Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 "Antipollution Fault" tecrübesi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22349
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 12:36
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 "Antipollution Fault" tecrübesi
Mesajı Yazan: aresavas
Konu: 307 "Antipollution Fault" tecrübesi
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 16:13
Merhaba değerli arkadaşlar,
Yeni bir 307 kullanıcısı olarak başımdan geçen bir olayı anlatmak, aynı sorunla karşılaşan yada karşılaşabilecek arkadaşlara örnek olabilmesi amacıyla paylaşmak isterim.
2003 Model 1.6 Technoplus benzinli aracımı aldıktan sonra deadlocking'i (Hani araç hareket edince kapılar otomatik kilitleniyor) aktif etmeye çalıştım ve bir türlü aktif edemedim. İnternet üzerinden yaptığım incelemede yazılım güncellemesi ve/veya pp2000 üzerinden aktif edilebileceğini gördüm. Bu amaçla hatalı bir yazılım veya müdahaleden kaçınmak amacı ile aracımı yetkili servise götürerek talebimi ilettim. Biraz da tanıdık olması sebebi ile servis içerisinde canlı olarak pp2000 den yazılım güncellemesini izledim. PP2000 de Aracımın ECU yazılımı güncel oduğu, yüklü olan güncel yazılım üzerinde de deadlocking seçeneği olmadığı bilgisini aldım ve gördüm. Eh biraz üzüldüm ama ne yapalım kader böyleymiş derken ustam eğer istersem motor yazılım güncellemesi olup olmadığını da kontrol edebileceğini ve varsa güncelleme yapabileceğini söyledi. Kontrolde motor yazılımının yeni bir versiyonu olduğunun farkına vardık. yükleyelim mi dedi, eh güncel olsun iyi olur diye yükleyelim bir zararı yoksa dedim.. demez olaydım. Yazılım yüklendi. Yüklenme biter bitmezgaz kelebeği konumu ayarlamasına geçildiğinde daha gaza basmadan "Antipollution Fault" yazısını ekranda gördüm. Usta önemli olmadığını birazdan sileceğini söyledi ve sildi de. Güncellenmiş motor yazılımının farkını daha motoru ilk kez çalıştırırken bile farkettim. Gerçekten çok sessiz ve kısa sürede alışık olmadığım bir şekilde araç ilk marşını alıyordu. Yola çıkıp griye doğru dönerken aracın gidişinde bir gariplik olduğunu gördüm. Daha önceki atak seri halinden eser kalmamış araç aşırı hantallaşmıştı. Biraz yükleneyim dediğimde ise tekrar "Antipollution Fault" hatası aldım. Özel serviste kontrol ettiğimde P0501 VSS araç hız sensörü hatası olduğunu gördüm. Aynı hatayı her söndürdüğümde ve biraz gaza yüklendiğimde almaya başladım. Yetkili servise danıştığımda motor yazılımının değiştirilemeyeceği yada eski versiyonun yükenemeyeceği, yalnızca yeni sürüm çıkarsa otomatik olarak güncellenebileceği bilgisini aldım. Diğer bir yetkili servisten de aynı cevabı aldığımda dünyam başıma yıkıldı. Yapılabilecek hiçbirşey yok, aracım sanki 60bg gibi hantal ve sürekli motor ışığı yanıyor. Bu şartlar altında arıza veren parçayı değiştirmenin yani araç hız sensörünü alıp eskisiyle değiştirmemin çözüm olabileceğini düşünerek ve umarak bir arkadaşımın önerdiği özel servise gittim. Özel servis bana parçayı değiştirmeden önce birkaç kontrol yapmak istediğini belirtti. Yaptığı kontrollerde yüklenen yeni motor yazılımında programsal olarak açık olmaması gereken bazı kısımların kapalı, kapalı olması gereken bazı kısımların da açık olduğunu, sırf bu yüzden bu tür arıza verdiğini, buna benzer sebeplerden birçok servisin EGR , boğaz gaz kelebeği, VSS sensörü gibi parçaları gereksiz değiştirdiğini , bu tür arızalarda ise öncelikle motor ve ecu yazılımının öncelikle kontrol edilmesi gerektiği uyarısını yaptı.  Şimdi aracım olması gerektiği gibi seri ve atak , motor ışığı yanmıyor ve silkelenmiyor.
Benzer uyarıyı alan arkadaşlarıma bir nebze yol gösterebilmesi için paylaşıyorum, sonuçta gerçekten farklı parçaların arızalarından da bu hata alınabiliyor olabilir benim anlattığım yalnızca değişimden önce bir önlem.. Kazasız , sağlıklı ve huzurlu yolculuklar dilerim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: 106fb
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 16:31
otomatik vites 2004 xt olan arkadaşımın biride aynı hatayı alıyor.acaba sizin yöntemi denesek faydası olur mu?

