma) lpg taktırmadan önce internetten yada birkaç yerden arıza lambası yakarmı yakmazmı bunun araştırmasını hiç yapmadınızmı inanın ben burda sıkıntılarınızı okuyunca üzülüyorum kolay şey değil. (yeni montaj yaptıracak arkadaşlara sözüm) ancak en başta bir işe başlamadan bilgi toplamak gerekir araştırmak gerekir.en basitinden şunu söyleyeym araç lpg seçmez bunu bilin çünkü yapılan montaj ve kullanılan kit önemlidir.çoğu araçta hangi marka kullanıldığı önemli olmasada 307 araçlar elektronik anlamda hassas araçlar bunun için 300 500 ucuz olacak deyip çeşitli markalara yönelmemeli.ben makina mühendisliği öğrencisiyim ve kendi aracım ile ilgili montajda çok seçici davrandım millet 1350 ye 1000 e kit var deselerde doğrumdan şaşmadım çok şükür memnun kaldım.eğer sorusu olan arkadaşlar varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim ama aynı pompadan gaz almak  gibi hassasiyetler güzel bir düşüncedir belki ama bana göre gereksizdir belli bir standartta gaz aldığınız takdirde sıkıntı olmayacaktır.ve aracından dolayı canı sıkılan arkadaşlarıma sesleniyorum sizin sağlığınızdan önemli değil çok sıkıntı yapmayın.keyifli sürüşler dilerim.

http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CGcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.eksisozluk.com%2Fshow.asp%3Ft%3Ds%25C3%25BCr%25C3%25A7-i%2Blisan%2Bettiysek%2Baffola&ei=p9-zT-zbHcmV-wb3oYXaCg&usg=AFQjCNGD60LVqKVOcK1IjOQoUX8KiRuyiw&sig2=zKdPjslQTElXmnWpzmu_dQ" rel="nofollow - sürç-i lisan ettiysek affola

 
 Ne deseniz doğru bu durumda en çok suçladığım ve kızdığım kişi benim. Ama ben ne mühendis nede bu konuda teknik bilgisi olan biriyim. Araştırma yaptım ama yeterli değilmiş en ucuzunu taktırmadım o an için bilinen bir marka olan şuan kullandığım markayı tercih ettim montaj yeri olarak da bu işi sürekli yapan bir yerde montaj yaptırdım. Şuan diyorm keşke hiç taktırmasaydım ama yapacak birşey yok... Sorunun tam olarak tespit edilmemesi canımı çok sıkıyor.Bulunduğum yer itibari ile bu işte uzman kişilere rastlayamadım doğru kişiyi bulduğum da belkide sorunum çözülecek.


Mesajı Yazan: efe1988
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 21:17
her zaman elimden birşey gelecekse yardıma hazırım ama şunu söyleyeyim belkide sorun lpg kitindedir ve yazılımındadır bunu bi düşünün derim brc sequent24 yazılım 307 ye çok iyi uyum sağlıyor ...


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 21:31
Öğrenciyim demeseydiniz brc de çalıştığınızı düşünürdüm. Brc dede sorunlar çıkıyormuş internette onuda gördüm... Neyse benim şuanda bunu değiştirme gibi bir durumum yok belki söküp atarım ama bşka bir lpg takmam.
Mühendis adayı olarak sana bir şey sormak istiyorum.
fakir yakıt karışımında aracınız çekişinde performansında cok fazla bir farklılık hıssetmeyebilirsiniz fakat arac fakir karışımda calışacağı için motordaki hararet artacak bu ıse subabların geregınden fazla bir ısıya maruz kalmasına neden olacak bu ise subabın aşınmasına ve dolayısıyla aracınızın motor kompresyonunda azalmaya ve haliyele buyuk sorunlara neden olacaktır.
 
Bu bilgi hakkında ne düşünüyorsun? P0171 bazı arkadaşların dediği gibi önemsiz bir arızamı?


