Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

triptronik şanzımanda vuruntu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22822
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 16:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: triptronik şanzımanda vuruntu
Mesajı Yazan: SserkanT
Konu: triptronik şanzımanda vuruntu
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2012 Saat 22:23
Herkase merhaba 2004 model 107 bin km 307 1.6 xt premium  aracımın şanzımanında sorun yaşıyorum. yoğun trafikte araca gaz verdiğimde tapki vermiyor devir 2500 3000 e geldiğinde araca arkadan çarpılmış gibi bir ses ve sarsıntı oluyor dolayısı ile hararet de yükseliyor servise gitmeden önce neyle karşılaşabileceğimi bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2012 Saat 22:39
selenoid valfler gibi anlıyorum. doğru mu arkadaşlar.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2012 Saat 22:55
selenoitleri yeni tip selenoidler ile değiştirirsen sorun kalmaz. tecrübe ile sabittir.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: SserkanT
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2012 Saat 23:11
selenoitlerin değişmesi masraflımıdır. birde hararati tetiklermi bu arıza? şimdiden teşekkürler


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2012 Saat 23:32
yoğun trafikte dur kalklarda şanzıman yağı çok ısınır. bu durumda selenoidler görevini yeterince yerine getiremez. selenoidlerin görevi aracı vitese almak, vites değiştirmek vs. 

normal bir şekilde rolantide yağ basıncı 2,5 bar olması lazım. devir arttıkca basınç ta artar. selenoidler de bu basınçla yağ püskürterek vites değiştirirler. 

senin aracın 3000 devire geldiğinde selenoidler yeterli basıncı oluşturabildiği için birden vitese takıyor ve araç aniden ivmeleniyor. yani düşük devirde selenoid görevini yerine getiremiyor. 


eğer masraf senin için sorunsa yapacağıma değermi diye merak ediyorsan selenoidleri değiştirmeden önce aracı bilgisayara bağlattır. motor sıcakken ve rolentide çalışırken şanzıman yağ basıncı 2,5'in altında ise selenoidleri değiştirmen gerekecektir. 

Eski kasa 307 lerdeki selenoidler fabrikadaki üretimden kaynaklı hatalıdır. böyle sorunlar çıkartıyorlar. Daha sonra brog varner adı altında yeni selenoid çıkardılar bu sorunları düzeltipde. Sendekiler kuvvetle ihtimal eski tip yani arızalı tip olması gerekiyor. Bunu anlaman da kolay. Aracı çalıştırıp D ye ya da R ye aldığında şanzımandan Cızzzzzz diye bir ses gelmiyorsa eski tiptir. Yeniler sesli çalışıyor. 

Yetkili serviste geçen sene 2 selenoid + yağ değişimi + işçilik 600 TL civarındaydı. Değiştirecek olursan yardımcı olurum.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: SserkanT
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2012 Saat 23:43
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

yoğun trafikte dur kalklarda şanzıman yağı çok ısınır. bu durumda selenoidler görevini yeterince yerine getiremez. selenoidlerin görevi aracı vitese almak, vites değiştirmek vs. 

normal bir şekilde rolantide yağ basıncı 2,5 bar olması lazım. devir arttıkca basınç ta artar. selenoidler de bu basınçla yağ püskürterek vites değiştirirler. 

senin aracın 3000 devire geldiğinde selenoidler yeterli basıncı oluşturabildiği için birden vitese takıyor ve araç aniden ivmeleniyor. yani düşük devirde selenoid görevini yerine getiremiyor. 


eğer masraf senin için sorunsa yapacağıma değermi diye merak ediyorsan selenoidleri değiştirmeden önce aracı bilgisayara bağlattır. motor sıcakken ve rolentide çalışırken şanzıman yağ basıncı 2,5'in altında ise selenoidleri değiştirmen gerekecektir. 

Eski kasa 307 lerdeki selenoidler fabrikadaki üretimden kaynaklı hatalıdır. böyle sorunlar çıkartıyorlar. Daha sonra brog varner adı altında yeni selenoid çıkardılar bu sorunları düzeltipde. Sendekiler kuvvetle ihtimal eski tip yani arızalı tip olması gerekiyor. Bunu anlaman da kolay. Aracı çalıştırıp D ye ya da R ye aldığında şanzımandan Cızzzzzz diye bir ses gelmiyorsa eski tiptir. Yeniler sesli çalışıyor. 

Yetkili serviste geçen sene 2 selenoid + yağ değişimi + işçilik 600 TL civarındaydı. Değiştirecek olursan yardımcı olurum.
vites değişiminde her hengibir ses gelmiyor aracım 2004 model sanırırm eski tip. eğer sorunu tamamen ortadan kaldıracaksa değiştirelim selenoidleri tabii. çok can sıkıcı bir durum.yarın mapa'ya götüreceğim  bilgisayara bağlandığında arızayı gösterirmi?


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 00:45
Aynen selenoid+valf+onlar değişmişken şanzıman yağınıda değiştirceksin zaten mecburi.