-------------
2003 307 XT PRE 1.6 110 HP


Mesajı Yazan: aresavas
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 16:39
Nihayetinde pp2000 üzerinden yapılacak basit bir kontrol... kaybedilecek birşey olacağını sanmıyorum. Ha eğer sensörde arıza varsa da 60 küsür liralık bir parça, değiştirmemenin ise otomatik şanzımanda zamanlama ve hatalı hız algılamasından dolayı ciddi problemlere yol açabileceğini de değerlendirmek lazım. Bana sorarsanız çok fazla maliyetli olmayan bu sensörü değiştirip, eğer arıza tekrarlanıyorsa yazılımına bakmakta fayda olabilir. Tercih sizin.. :) 


Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 16:41
307 kullanıpta o hatayı almayan yok gibi

-------------
206 Roland Garros 1,6 16V


Mesajı Yazan: aresavas
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 16:44
Çok doğru ... fakat LPG olmayan ve bakımlı ve de benzinli bir araçta alınca ayrıca insan üzülüyor. Şükür şimdilik çözüldü.. tekrar alana kadar devam :)) eğer alırsam yeni çözüm önerileri ile burada olacağım :)


Mesajı Yazan: 106fb
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 16:49
benim araçta düz ve lpg yok o zaman servise gidipte yazlılım güncellemeyi düşünüyordum hiç dokunmayım korktum şimdi sen öyle deyince:)senin araç benzinde ne yakıyor acaba?

-------------
2003 307 XT PRE 1.6 110 HP


Mesajı Yazan: AydinBeyol
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 20:41
tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler. 

-------------


Mesajı Yazan: aresavas
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 21:58
Orjinalini yazan: 106fb 106fb Yazdı:

benim araçta düz ve lpg yok o zaman servise gidipte yazlılım güncellemeyi düşünüyordum hiç dokunmayım korktum şimdi sen öyle deyince:)senin araç benzinde ne yakıyor acaba?
 
Yazılım güncellemek her zaman avantajlıdır diye düşünüyorum. Özellikle de ECU yazılımını. Fakat sadece yüklemeyi değil doğru konfigüre etmeyi de bilen ehil ellerde yapılmasını öngörüyorum. Sonuçta yetkili servis te olsa çalışanlar insan ve her servis aynı kaliteyi veremiyor. Biz adı yetkili servis olunca beklentilerimizi çok yüksek tutuyoruz sanırım. Oysa dışarıda da ne cevherler var... Allah doğru ve bilgili ustalarla karşılaştırsın yoksa basit bir arıza bile insanı aracından soğutmaya yetebiliyor.
Benzinde ortalama 50-52 krş civarı yakıyorum. Aylık yaptığım km çok olmadığı için beklentilerimi karşılıyor fakat uzun vadede LPG uygulatmayı düşünüyorum.
 


Mesajı Yazan: aresavas
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 22:00
Orjinalini yazan: AydınBeyol AydınBeyol Yazdı:

tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler. 
 