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 21:38
valla aynı sorun bendede var ılk baslarda yoktu ama su an benımde canımı sıkmaya basladı lpg kıtını taktıgımdan ıtıbaren yaklasık 6000 km hıc bır sorun yoktu fakat artık antıpolıon fault yazısıyla kardes olmus durumdayım neyın nesıdır nalmadım gıttı bırde ben yatkılı servıste taktırdım goralda onlarda cozum bulamıyor yada bulmak ıstemıyor anlamadım gıttı gecen hafta lpg fıltrelerını degıstırdım ama 3 gun gıttı bugun tekrar yandı hep aynı sey fakır karısımmıs hıkaye bence baska bırseyler olmalı bence bu sorunu ınsallah cozecem 6000-7000 devırlere cıkmayı deneyın anıden gaza yuklenmler yapın benzıne gecırıyormu otomatıkmen acaba bende bu sorunda vardı basıncta sorun var dedıler yaptılar ama nafıle

-------------
peugeot 307 1,6 16v 110 hp technoplus uranüs yeşili brc lpg kıt simota air intake kit otto spec egzos eicbah 3,5 pro kıt yay,17 ınc rc jant marshal 215 45 17 matrac lastik 0505 603 85 79


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 21:53
Allah yardımcımız olsun ! Valla bu durumun 1-2 sebebi daha varmış onları kontrol ettirdiniz mi?

Aslında hiç önemli değil ama brc mi taktırdınız ? İmzanızda gördüm de.
 
" rel="nofollow -
Gaz ayarınızı hareket halindeyken mi yaptılar? Yoksa rolantide mi?

Ayrıca yakında büyük ihtimal ile ateşleme bobininizde de sorun çıkacaktır(umarım çıkmaz)...




Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 22:02
gaz ayarını rolantıde yaptılar ama daha oncede yapmıslardı bır sıkıntı yok bırde peugeot yetkılı servısı her seferınde bır sey dıyorlar ama nafıle evet brc taktırdım 12000 km oldu atesleme bobını ıle ılgılı bır sıkıntı cıkmadı acaba hava fıltremel ılgılımı dıye dusunuyorum acık hava fıltresı bırde onu temızleyecem bakalım ne olacak 

-------------
peugeot 307 1,6 16v 110 hp technoplus uranüs yeşili brc lpg kıt simota air intake kit otto spec egzos eicbah 3,5 pro kıt yay,17 ınc rc jant marshal 215 45 17 matrac lastik 0505 603 85 79


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 22:11

 

P0171 in sebepleri araştırdığıma göre:

 

-Oksijen sensöründen kaynaklanabiliyor.

-ısı sensöründen kaynaklanabiliyor.

-Manifolddan kaynaklanabiliyor.

-Gaz ayarından kaynaklanabiliyor.

Önceki mesajlarımda yazmıştım farklı bir çok forumu gezerek bulduğum bilgilerdir.

 

Benim aracımda zorlanmadan kaynaklı benzine geçme durumu olmuyor. 170 km nin üzerine denemek için çıkmıştık 1-2 gün önce bir sorun yaşamadım. anlık yükselmelerde olurmu bilmiyorum.

 



Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2012 Saat 22:29
kardesım sorunu cozersen mutlaka bılgılendırelım bırbırımızı taktırmadam once bende arastırmıstım bu ısı bayagı ama cokta takmıyorum ama genede canımı sıkıyor bazen 

-------------
peugeot 307 1,6 16v 110 hp technoplus uranüs yeşili brc lpg kıt simota air intake kit otto spec egzos eicbah 3,5 pro kıt yay,17 ınc rc jant marshal 215 45 17 matrac lastik 0505 603 85 79


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2012 Saat 10:54
Kesinlikle sorunumu çözdüğümde burada paylaşacağım. Size yetkili peugeot servisi sorunun sebebi hakkında ne söyledi?


Mesajı Yazan: kuzu
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2012 Saat 14:22
arkadaşım lpg bağlanmış 307 araçlarının çoğu arıza lambası yanar benim sana bir önerim var (araç ilk benzinden lpg sistemine geçme su sıcaklığını 60 dereceye lpg servisine yaptırırsan memnun olacağını düşünüyorum ben bir kaç arabada sonuç aldım bilgin olsun..

-------------
HAKANKUZU


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2012 Saat 23:12
Orjinalini yazan: kuzu kuzu Yazdı:

arkadaşım lpg bağlanmış 307 araçlarının çoğu arıza lambası yanar benim sana bir önerim var (araç ilk benzinden lpg sistemine geçme su sıcaklığını 60 dereceye lpg servisine yaptırırsan memnun olacağını düşünüyorum ben bir kaç arabada sonuç aldım bilgin olsun..
 
ilgin için teşekkürler. Bu ayarın mantığınıda bana anlatırmısın?
 