-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 09:35
SserkanT; arıza olarak göstermeyebilir, siz parametrelerine, basınç değerlerine vs baktırın.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: SserkanT
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 13:21
bu sabah avcılar mepaya gittim. araç bilgisayara bağlantı sonuç olarak  her hangibir sorun yok denildi fazla detaylı olmasa bile test sürüşü yapıldı sorun yok. şaşırdım kaldım. dönüş yolunda vuruntu yapmaya başladı. saç baş yoluyorum şu an 


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 14:58
benim aracımda 2006 model 206 otomatik 1,4... Benim viteslerde özellikle geç ve hissedilir biiçimde değişmeye başladı. 1. vites geçişinde sorun yok ama 2 den 3 e ya da 3 den 4 e geçerken devir 3500 ile 4200 arasındayken vites değişiyor. bu durumda araç çok bağırıyor.
Sebep malum selenoidler midir?


-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 16:37
Orjinalini yazan: foresteng. foresteng. Yazdı:

benim aracımda 2006 model 206 otomatik 1,4... Benim viteslerde özellikle geç ve hissedilir biiçimde değişmeye başladı. 1. vites geçişinde sorun yok ama 2 den 3 e ya da 3 den 4 e geçerken devir 3500 ile 4200 arasındayken vites değişiyor. bu durumda araç çok bağırıyor.
Sebep malum selenoidler midir?
Acaba gaza çok yüklendinizden olabilirmi çünkü 206'larda ''s'' modu olduğundan dolayı gaza aniden veya sonuna kadar yüklenince otomatik olarak ''s'' moduna geçiyo buda devirin yüksek olmasına neden oluyo.


-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 17:27
Orjinalini yazan: SserkanT SserkanT Yazdı:

bu sabah avcılar mepaya gittim. araç bilgisayara bağlantı sonuç olarak  her hangibir sorun yok denildi fazla detaylı olmasa bile test sürüşü yapıldı sorun yok. şaşırdım kaldım. dönüş yolunda vuruntu yapmaya başladı. saç baş yoluyorum şu an 

arıza kaydında gözükmeyebilir. siz şanzıman yağ basıncına baktırdınız mı motor sıcakken?

vuruntunun sebebi düşük basınç, onun sebebide arızalı selenoid. 

peugeot berkeye gitmenizi tavsiye ederim. orada servis şefi uğur ustayı bulun o size yardımcı olur.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 17:28
Orjinalini yazan: foresteng. foresteng. Yazdı:

benim aracımda 2006 model 206 otomatik 1,4... Benim viteslerde özellikle geç ve hissedilir biiçimde değişmeye başladı. 1. vites geçişinde sorun yok ama 2 den 3 e ya da 3 den 4 e geçerken devir 3500 ile 4200 arasındayken vites değişiyor. bu durumda araç çok bağırıyor.
Sebep malum selenoidler midir?

fren müşürünü konrol etirdiniz mi? aynı sorunu 307'm de fren müşürü ile halletmiştim.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: SserkanT
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2012 Saat 14:04
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: SserkanT SserkanT Yazdı:

bu sabah avcılar mepaya gittim. araç bilgisayara bağlantı sonuç olarak  her hangibir sorun yok denildi fazla detaylı olmasa bile test sürüşü yapıldı sorun yok. şaşırdım kaldım. dönüş yolunda vuruntu yapmaya başladı. saç baş yoluyorum şu an 

arıza kaydında gözükmeyebilir. siz şanzıman yağ basıncına baktırdınız mı motor sıcakken?

vuruntunun sebebi düşük basınç, onun sebebide arızalı selenoid. 

peugeot berkeye gitmenizi tavsiye ederim. orada servis şefi uğur ustayı bulun o size yardımcı olur.
tavsiyenize uyup hafta sonu  berke ye gideceğim sonucu da en kısa zamanda yazarım. ilginize teşekkürler


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2012 Saat 12:02
Gaza normal basıyorum, yüklenme falan yok. ama hoşuma gitmiyor. Almadan önce aracı serviste şanzımanına baktırmıştım. onlarda bilgisayara bağlamışlar, sorun yok demişlerdi. Şimdi de böyle olunca insanın canı sıkılıyor.. 

-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2012 Saat 12:03
Fren müşürü ile bağlantısını anlayamadım. Açıklama yapabilir misiniz ?

-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2012 Saat 19:21
Orjinalini yazan: foresteng. foresteng. Yazdı:

Fren müşürü ile bağlantısını anlayamadım. Açıklama yapabilir misiniz ?

Fren müşürünü bende anlamış değilim ama çözüm yollarından birtanesi bu. Bende oluşan aynı sorunu bu şekilde tesadüf ederi halletim. Zaten linki incelerseniz çözüm olanakları liste olarak mevcut.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15146&PN=15&title=307-sw-otomatik-vites-sorunu" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15146&PN=15&title=307-sw-otomatik-vites-sorunu


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: foresteng.
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 10:20
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: foresteng. foresteng. Yazdı:

Fren müşürü ile bağlantısını anlayamadım. Açıklama yapabilir misiniz ?