Kısa zamanda edindiğim ilk tecrübemi paylaşma fırsatı verdiğiniz için ben teşekkür ederim.
Bilgi paylaştıkça çoğalıyor... Herkese güvenli sürüşler diliyorum


Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 22:03
İyi akşamlar.Kardeş bende 308 VTİ tiptronik var.Benim araçta da ilk önce antipollution uyarısı vererek arıza ışığını yakıyor.Daha sonra benzin azalıp yakıt ışığı söndüğünde şanzıman kendini korumaya alıyor (3. vitesten yukarı çıkmıyor ve manuel vites kullanılmıyor) ve titreme silkeleme başlıyor. Benzin alıpta yakıt ışığını söndürünce şanzıman normale dönüyor.Arıza ışığını söndürünce silkeleme ve titreme bitiyor. Senin tecrübelerin doğrultusunda hata nerede olabilir?


Mesajı Yazan: aresavas
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2012 Saat 10:27
Orjinalini yazan: 3saniye 3saniye Yazdı:

İyi akşamlar.Kardeş bende 308 VTİ tiptronik var.Benim araçta da ilk önce antipollution uyarısı vererek arıza ışığını yakıyor.Daha sonra benzin azalıp yakıt ışığı söndüğünde şanzıman kendini korumaya alıyor (3. vitesten yukarı çıkmıyor ve manuel vites kullanılmıyor) ve titreme silkeleme başlıyor. Benzin alıpta yakıt ışığını söndürünce şanzıman normale dönüyor.Arıza ışığını söndürünce silkeleme ve titreme bitiyor. Senin tecrübelerin doğrultusunda hata nerede olabilir?
 
Aracınız kendini koruma moduna alıyor anladığım kadarı ile, şanzımandan ateşlemeye hatta sensöre kadar birçok sebepten olabilir. Bence aracınızı pp2000 e bağlayıp tam olarak hangi arıza kodunu verdiğini paylaşabilirseniz, doğru çözüm konusunda tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşlar daha sağlıklı yanıtlar ve çözümler üretebilirler. Sonuçta "Antipollution Fault" genel bir arıza , onlarca alt arıza kodundan biri bu hataya yol açabilir.


Mesajı Yazan: mdemir80
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2013 Saat 09:03
Merhaba arkadasim,
Istanbulda ikamet ediyorsan aracini en son goturdugun servisin bilgilerini verirmisin?


Mesajı Yazan: tahsin41
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2014 Saat 20:02
selam arkadaşlar bende 307 1.6 hdı var ve bu

Antipollution Fault hatayı sürekli alıyorum gittiğim usranın servisin haddi hesabı yok artık fenalık geldi bu hata yüzünden arabadan soğudum Angry arabanın çekişinde falan sıkıntı yok ama ben bu hatayı sildiriyorum 3 5 gün sonra yine yanıyo tecrubesi olan arkadaşlar bi yol gösterirse sevinirim...



Mesajı Yazan: s.seckin
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2014 Saat 22:58
bende alıorum uyarıyı ama arada sönüyo biraz araştırdım yakıt pisligi konusunda bi problem dio çogu kişi :(

-------------
2006 307 1.6 HDİ ŞEYTAN KIRMIZI ;)


Mesajı Yazan: simirnoffredbull
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2014 Saat 23:11
antipolliution hatası alan arkdaşlar endişe etmenizi grektircek bir husus yok araçlarınızla şehir içi kullanımından dolayı özellikle peugeot araçlarda bu cok sık karşılan bir hatadır. ben başka marka araçlardada gördüm aynı hatayı.. bunun kalıcı çözümü uzun yola cıkmak yada aracı zorlayarak kullanmak.aracı zorlayarak kullanmak bana mantıklı gelmiyor ama arada kaçamak yaparak en azından biraz gezmeye gidilmesi faydalı olablir

-------------
2006 Peugeot 307 1.4 comfort


Mesajı Yazan: ahmed206
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2014 Saat 10:45
Ayda bir benzinde 6000 devirleri gördürün bakalım bir değişiklik olacak mı...