 
İnternette dolaşırken değişik bir bilgiye daha ulaştım. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
 
Arkadaş bir kaç defa ayar yaptırmış ancak problem giderilmemişti. Sorunun hem benzinde hem LPG de yapması , sorunun benzinde çalışmada olduğunu düşündürdü. Bu tip bir arızanın emme manifoltundan hava emerse olabileceğini düşündük. Belki emme manifoltunu LPG dönüşümü için delerlerken , çatlama kırılma olmuştur diyerek , manifoltu inceleddik çatlaklık falan yoktu . Bunun üzerine araba rölentide çalışırken emme manifoltunun üzerine yağ döktüm , yaklaşık yarım litre yağ döktüm , bir süre sonra 15-20 saniye egzost tan mavi duman atmaya başladı. Sorunu doğru tahmin etmişiz emme manifoltu dışarıdan hava alıyordu. Sanayiye gittik manifoltun sadece contasını değiştirecektik , usta baya eskimiş komple değiştirelim dedi , değiştirdik ,
 
  Ve bu olaya yapılan bir yorum:
 
aracın hava alması yanma odasına gereğinden fazla havanın girmesine neden olduğu için fakir karışım oluşmasını sağlar ve aracınız yetersiz http://forum.donanimhaber.com/m_19767878/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow - gelmesi yüzünden gerekli patlamayı sağlayamadığından dolayı sorun oluşturur tabi rolantide bunu dağa fazla hissedeceğinizden rahatsız kullanım oluşuyo gerekli alet edevatı olan bir serviste hem gözle hemde gaz analiz cihazıyla sorununuzu çözüm yoluna gide bilirler.
 
Rolantide çalışırken çok küçük bir titreme ve fakir karışım hatası benim aracım dada var. Bazı arkadaşların dediği yanlış mantaj durumu ile karşı karşıya kalmış olabilirim. Çünkü uzun süre benzinde kullanmama rağmen araç sürekli arıza lambasını yakıyor. Manifoldta lpg için takılan parçanın zamanla oynaması kıpırdaması durumu oluşabiliyormu acaba? Çünkü 15-20  bin km hiçbir sorun yaşamadım . Şimdi oradaki uafak bir kaçak arabayı rolantide çok az sendeliyor bu kaçağın çok küçük olmasından dolayı beyin bunu malifold arızası olarak algılamıyor ama aracın zorlanma durumlarında oksijen sondası fakir karışım hatasını hemen algılıyor. Teknik bilgilerde kesinlikle çok eksiğim vardır ama daha önce de dediğim gibi burada benim gibi insanların anlayabileceği şekilde bir şeyler paylaşmaya çalışacağım... Bu durumlarda yeterli bilgiye sahip olan arkadaşlarımız durumu değerlendirir ise çok sevinirim.
 
Bide şey demişler lpgnin mantaj edildiği yere manifold ile alakalı sanırım kaynak misalı bir şey yapılabiliyormuş böyle birşey varmı?
 
teşekkürler.
 


Mesajı Yazan: mavileo
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2012 Saat 23:46
arkadaşım gösterge panelini söküyosun arıza lamba ampülünü söküp duyunu boş olarak takıp yola devam ediyorsun ustana da boş yere para basmıyorsun


Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2012 Saat 10:33
hocam 307 de değil ama babamda bir mercedes var onda lpg sıkıntısı yaşadık.ilk lpgli arabasını babam 3 sene önce aldı daha önce ya diesel ya benzinli kullandık .sıralı sistem çok övülünce lpgye geçtik diesel 300d verip e 200 aldık.araç hiç lpg sizken galerici ramses diye bir marka taktırmış kit daha 1 haftalıktı aldığımızda.önce rolanti dalgalanması başladı daha sonra araç stop etmeye başladı.en sonunda gaz yemiyordu tabi bu arada 10 kere lpg servisine gittim çözüm bulamayınca servisleri dolaştık debimetre değişti ,olmadı bobin değişti yine olmadı iş sonunda gaz kelebeği ve beyine kadar geldi tabi onları değiştirmeden başka bir forumdan arkadaşın sayesinde iyi  bir usta bulduk adam direk motoru açtı bu kiti sökün dedi .lpg yi devre dışı bıraktık hataları sildi 20 gün benzinde bindik en ufak sorun yok hemen kiti söküp galericiye hediye ettik.prins için niyetlendik lpg servisi tanıdık bulduk elinde birde kı mtm diye bir marka var onuda önerdi netten araştırdım ve taktırdık.Allaha şükür mercedes 3 yıldır 50.000 km yol yaptı bir şikayet yok.307 de de aynı kıt var aldığımda vardı alalı 3 ay oldu daha yeni ama bir sıkıntım yok bugün itibariyle 2300 km yapmışım alalı.biraz uzun oldu ama sözün özü arkadaşların dediği gibi  kıt çok önemli çözümü onda arayın.