Fren müşürünü bende anlamış değilim ama çözüm yollarından birtanesi bu. Bende oluşan aynı sorunu bu şekilde tesadüf ederi halletim. Zaten linki incelerseniz çözüm olanakları liste olarak mevcut.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15146&PN=15&title=307-sw-otomatik-vites-sorunu" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15146&PN=15&title=307-sw-otomatik-vites-sorunu
Valla enteresan, teşekkür ederim ...


-------------
2006/206 Feline OV 1,4 (benzinli)
Kapkara


Mesajı Yazan: aacemm
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 12:41
2004 307 otomatik kullanıcısıyım ,başımdan geçti ve fren müşürü ile çözdüm en sonunda olayı.uzun yol yaparken ışıklarda durkalk yaparken yeşil yanınca gaza basıyordum gaz yiyor fakat hareket etmiyordu.sonra sanki biri arkakan vurmuş gibi küüüt diye kalkıyordu,şehir içindede yapmaya başlamıştı.gittim şanzıman yağı ve selenoid valfleri değiştirdim arfaç 82 bindeydi ozaman. sonuç değişmedi.ben kara kara düşünüp araştırma yapmaya başladım ve en sonunda buldum.
fren müşürü bozukmuş.hani aracı çalıştırırken yada park edip tekrar vites değiştirimeye kalkarken frene basıp ayağı çekince  ''tık tık '' ses gelmesi lazım ya bende o ses gelmiyodu. araç hata kodu da vermiyodu.okadar masraf ettim ama sonra 25 tl ye çözdüm ama zaten 60 binde şanzıman yağını değiştirmek gerekiyormuş bu arada onuda halletmiş olduk.siz gene bi kontrol ettirin fren müşürünü


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 15:16
Orjinalini yazan: aacemm aacemm Yazdı:

2004 307 otomatik kullanıcısıyım ,başımdan geçti ve fren müşürü ile çözdüm en sonunda olayı.uzun yol yaparken ışıklarda durkalk yaparken yeşil yanınca gaza basıyordum gaz yiyor fakat hareket etmiyordu.sonra sanki biri arkakan vurmuş gibi küüüt diye kalkıyordu,şehir içindede yapmaya başlamıştı.gittim şanzıman yağı ve selenoid valfleri değiştirdim arfaç 82 bindeydi ozaman. sonuç değişmedi.ben kara kara düşünüp araştırma yapmaya başladım ve en sonunda buldum.
fren müşürü bozukmuş.hani aracı çalıştırırken yada park edip tekrar vites değiştirimeye kalkarken frene basıp ayağı çekince  ''tık tık '' ses gelmesi lazım ya bende o ses gelmiyodu. araç hata kodu da vermiyodu.okadar masraf ettim ama sonra 25 tl ye çözdüm ama zaten 60 binde şanzıman yağını değiştirmek gerekiyormuş bu arada onuda halletmiş olduk.siz gene bi kontrol ettirin fren müşürünü

bendede aynı sorun uzun yolda oluyor. uzun yol sonrasında şehir içine girdiğimde zaten iyice su koyveriyor. selenoidler önceden değiştirildi ve bende şanzıman yağı değiştirdim ama çare etmedi, bilgisayara bağlattığımda "patinaj ve kavrama" diye bi hata gösteriyor. servis şanzıman revizyonu dedi ama bilmiyorum olay nedir. revizyon gerektirecek bir durum olsa bu aracın hiç düzgün çalışmaması lazım diye düşünüyorum. fren müşürünü de bi kere kendim değiştirdim onda bi sıkıntı yok gibi. benim aklıma yağın soğutmasıyla ilgili bi sıkıntı varmış gibi geliyor çünkü bu arıza sadece araç çok ısındığında gerçekleşiyor.   


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2012 Saat 20:05
Orjinalini yazan: aacemm aacemm Yazdı:

2004 307 otomatik kullanıcısıyım ,başımdan geçti ve fren müşürü ile çözdüm en sonunda olayı.uzun yol yaparken ışıklarda durkalk yaparken yeşil yanınca gaza basıyordum gaz yiyor fakat hareket etmiyordu.sonra sanki biri arkakan vurmuş gibi küüüt diye kalkıyordu,şehir içindede yapmaya başlamıştı.gittim şanzıman yağı ve selenoid valfleri değiştirdim arfaç 82 bindeydi ozaman. sonuç değişmedi.ben kara kara düşünüp araştırma yapmaya başladım ve en sonunda buldum.
fren müşürü bozukmuş.hani aracı çalıştırırken yada park edip tekrar vites değiştirimeye kalkarken frene basıp ayağı çekince  ''tık tık '' ses gelmesi lazım ya bende o ses gelmiyodu. araç hata kodu da vermiyodu.okadar masraf ettim ama sonra 25 tl ye çözdüm ama zaten 60 binde şanzıman yağını değiştirmek gerekiyormuş bu arada onuda halletmiş olduk.siz gene bi kontrol ettirin fren müşürünü

şanzıman yağı 60.000 de bir değişmez. Normali 30.000 km de bir değişmesi gerekiyor. Zaten aracı bilgisara bağlayınca şanzıman bakım sayacını açarsanız 32,999 km den geri saymaya başladığını anlarsınız.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net