-------------
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=34293&title=gaffur" rel="nofollow - 206
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36667&title=yeni-gaffur" rel="nofollow - Focus


Mesajı Yazan: engn881
Mesaj Tarihi: 05 Mart 2014 Saat 18:56
Paylaşımlar için teşekkürler


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 05 Mart 2014 Saat 20:45
konuyu açan kişiye teşekkür edeyorum çok güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş. genelde ustalar kolaya kaçıp küçük bir problemi bile parçayı değiştirerek çözmeye çalışıyorlar ne de olsa parçanın parası kendi ceplerinden çıkmıyor ve değiştirmek daha kolay geliyor.


-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 05 Mart 2014 Saat 20:47
Orjinalini yazan: tahsin41 tahsin41 Yazdı:

selam arkadaşlar bende 307 1.6 hdı var ve bu

Antipollution Fault hatayı sürekli alıyorum gittiğim usranın servisin haddi hesabı yok artık fenalık geldi bu hata yüzünden arabadan soğudum Angry arabanın çekişinde falan sıkıntı yok ama ben bu hatayı sildiriyorum 3 5 gün sonra yine yanıyo tecrubesi olan arkadaşlar bi yol gösterirse sevinirim...



Antipollution Faulty hatası deyip de geçemezsiniz bu hataya sebep olan birsürü durum  var. Hataya neyin sebep olduğunu da ancak bilgisayara bağlayarak öğrenebilirsiniz.



-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: tahsin41
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2014 Saat 21:37
bilgisayara da bi çok defa bağlattım türlü türlü hatalar çıkıyor yok o sensörü yok bu sensörü anlamadım gitti yani verdiği hatalar gerçekten olsa araba yürümez tanıdığım usta da aynısını söylüyor son çare elektirksel bi sıkıntı dedi bu arada araba iyice sapıttı evden çıkıyom çarşıya gidiyom sıkıntı yok geziyom dolaşıyom sıkıntı yok eve geliyom sıkıntı yok sonra tekrar dışarı çıktığımda araba çalışmıyor marş basıyo ama çalışmıyo vurdurarak bile sonra kendi kendine düzeliyo bi süre 1 saat yada  sonra ertesi gün bi bakıyom sıkıntısız çalışıyo bu ne cins bi araçtır anlamadım ki Angry


Mesajı Yazan: inciboncuk
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2014 Saat 12:06
Ben de aynı hata ile dolaşıyorum iki aydır. Bir gün benzin aldım arabanın karnını doyurdum fulledim ve azcık basayım bakayım kaç yapıyor diye baktım diiittt sesiyle birlikte Antipollution fault diye motor ışığı yandı. Oto bakımcım hava filtresinde pislik var dedi, temizlettim sonra ikaz lambasını bilgisayara bağlayıp söndüreceğini söyledi ama önemli değil sonra da söndürürüz onu dedi bende üzerine düşmedim. Fakat bu hafta bir Silivri ye gideyim dedim, araç gerçekten çekişten düşmüş 130 üstüne çıkamıyorum ve acayip bağırıyor ama titreme falan yok. 

Onunla alakalı mı bilmiyorum ama o ışık beni sinir ediyor, artık her sabah o diiiit sesiyle gözümüzü açıyorum 307 im ve ben :) 

İstanbul Avcılar'a yakın bunun dilinden anlayacak iyi bir usta tanıyan varsa söyleyin. Çünkü bayan olduğum için anlamam diye kime gitsem beni kazıklamaya çalışıyorlar artık bıktım. Tamirciye veriyorum o tamirci alıp başka tamirciye götürüyor Esenyurt oto sanayiye. Orada kim var bir bulsam zaten.....


