Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 uzaktan kumanda ve motor çalışmıyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22103
Tarih: 14 Ağustos 2025 Saat 08:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 uzaktan kumanda ve motor çalışmıyor
Mesajı Yazan: eray307
Konu: 307 uzaktan kumanda ve motor çalışmıyor
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2012 Saat 22:22
Merhaba arkadaşlar,
Bugün öğlen aracımı kısa süreli durdurdum ve tekrar geldiğimde motoru çalıştıramadım.marş basıyor ama motor çalışmıyor,daha sonra da uzaktan kumandanın çalışmadığını farkettim.sadece manuel kilitleyip açabiliyorum.Çaresiz arabayı olduğu yere park ettim,şu anda sunroof ve şöfor camı yarı açık vaziyette bekliyor.Gece yağmur falan yağarsa durum vahim.
Forumumuzdan ve netten araştırdığım kadarıyla problem immobilizer kaynaklı,anahtarı falan gösterttim anahtarın immobilizerinde hiçbir problem yok,yine de pilini de değiştirdim ama nafile.
Birçok konuda problemden bahsedilmiş ama çözümler aktarılmamış,bana bu konuda bilgi sahibi olanlar yardımcı olursa çok sevinirim.Cevaplarınızı bekliyorum



Cevaplar:
Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2012 Saat 23:00
YEDEK KONTAĞIN YOK MU ONLa bir denesen...

-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2012 Saat 23:23
malesef yedek anahtarım arabayı aldığımda yoktu :(


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2012 Saat 23:55
imbolizer'ında sorun ya da bsi beyninde bilgisayara baglayıp tekrar senkronize olması gerekiyor olmazsa bsi beynine bir baktırın

-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2012 Saat 00:22
bakalım yarını beklicem mecbur inşallah önemli bişi değildir


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2012 Saat 10:44
Böyle arızalar aracın enjeksiyon beyninden kaynaklanabiliyor. sorununu halledersen cevabınıda bekliyoruz. 

-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2012 Saat 19:25
Arkadaşlar tekrar merhaba,

Bugün sabah servisi aradım geldiler araçla,bilgisayara bağladı ecm kilitli tarzında bir hata kodu vermiş ve immobilizer devreye girmiş.Ne yapıp ettiyse de anahtarı bi türlü okutamadı araca,neyse arabayı servise çektirdik.
İlk önce problemin kesinlikle anahtardan kaynaklandığını söylediler,anahtarı değiştirdik yenisi ile,o da ne yine çalışmadı.Bilgisayarda problem anahtarda gibi görünsede aslında anahtarda problem yokmuş.Daha sonra motor ve içerideki sigorta panelindeki tüm sigortaların bir aletle elektriki kontrolü yapıldı,yine de nafile araba bi türlü çalışmıyor.En son orta el freninin oralar(sanırım beyin orada) söküldü ve beyine girip çıkan tüm kabloların kontrolü yapıldı ve sorun direksiyonun altındaki bir kablonun beyinle arasındaki iletişimsizliğinden kaynaklanıyormuş,yani benim anladığım öyle.Kabloları yenileyince araba hemen çalıştı ve normale döndü.
Bu arıza arama işlemi saat 11'den saat 3'e kadar sürdü abartmıyorum çok can sıkıcı bi durum malesef :(
Serviste kablo onarımı vs. zımbırtılar dahil 75tl aldılar Allahtan daha büyük birşey çıkmadı.Umarım kimsenin başına gelmez ;)


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2012 Saat 23:25
Orjinalini yazan: eray307 eray307 Yazdı:

Arkadaşlar tekrar merhaba,

Bugün sabah servisi aradım geldiler araçla,bilgisayara bağladı ecm kilitli tarzında bir hata kodu vermiş ve immobilizer devreye girmiş.Ne yapıp ettiyse de anahtarı bi türlü okutamadı araca,neyse arabayı servise çektirdik.
İlk önce problemin kesinlikle anahtardan kaynaklandığını söylediler,anahtarı değiştirdik yenisi ile,o da ne yine çalışmadı.Bilgisayarda problem anahtarda gibi görünsede aslında anahtarda problem yokmuş.Daha sonra motor ve içerideki sigorta panelindeki tüm sigortaların bir aletle elektriki kontrolü yapıldı,yine de nafile araba bi türlü çalışmıyor.En son orta el freninin oralar(sanırım beyin orada) söküldü ve beyine girip çıkan tüm kabloların kontrolü yapıldı ve sorun direksiyonun altındaki bir kablonun beyinle arasındaki iletişimsizliğinden kaynaklanıyormuş,yani benim anladığım öyle.Kabloları yenileyince araba hemen çalıştı ve normale döndü.
Bu arıza arama işlemi saat 11'den saat 3'e kadar sürdü abartmıyorum çok can sıkıcı bi durum malesef :(
Serviste kablo onarımı vs. zımbırtılar dahil 75tl aldılar Allahtan daha büyük birşey çıkmadı.Umarım kimsenin başına gelmez ;)
haydi geçmiş olsun, hallebildiğine sevindim. Smile


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: Celalll
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2012 Saat 08:34
eray307
Yaşadığın problemi ve problemin nereden kaynaklandığını bizimle paylaşıp; çıkabilecek arızalara karşı, bizi uyardığın için teşekkür ederim.