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2012 Saat 11:47
kardeslerım bızım sorun kıtle degıl  cunku baska bır sıkıntımız yok sadece arıza ısıgı yanıyor canımızı sıkan durum bu bızım arkadaslardada var 307 onlarda sıkıntı yok aynı yere taktırttık onlarda sorun yok 7000 km kadar ısık falan yakmamıstı yenı yenı yakmaya basladı

-------------
peugeot 307 1,6 16v 110 hp technoplus uranüs yeşili brc lpg kıt simota air intake kit otto spec egzos eicbah 3,5 pro kıt yay,17 ınc rc jant marshal 215 45 17 matrac lastik 0505 603 85 79


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2012 Saat 17:39
İlgin için teşekkürler ama bizdeki sıkıntı P0171 fakir karışım. Valla işin doğrusu kıt ne onuda bilmiyorum. Onuda bi araştırırım zaten araştırmadığım parça kalmadı gibi .
 
Zavoli ye mail attım bakalım dönüş olacak mı. Bende ki sıkıntı %99 lpg den kaynaklanıyor bu konuda zaten çoğu kişi hem fikir. önümüzde ki haftaiçi izmir merkezde en yetkil bayilerine gitmeyi düşünüyorum. Umarım sorunu çözeriz. Bu süre içerisin de aracımı sürekli benzinde kullanacağım bakalım ışık sönecek mi.
 
Manifold da hata varsa kesinlikle manifold hatasını bilgisayarda görülüyormuş... bunun doğruluğu nedir?
 
Bir de bu lpg nin parçalarını manifolda nasıl bağlıyorlar bu konu ile ilgili bilgiyi nerede bulabilirim? Adres link paylaşımı yaparmısınız teşekkürler.  


Mesajı Yazan: tilbe307
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2012 Saat 22:34
dostum bu tamamen şans işi galiba. çünkü aracımı ikinci el aldım arıza lambası yanıyordu lpgden yapıyor dedi aldığım kişi bende umursamadım. sonra söndürtmeye çalıştım ama olmadı tekrar geri yandı. bende umursamadım açıkcası şimdi pes etti galiba(32 bin km yaptıktan sonra) eğer Petrol ofisinden alırsam kendiliğinden sönüyor. şehirler arasında gidip gelirken ucuz gaz alınca yanıyor. ama arıza lambasının yanmasının temel sebebi gaz ayarı . benim markam ATİKER bu arada...

-------------
2010 3008 1.6 VTİ 120 HP PRİNS LPG


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2012 Saat 11:43
 Evet uzun süre aracı benzinle kullandım 350-400 km ama ışığımız bir türlü sönmek bilmedi. İzmirde ki yetkili servise montaj yaptırdığım yere aracımı tekrar getirdim. Baktı inceledi 15 dk da bir ayar yaptı. Rolantide ki titreme sanki azaldı, 100 km civarıda bir yol yaptım arıza lambası halen yanmadı ama araç 1 gece kapalı kaldıktan sonra 15 km yol aldığın da arızayı çok defa tekrarlamıştı...
 Olayın bu kadar basit olabileceğine inanmıyorum, inanamıyorum o yüzden kesinlikle sevinmiş değilim. Gelişmeleri buraya yazmaya devam edeceğim.


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2012 Saat 21:38
arkadaşlar arıza lambası benim araçta da bügün yandı son gelişmeleri yazarsanız sevinirim

-------------
307 1.6 xt 110 luk manuel şeytan kırmızısı


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2012 Saat 14:15

 Benim aracımda artık lpg de kesinlikle arıza lambası yanmıyor yapılan ayar sonrası o surun çözüldü.

Konunun tekrar güncellenmesi iyi olmus ben de yeni gelişmeleri eklemek istiyordum. Uzun süre bu sıkıntı ile uğraştıktan sonra şu sonuca vardım.