-------------
inci


Mesajı Yazan: MasMavi
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2014 Saat 00:54
Aynı sorun bendede vardı. Aracım her defasında benzinde çalıştığında hata vermiyordu ancak lpg'ye geçtiğinde bu hatayı verip motor arıza ışığını yakıyordu. Ustam lpg içerisindeki katkı maddelerinin benzinliklere göre farklılık gösterdiğini, sürekli aynı yerden lpg alıp aracı takip etmem gerektiğini söyledi. yaklaşık 1 senedir aynı benzinlikten lpg alıyorum arıza ışığı kendiliğinden söndü ve ekranda da bu hatayı almıyorum. mecbur kalmadıkça başka yerden lpg almıyorum. sürekli aynı benzinlikten alıyorum. farklı yerden lpg aldığımda yine aynı arızayı verip motor arıza ışığını yakıyor. tekrar aynı benzinliğe gidip lpg almaya başlıyorum 1-2 gün içerisinde arıza ışığı kendiliğinden sönüyor. ekranda hata da vermiyor. ben çözümü bu şekilde buldum. :)


Mesajı Yazan: Watman
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2015 Saat 16:26
Tahsin bey sonuç alabildinizmi ,bende de benzer sorun var motor soğukken çalışıyor 2-3 km sonra stop ediyor. Marş basıyor çalışıyor hemen anında yine duruyor. Bir kaç saat sonra yine 2-3 km yol. Tamirciyede gidemiyorum bu halde.

-------------
"Sevenin sözünden geçici olma"


Mesajı Yazan: Watman
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2015 Saat 16:31
Orjinalini yazan: tahsin41 tahsin41 Yazdı:

bilgisayara da bi çok defa bağlattım türlü türlü hatalar çıkıyor yok o sensörü yok bu sensörü anlamadım gitti yani verdiği hatalar gerçekten olsa araba yürümez tanıdığım usta da aynısını söylüyor son çare elektirksel bi sıkıntı dedi bu arada araba iyice sapıttı evden çıkıyom çarşıya gidiyom sıkıntı yok geziyom dolaşıyom sıkıntı yok eve geliyom sıkıntı yok sonra tekrar dışarı çıktığımda araba çalışmıyor marş basıyo ama çalışmıyo vurdurarak bile sonra kendi kendine düzeliyo bi süre 1 saat yada  sonra ertesi gün bi bakıyom sıkıntısız çalışıyo bu ne cins bi araçtır anlamadım ki Angry


Tahsin bey sonuç alabildinizmi ,bende de benzer sorun var motor soğukken çalışıyor 2-3 km sonra stop ediyor. Marş basıyor çalışıyor hemen anında yine duruyor. Bir kaç saat sonra yine 2-3 km yol. Tamirciyede gidemiyorum bu halde.


-------------
"Sevenin sözünden geçici olma"


Mesajı Yazan: msty_35
Mesaj Tarihi: 17 Şubat 2015 Saat 19:43
Merhaba 2004 model 307xt model aracım aynı arızayi defalarca yaptı. Bir çok sebebi olmakla birlikte benim aracım daki sıkıntı altarnatör gerilimin yüksek olması sebebiyle fazla sarj etmesi ve daha büyük bir arıza olmasın diye aracın kendini korumaya alarak stop etmesidir. Altanatörü rektefiye ettirdim. (140tl) şuanda hiç sıkıntı yok.



Mesajı Yazan: seydişehirli
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2015 Saat 09:42
Orjinalini yazan: msty_35 msty_35 Yazdı:

Merhaba 2004 model 307xt model aracım aynı arızayi defalarca yaptı. Bir çok sebebi olmakla birlikte benim aracım daki sıkıntı altarnatör gerilimin yüksek olması sebebiyle fazla sarj etmesi ve daha büyük bir arıza olmasın diye aracın kendini korumaya alarak stop etmesidir. Altanatörü rektefiye ettirdim. (140tl) şuanda hiç sıkıntı yok.


benim araçta da aynı sıkıntı var form açmıstım 2 kez degismesina rağmen hala yükses sarj ediyor bu konjektörü bozan başka bir parcamı var ?


-------------
307 xt kırmızı şeytan


Mesajı Yazan: msty_35
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2015 Saat 13:40
Altanatörü komple değiştirdin mi? Yoksa sadece konjektörü mu? Basit bir voltmetre yi araç çalışır vaziyette iken akü ye bağla.sarj geriliminin max.14.5 olmasi gerek. Konjektörü değiştirdiğimden beri bir sorun yaşamadım.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net