-------------
2005 Model 307 1.6XT PREMİUM AT. BRC MY11 LPG KİT


Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2012 Saat 00:37
Evet bende sevinmiştim hallolduğuna fakat dün servisten 4te aldım arabayı akşam 9 da yine aynısını yapmasın mı Angry Arabayı yıkattım ve elektronik aksam ve göstergeler gitti tamamen.Belki düzelir diye stop ettim,tekrar çalıştırdım çalışmadı.yine marş basıp çalışmama ve uzaktan kumanda problemi.
Neyse servisi aradım,yapacak birşey yok oraya park edin yarın serviste bakacağız dediler.Daha sonra arabayı iterken kenara göstergeler gelir gibi oldu,hemen marşa bastım çalıştı.Doğru servise gittim ve aracı içeri bekçiye teslim ettim.Tabi giderken silecekler devamlı çalışıyor,göstegler kendi kendine açılıp kapanıyor,farlar kapanıp açılıyor vs.Sabah erken servisten tel. ettiler gelince çalıştırdık hiçbir sıkıntı yok diye.Bende kafayı yedim bu arada.

Arkadaşlar günlerdir yaşadığım sorun neymiş biliyor musunuz?Ses sisteminin tesisatını yapan yer aküden '+' kablosunu  ön camın solunda biyer var ordan delip sigorta kutusuna inmişler.Tabi yalıtım malıtım hakgetire.Yağmurda ve arabayı yıkatınca da ordan sızan su sigorta paneline yürüyüp BSI denen beyni ıslamış.Bu da airbag lambası yanması ve bahsettiğim sorunları yaratmış.Sonuçta BSI temizlenmiş ve üstüne koruma tarzı bişi yapmışlar.Eskiden kafasına göre yanan airbag ışığı dahil komple söndü ve şimdi hiçbir sorun yok.
Bu arada kablonun oradan su gireceğini dün gece rastgele netten okuyup öyle öğrendim ve ustaya telefon edip söyledim,yoksa bulunur muydu bilmiyorum.....

Ses sistemi tesisatını yaptırdığım yer ise Eskişehir'de Işık car audio diye biryer.Bi görseniz sözde Dünya'nın en iyileri,media marktın falan da işlerini alıyorlar,ama gördüğünüz gibi yaptıkları acemilik tarif edilemez cinsten.Servis BSI değişimi için 1000tlyi geçik para istedi,ama bozulma olayı yok o yüzden değiştirmediler.
Söz konusu işyerine gidecek varsa bidaha düşünsün,birdaha gider kendim yaparım o arabayı elden çıkarırım ama böyle kendini bilmiş iş bilmezlere de gitmem.....


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2012 Saat 06:04
Orjinalini yazan: eray307 eray307 Yazdı:

Evet bende sevinmiştim hallolduğuna fakat dün servisten 4te aldım arabayı akşam 9 da yine aynısını yapmasın mı Angry Arabayı yıkattım ve elektronik aksam ve göstergeler gitti tamamen.Belki düzelir diye stop ettim,tekrar çalıştırdım çalışmadı.yine marş basıp çalışmama ve uzaktan kumanda problemi.
Neyse servisi aradım,yapacak birşey yok oraya park edin yarın serviste bakacağız dediler.Daha sonra arabayı iterken kenara göstergeler gelir gibi oldu,hemen marşa bastım çalıştı.Doğru servise gittim ve aracı içeri bekçiye teslim ettim.Tabi giderken silecekler devamlı çalışıyor,göstegler kendi kendine açılıp kapanıyor,farlar kapanıp açılıyor vs.Sabah erken servisten tel. ettiler gelince çalıştırdık hiçbir sıkıntı yok diye.Bende kafayı yedim bu arada.

Arkadaşlar günlerdir yaşadığım sorun neymiş biliyor musunuz?Ses sisteminin tesisatını yapan yer aküden '+' kablosunu  ön camın solunda biyer var ordan delip sigorta kutusuna inmişler.Tabi yalıtım malıtım hakgetire.Yağmurda ve arabayı yıkatınca da ordan sızan su sigorta paneline yürüyüp BSI denen beyni ıslamış.Bu da airbag lambası yanması ve bahsettiğim sorunları yaratmış.Sonuçta BSI temizlenmiş ve üstüne koruma tarzı bişi yapmışlar.Eskiden kafasına göre yanan airbag ışığı dahil komple söndü ve şimdi hiçbir sorun yok.
Bu arada kablonun oradan su gireceğini dün gece rastgele netten okuyup öyle öğrendim ve ustaya telefon edip söyledim,yoksa bulunur muydu bilmiyorum.....

Ses sistemi tesisatını yaptırdığım yer ise Eskişehir'de Işık car audio diye biryer.Bi görseniz sözde Dünya'nın en iyileri,media marktın falan da işlerini alıyorlar,ama gördüğünüz gibi yaptıkları acemilik tarif edilemez cinsten.Servis BSI değişimi için 1000tlyi geçik para istedi,ama bozulma olayı yok o yüzden değiştirmediler.
Söz konusu işyerine gidecek varsa bidaha düşünsün,birdaha gider kendim yaparım o arabayı elden çıkarırım ama böyle kendini bilmiş iş bilmezlere de gitmem.....


Gecmis olsun. Bu soylediginiz olay tesisat cekme islemlerinde ozellikle 307'lerde sikca karsilasiliyor. Sorunuzu sorarken bastan "silecekler devamlı çalışıyor,göstegler kendi kendine açılıp kapanıyor,farlar kapanıp açılıyor vs." demis olsaydiniz ben ilk olarak buraya bakmanizi onerirdim. Forumda bu konu hakkinda baslik olmasi lazim. Tekrar gecmis olsun.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net