Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

406 ya LPG dönüşüm uygunmudur

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21996
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 19:15
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 406 ya LPG dönüşüm uygunmudur
Mesajı Yazan: GSli 406
Konu: 406 ya LPG dönüşüm uygunmudur
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2012 Saat 17:21
Slm arkadaşlar,
 
aracıma benzin yetiştiremez oldum ve son zamlardan sonra çok sıcak bakmasamda lpg dönüşümü yaptırmak istiyorum.
 
lpg dönüşümü için marka ve usta yönlendirmelerinize(istanbul) ihtitacım var.marka kadar usta da önemli diye duydum.özellikle lpg araç kullanan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.peugeotta lpg çok  sorun çıkarıyormu.
 
iyi pazarlar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2012 Saat 17:50

Ben burada (Belcika) bir 406 gordum. Sahibi arac 40 bin deyken LPI taktirmis. Su anda arac 200 binde hala saat gibi gidiyordu. Benim LPG sistemleri hakkinda cok bilgim yok. Ben de bu sayede bu soruyu sormus olayim. Turkiye'de LPI yok mu veya cok mu pahali?


Mesajı Yazan: GSli 406
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 13:33
Arkadaşlar dün itibari ile BRC marka sıralı sistem LPG taktırdım.şimdilik saat gibi çalışıyor(henüz 1 gün oldu).memnuniyetimi yada memnuniyetsizliğimi ilerleyen zamanda sizlerle paylaşacağım.ilgili arkadaşların dikkatine


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 16:40
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:


Ben burada (Belcika) bir 406 gordum. Sahibi arac 40 bin deyken LPI taktirmis. Su anda arac 200 binde hala saat gibi gidiyordu. Benim LPG sistemleri hakkinda cok bilgim yok. Ben de bu sayede bu soruyu sormus olayim. Turkiye'de LPI yok mu veya cok mu pahali?

LPI ve LPG sistemi bildiğim kadarıyla sadece KIT farkı var yani izalasyon da kullanılan farklılık. LPG de gaz taşıma sistemi Bakır borularla yapılırken LPI de daha farklı bir sistem ile basınçlı platik yalıtımlı ve 345 bar basınca dayanıklı bir malzeme ile bu işlem yapılıyor, püskürtme sistemi ile motora aktarılıyor. Gazın sıvı halden gaz haline dönüştürmede kullandıkları sistem çok farklı. Yoksa yakılan yakıt aynı Likit Petrol Gazı..  


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 16:46
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

LPI ve LPG sistemi bildiğim kadarıyla sadece KIT farkı var yani izalasyon da kullanılan farklılık. LPG de gaz taşıma sistemi Bakır borularla yapılırken LPI de daha farklı bir sistem ile basınçlı platik yalıtımlı ve 345 bar basınca dayanıklı bir malzeme ile bu işlem yapılıyor, püskürtme sistemi ile motora aktarılıyor. Gazın sıvı halden gaz haline dönüştürmede kullandıkları sistem çok farklı. Yoksa yakılan yakıt aynı Likit Petrol Gazı..  


Yani cok daha iyi bir sistem diyebilir miyiz? Bunun Turkiye'de ucreti ne kadar bilginiz var mi?


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 16:59
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

LPI ve LPG sistemi bildiğim kadarıyla sadece KIT farkı var yani izalasyon da kullanılan farklılık. LPG de gaz taşıma sistemi Bakır borularla yapılırken LPI de daha farklı bir sistem ile basınçlı platik yalıtımlı ve 345 bar basınca dayanıklı bir malzeme ile bu işlem yapılıyor, püskürtme sistemi ile motora aktarılıyor. Gazın sıvı halden gaz haline dönüştürmede kullandıkları sistem çok farklı. Yoksa yakılan yakıt aynı Likit Petrol Gazı..  


Yani cok daha iyi bir sistem diyebilir miyiz? Bunun Turkiye'de ucreti ne kadar bilginiz var mi?

Ben bu sistemin Türkiye'de uygulandığına şahit olmadım.Tahmin ediyorum VW FSI motorlar,Peugeot 308 lere uygulanan sistem bu olsa gerek. Çalışma mantıkları inanılmaz derecede farklı. LPG de likit buharlaşmış halde yanma odalarına verilirken LPI de direk sıvı olarak püskürtülüyor.

Bende bu sistemi Hollanda'da bir Opel Vectra 2.2 de görmüştüm.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 17:06
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:


Ben bu sistemin Türkiye'de uygulandığına şahit olmadım.Tahmin ediyorum VW FSI motorlar,Peugeot 308 lere uygulanan sistem bu olsa gerek. Çalışma mantıkları inanılmaz derecede farklı. LPG de likit buharlaşmış halde yanma odalarına verilirken LPI de direk sıvı olarak püskürtülüyor.

Bende bu sistemi Hollanda'da bir Opel Vectra 2.2 de görmüştüm.


Tesekkur ederim. Burada bayagi yaygin bu sistem. Gerci toplama bakarsak LPG+LPI li arac sayisi cok az. Ama ben onumuzdeki yillarda ayni Turkiye'deki gibi cok ragbet gorecegini dusunuyorum. Bildigim kadari ile kurulumu 2500 Euro ve 4 gun suruyor.


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2012 Saat 19:25
2500 EU Türkiye için fazla bir rakam.Yani çok fazla rağbet göreceğini sanmıyorum.Fakat güvenlik bakımından LPI sistemi en az benzin yada mazot kadar güvenli ve sağlıklı. Ayrıca Hollanda fiyatı bu ise Türkiye fiyatı X3 olur sanıyorum LOL  

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net