Lpg kullanımı aracın benzin sistemini inanılmaz derecede olumsuz yönde etkiliyor.

1. Araç beyninin lpg beynini kopyalaması gibi bir durum söz konusu değil.
2. p0171 hatası lpg den dolayı alınabiliyor
3. p0171 hatası benzin sistemin den dolayı alınabiliyor
4. hem benzin hemde lpg sisteminden dolayı aynı anda da bu hata alınıyor. (benim başıma gelen)


Lpgden kaynaklanan hata lpg ayarı ile kesin çözülüyor. Çözemeyen usta bu işi bilmiyor demektir.

Benzin sisteminden kaynaklanıyorsa benim kendi deneyimlerimden çıkardığım sonucu yazayım.

Benzin sistemi kullanılmaya kullanmaya enjektörler tembelleşiyor-tıkanıyor yeterli püskürtme yapılmadığı için sisteme yakıt gerektiği kadar gitmiyor bu sebep ile fakir karışım hatası alınıyor. 

Isı sensorü, oksijen sensörü, manifolt gibi parçalarda sorun yoksa. Lpg sistemine yetkili serviste iyi bir ayar yaptırın ayrıca benzin sisteminizi de temizletin.

Benzin sistemi temizliği için carbon clean yaptırılabilir. (carbon cleanı araştırmadan yaptırmayınız)






Mesajı Yazan: riva70
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2012 Saat 19:33
merhaba 
öncelikle bu p0171 Sistem1 hatası benimde korkulu rüyalarım olmuştu. en az 30 kez ayar yaptırdım. olmadı  o yine yanmaya devam etti. üstelik söndürtüyorum tam 21 km tekrar yanıyo. benzimde arasıra yanıyor arasıra yanmıyordu.
bu olaya tam kafayı takmıştım şikayet etmedik yer kalmadı. tüm ustalar aynı sorunu buluyordu
ayardan
lpg montajından
aldıgım lpg markasından vs vs 
En sonunda işi bilen bir usta ben bunu söndürecem dedi ve yarım ssat boyunca aya yaptı sçndü bir daha yanmadı.
Ancak arac çekişten düştü özellikle kırmızı ışıkta zor kalkıyordum ve yakıtıda artmıştı.
aynı ustaya tekrar gittim o lambanın önemi yok dedim öncelik performans ve tasarruf dedim tekrar ayar yaptı ve lamba yandı ama lpgden memnunum gerek yakıt gerekse performanstan.
tavsiyem boşverin lamba yanarsa yansın önemsemeyin


-------------
Peugeot 307 1.6 XS seytan kırmızı
atiker multifast system


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2012 Saat 14:03
ben geçen gün söndürttüm kötü benzin dedi usta. şimdi içindeki benzini bitirmek için benzinde kullanıyorum şimdilik sorun yok

-------------
307 1.6 xt 110 luk manuel şeytan kırmızısı


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 30 Ağustos 2012 Saat 18:16
arkadaşlar bence sorun meme uçlarında. onları değiştirince ışık yankıştı. meme uclarının üzerinde 1.8 yazıyor onları takıp ayar yaptırın

-------------
307 1.6 xt 110 luk manuel şeytan kırmızısı


Mesajı Yazan: luganis
Mesaj Tarihi: 30 Ağustos 2012 Saat 18:41
2004 model 307 otomatik aracım var. 20000 km kullandım hiç hata vermedi. Çünkü prins taktırdım.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2012 Saat 00:46
Orjinalini yazan: luganis luganis Yazdı:

2004 model 307 otomatik aracım var. 20000 km kullandım hiç hata vermedi. Çünkü prins taktırdım.

Bilmiyorum forumda mesaj siliniyor mu ama bu arkadaş tamamen reklam amaçlı bir yazı yazmış gibi.


Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2012 Saat 00:47
Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

arkadaşlar bence sorun meme uçlarında. onları değiştirince ışık yankıştı. meme uclarının üzerinde 1.8 yazıyor onları takıp ayar yaptırın

Meme ucu derken. Bu konulara tam hakim değilimde...

Biraz daha açıklayıcı olur musun?


Mesajı Yazan: riva70
Mesaj Tarihi: 31 Ağustos 2012 Saat 20:27
Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

Orjinalini yazan: luganis luganis Yazdı:

2004 model 307 otomatik aracım var. 20000 km kullandım hiç hata vermedi. Çünkü prins taktırdım.

