Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

LPG GEÇMEME

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22731
Tarih: 28 Kasım 2024 Saat 06:33
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: LPG GEÇMEME
Mesajı Yazan: YUNNES37
Konu: LPG GEÇMEME
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2012 Saat 23:45
arkadaşlar aracım 2000 model 306
 
arac bu aralar lpgye geçmiyo lpg regülatörü ısınmıyor ve doğal olarak gaza geçmiyo
 
radyatörün tamamı sıcak radyatör hortumlarıda sıcak fakat regületöre giden hortum soğuk
 
siznebu nedenolabilir daha önce yoktu bu sıkıntı sistem de hava falanda yok ama anlamadım.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: YUNNES37
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2012 Saat 23:51
birde araçta termostat yok bozuldu söktük bi alakası olurmu


Mesajı Yazan: hsnsnl
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2012 Saat 00:42

termostat yoksa aracında hep aracında ılık su dolasıyodur oda regulatorun ıstedıgı sıcaklıga gelemedıgınden tupe gecmesı zor.. sadece aracın durdugu yerde rolantıde calısarak baya bır ısınır ozaman tupe gecer dıye dusunuyorum



-------------
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance


Mesajı Yazan: YUNNES37
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2012 Saat 09:15

radyatör hortumlar falan baya sıcak ama bilmiyorum artık



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2012 Saat 09:53
Orjinalini yazan: YUNNES37 YUNNES37 Yazdı:

radyatör hortumlar falan baya sıcak ama bilmiyorum artık


elin ile tuttuğunda elini yakmıyorsa baya sıcak değildir. İlk fırsatta termostat taktır sorun düzelir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: gggezer
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2012 Saat 01:32
aynı problemi bende yaşıyorum 307 xt premium var... lpg geçişleri çok zor oluyor... çözümü yok bu problemin hangi ustaya gitsem peugeot ların geçişlerinde bu tarz prblemler olduğu iletti.. tek tavsiyesi hararet ibresi yerinden oynadığında yani motor ısındığında arabayı kenara çekin.. stop edin... lpg anahtarına basılı tutup diğer yandan marşa basın... kısaca manuel lpg ye alma :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2012 Saat 07:57
Hocam o ne demek yani peugeotlarda lpg geç geçiyor,benim aracımda 307 xt,lpgeye cok rahat geciyor, hic sıkıntısıda yok. Bence siz henüz kaliteli bir usta bulamamissiniz


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2012 Saat 09:23
Orjinalini yazan: gggezer gggezer Yazdı:

aynı problemi bende yaşıyorum 307 xt premium var... lpg geçişleri çok zor oluyor... çözümü yok bu problemin hangi ustaya gitsem peugeot ların geçişlerinde bu tarz prblemler olduğu iletti.. tek tavsiyesi hararet ibresi yerinden oynadığında yani motor ısındığında arabayı kenara çekin.. stop edin... lpg anahtarına basılı tutup diğer yandan marşa basın... kısaca manuel lpg ye alma :)

Bence siz birdaha o ustaya gitmeyin çünkü ustalıkla alakası yok. 

Bende de 307 XT vardı ve en soğuk zamanlarda bile en fazla 500 metre bile olmadan geçiyordu.

Lpg geçiş ısısı 35 derecedir. Hararet ibresi oynadığında araç yaklaşık 65-70 derecelere gelmiş oluyor zaten.  Yani bu sıcaklığıa geldiğinde aracı sağa çekip stop etmek nedir anlamış değilim. 

Lpg li araçlarda regulatör vardır. Bu parça motor sıcaklık suyuna bağlanır. Motor su sıcaklığı belli bir dereceye ulaştığında (genelde 35 derece) depodan gelen sıvı haldeki gazı sıcaklık ile gaz haline çevirerek motora gönderir. Bazı kişiler aracı lpg ye çabuk geçsin diye geçiş sıcaklığını 20 dereceye düşürüyorlar ve bu yüzden depodan gelen gaz sıvı halden gaz haline geçemeden motora gidiyor, daha yoğun giden gaz motorda teklemelere sebep olabiliyor. 

Aracın lpg' ye geç geçmesi genelde "termostattan" kaynaklanıyor. Termostatın görevi motor ısınana kadar radyatördeki soğuk suyu yollamamak, motor istenilen sıcaklığa geldiğinde de radyatördeki soğuk suyun önünü açıp motora yollayarak motoru belli bir sıcaklıkta tutmaktır. 

Termostat sağlam olan araçlarda ilk çalıştırmada termostat suyun önünü keser ve motor kendi içindeki su ile ısınır lpg ye sağlıklı bir şekilde geçer. 

termostatı bozuk olan bir araçta da suyun önü kapanmadığı için motora sürekli soğuk su gider ve bir türlü motor ısınamaz, lpg ye geç geçer.  


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: pug61
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2012 Saat 18:34
egr valfi şase almıyor olabilir bendede vardı lpg ye geçememe sıkıntısı gaza geçince stop ediyordu valfe akünün - kutbundan kablo çekildi sorun yok şimdi ..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net