Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Battery Charge Fault Hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22464
Tarih: 18 Eylül 2025 Saat 21:41
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Battery Charge Fault Hakkında
Mesajı Yazan: savi_206
Konu: 206 Battery Charge Fault Hakkında
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2012 Saat 23:12
Aracım 2006 206 HDI. Bugün birkaç sıkıntı yaşadım.Aracı yolda kenara çektiğim de 4'lü flaşörü yaktım. Daha sonra yola devam edip flaşörü kapatmaya çalıştığımda düğmeye basmama rağmen kapanmadı. Stop edip tekrar çalıştırdım.Kapandı. Yolla çıktıktan 15-20 dk. sonra battery charge fault ikazı geldi ve gösterge panelinde batarya ikazı yandı. Tekrar kenara çekip stop edip çalıştırdım,düzeldi. Eve yaklaştığımda tekrar yandı ve ben yol bilgisayarı ekranının önünde ki flaşör düğmesi ve merkezi kilit düğmesine bastığımda çalışmadığını farkettim.Ama aracın yola çıktıktan sonra otomatik kilitlemesinde bir problem yok. Kumandayla kilitlediğimde ardarda 4 kere yaptım kilitledi,5. ve 6.'da kilitlemedi.Sonra tekrar kilitledi. Eve geldiğim de prosedüre uygun bir şekilde kutup başını söktüm ve bir süre sonra tekrar taktım.Sorunlar düzeldi şu an. 
Böyle bir sorun yaşayan var mı acaba?
Sorun aküden mi alternatörden mi bilmiyorum. Alternatör çıkışlarını nereden ölçebilirim?

Teşekkürler...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tazmaniac
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2012 Saat 23:07
sonuçta şarj sisteminde olan parçalar bahsettiğiniz parçalar zaten ama ölçüm konusunda kesin bir sonuca varabileceğiniz parçalar değil bence çünkü özellikle alternatör araç rölantide iken aküyle beraber şarjı beslemeye çalışırki ölçeceğiniz değerler zaten akü destekli olur.ben uzun zaman önce orjinal teybin cd mekaniği yüzünden bayağı uğraştım sürekli şarj sisteminde arıyorduk arızayı ama teybin aküyü boşalttığını çok zor farkettim yani bu kötü olan senaryo böyle birşey de olabilir.hatayı verdiği sırada sıcaklık nasıldı bilmiyorum ama aşırı soğuk gibi sıcak da şarj sistemi için bir handikap.birde tam emin değilim ama şarj için bir sigorta olması da lazım ama kesin bilen bir arkadaş yardımcı olacaktır

-------------
2004 Quiksilver


Mesajı Yazan: savi_206
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2012 Saat 01:00
teşekkürler cevabınız için.
kitapçığa baktım ama sigortayı göremedim maalesef. O günden beri battery charge fault gelmiyor ve ir anormallik yok.Ama ugün araç çalışırken 4'lüleri yaktım daha sonra 4'lüler yanık vaziyette motoru susturdum.5-6 dk. sonra aracı tekrar çalıştırdım ve araç çalışırken 4'lüleri kapatamadım ve merkezi kilit düğmesi de çalışmadı.Daha sonra kontağı kapattım.4'lüleri  kapattım.Merkezi kilit düğmesi de çalışmaya başladı .Araç çalışırken birkaç kere denedim ve orun çıkmadı. Tam olarak anlayamadım ama bu flaşör ve merkezi kilit düğmesinin ortak girdiği bir yer var sanırım.Çünkü sadece bu 2 sistemde problem yaşıyorum o da zaman zaman. Takip etmeye devam...


Mesajı Yazan: Cmoss06
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2012 Saat 13:36

Akü deşarj olmuş olabilir bir süreligine ama önemli olan alternatör görevini yapıyorsa akü eskimiş olabilir.



-------------
206 XT HDI Siyah
COM2000 Yol Pc
('.')Göze Batan Çivi Çekici Yer


Mesajı Yazan: savi_206
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2012 Saat 21:43
bugün ölçüm yaptım. araç çalışmıyorken akü voltajı 13V
araç çalışıyorken 14,3V.  Alternatör ve akü de sorun yok gibi görünüyor. 


Mesajı Yazan: tazmaniac
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2012 Saat 19:36
aslında birde aküyü yüke binidirip ölçün derim ama değerler normal gibi gözüküyor ki zaten birkaç gün kullanmayıp ilk marşta arabanın çalışmasında bir anormallik hissetmezseniz pek birşey yok gibi gözüküyor.anlık bir düşüş olduysa onun hatasını vermiş olabilir  bizim araçlar biraz nazlı:) diğer merkezi kilidin çaşlışmaması ya sizin de tahmin ettiğiniz gibi sadece merkezi kilit tesisatında bazen değmeyen bir kablo,korozyana uğramış küçücük bir yer var yada şarj sistemindeki aksaklıktan da anlık saçmalıyor olabilir.sıklaşırsa baktırmanızda fayda var

-------------
2004 Quiksilver


Mesajı Yazan: savi_206
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2012 Saat 21:38
Dün yine yaptı. Anlamadığım neden arabayı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor. Umarım bu sıkıntı devam etmez ve beyinle ilgili değildir. ECU'nun soketlerini temizlemek istiyrum ama bu soketlerin nasıl çıkarılacağını bilen var mı? Üzerinde bir tür kilt sistemi var çokta zoramak istemedim. Peugeot planet ile ECU ve BSI'nin testi yapılabiliyor mu?


Mesajı Yazan: mhmttn
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2014 Saat 12:21
Merhabalar bu sorununuza bir çözüm bulabildiniz mi? çünkü bende de aynı problem var "http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34532&title=aku-isigi-yanip-sonuyor-acil-yardim-lutfen" artık arabada sökülmedik parça kalmadı beyin değişecek yakında eğer çözüm bulabildiyseniz paylaşırsanız sevinirim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net