Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Limp Home (topallama) mod hakkında...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22333
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 07:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Limp Home (topallama) mod hakkında...
Mesajı Yazan: 3saniye
Konu: Limp Home (topallama) mod hakkında...
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2012 Saat 11:32
İyi günler arkadaşlar.
2008 model tiptronik vites  LPG li 308 1,6 Vti sahibiyim.
Daha öncede bu arızayla ilgili konu açmıştım. Şöyleki: Benzin seviyesi düşüp yakıt ışığı yandığı zaman şanzıman kendini "limp home"moduna alıyor. Bu şu demek. Vites 3 den yukarı çıkmıyor. Manuel vitesi kullanamıyorsunuz.araba kamyon gibi ağırlaşıyor. Ayrıca bu limp home moduyla beraber, rölantide vuruntulu çalışma ve titreme sorunları başlıyor. Benzin alıp yakıt ışığını söndürünce şanzıman limp home modundan çıkıyor ama arıza ışığını söndürmezseniz titreme ve vuruntu devam ediyor. Araç lpg li olduğu için arıza ışığı da sürekli yanıyor zaten. Bu sorunun nereden kaynaklandığını çözebilen olmadı henüz. Servisin önerisile sırasıyla elektrovanayı,daha sonra bujiler ve ateşleme bobinlerini değiştirdim. LPG sistemini tamamen söktürdüm. Motorun yazılımı güncellendi.Ve hiçbirinden sonuç alamadım. Yakıt ışığı yandıkça arıza yine ortaya çıkmaya devam etti. Bundan 3 hafta önce aracımı Antalya daki yetkili servise götürdüm. Cihaza bağladıktan sonra aşağıda yazdığım parçaların değişmesi gerektiğini söylediler ve ben onay verdikten sonra değiştirdiler.

1_Giriş ve çıkış oksijen sondaları
2_Elektrovana
3_Triger zinciri
4_Triger dişli lastiği
5_Gergi makarası
6_Depo somun contası
 
Bu değişimler yapıldıktan sonra aracımı aldım. Araç gayet stabil olmuştu. Özellikle benzin ışığını yaktırıp  kullandım ve sorun çıkmadı. Ama 700 km yol yaptıktan sonra benzin ışığının yanmasıyla aynı arıza tekrar etti. Sanki hiçbirşey yapılmamış gibi. Servise gidip tekrar arıza okuttuğumuzda aşağıdaki hata kodları okundu:
 
p 0420 Arıza katalizör eskimesi
p 0172 zenginlik ayarlaması hatası
p 2196 giriş va çıkış sondası arası yakı zenginliği
p 1336 silindirlerde yanma bozukluğu
p 0325 arıza vuruntu kaptörü sinyali
p 0020 CAN motor torku bilgisi
p 0022 CAN motor torku bilgisi

Servisin bu seferki tespiti arızanın ya katalitik konvertörden kaynaklandığı yada motor beyninin arızalandığı yönünde oldu.

Bakalım artık deneme-yanılmayla gidiyoruz.Daha ne kadar maliyete yol açıcak bilmiyorum.Yukarıda anlattıklarım ışığında değerli tavsiyelerinizi bakliyorum. Belki birinizin bir bilgi damlası  sorunuma çare olur. Şimdiden teşekkürler...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2012 Saat 12:08
Eger servis bu hatalara bakarak oksijen sondalarini degistirmisse vay hallerine. Pek cok ustanin yaptigi ve anladigi gibi, burada gorulen hatalar o parcalarin arizali oldguklarini gostermez ancak hataya ulasmakta yol gosterirler. Bu hatalara bakarak ben bir yorum yapacak olursam soyle soylerim. Silindirlerde bir nedenle yanma bozuklugu olmus. Bunun sonucunda egzos manifolduna yanmamis yakit karisimi gitmis. Bu karisim katalizorde cevrilemediginden cikisa verilmis ve cikistaki oksijen sensorude farkli bir deger uretmis. Beyin bu degeri goruncede katalizor hatasi ve oksijen sensoru hatasini vermis. Bana kalirsa sizin aracinizin ne katalizorle ne oksijen sensoruyle alakasi var. Aracinizda bir sekilde yanma bozuklugu oluyor. Bunun nedeninin arastirilmasi gerek.

Bu hata kodlarinin goruldugu ekranda, hatanin hangi saatte ve saniyede, hangi hizda olustugu gibi bilgiler de vardir. Soyle bir soru sormak isterim. Aracinizda LPG varken de bu sorun olusuyordu anladigi kadariyla. Bildiginiz uzere benzin seviyesini gosteren ibre aracta LPG olup olmadigina bakmaksizin surekli dusuyor. Siz LPG ile seyir halindeyken benzin isigi yandiginda da bu hata oluyor muydu?


Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2012 Saat 19:45
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Eger servis bu hatalara bakarak oksijen sondalarini degistirmisse vay hallerine. Pek cok ustanin yaptigi ve anladigi gibi, burada gorulen hatalar ariza ile bire bir baglantili degildir ancak hataya ulasmakta yol gosterirler. Bu hatalara bakarak ben bir yorum yapacak olursam soyle soylerim. Silindirlerde bir nedenle yanma bozuklugu olmus. Bunun sonucunda egzos manifolduna yanmamis yakit karisimi gitmis. Bu karisim katalizorde cevrilemediginden cikisa verilmis ve cikistaki oksijen sensorude farkli bir deger uretmis. Beyin bu degeri goruncede katalizor hatasi ve oksijen sensoru hatasini vermis. Bana kalirsa sizin aracinizin ne katalizorle ne oksijen sensoruyle alakasi var. Aracinizda bir sekilde yanma bozuklugu oluyor. Bunun nedeninin arastirilmasi gerek.

Bu hata kodlarinin goruldugu ekranda, hatanin hangi saatte ve saniyede, hangi hizda olustugu gibi bilgiler de vardir. Soyle bir soru sormak isterim. Aracinizda LPG varken de bu sorun olusuyordu anladigi kadariyla. Bildiginiz uzere benzin seviyesini gosteren ibre aracta LPG olup olmadigina bakmaksizin surekli dusuyor. Siz LPG ile seyir halindeyken benzin isigi yandiginda da bu hata oluyor muydu?


Bu sorun Araçta LPG takılıyken başladı. Dediğiniz gibi araç otogazla çalışsa dahi yakıt ibresi düşüyor. Ve bu sorun, ister LPG de çalışsın ister benzinde, seyir halindeyken benzin ışığının yanmasıyla ortaya çıkıyor. Yukarıda bahsettiğiniz yanma bozukluğu motor beyninden kaynaklanıyor olabilir mi? Yakıt karışımını ayarlayamıyor olabilir. Servisin son yorumuna göre  ya konverter arızalı yada motor beyni.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2012 Saat 20:14
Orjinalini yazan: 3saniye 3saniye Yazdı:



Bu sorun Araçta LPG takılıyken başladı. Dediğiniz gibi araç otogazla çalışsa dahi yakıt ibresi düşüyor. Ve bu sorun, ister LPG de çalışsın ister benzinde, seyir halindeyken benzin ışığının yanmasıyla ortaya çıkıyor. Yukarıda bahsettiğiniz yanma bozukluğu motor beyninden kaynaklanıyor olabilir mi? Yakıt karışımını ayarlayamıyor olabilir. Servisin son yorumuna göre  ya konverter arızalı yada motor beyni.


Lpg'de de benzinde de ayni hata olduguna gore bu bir elektronik sorun. Katalizorden kaynaklandigina hic ihtimal vermiyorum. Simdilik aklima birsey gelmiyor ama arastiracagim.


Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 19:44
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: 3saniye 3saniye Yazdı:



Bu sorun Araçta LPG takılıyken başladı. Dediğiniz gibi araç otogazla çalışsa dahi yakıt ibresi düşüyor. Ve bu sorun, ister LPG de çalışsın ister benzinde, seyir halindeyken benzin ışığının yanmasıyla ortaya çıkıyor. Yukarıda bahsettiğiniz yanma bozukluğu motor beyninden kaynaklanıyor olabilir mi? Yakıt karışımını ayarlayamıyor olabilir. Servisin son yorumuna göre  ya konverter arızalı yada motor beyni.


Lpg'de de benzinde de ayni hata olduguna gore bu bir elektronik sorun. Katalizorden kaynaklandigina hic ihtimal vermiyorum. Simdilik aklima birsey gelmiyor ama arastiracagim.


Teşekkürler...


Mesajı Yazan: kaan__
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 21:13
yazılım güncellemesi yaptırmanızı tavsiye ederim

-------------
sahip olduğun herşey bir gün sana sahip olur...
2004 307 sw 1.6 auto 110hp
2009 308 sw 1.6hdi 110hp
2011 3008 feline MCP-Auto6R 112hp



Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 22:26
Orjinalini yazan: kaan__ kaan__ Yazdı:

yazılım güncellemesi yaptırmanızı tavsiye ederim

Motor yazılımı güncellendi ama durumda değişiklik  olmadı. Başka hangi güncellemeler yapılabilir?


Mesajı Yazan: onlyyou42
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2012 Saat 23:49
p 0020 CAN motor torku bilgisi
p 0022 CAN motor torku bilgisi

BU iki mesajın kaynağını %100 biliyorum.bu mesaj bileşik bir mesaj selanoidlerle alakalı fakat selanoidleri değiştirmişsin , değiştirken o ustanın basınç sensörünü değiştirmeside lazımdı .


