Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

406 hdi BVA

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22700
Tarih: 19 Temmuz 2025 Saat 17:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 406 hdi BVA
Mesajı Yazan: toga406
Konu: 406 hdi BVA
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2012 Saat 17:47
Mrb. aracım sadece ilk kalkışta birinci viteste iken çok yavaş ve hantal kalkıyor. otomatik olduğundan mı bir anormallik mi var.
varsa muhtemel sorun ne olabilir.
sadece 1.viteste bu problem diğer viteslerde hakkını veriyor.
yardım ve normal bir durumsa yanıt verin lütfen



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2012 Saat 21:34
selenoid valf'i gibi duruyor ama işin ehli biri görürse yardımcı olacaktır.

-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2012 Saat 22:06
ibrahim bey. şöyleki vites geçişleri güzel, kar spor ışıkları yanmıyor. sadece 1.viteste baya bir hantal. hele yokuşta kağnı gibi. ama 2.vites ve üzerinde 110 bg hakkını veriyor. sorunum sadece 1.viteste.
yani ilk kalkışta


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2012 Saat 23:20
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

Mrb. aracım sadece ilk kalkışta birinci viteste iken çok yavaş ve hantal kalkıyor. otomatik olduğundan mı bir anormallik mi var.
varsa muhtemel sorun ne olabilir.
sadece 1.viteste bu problem diğer viteslerde hakkını veriyor.
yardım ve normal bir durumsa yanıt verin lütfen

Denemeden bir şey söylemek zor fakat normalde de hantal kalkar zaten. Bu tip durumlarda aracın km bilgisini de yazarsanız daha net cevaplara ulaşabilirsiniz.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2012 Saat 23:34
aracım 2003 model 138000 alırken teste soktum computest şanzuman 100 üzerinden tam not almıştı. 2,3, ve son vites 4 te gayet memnunum sadece ilk kalkışta. tabi araç 1410 kg. ama normal vites olsa patinaj bile atar dizelde olsa araç. ancak benimkisi çok hantal kalkıyor. selenoidde sorun olsa vites geçişleri vuruntulu olur belli eder demişti usta.
kafam karışık. aynı aracı kullanmışsanız sanırım fikir verebilirsiniz.


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2012 Saat 00:03
Ben 307 bva kullanmıştım 1.6 110 hp kalkışında ufaktan bir sıkıntısı vardı selenoid valf değişti yağı değişti yağ basıncı ayarlandı sıkıntısı geçmişti o yüzden selenoid olabilir dedim ama başka bir derdi varsa ustalar yardımcı olur inşallah.

-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2012 Saat 10:05
teşekkür ederim şimdi anlaşıldı benzer hata sanırım bende de var. bilgisayara baglanınca yağ basıncı biraz düşük çıkmıştı sanırım. birdefada kar spor ısıkları yanmıstı ama sorun yağ müşüründen demişti usta müşürü iptal e4tmiştim sorun çözülmüştü.
şöyleki yağ sıcaklığı en soldaki 140 lara dayanıyordu ve şanzuman korumaya geçiyordu. oysa motor suyuna göre sıcaklık 90 larda idi
 
saolasın
böyle kullanacam artık zaten model yükseltme niyetim var
malum 2000 motor olunca yakıt beni zorluyor. 9.5 lt karma yakıyor ankarada


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2012 Saat 18:30
ibrahim bey teşekkürler sanırım senin dediğin gibi en  sonunda şanzımancıya gideceğim


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2012 Saat 20:20
Selonoid den ziyade yağ seviyesinden de kaynaklanabilir arızanız. Yağ fazla yada eksik oldumu şanzıman hararetini yükseltir yani müşürü iptal etmek bence sakıncalı bir durum.Olası bir aşırı ısınmada şanzıman kendini koruma moduna almazsa keçeleri,hatta çok zorlandığında tork konvertörü patlatabilir ki buda şanzımana dolayısıyla kesenize ciddi zarar verir. Bence işe yağ seviyesini kontrol etmekle başlayın.138.000 km de yağ değişimi sizin işinizi görecektir diye düşünüyorum.Yağ kalitesi düştüğünde basıç da paralel düşer bunuda unutmayın ve muhakkak kendi yağından koyun sakın kırmızı renkli ATF lerden ilave etmeyin.Aracınızın orjinal yağı Mobil LT71141 tam sentetik otomatik şanzıman yağıdır.

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2012 Saat 20:41
aracı aldığımda ilk iş şanzıman yağını dediğinizle değiştirmek oldu ama malesef sorunum çözülmedi. 
yağ basıncı dihazda 2,75 çıktı. ama bu değer sabit. vitese geçince yükselmesi gerek dedi usta benimki stabil kaldı
cihaz yağ basıncı düşük uyarısı veriyordu
yağı yeniledim. kontrolunu yaptırdım. ancak sıcaklık 140 lara yine dayandı. sıkışınca araç 2 defa korumaya aldı kendini. ilk kalkısta hantal diğer viteslerde gayet iyi. vites geçişleri de iyi
anlamadım gitti. bakalım ya şanzımancıya ya satışa artık.
 
iki servise götürdüm. bisey diyemediler. yetkili servis müşürdendir demişti 190 tl dedi Allah tan değiştirmemişim. ondan değilmiş müşür doğru okudu demek
diğer birisi yağ soğutucudan olabilir dedi fiyat 390 iyi ki onuda değiştirmemişim.
tek çarem şanzımancı
 
bakalım selenoid ve konvektörden mi.
 
işim şanzımancıya kaldı. servisler bile bence yetersiz
 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net