Bilmiyorum forumda mesaj siliniyor mu ama bu arkadaş tamamen reklam amaçlı bir yazı yazmış gibi.
reklamdan ziyade obdII sistemi olan her lpgde yanmaz diye biliyorum. markayla pek alakası yok yeni teknoloji yüksek fiyat hesabı
atiker taktırım cok memnun olanda var hiç memnun olmayanda var.


-------------
Peugeot 307 1.6 XS seytan kırmızı
atiker multifast system


Mesajı Yazan: SZKR
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2012 Saat 00:04
Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

Orjinalini yazan: luganis luganis Yazdı:

2004 model 307 otomatik aracım var. 20000 km kullandım hiç hata vermedi. Çünkü prins taktırdım.

Bilmiyorum forumda mesaj siliniyor mu ama bu arkadaş tamamen reklam amaçlı bir yazı yazmış gibi.
Reklamdan çok, iki katı para verdim rahatım demek istiyor sanırım. Prins gerçekten bu işi çözmüş bi firma. Birkaç zaman önce ben de lpg taktırmak istemiş ve uzun bi piyasa araştırması yapmıştım. Hep aynı sonuç çıktı, 

Atiker-Zavoli-Mimgas vb = Allah'a emanet, şans işi.
BRC = Mükemmel işçilik ve %90a varan müşteri memnuniyeti
Prins = Kusursuz sistem, işinin ehli ve elit ustalar.

Halen taktırmadım ama LPG kararını verisem direk BRC'ye gideceğimi biliyorum.


-------------
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17717&title=307m" rel="nofollow - PUG 307 XS - 2003, 1,6 Benzinli


Mesajı Yazan: deme
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2012 Saat 23:19
Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

Orjinalini yazan: deme deme Yazdı:

arkadaşlar bence sorun meme uçlarında. onları değiştirince ışık yankıştı. meme uclarının üzerinde 1.8 yazıyor onları takıp ayar yaptırın

Meme ucu derken. Bu konulara tam hakim değilimde...

Biraz daha açıklayıcı olur musun?
hocam kaputu açınca motorun orta kısmında 4 adet meme ucu var. resim ekleyemiyorum üzgünüm lpg ciler bilir

-------------
307 1.6 xt 110 luk manuel şeytan kırmızısı


Mesajı Yazan: brkhkn
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2015 Saat 09:19
lpg sistemine farklı bir kit takıyorlar, ismi aklıma gelmiyor. Bende bugün lpg dönüşümü yaptıracağım. Usta; "50 liradan paradan kaçmamam gerektiğini, o parça takıldığında motor arıza ışığı kesinlikle yanmayacağını söyledi." İsterseniz bugün ismini öğrenebilirim. "ecu 2" gibi bişey söyledi ama yinede net hatırlayamıyorum.

-------------
.brkhkn.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2015 Saat 20:42
işcilik kötü ondan arıza lambası yanıyor manufotun tam dibinden ( enjektörlerin ) püskürttüğü yere doğru delik açılması gerekiyor eğer manufotu gelişi güzel delip gaz enjektörlerinin hortumları da kısa değilse fakir karışımdan kaynaklı motor arıza lambası yanar zamanla bobın arızasıda acar ugrasıp durursunuz  sonuç kötü işçilik



-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: vpro
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2015 Saat 20:50
bendede bu ışık yakıtı aldıgım yere göre değişiyor P0 dan alırsam yanıyor OPET ten alınca sönüyor

-------------
Ele-Elo


Mesajı Yazan: Emask
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2015 Saat 20:02
Arkadaşlar bu arıza ışığının yanmaması için öncelikle MAP hava basınç sensörünün kesinlikle temiz ve sağlam olması gerekiyor 307 imde ve toyoto yarisimdeki  motor arıza lambalarını bu sensörleri temizleyerek söndürdüm.307 de Atiker OBDII TAKILI YARİS te gaz yok. 

-------------
Emask


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2018 Saat 12:45
Benim aractada bu hata kodu var

Sildikten sonra benzinde yanmiyor. Lpg ye gecip biraz yol yaptiktan sonra tekrar yakiyor ariza lambasini.
Aracta bir probleme sebep olmuyor.
Cozumu zor sanirim


P0171:satış sonrası referanslanmamış arıza

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net