-------------
Yalnız Sen (((peogeot 307 xt premium 1.6 )))


Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2012 Saat 00:32
Orjinalini yazan: onlyyou42 onlyyou42 Yazdı:

p 0020 CAN motor torku bilgisi
p 0022 CAN motor torku bilgisi

BU iki mesajın kaynağını %100 biliyorum.bu mesaj bileşik bir mesaj selanoidlerle alakalı fakat selanoidleri değiştirmişsin , değiştirken o ustanın basınç sensörünü değiştirmeside lazımdı .


Yok kardeş selenoidler değişmedi. Değişenler oksijen sondaları. Selenoid arızası otomatik şanzımanı korumaya aldırır mı?


Mesajı Yazan: okan4037
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2012 Saat 08:25
zaten sendolid arızası motoru korumaya aldırır.. ya beyin yada sendolid sendolid değişirken basınç sensörüde değişir 2 arızadan birisi kesinlikle 307 kullanıcıların genel sorunudur atutomatic gear fault yani sendolidler

-------------
MEÜ... 2004 307 1.6 Cc


Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2012 Saat 23:03
Orjinalini yazan: okan4037 okan4037 Yazdı:

zaten sendolid arızası motoru korumaya aldırır.. ya beyin yada sendolid sendolid değişirken basınç sensörüde değişir 2 arızadan birisi kesinlikle 307 kullanıcıların genel sorunudur atutomatic gear fault yani sendolidler
Ama ben de hiç "Automatic Gear Fault" hatası vermedi. "Antipollution Fault" hatası  veriyor ve ardından yakıt ışığı yanınca korumaya geçiyor. Yakıt ışığı sönünce korumadan çıkıyor. Buna rağmen selenoidlerden kaynaklanıyor diyebilirmiyiz?


Mesajı Yazan: melihyilmaz
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2012 Saat 01:41
Son durum nedir hâlâ yardıma ihtiyacın varmı


Mesajı Yazan: cloude33
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2015 Saat 15:57
Konuyu Hortlatmış gibi olacam ama kusura bakmayın benim 4 Ay önce Aldığım 2008 model tiptronik vites  LPG li 308 1,6 Vti Aracımdada aynı sorun mevcut Arkadaş Çözüp çözmedğiyle ilgili bilgi paylaşmadığından ve belki yardımcı olacak birileri vardır diye tekrardan yardım bekliyorum.


Mesajı Yazan: ercanayman
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2015 Saat 17:34
Orjinalini yazan: 3saniye 3saniye Yazdı:

Orjinalini yazan: okan4037 okan4037 Yazdı:

zaten sendolid arızası motoru korumaya aldırır.. ya beyin yada sendolid sendolid değişirken basınç sensörüde değişir 2 arızadan birisi kesinlikle 307 kullanıcıların genel sorunudur atutomatic gear fault yani sendolidler
Ama ben de hiç "Automatic Gear Fault" hatası vermedi. "Antipollution Fault" hatası  veriyor ve ardından yakıt ışığı yanınca korumaya geçiyor. Yakıt ışığı sönünce korumadan çıkıyor. Buna rağmen selenoidlerden kaynaklanıyor diyebilirmiyiz?
 
ARKADAŞLAR,
 
Benimde ara ara ''Antipollution Fault'' hatası alıyordum.ancak iyi yakıt koyup biraz aracı zorlamak lazım pis yakıt araçtak atıldıktan sonra motor hatası otomatik sönüyor.Bende 2 kere bu şekilde hata kendiliğinden yok oldu.lpg den kaynaklı olabilir.Clap


-------------
PEUGEOT 308 1.6 VTİ 120 BG OTOMATİK


Mesajı Yazan: xblax06
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 13:00
sorunu çözen varmı bendede aynı sorun var


Mesajı Yazan: akk0212
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 14:48
deponun dibinde pislik olabilir, bu pislik benzin enjektörlerini tıkıyor olabilir, depo demizlenip, benzin enjektör temizleyici katkı, yarım depoya koyulup araç biraz sıkıştırılabilir, belki çözüm olur, ucuz bi yöntem

-------------
307 1.6 hdi


Mesajı Yazan: xblax06
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2016 Saat 12:59
Hocam sorunu çözüldü,Arka oksijen sondası arızalı kablosal temassızlık gidip geliyor bank 1 sensör 2 voltaj 0 gösteriyor,obd cihazı ile sorunu kendim tespit edip parça siparişinide yurt dışından yaptım..(20 usd arka sensör)Türkiyede 400 TL :-D Sensör 2 nin görevi motora giren yakıt miktarını ayarlamak yakıt ışığı yandığında korumaya almasının sebebi buymuş..Herkese geçmiş olsun 


Mesajı Yazan: xblax06
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2016 Saat 13:03
Tabi önce sensörü söküp temizlik yaptım olmadı,on board dianostik cihazını bağlayıp os2 nin dalgalanmadığını tespit ettim sonra en alt dip kablolarıyla oynadığımda çalıştığını ve vites korumadan çıktığını gördüm sabitledim ancak araç titreştikçe gidip geliyor...




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net